Παρουσίαση Wii U: Το software, η ουσία

0

Αναπάντεχες επιτυχίες (και εξίσου αναπάντεχες αποτυχίες)

Ασχοληθήκαμε με το hardware και τώρα είναι η σειρά του software. Άλλωστε με αυτό έρχεται πραγματικά αντιμέτωπος ο χρήστης σε καθετί που θα θελήσει να κάνει σε ένα σύστημα.

Ασχοληθήκαμε με το hardware και τώρα είναι η σειρά του software. Άλλωστε με αυτό έρχεται πραγματικά αντιμέτωπος ο χρήστης σε καθετί που θα θελήσει να κάνει σε ένα σύστημα.

Συχνά πέφτει όλο το βάρος σε specs αλλά το software έχει προ πολλού αναλάβει πιο πρωταγωνιστικό ρόλο σε πάρα πολλές κατηγορίες προϊόντων.

Όσοι αγοράσουν σχετικά νωρίς το Wii U είναι σίγουρο πως θα χρειαστεί να κάνουν ένα σημαντικό πρώτο update. Ως έχει το σύστημα όταν βγαίνει από το κουτί δεν υποστηρίζει online services. Η αρχική ρύθμιση του συστήματος και η εφαρμογή του update θα διαρκέσει γύρω στη μιάμιση ώρα. Όλες οι αρχικές ρυθμίσεις γίνονται με το GamePad, σημάδι του κυρίαρχου ρόλου του

Μπορεί να ακούσατε χειρότερα πράγματα αλλά λογικό είναι να έχει σταθεροποιηθεί η κίνηση στους update servers μετά τις πρώτες μέρες της κυκλοφορίας και η όλη διαδικασία είναι πολύ πιο ομαλή.

Η διαδικασία της αρχικής ρύθμισης είναι πολύ απλή και χωρισμένη σε πολλά αλλά υπεραπλουστευμένα βήματα. Δεν θα χρειαστεί καν να εξηγήσετε στην κονσόλα τι είδους σήματα υποστηρίζει η τηλεόρασή σας αφού φαίνεται πως είναι πολύ καλό στο να αναγνωρίζει τις σωστές ρυθμίσεις.

Θα έχετε την ευκαιρία να φτιάξετε το Mii σας ή να το μεταφέρετε από κάποιο Nintendo 3DS αλλά οι διαδικασίες αυτές μπορούν εύκολα να μείνουν για αργότερα. Αυτό που έχει όντως νόημα να κάνετε είναι να φτιάξετε Nintendo Network ID αλλά, έτσι κι αλλιώς, δεν θα σας αφήσει το σύστημα να το ξεχάσετε.

Επιτέλους τα friend codes αποτελούν παρελθόν. Το username που θα φτιάξετε ως Nintendo Network ID είναι το μόνο πράγμα που θα χρειαστείτε για να έρθετε σε επαφή με άλλους gamers, ασχέτως παιχνιδιού. Θυμίζουμε ότι στο παρελθόν κάθε τίτλος έδινε στο χρήστη διαφορετικό friend code με συνέπεια να φτιάχνονται ξεχωριστές λίστες για κάθε τίτλο με την κεντρική και απλή διαχείριση να είναι όνειρο απατηλό.

Ως προς αυτό η Nintendo εκσυγχρονίζεται επιτέλους αν και μένει ένα σημαντικό ακόμη αγκάθι. Κάθε αγορά που γίνεται σε κάποια κονσόλα εξακολουθεί να ανήκει στην κονσόλα και όχι στον κάτοχό της ή σε κάποιον από τους λογαριασμούς χρήστη που βρίσκονται στο μηχάνημα του. Αυτό σημαίνει πως σε περίπτωση αλλαγής κονσόλας για οποιοδήποτε λόγο, η μεταφορά των αγορών πρέπει και πάλι να γίνει μέσω Nintendo με αποστολή κονσόλας στο service.

Η Nintendo υπόσχεται ότι αυτό θα αλλάξει όπως και το ότι θα μπορεί ένα Nintendo Network ID να χρησιμοποιείται από τον ίδιο χρήστη τόσο στο Wii U όσο και το Nintendo 3DS, όπως ακριβώς συμβαίνει ήδη, εδώ και χρόνια, στον ανταγωνισμό.

Ενώ κάτι τόσο βασικό που θα έπρεπε να είναι αυτονόητο είναι τόσο λάθος, η Nintendo καταφέρνει να προσέξει κάποιες πολύ όμορφες λεπτομέρειες. Για παράδειγμα την πρώτη φορά που θα κάνει κάποιος log in ύστερα από τη δημιουργία του ID του, ενημερώνεται πως μπορεί να καταργήσει το password, ακόμη και να ενεργοποιήσει το auto log in. Δεν είναι κάτι πρωτότυπο σαν ιδέα είναι όμως καλό που η ρύθμιση αυτή δεν παρουσιάζεται κατά τη δημιουργία του ID αλλά κατά το πρώτο log in. Με αυτόν τον τρόπο ο χρήστης σκοτίζεται με λιγότερες λεπτομέρειες κατά τη δημιουργία του ίδιου του ID.

Το σύστημα θα σας θυμίσει επίσης ότι μπορείτε να ρυθμίσετε το GamePad ώστε, μέσω της θύρας υπερύθρων που έχει στο πάνω μέρος, να λειτουργεί ως τηλεχειριστήριο της τηλεόρασης, μένοντας όμως σε απλές λειτουργίες.

Η διαδικασία της σχετικής ρύθμισης προκύπτει μεν από ευγενή κίνητρα αλλά δεν είναι ιδιαιτέρως φιλική. Η Nintendo, σωστά σκεπτόμενη ότι οι περισσότεροι χρήστες δεν έχουν την παραμικρή ιδέα για το πώς λέγεται το μοντέλο της τηλεόρασης τους (πόσο μάλλον ποιο είναι το μοντέλο του τηλεχειριστηρίου της), καλεί το χρήση να γράψει το πρώτο γράμμα της μάρκας και ύστερα να επιλέξει τη σωστή εταιρεία από τη λίστα που θα εμφανιστεί.

Το θέμα είναι πως οι εταιρίες δεν χρησιμοποιούν σε όλα τα μοντέλα τους το ίδιο τηλεχειριστήριο. Οι πιθανοί συνδυασμοί είναι πραγματικά δεκάδες ακόμη και για μία μάρκα. Έτσι ο χρήστης δοκιμάζει ένα ένα τα “κανάλια” επικοινωνίας. Κάθε φορά πρέπει να δοκιμάσει την αυξομείωση της έντασης του ήχου και την αλλαγή εισόδου εικόνα πατώντας τα αντίστοιχα πλήκτρα στην οθόνη του GamePad. Αν λειτουργήσουν πατά την σχετική επιλογή και είναι έτοιμος. Αν όχι τότε το σύστημα κάνει δοκιμή σε άλλο συνδυασμό.

Το κακό είναι πως δεν υπάρχει εναλλακτική για όσους ΞΕΡΟΥΝ τι τηλεόραση έχουν. Θα πρέπει να περάσουν ακριβώς την ίδια διαδικασία. Στη δική μας περίπτωση ο σωστός συνδυασμός ήταν ο 12ος κατά σειρά. Η υπομονή μας σίγουρα δοκιμάστηκε.

Σε κάθε περίπτωση, όταν όλα είναι έτοιμα, θα μπορείτε να αλλάξετε κανάλια, εισόδους, ένταση κ.λπ. στην τηλεόρασή σας. Σίγουρα όχι κάτι συγκλονιστικό αλλά ίσως και να φανεί χρήσιμο σε ειδικές περιπτώσεις.

Από εκεί και πέρα το μενού του Wii U θυμίζει αρκετά εκείνο του Nintendo 3DS και λειτουργεί ως grid με applications/channels.

Το Youtube είναι μια από τις εφαρμογές που έχουν ενεργοποιηθεί (παρότι άνετα μπορεί να μπει κάποιος στη σελίδα από τον ενσωματωμένο web browser). Υιοθετεί τη λογική των cards μέσω των οποίων ο χρήστης μετακινείται μεταξύ βασικών κατηγοριών, κάνει αναζήτηση και βλέπει τα σχετικά αποτελέσματα. Αυτά βέβαια γίνονται τόσο στην τηλεόρασή σας όσο και στο GamePad. Όχι μόνο αυτό αλλά μπορείτε κάλλιστα να βλέπετε κάποιο video στο GamePad και να κρύβεται η δραστηριότητά σας στην τηλεόραση. Αυτό επιτρέπει σε κάποιον να κάνει χάζι όσο χρησιμοποιείται για κάτι άλλο η τηλεόραση, ενώ κάνει πιο δραματική την παρουσίαση ενός video σε παρέα. Μπορείτε να το εντοπίσετε στο GamePad και να το “πετάξετε” στην τηλεόραση χωρίς κανείς να είναι σε θέση να δει τι ψάχνετε από πριν.

Web Browser

Ίδιος είναι ο χειρισμός των δύο οθονών και στην περίπτωση του Web Browser ο οποίος είναι πραγματικά πολύ ικανός για τα δεδομένα των κονσολών. Υποστηρίζει πολλαπλά tabs, δεν χρειάζεται αιώνες να φορτώσει και δεν είναι τσακωμένος με την HTML5. Δεν υποστηρίζει flash αλλά, όσο περνά ο καιρός, αυτό σημαίνει περισσότερο πως θα γλιτώσετε διαφημίσεις παρά ότι θα χάσετε πρόσβαση σε περιεχόμενο ουσίας.

Δεν συγκρίνεται με κανονικούς mobile browsers αλλά στην ανάγκη δεν θα μετανιώσετε για τη χρήση του. Και μιας και είπαμε για mobile browsers, κάποια sites δεν είναι και πολύ σίγουρα τι είναι το Wii U οπότε φορτώνουν στις mobile εκδόσεις τους που δεν είναι ό,τι πιο βολικό, ούτε για τη μεγάλη οθόνη του GamePad ούτε για μια κατά πολύ μεγαλύτερη οθόνη τηλεόρασης.

TVii

Το TVii δεν πρόκειται να σας απασχολήσει στην παρούσα φάση διότι καμία υπηρεσία του δεν είναι ενεργοποιημένη στη χώρα μας. Θεωρητικά τουλάχιστον θα επιτρέπει πρόσβαση σε online υπηρεσίας video streaming (καθόλου πρωτότυπο) με την πάρα πολύ βολική δυνατότητα της αναζήτησης περιεχομένου, παράλληλα, σε όλες τις διαθέσιμη υπηρεσίες (σίγουρα πιο πρωτότυπο και ουσιώδες).

Για την ώρα όμως…απλά πιάνει χώρο στα ελληνικά Wii U.

MiiVerse

Το MiiVerse είναι, ουσιαστικά, ένα εστιασμένο social network της Nintendo. Δεδομένης της απειρίας της Nintendo σε καθετί online, θα περίμενε κανείς ένα νέο social network να είναι πολύ κακή ιδέα για την εταιρεία.

Κι όμως το MiiVerse είναι όντως…καλό. Περίπου forum και περίπου Twitter, δημιουργεί communities για κάθε διαθέσιμο τίτλο όπου συγκεντρώνονται οι σχετικές συζητήσεις. Η διαφορά είναι στις λεπτομέρειες όμως.

Όταν κάποιος θελήσει να κάνει νέο post, μπορείτε να γράψει με το stylus, να πληκτρολογήσει σε virtual keyboard και να ετοιμάσει το μήνυμά του. Σε κάθε πλαίσιο δημιουργία post, όμως υπάρχει διακόπτης που επισημαίνει το κατά πόσο το post περιλαμβάνει spoiler. Στους όρους χρήσης μάλιστα απαγορεύεται η εσκεμμένη δημοσίευση spoilers χωρίς την ανάλογη σήμανση, δείχνοντας πως η Nintendo δεν θέλει μόνο να διατηρήσει την επικοινωνία σε κόσμιο επίπεδο αλλά να προστατεύσει και όσους περιμένουν λίγο μυστήριο από τα games. Φυσικά και μπορεί να δει κάποιος spoilers αλλά πρέπει να προκαλέσει ο ίδιος την εμφάνισή τους σε κάποιο post.

Δίνει μάλιστα στους χρήστες την επιλογή να ρυθμίσουν τι είδους posts θα προβάλλονται. Μπορούν να κρύβουν τα πάντα, να εμφανίζονται όλα ή, πιο σημαντικά, να μην εμφανίζονται όσα έχουν σήμανση για spoiler.

Σε κάθε post φαίνεται επίσης αν ο παίκτης έχει παίξει το παιχνίδι το οποίο σχολιάζει περιορίζοντας έτσι κάποιες γερές δόσεις φανφάρας.

Η ίδια η Nintendo φροντίζει να προτρέπει τους χρήστες να κάνουν νέα posts ακόμη και μέσα από games. Στο New. Super Mario Bros. U για παράδειγμα θα κληθείτε να γράψετε κάτι για τις επιτυχίες σας, την πρόοδό σας και τις αποτυχίες σας.

Υπάρχει δυνατότητα follow ώστε να βλέπετε όλες τις δημοσιεύσεις ενός χρήστη χωρίς αυτός να μπαίνει σε friend list ή να ανταλλάσσονται περισσότερα στοιχεία. Φυσικά αν θέλετε να προσθέσετε κάποιον ως φίλο…μπορείτε.

Friend Lists

Και κάπως έτσι φτάνουμε στις friend lists. Η friend list πλέον είναι ενιαία για όλα τα games. Ωστόσο η Nintendo αποτυγχάνει, ξανά, σε πράγματα αυτονόητα.

Έστω ότι θέλετε να προσθέσετε κάποιον στη λίστα, εφόσον βέβαια ξέρετε το ID του (η αναζήτηση με email δεν υποστηρίζεται). Αν αυτό γίνει μέσω search, τότε αποστέλλεται friend request στον άλλο χρήστη.

Αν όμως προστεθεί το ID κατευθείαν στη λίστα του χρήστη, μέσα από την ίδια τη friend list, όχι ύστερα από search, ΔΕΝ αποστέλλεται friend request. Ο μόνος τρόπος να ολοκληρωθεί η σύνδεση των χρηστών είναι να εισάγει ο ΑΛΛΟΣ χρήστης, χειροκίνητα, το δικό σας ID.

H friend list πάσχει και σε άλλα θέματα. Αν θελήσετε να κάνετε video chat (με την ενσωματωμένη χαμηλής ποιότητας κάμερα που έχει το GamePad), πρέπει να βγείτε ουσιαστικά από την friend list και να μεταβείτε στο video chat που λογίζεται ως άλλη τελείως εφαρμογή.

Notifications

Σε κάθε περίπτωση τίθεται θέμα σχετικά με το πώς ειδοποιείται κανείς για τη δραστηριότητα των φίλων του. Για κάποιο άγνωστο λόγος οι ειδοποιήσεις δεν παρουσιάζονται με pop ups αλλά πρέπει να μπείτε σε σχετικό μενού. Η μόνη ειδοποίηση έρχεται από το GamePad, με φωτάκι που αναβοσβήνει. Με λίγα λόγια ο χρήστης δεν έχει ιδέα αν πρόκειται για κάτι σημαντικό ή όχι ενώ μπορεί και να μην πάρει είδηση ότι υπάρχει νέα ειδοποίηση αν κοιτά στην τηλεόραση αντί για το GamePad.

Wara Wara Plaza

Το Wara Wara Plaza με τη σειρά του αποτελεί επέκταση του MiiVerse και διάδοχο του Mii Plaza. Εδώ θα δείτε το δικό σας Mii, Miis φίλων αλλά και αγνώστων να συγκεντρώνονται “γύρω” από games και να μιλούν για αυτά. Στην ουσία παρουσιάζονται ως speech bubbles posts που κάνουν οι χρήστες στο εκάστοτε community. Δεδομένου ότι δεν μπορούν να χωρέσουν τα πάντα στο Plaza, δεν αποκλείεται να χρησιμοποιηθεί η λειτουργία και ως μέσο προώθησης από την Nintendo.

Αυτό που μένει είναι πως μπορείτε να ανακαλύψετε τυχαία και εκτός παιχνιδιού ενδιαφέροντες χρήστες. χωρίς καν να χρειαστεί να τρέξετε κάτι. Εξ’ αρχής η Wara Wara Plaza εμφανίζεται στην οθόνη της τηλεόρασης και το μενού της κονσόλας στο GamePad (και πάντα μπορείτε να αντιστρέφετε τις προβολές).

Home Menu

Το Home Menu είναι στην πραγματικότητα μια σειρά από shortcuts όχι το κανονικό μενού της κονσόλας. Ουσιαστικά λειτουργεί όπως και το Home Menu στο Nintendo 3DS. Μέσω αυτού μπορείτε να βγείτε στο κανονικό μενού, να δείτε notifications, να μεταβείτε σε υπηρεσίες και λειτουργίες όπως ο web browser χωρίς να μεσολαβήσει το κεντρικό μενού (πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να ψάξετε κάτι στο internet την ώρα που τρέχει κάποιο game) κ.α.

Το Home Menu είναι φίλος σας σε αντίθεση με το κεντρικό μενού. Αλλά θα μάθετε γιατί λίγο παρακάτω.

Video Chat

Το video chat μπορεί να μην είναι ποιοτικό αλλά είναι σχετικά απροβλημάτιστο. Επειδή αποτελεί διαφορετική πλατφόρμα και δεν συνεργάζεται με κάποιο ήδη υπάρχον service, θα υπάρχουν πάντα περιορισμοί. Όπως στην περίπτωση του PS3 και του Xbox 360 μπορείτε να μιλήσετε με άλλους κατόχους της κονσόλας. Το πόσο χρήσιμη θα αποδειχθεί η λειτουργία εξαρτάται απόλυτα από την παρέα σας.

eShop/Downloads

Το eShop ξεφεύγει από τον τρόμο που λέγεται Wii Shop. Φορτώνει πιο γρήγορα, είναι πιο σαφές, επιτρέπει background downloads περιεχομένου (welcome to the present) κ.λπ. Μεγάλο μέρος των κυκλοφοριών σε οπτικούς δίσκους βρίσκεται ήδη στο eShop όπως και μικρότεροι τίτλοι που θα βρείτε μόνο εκεί.

Τα Wii Points αποτελούν παρελθόν και όλα τα ποσά ορίζονται σε ευρώ για να είναι ξεκάθαρα. Κάτι περίεργο που συναντήσαμε στην αγορά περιεχομένου είναι πως η πρώτη οθόνη που εμφανίζεται μετά την επιλογή ενός τίτλου για παράδειγμα, δεν είναι η περιγραφή του τίτλου αλλά, μόνο, το PEGI rating. Η Nintendo είναι αποφασισμένη να σας το δείξει ΠΡΙΝ σας δείξει περισσότερες πληροφορίες για το περιεχόμενο και να ξεκινήσει το download.

Είναι ένα εκνευριστικό επιπλέον βήμα αλλά δεν αδικούμε την επιλογή της Nintendo διότι μεγάλη μερίδα του κόσμου εξακολουθεί να μην έχει ιδέα για το τι σημαίνει ο αριθμός που βλέπουν κάτω αριστερά στα εξώφυλλα των games. Από το να κάνουν μετά ότι δεν ξέρουν, καλύτερα να τους πέφτει στο κεφάλι το rating.

Περιέργως στα downloads η Nintendo κάνει ό,τι και η Sony. Κατεβαίνει το αρχείο αλλά ύστερα πρέπει να πάτε στο download manager και να κάνετε install σε κάθε αρχείο που κατέβηκε. Δεδομένου ότι τα κινητά τηλέφωνα και σίγουρα το Xbox 360 αποφεύγουν αυτό το βήμα εδώ και χρόνια μας είχε δημιουργήσει προσδοκίες για κάτι ανάλογο.

Διαχείριση οθονών

Η διαχείριση των δύο οθονών, δηλαδή της τηλεόρασης και του GamePad είναι προφανώς θέμα προσέγγισης. Αυτό που έχει σημασία να μείνει είναι πως επιτρέπεται οποιοσδήποτε συνδυασμός.

Είναι δυνατό να προβληθεί το ίδιο πράγμα και στις δύο οθόνες, να προβάλλεται κάτι διαφορετικό στην καθεμία, να χρησιμοποιηθεί μόνο η οθόνη του GamePad και το ανάποδο. Το τι θα συμβεί είναι θέμα developer.

Σε κάθε σενάριο όμως ο χρήστης μπορεί να επιλέξει πού θέλει να προβάλλεται το ίδιο το παιχνίδι. Σημειώστε όμως πως όταν μεταφερθεί το μενού του συστήματος στην τηλεόραση και άλλο σήμα στο GamePad, όπως η Wara Wara Plaza, τότε το GamePad ελέγχει το τελευταίο και για το μενού στην τηλεόραση χρειάζεται Wii Remote. Ή νέα αντιστροφή των σημάτων που μάλλον είναι και πιο απλή και γρήγορη λύση.

Wii Menu

Το Wii U μπορεί να παίξει τίτλους του Wii χωρίς όμως να προχωρά σε καμία βελτίωση σε ανάλυση ή οτιδήποτε άλλο. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι το Wii τρέχει σαν…virtual machine, σαν ξεχωριστή εφαρμογή. Θα φορτωθεί το μενού του Wii U και αν κρύψετε το Wii U δεν θα καταλάβει κανείς ότι χρησιμοποιείτε αυτό αντί για ένα απλό Wii.

Και μόνο που φορτώνει το Wii Menu, σημαίνει πως το GamePad απενεργοποιείται τελείως. Το Wii U κυριεύεται τόσο…απόλυτα από το πνεύμα του Wii που ο μόνος τρόπος που έχει ο χρήστης να επανέλθει στις λειτουργίες του Wii U είναι να ΣΒΗΣΕΙ την κονσόλα και να την ενεργοποιήσει ξανά, πρακτική που είναι ξεκάθαρα ένα βήμα πίσω από το παράδειγμα του PlayStation 3 και του Xbox 360.

Φανταζόμαστε ότι πρόκειται για απόλυτο emulation αυτό που βλέπουμε, όχι υποστήριξη για τους τίτλους του Wii μέσα από υλικό και το λογισμικό του Wii U.

Δεν πρόκειται για καταστροφή βέβαια. Αλλά αποκλείεται να ξεχωρίσει ως πιο φιλική προσέγγιση.

Το ίδιο ισχύει και για τη μεταφορά δεδομένων από το Wii στο Wii U.

Με τις οδηγίες να λένε ότι χρειάζεστε μια τηλεόραση αλλά αν έχετε δύο…ακόμη καλύτερα, είναι εύκολο να υποψιαστεί κανείς τι τον περιμένει.

Ακριβώς λόγω του ότι κάθε στοιχείο και συναλλαγή πιστώνεται στα μηχανήματα και όχι στο χρήστη, η διαδικασία μεταφοράς save files, downloads και points από Wii σε Wii U είναι μια πολύ περίεργη εμπειρία.

Πρέπει να ανοίξουν και οι δύο κονσόλες, να έχουν πρόσβαση στο δίκτυο και να κατεβεί στο Wii, από το Wii Shop, το Wii U Transfer Tool. Ακολούθως χρειάζεται μια κάρτα SD με 512ΜΒ ελεύθερο χώρο. Την εισάγετε στο Wii U, τρέχετε το tool και αποθηκεύονται στην κάρτα τα στοιχεία του μηχανήματος ύστερα από ταυτοποίησή του μέσω των servers της Nintendo.

Ύστερα βάζετε την κάρτα και τη μεταφέρετε στο Wii, τρέχετε το tool και ύστερα από τον online έλεγχο, γράφονται τα δεδομένα του Wii στην κάρτα.

Τέλος…μεταφέρετε την κάρτα στο Wii U για να ολοκληρωθεί η μεταφορά.

Το μόνο χαριτωμένο στην όλη διαδικασία είναι τα Pikmin που ετοιμάζονται για μετακόμιση στο Wii και προσγειώνονται στο Wii U κατά τη διάρκεια της μεταφοράς.

Επιπλέον τα δεδομένα που μεταφέρετε διαγράφονται από το Wii. Μια για πάντα.

Είμαστε σίγουροι πως αλλιώς θα ήθελε να είναι τα πράγμα ακόμη και η ίδια η Nintendo, αλλά με την πολιτική που εφαρμόζει επί σειρά ετών στις συναλλαγές, μόνο τον εαυτό της μπορεί να κατηγορήσει για το αποτέλεσμα.

Καθυστέρηση

Κάντε τώρα μια παύση και προετοιμαστείτε ψυχολογικά. Φανταστείτε για λίγο ότι προσπαθείτε να κάνετε όλα τα παραπάνω με οποιαδήποτε σειρά και συχνότητα. Συνδυάστε τη σκέψη αυτή με την πραγματικότητα ότι η φόρτωση των εφαρμογών και του μενού είναι ΑΡΓΗ. Αδιανόητα ΑΡΓΗ.

Θέλετε να μπείτε στις ρυθμίσεις της κονσόλας; Πολύ ωραία. Θα περιμένετε 15 δευτερόλεπτα από τη στιγμή που θα κάνετε την επιλογή. Κάνατε τις ρυθμίσεις που θέλατε; Τώρα θα περιμένετε άλλο τόσο περίπου για να επιστρέψετε στην αρχική οθόνη.

Θέλετε να τρέξετε το Youtube; Θα περιμένετε περίπου τόσο και ύστερα θα δείτε μια νέα οθόνη για…loading.

Σκεφτείτε τι συμβαίνει όταν διαλέξετε κάποιον για video chat από τη friend list.

Κάθε φόρτωση εφαρμογής και έξοδος από αυτήν είναι άσκηση υπομονής τη στιγμή που κάθε μενού σε κάθε συσκευή οφείλει να οδηγεί το χρήστη εκεί που θέλει, όσο πιο γρήγορα γίνεται και να εξαφανίζεται.

Αυτή είναι η κατάληξη μετά τις βελτιώσεις που φέρνει σε αυτόν τον τομέα το πρώτο patch. Μέχρι να βελτιωθούν ακόμη περισσότεροι οι χρόνοι φόρτωσης θα ελπίζετε πάντα να υπάρχει αυτό που ψάχνετε στο Home Menu ώστε να μην χρειαστεί να περάσετε πρώτα από το κεντρικό μενού.

Διορθώσεις

Το κακό είναι πως το system software έχει αρκετά καλά στοιχεία αλλά σοβαρά, σοβαρότατα προβλήματα. Το καλό είναι πως τα προβλήματα του software είναι δυνατό να διορθωθούν με patches. Και σίγουρα κάτι τέτοιο θα συμβεί στον έναν ή στον άλλο βαθμό.

Τα ελαττώματα του system software και το γεγονός ότι εμφανίζονται σε σύστημα με τρεις πυρήνες και 1GB RAM να είναι αφιερωμένα σε αυτό δείχνει πως η Nintendo βιάστηκε να προλάβει τις γιορτές και την προδίδει η αυτονόητη απειρία της σε κάτι τόσο πολύπλοκο που ποτέ στο παρελθόν δεν χρειάστηκε να την απασχολήσει.

Θα προτιμούσαμε ένα ανοιξιάτικο λανσάρισμα ακριβώς για αυτό το λόγο.

Ως έχει το Wii U, μένει να ξεπεραστούν αρκετές παιδικές ασθένειες. Οι ποιοτικοί, καλοζυγισμένοι τίτλοι θα έρθουν και θα είναι απολαυστικοί. Από τη στιγμή όμως που η Nintendo (σωστά) προσβλέπει σε διευρυμένο ρόλο του Wii U στο σαλόνι σας (και όχι μόνο), πρέπει γρήγορα να καλύψει τα κενά της.

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions