Το Σάββατο που μας πέρασε η Riot Games χρησιμοποίησε το χώρο του Gazi Music Hall για την κορύφωση του ελληνικού τουρνουά League Of Legends (με χρηματικό έπαθλο 2000 ευρώ για τη νικήτρια ομάδα) αλλά και το επίσημο λανσάρισμα της εξελληνισμένης έκδοσης του League Of Legends.
Ελληνικά μενού, ελληνικά voice overs κ.α. καθιστούν την ελληνική έκδοση αποτέλεσμα ολοκληρωμένης προσπάθειας localization, προσπάθειας που, σύμφωνα με την Riot Games δεν ολοκληρώνεται…ποτέ αφού υπάρχει πάντα περιθώριο βελτιώσεων με βάση τις εντυπώσεις των παικτών.
Το League Of Legends είναι γέννημα του Defence Of The Ancients, ενός mod του Warcraft III που έδειξε ότι υπάρχει χώρος για την ανάπτυξη ενός ανταγωνιστικότατου παρακλαδιού στις ρίζες του action RPG. Modders συνέθεσαν την Riot Games και, γνωρίζοντας τι θέλουν, κατέληξαν στο League Of Legends το οποίο λειτουργεί βάσει του μοντέλου free to play.
Οι χάρτες και τα modes, ύστερα από χρόνια δραστηριότητας του League Of Legends μετρώνται στα δάκτυλα του ενός χεριού, αλλά κανείς δεν θα μπορούσε να πει το ίδιο για τους παίκτες που απασχολεί.
Όπως αποκαλύφθηκε σε άρθρο του Forbes το οποίο δημοσιεύθηκε ταυτόχρονα με το ελληνικό Launch Event, το League Of Legends είναι αυτή τη στιγμή ο τίτλος που απασχολεί τους περισσότερους PC gamers παγκοσμίως.
Οι Έλληνες gamers έδειξαν μεγάλη όρεξη για League Of Legends, ειδικά τα τελευταία δύο χρόνια, τα οποία συνέπεσαν και με την ωριμότητα του τίτλου αφού λύθηκαν αρκετά προβλήματα με servers, ενώ ειδικά στην Ευρώπη, πήρε τα πάνω του το σύστημα matchmaking (που στα πρώτα βήματα του τίτλου δεν υφίστατο και δημιουργούσε πολλά προβλήματα στους παίκτες που μόλις άρχιζαν) κ.λπ.
Τόσο μεγάλη ήταν η ελληνική όρεξη για το League Of Legends που κατέληξε να είναι η πέμπτη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά για την Riot.
Η Ελλάδα βρίσκεται πίσω από Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία και Πολωνία, πίσω από χώρες δηλαδή με μεγάλη πληθυσμιακή διαφορά. Με τέτοια μαζικότητα ο εξελληνισμός ήταν σχεδόν αυτονόητος για την Riot.
Ακόμη και αν ορισμένοι στην ιρλανδική ομάδα είχαν κάποιες αμφιβολίες, το Launch Event μάλλον τις έσβησε με…τρομακτικό τρόπο.
Πολύ απλά, το Gazi Music Hall ήταν αδύνατο να φιλοξενήσει τις χιλιάδες gamers που αψήφησαν την αποπνικτική ζέστη ώστε να παρακολουθήσουν τον τελικό μεταξύ των δύο καλύτερων ελληνικών ομάδων, να δοκιμάσουν την τύχη τους για δώρα, να λάβουν την Cassiopeia, ένα νέο χαρακτήρα γεννημένο από την ελληνική μυθολογία και πολλά άλλα.
Μόνο που ο κόσμος ήταν τέτοιος που σχεδόν τίποτα δεν πήγε βάσει σχεδίου. Τα σχέδια για μη αξιοποίηση του ανώτερου διαζώματος στο αμφιθεατρικά στημένο Music Hall χάλασαν γρήγορα και η αρένα γέμισε ασφυκτικά, όπως και κτίριο. Βέβαια, άλλος τόσος κόσμος περίμενε και έξω από την είσοδο.
Ο μέσος Έλληνας gamer έκανε ό,τι περνούσε από το μυαλό του για να περάσει πιο μπροστά στη σειρά αλλά ήταν μοιραίο να απογοητευθεί όταν ανακοινώθηκε πως, πολύ απλά, δεν υφίσταται άλλος χώρος. Ο κόσμος δεν αντιμετώπισε και τόσο ήρεμα την πληροφορία αυτή και βρήκε τρόπο να προσπεράσει το προσωπικό το διοργανωτών που είχε από πολύ νωρίς εκτροχιαστεί προς καθήκοντα ελέγχου του πλήθους.
Γέμισε το χώρο της υποδοχής όπου PR managers, μέλος της Riot και οι Έλληνες δημοσιογράφοι ήλπιζαν να ολοκληρώσουν ένα Q&A session το οποίο πολύ γρήγορα αναβλήθηκε και μεταφέρθηκε αλλού.
Γρήγορα ο κόσμος έστρεψε την προσοχή του προς τις πόρτες που οδηγούσαν προς το αμφιθέατρο και έκαναν φιλότιμες προσπάθειες να τις αποσυναρμολογήσουν πριν αναζητήσουν άλλες εισόδους χρησιμοποιώντας όποιο άνοιγμα και όποια σκάλα έβρισκαν μπροστά τους.
Ήταν ξεκάθαρο πως παρά το γενικά έντονο ενδιαφέρον του ελληνικού κοινού για το League Of Legends και το μεγάλο χώρο που επέλεξε η Riot, κανείς δεν υπέθεσε ότι θα γινόταν τέτοιος χαμός.
Αν μη τι άλλο, με τέτοια προσέλευση, κανείς στην Riot δεν πρόκειται να θεωρήσει αποτυχία το όλο εγχείρημα. Η Riot λέει πως θα ήταν αδιανόητο να μην επανέλθει με νέα τουρνουά για τη χώρα μας, νέους χαρακτήρες με ελληνικό ενδιαφέρον αλλά και συνεχή υποστήριξη της ολόδικής μας έκδοσης.
Στο σπαστό και σχεδόν αυτοσχέδιο Q&A μάθαμε πως η Riot δεν πρόκειται να σταματήσει το σχεδιασμό νέων ηρώων (νέων champions) παρότι ο αριθμός τους έχει φτάσει στους 101.
Σχεδιάζονται μονίμως νέοι και ο στόχος της ομάδας είναι να αποτελούν πάντα κάτι καινούριο. Θεωρείται δηλαδή απίθανη η συνεργασία με άλλες εταιρίες ώστε να εμφανιστούν χαρακτήρες από άλλα franchises ως champions.
Σε ερώτηση για τα παράπονα που διατυπώνονται κατά περιόδους σχετικά με την ισορροπία μεταξύ διαφόρων champions, η θέση της ομάδας είναι πως είναι πολύ δύσκολο να διατηρούνται ισορροπίες μεταξύ τόσων χαρακτήρων.
Η Riot δεν έχει ποτέ πρόθεση να κάνει κάποιο νέο χαρακτήρα ισχυρότερο όλων ώστε να κερδίσει από την πώλησή του (παρότι αυτός είναι ένας από τους τρόπους με τους οποίους στοχεύει στην κερδοφορία). Παρά το ότι κάθε χαρακτήρας δοκιμάζεται εσωτερικά, είναι δύσκολο να πάνε όλα καλά και να μη χρειαστούν περαιτέρω διορθώσεις.
Βέβαια, προσεγγίζοντάς το ρεαλιστικά, θα ήταν απίθανο να πιστέψει και η ίδια η Riot ότι θα μπορούσε να διατηρήσει ισορροπίες με τόσους πολλούς χαρακτήρες. Το πιο πιθανό είναι να προσδοκούν στην έμμεση εξισορρόπηση αφού το League Of Legends είναι παιχνίδι ομάδων που αποτελούνται από 3 και 5 παίκτες.
Δεν θα μπορούσε άλλωστε να είναι τυχαίο και το γεγονός ότι σε ranked matches κάθε ομάδα μπορεί να δει τη σύνθεση του αντιπάλου από πριν, ενώ δεν επιτρέπεται η χρήση του ίδιου champion από δεύτερο παίκτη στο match.
Έγινε λόγος για το φημολογούμενο League Of Legends Supremacy η Riot έπαιξε περίεργο παιχνίδι. Δεν αρνήθηκε την ύπαρξή του είπε όμως ότι δεν έχουν κάτι τέτοιο στα σχέδια τους ενώ ανέφερε πως η όλη φημολογία ξεκίνησε από την κατοχύρωση σχετικών ηλεκτρονικών διευθύνσεων… κάποιων.
Η στάση αυτή μπορεί να σημαίνει κάτι, μπορεί να μη σημαίνει και τίποτα. Μπορεί κάλλιστα να υπογραμμίζει την προσπάθεια της ομάδας να γίνει πιο προσεκτική αφού θεωρεί πως στο παρελθόν χειρίστηκε με λανθασμένο τρόπο πληροφορίες, όπως στην περίπτωση του Magma Chamber, μιας προσθήκης που παρουσιάστηκε, αναλύθηκε αλλά δεν προστέθηκε. Αντί αυτού ήρθε το Dominion mode αλλά όλοι εξακολουθούν να μιλούν για το Magma Chamber σαν να πρόκειται για κάτι θρυλικό.
Ένας από τους λόγους που, κατά την Riot, πέτυχε τόσο στην Ελλάδα το League Of Legends ήταν το μοντέλο free to play και το απλό γεγονός πως δεν μπορεί να πληρώσει κάποιος για power items ή για να φτάσει σε περιεχόμενο που ειδάλλως δεν θα ήταν διαθέσιμο. Σε αυτό το μοντέλο βασίζεται και για την άνοδο του League Of Legends στην κοινότητα των eSports όπου είναι πολύ σημαντικό να είναι εύκολη και ανεμπόδιστη η είσοδος νέων παικτών, πράγμα που θα ήταν πιο δύσκολο με το παραδοσιακό μοντέλο.
Επιστρέφοντας όμως στο…ελληνικό ζήτημα, η ομάδα βασίστηκε στους 4 Έλληνες που έχει στο δυναμικό της προκειμένου να βρει ηθοποιούς αλλά και να αξιολογήσει την καταλληλότητά τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζονται ή δεν θα χρειαστούν κάποιες αλλαγές αλλά και αυτές είναι μέρος της φυσιολογικής διαδικασίας.
Βέβαια όσο προγραμματισμένος κι αν είναι κανείς, ανακαλύπτει πράγματα στη διαδρομή. Όπως το ότι ο ίδιος ηθοποιός που ανέλαβε τις ατάκες του Olaf, ηχογράφησε και τις ατάκες του Twitch, παρότι οι δύο αυτοί χαρακτήρες έχουν τελείως διαφορετικές έως και διαμετρικά αντίθετες ηχητικά φωνές.
Όσο “αστείες” και αν είναι οι φωνές (φαίνεται να είναι το επικρατέστερο σχόλιο μέχρι στιγμής – με την καλή έννοια), η επιτυχημένη ελληνική παρουσία του League Of Legends είναι ουσιαστικά δεδομένη.
Όπως και να το δει κανείς το ελληνικό λανσάρισμα ήταν επεισοδιακό αλλά κάθε άλλο παρά αποτυχημένο. Ναι, θα μπορούσε να είχε γίνει καλύτερος προγραμματισμός, προετοιμασία για τα χειρότερα από μια θεωρητική (που αποδείχθηκε πραγματική) υπερπροσέλευση που θα διευκόλυνε τον κόσμο, τη δική μας δουλειά αλλά και τη δουλειά των ίδιων των διοργανωτών.
Ήταν ένας μικρός μα επιτυχημένος εφιάλτης που κάνει τον οποιονδήποτε να αναρωτιέται: ήταν ποτέ έτοιμη η Riot για τέτοια επιτυχία; Θα πρέπει να μάθει να τη διαχειρίζεται ειδικά από τη στιγμή που, κατά τα λεγόμενά της, δεν θέλει να μείνει για πάντα, αποκλειστικά και μόνο στο League Of Legends.