Συνέντευξη: League Of Legends (GC 2012)

0

So much LoL

Την τελευταία μας μέρα στην Κολωνία, ουσιωδώς τη μέρα των συνεντεύξεων, επισκεφτήκαμε το booth της Riot Games για μία συνέντευξη από τον Paul BellezzaChampion Producer της Riot και του ιδιαιτέρως δημοφιλούς στην Ελλάδα League of Legends.

Authority: Έχετε πολλούς fan στην Ελλάδα. Ιδιαιτέρως δε αν αναλογιστούμε το launch event το οποίο ξεπέρασε κάθε προσδοκία τόσο δική σας όσο και του ίδιου του κόσμου. Με δεδομένο αυτό αλλά και την ελληνική μεταγλώττιση του τίτλου, έχετε άλλα σχέδια για την ελληνική αγορά;

Paul Bellezza: Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, εκτιμούμε ιδιαιτέρως την ελληνική κοινότητά μας και κοιτώντας το launch event, πιστεύω πως υποτιμήσαμε, βασικά δεν αντιληφθήκαμε καν το πάθος των Ελλήνων παικτών για το League of Legends, ο χώρος που νοικιάσαμε πιστεύαμε θα ήταν αρκετός αλλά με την προσέλευση του κόσμου καταλάβαμε πόσο υποτιμήσαμε τους Έλληνες παίκτες. Εννοείται πως θα προσπαθήσουμε σκληρά για τα επόμενα event. Επίσης κανείς δε θα μείνει πάλι στον ήλιο με θερμοκρασίες 40 βαθμών Κελσίου.

Τώρα σχετικά με το επόμενο event στην Ελλάδα δε γνωρίζω πότε και που θα γίνει αλλά όταν γίνει (και αυτό είναι το μόνο σίγουρο) θα είμαστε πολύ περισσότερο προετοιμασμένοι. Μάθαμε το μάθημά μας από το τελευταίοevent και δε μπορούμε να πούμε αρκετές «συγγνώμες» στον κόσμο για το γεγονός ότι το event δεν ήταν και η καλύτερη εμπειρία για πολλούς. Πέραν όμως των ελληνικών event το League of Legends έχει ήδη ξεκινήσει και θα συνεχίσει με ακόμα περισσότερα τουρνουά στο μέλλον για κάθε επίπεδο παικτών. Από ερασιτεχνικά τουρνουά μέχρι επαγγελματικά. Είναι σημαντικό να καταλάβει ο κόσμος πως ο κλάδος των esports είναι πολύ σημαντικός για την Riot.

Authority: Ποιος πιστεύετε πως ήταν ο λόγος της τόσο μεγάλης επιτυχίας του League of Legends τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και το γεγονός πως έχετε κατακτήσει αγορές όπως την ανατολική που παραδοσιακά είναι πιο «κλειστές».

Paul Bellezza: Πιστεύω πως ο βασικός λόγος της επιτυχίας του LoL είναι το γεγονός ότι έχουμε προσπαθήσει πολύ να φτιάξουμε έναν τίτλο ποιοτικό τον οποίο πρώτα απ’ όλα μπορούμε εμείς οι ίδιοι να εκτιμήσουμε και φυσικά οιfan μας. Ακούμε συνεχώς την κοινότητα των παικτών μας από όλο τον κόσμο και έτσι προσπαθούμε συνεχώς να βελτιστοποιούμε την εμπειρία. Επίσης σημαντικό για μας είναι να συνεργαζόμαστε με ανθρώπους που κατανοούν τους gamers ανά περιοχή και γνωρίζουν ακριβώς τι θέλουν και πως σκέφτονται. Τέλος θεωρούμε πολύ σημαντικό το να έχουμε ουσιαστική επικοινωνία με την κοινότητά μας.

Authority: Αισθάνεστε ποτέ το feedback να είναι υπερβολικά περιοριστικό;

Paul Bellezza: Πιστεύω πως η ουσία του feedback είναι το να γίνεται κατανοητό στα πλαίσια τα οποία τίθεται. Αν τοfeedback σχετίζεται με κάποιο bug τότε μιλάμε για κάτι πολύ ξεκάθαρο και σαφές. Αν όμως αφορά σε κάποια κατεύθυνση που έχει πάρει το gameplay και οι παίκτες δεν είναι ικανοποιημένη με αυτήν, εξετάζουμε την «προέλευση» των παραπόνων τους και την αξιολογούμε. Στο τέλος όμως αν κάνουμε μία αλλαγή εξηγούμε ξεκάθαρα τους λόγους που την κάνουμε στους παίκτες και αυτό πιστεύω είναι η ουσία του να χτίζεις μία υγιή κοινότητα. Η ειλικρίνεια.

Authority: Ως παραγωγός των χαρακτήρων του LoL ποιες είναι οι γενικές κατευθύνσεις που έχετε σχετικά με το σχεδιασμό των Champions;

Paul Bellezza: Αυτό που θέλουμε πρωταρχικά να καταφέρουμε σχεδιάζοντας Champions στο LoL είναι οι παίκτες να καταλαβαίνουν άμεσα, βλέποντας τον χαρακτήρα περί τίνος πρόκειται. Να καταλαβαίνεις το ρόλο τους βάσει της εμφάνισής τους και την ιδιοσυγκρασία τους βάσει των abilities που έχουν. Ολιστικά βλέποντας τον κάθε Champion θέλουμε να έχει συνοχή.

Υπάρχουν παραδείγματα που το έχουμε πετύχει αυτό σε μεγάλο βαθμό όπως η Nocturne. Η Nocturne είναι ένα καλό παράδειγμα, ένας ζωντανός εφιάλτης. Όταν σου επιτίθεται οφείλεις να νιώθεις πως απειλείσαι. Από την άλλη πλευρά έχουμε και έναν χαρακτήρα που μας έμαθε πολλά πράγματα από το σχεδιασμό του.

Ο Rumble είναι ένα τέτοιο παράδειγμα. Είναι ένας χαρακτήρας που βρίσκεται μέσα σε mech suit, μπορεί να ρίχνει μπουνιές και τα συναφή και σου δίνει την εντύπωση πως μπορεί να εμπλακεί σε μάχες με πολλούς εχθρούς και να αντέξει αρκετά χτυπήματα. Αλλά δεν είναι έτσι. Δεν είναι “tank”, είναι περισσότερο “mage” χαρακτήρας πράγμα που προκαλεί ενδεχομένως σύγχυση στους παίκτες. Και από αυτόν τον χαρακτήρα μάθαμε πολλά. Ειδικότερα τα περί συνοχής που ανέφερα πιο πριν.

Σχετικά με το gameplay της υπόθεσης επιδιώκουμε να φτιάχνουμε kits από Champions που να προσφέρουν ποικιλία στους παίκτες και που διαφοροποιούν την εμπειρία ώστε ο καθένας να ασχολείται και να δοκιμάζει συνεχώς νέες τακτικές κλπ. Και ανυπομονώ να σας δείξω αυτά που ετοιμάζουμε για το νέο χρόνο. Ανακοινώσαμε ήδη εδώ στην Gamescom δύο νέους χαρακτήρες και θα υπάρχουν και πολλές άλλες εκπλήξεις στην πορεία του χρόνου.

Authority: Η κατηγορία των moba τίτλων είναι αρκετά κλειστή από μόνη της και ο ανταγωνισμός είναι αρκετά έντονος. Ποια είναι η σχέση σας με τον ανταγωνισμό; Μαθαίνετε από τον ανταγωνισμό;

Paul Bellezza: Σαν ομάδα ανάπτυξης εστιάζουμε κυρίως στο να κάνουμε το LoL την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Σίγουρα όμως έχουμε επίγνωση τόσο των τίτλων της κατηγορίας μας όσο και άλλων κατηγοριών και είμαστε όλοι μας gamers. Παίζουμε πολλούς τίτλους και ξέρουμε τι γίνεται έξω. Και εν τέλει αντλούμε τις επιρροές μας από πολλά πράγματα. Από τηλεοπτικές σειρές, ταινίες, κόμικς και διάφορα videogames, όχι απαραιτήτως της κατηγορίας μας.

Authority: Θα γίνω λίγο πιο άμεσος.

Paul Bellezza: (γέλιαΕλεύθερα.

Authority: Έχετε κάποια συγκεκριμένα σχέδια για όταν κυκλοφορήσει επισήμως η καινούρια DoTA;

Paul Bellezza: Πρακτικά η DoTA 2 βρίσκεται ήδη σε beta που σημαίνει πως πάνω-κάτω και εφόσον βρίσκεται εκεί έξω έχει κυκλοφορήσει. Αισθανόμαστε πως αν και όλοι μας έχουμε τις ίδιες ρίζες στην κατηγορία, διαφοροποιούμαστε αρκετά από τη DoTA αλλά και από κάθε τίτλο που κυκλοφορεί εκεί έξω. Υπάρχει και η πρώτη DoTA η οποία είναι ακόμα δημοφιλής και είναι ένας τελείως διαφορετικός τίτλος από τη DoTA 2. Υπάρχει το AEON Strike, υπάρχει το άλλο mod τουWarcraft 3, ονόματι Chaos, που είναι αρκετά διαδεδομένο στην Κορέα. Είναι ένα ολόκληρο είδος και συνεχώς κυκλοφορούν νέοι τίτλοι. Εμείς εστιάζουμε λοιπόν στο να κάνουμε το LoL την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Ριζικά διαφοροποιημένη από όσα κυκλοφορούν έξω. Θέλουμε να δώσουμε νέα features στους παίκτες μας και να στηρίξουμε εξίσου, τόσο την competitiveσκηνή, πράγμα που θα το δείτε και με την τρίτη σεζόν της Championship Series League, όπου παίκτες από όλο τον κόσμο θα διαγωνίζονται έμμισθοι, όσο και την περισσότερο “casual” σκηνή. Θέλουμε εν γένει να συνεχίσουμε αυτά που ήδη κάνουμε. Να διατηρήσουμε το υγιές πνεύμα του ανταγωνιστικού μας επιπέδου στηρίζοντας παράλληλα και τους πιο «ερασιτέχνες» παίκτες μας.

Authority: Ποια πιστεύετε πως είναι εκείνα τα στοιχεία που διαφοροποιούν το League of Legends από τους υπόλοιπους;

Paul Bellezza: Πιστεύω πως το LoL έχει διαφορετική αίσθηση από άλλους τίτλους της κατηγορίας. Το κύριο χαρακτηριστικό του League of Legends είναι το γεγονός πως πρόκειται για έναν ομαδικό τίτλο. Είναι απαραίτητο οι παίκτες να συντονίζουν τις δυνάμεις των ηρώων και να αντισταθμίζουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα όλων των μελών της ομάδας. Δεν υπάρχουν χαρακτήρες ή abilities ικανά να εξοντώσουν με μία κίνηση τους πάντες. Η κάθε στιγμή στο League of Legendsκαθορίζει τον αγώνα. Η ουσία στο LoL είναι να αντιδράς ομαδικά την κατάλληλη στιγμή και αυτό το επίπεδο ομαδικού παιχνιδιού στο LoL είναι αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει.

Επίσης εξίσου σημαντικό με τον gameplay του τίτλου μας, είναι και η σχέση μας με την κοινότητα των παικτών και σε αυτήν είμαστε ειλικρινά αφοσιωμένοι και την ακούμε αδιάλειπτα.

Τρίτο χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως προσπαθούμε συνεχώς να προωθούμε τον ευγενή ανταγωνισμό. Γι’ αυτό το λόγο υπάρχει και το Tribunal όπου οι παίκτες αξιολογούνται μεταξύ τους, πράγμα που ενθαρρύνει την καλή συμπεριφορά online. Και υπάρχουν στατιστικά που αναφέρουν πως το 50% των παικτών που δέχονται ένα report στο Tribunal δε δέχονται δεύτερο. Και η προσπάθεια μας να προωθήσουμε ένα υγιές κλίμα είναι ο δύσκολος δρόμος. Δεν υπάρχουν πολλές εταιρείες που το κάνουν αυτό.

Authority: Και μία τελευταία ερώτηση, ως ομάδα ανάπτυξης σκέφτεστε να κάνετε κάτι διαφορετικό από το LoL; Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Paul Bellezza: Αυτόν τον καιρό εστιάζουμε αποκλειστικά στο League of Legends καθότι θεωρούμε πως υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης ακόμα αλλά ποτέ δεν ξέρεις τι θα φέρει ο καιρός.

Authority: Ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο σας και καλή ξεκούραση από την έκθεση.

Paul Bellezza: Καλή ξεκούραση και σε εσάς και πολλά χαιρετίσματα στους Έλληνες φίλους μας.

About Author

Κάνοντας τη ζωή σας δύσκολη από το 1990. Με υπευθυνότητα, ειρωνεία και κυνισμό. Κάνω πολλά. Κυρίως γράφω. Για games και κινηματογράφο κατά προτίμηση.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions