Αφιέρωμα: Athens Global Game Jam 2013

0

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Δημιουργών Λογισμικού Ψυχαγωγίας (κατά κόσμον HGDA – Hellenic Game Developers Association) σε συνεργασία με το Athens Plaython, συνδιοργάνωσαν επιτυχώς το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στον χώρο του CoLab Workspace τριήμερο game jam, στα πλαίσια του Global Game Jam (www.globalgamejam.org).

Το Global Game Jam διοργανώνεται πρώτη φορά σε Ελληνικό έδαφος και αποτελεί το μεγαλύτερο παγκόσμιο event δημιουργίας παιχνιδιών με κοινό θέμα. Κατά την διάρκεια του event, οι διαγωνιζόμενοι χωρίζονται σε ομάδες με ζητούμενο να δημιουργήσουν το πολύ σε 48 ώρες, ένα παιχνίδι βασισμένο σε κοινό θέμα. Το φεστιβάλ προσελκύει ετησίως χιλιάδες developers από ολόκληρο τον κόσμο, που δραστηριοποιούνται στον χώρο των video games και όχι μόνο (παρουσιάζονται ακόμα επιτραπέζια, παιχνίδια δρόμου, παιχνίδια καρτών κ.α.)

Η φετινή διοργάνωση ξεπέρασε κάθε ρεκόρ προσέλευσης, με συνολικά 16.647 developers από 63 χώρες, να ενώνουν τις δυνάμεις τους για την δημιουργία του απόλυτου παιχνιδιού. Στην Ελλάδα φυσικά τα πράγματα ήταν εμφανώς πιο προσγειωμένα, αφού το Global Game Jam πραγματοποιήθηκε μόνο στο κέντρο της Αθήνας και η προσέλευση ήταν μάλλον απογοητευτική, κάτι για το οποίο ίσως ευθύνονται και οι απεργίες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Το μεράκι και ο ενθουσιασμός τουλάχιστον αναπλήρωσε τις όποιες ελλείψεις σε δυναμικό και για 48 ώρες περίπου, 36 developers (προγραμματιστές – γραφίστες – animators – μουσικοί κ.τ.λ.) οργανώθηκαν σε ολιγομελείς ομάδες και ήρθαν αντιμέτωποι με τον χρόνο και την φυσική κόπωση.

Το θέμα για την φετινή χρονιά ήταν το «καρδιοχτύπι» και ανακοινώθηκε την Παρασκευή στις πέντε το απόγευμα στους ανθρώπους που είχαν συγκεντρωθεί στον χώρο του CoLab από νωρίς το μεσημέρι. Η ομάδα του Authority παραβρέθηκε την Κυριακή, τελευταία μέρα της διοργάνωσης, στο Global Game Jam, προκειμένου να παρακολουθήσει από κοντά την παρουσίαση των παιχνιδιών καθώς και την απονομή των νικητών.

Η έναρξη της παρουσίασης καθυστέρησε περίπου μιάμιση ώρα, λόγω φόρτου στο δίκτυο που δεν επέτρεπε στους δημιουργούς να ανεβάσουν τα παιχνίδια τους στην σελίδα της διοργάνωσης. Η εξάντληση αλλά και η αγωνία ήταν έκδηλη στα πρόσωπα των συμμετεχόντων, ενώ το πέρας της δοκιμασίας βρήκε τον χώρο βομβαρδισμένο από χαρτόκουτα πίτσας και άδεια μπουκάλια αναψυκτικών. Το κλίμα ήταν εξαιρετικά φιλικό και ζεστό ενώ όταν τελικά ξεπεράστηκε ο σκόπελος των τεχνικών προβλημάτων, η αίθουσα του coding αναδιαμορφώθηκε τάχιστα, στήθηκε ο προβολέας και τα φώτα χαμήλωσαν: η ώρα που οι developers θα επιδείκνυαν την δουλειά τους στην κριτική επιτροπή και στους επισκέπτες, είχε έρθει.

Πρώτη εμφανίστηκε η ομάδα του Playthorn (http://athensplaython.org/), όπου παρουσίασε όχι ένα, αλλά τρία διαφορετικά παιχνίδια παρέας: το Τυφλοκάρδια (οι παίκτες με δεμένα τα μάτια τους αναζητούν το «έτερον τους ήμισυ»), το In a Heartbeat (μια παραλλαγή παντομίμας που περιγράφονται συναισθήματα) και το Heart Attack (που παίζεται σε ανοικτό χώρο και θυμίζει το παιδικό παιχνίδι, μήλα). Η Playthorn φυσικά δεν έλαβε μέρος στο διαγωνιστικό κομμάτι, αφού εκτελούσε παράλληλα και χρέη διοργανωτή.

Όταν αποσύρθηκαν οι άνθρωποι του Playthorn από την σκηνή, ξεκίνησαν διαδοχικά τις παρουσιάσεις τους οι υπόλοιπες ομάδες. Συνολικά έλαβαν μέρος έξι γκρουπ, οι παρουσιάσεις όμως ήταν μόλις πέντε, καθώς μια ομάδα δυστυχώς αναγκάστηκε να αποχωρήσει λόγω τεχνικού προβλήματος. Τα παιχνίδια που παρουσιάστηκαν το απόγευμα της Κυριακής ήταν τα εξής:

1. C.P.R (Cosmic Planetary Resurrection) – Ομάδα Level Up Entertainment

Το μοναδικό παιχνίδι που είδαμε για κινητά Windows Phone, αξιοποιούσε το γυροσκόπιο της συσκευής και ήταν ουσιαστικά ένα παιχνίδι αναγραμματισμού. Ο χρήστης περιηγείται στους πλανήτες του ηλιακού συστήματος και μέσω γενικών πληροφοριών που απεικονίζονται στην οθόνη, καλείται να μαντέψει το όνομα του πλανήτη στο οποίον βρίσκεται. Το παιχνίδι μας θύμισε αόριστα το Aether του Edmund McMillen και αν και κάπως απλοϊκό σαν σύλληψη, ήταν καλοσχεδιασμένο και άρτια δεμένο.

 2. Inner World – Ομάδα Ask for Pixels

Πιθανόν η πιο ενδιαφέρουσα ιδέα που είδαμε την Κυριακή, το Inner World είναι ένα πρώτου προσώπου puzzle-platformer, στο ύφος του Portal (περισσότερη συγγένεια εντοπίσαμε με το Q.U.B.E.). Κεντρικό μηχανισμό του παιχνιδιού αποτελεί η ψυχοσύνθεση του πρωταγωνιστή. Με το πάτημα των πλήκτρων του ποντικιού, η ψυχική υγεία του ήρωα εναλλάσσεται σε τρεις διαβαθμίσεις άγχους, που πρακτικά ενεργοποιούν/απενεργοποιούν αντίστοιχες πλατφόρμες. Παράλληλα διαστρεβλώνεται η απεικόνιση του περιβάλλοντος, οι χτύποι της καρδιάς αυξομοιώνονται και οι ambient ήχοι εναρμονίζονται ανάλογα. Φυσικά 48 ώρες για ένα τόσο φιλόδοξο θέμα ήταν πολύ λίγες και τα παιδιά παρουσίασαν μόλις τρία επίπεδα – ελπίζουμε να αντιλήφθηκαν την δυναμική της έμπνευσης τους και να την εξελίξουν περαιτέρω σε ολοκληρωμένο προϊόν.

 3. Moment of Truth – Ομάδα Third Base

Ακόμα μια καινοτόμα ιδέα, που υλοποιήθηκε όπως και το Inner World, σε Unity 3D. Ο John, ήρωας του τίτλου βρίσκεται ένα βήμα πριν την αυτοκτονία και έχει μόλις ελάχιστο χρόνο να συγκεντρώσει τις σκέψεις του και να αποτρέψει το μοιραίο. Θα πρέπει γρήγορα να σχηματίσει μια θετική ιστορία από τις προτάσεις/αναμνήσεις που ξεπηδούν από το μυαλό του (υπό την μορφή orbs) – αν καθυστερήσει να δράσει ή αν προτιμήσει να εστιάσει στις «μαύρες» στιγμές της ζωής του, οι παλμοί του ανεβαίνουν και τελικά πηδάει στο κενό. Μικρό σε διάρκεια αλλά η καλλιτεχνική του αξία αδιαμφισβήτητη.

 4. Hurtbeat – Ομάδα Traptics

Το maze game των Traptics επέδειξε εξαιρετικά καρτουνίστικα visuals. Θανατηφόροι ιοί μαστίζουν τα ζωτικά όργανα του χαρακτήρα, με τελικό σκοπό να πλήξουν την καρδιά. Οι παίκτες ανά πάσα στιγμή πρέπει να ελέγχουν τα όργανα που χτυπάνε οι ιοί και να εναλλάσσονται τάχιστα στον αντίστοιχο λαβύρινθο. Εξαιρετικό casual game το οποίο μάλιστα περιείχε και power-ups με μορφή χαπιών και διαφορετικά encounters (κάθε ιός έχει ξεχωριστή ιδιαιτερότητα).

5. Pulscop – Ομάδα Bored and Dangerous

Διάχυτες επιρροές από Phillip Dick και Masamune Shirow (Ghost in the Shell) είχε το παιχνίδι των Bored and Dangerous. Το δισδιάστατο action, έχει πιο retro προσανατολισμό και εξελίσσεται στο απώτερο μέλλον, όπου η αστυνομία εντοπίζει πιθανούς αλλά και επικηρυγμένους εγκληματίες μέσω των παλμών της καρδιάς τους. Δυστυχώς τα παιδιά δεν κατάφεραν να επιλύσουν ένα game breaking bug στον κώδικα, οπότε δεν είδαμε περαιτέρω το gameplay. Παρόλα αυτά μας άρεσαν πολύ τα sprites και το setting του παιχνιδιού.

Μετά και την τελευταία παρουσίαση, η κριτική επιτροπή αποσύρθηκε για λίγα λεπτά από τον κύριο χώρο της διοργάνωσης προκειμένου να συσκεφτεί για την επιλογή των νικητών. Τα κριτήρια επιλογής είχαν να κάνουν όχι μόνο με το gameplay και την συγγένεια που είχαν τα παιχνίδια με το επιλεχθέν θέμα, αλλά και με το πόσο καινοτόμες ιδέες παρουσιάστηκαν και την εκτίμηση για πιθανόν επιχειρηματικό ενδιαφέρον.

Νικήτρια ομάδα ανακηρύχθηκε τελικά η Thirdbase με το Moment of Truth, ενώ ακολούθησαν η Ask for Pixels με το Inner World και η Traptics με το Hurtbeat. Και οι τρεις ομάδες παρέλαβαν αναμνηστικά μετάλλια από τον HGDA, ενώ η Microsoft προσέφερε 3 πακέτα Bizpark (άδεια χρήσης για το σύνολο του software της εταιρίας) και προώθηση στο ελληνικό Windows Phone Store για όλα τα παιχνίδια, εφόσον προκύψουν ports για Windows Phone.

Το όλο εγχείρημα δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί ως απόλυτα επιτυχημένο, ενώ θεωρούμε δεδομένη την μεγαλύτερη προσέλευση του κόσμου στο επόμενο Global Game Jam – ιδανικά ευχόμαστε να πραγματοποιηθούν jam sites και σε άλλες μεγάλες πόλεις τις Ελλάδος. Διεθνώς η εκδήλωση θεωρείται ιδανική για την ανάδειξη νέων ταλέντων και ο ελλαδικός χώρος αν μη τι άλλο, δεν στερείται από αυτά. Η πεποίθηση αυτή επισημοποιήθηκε άλλωστε μετά το προηγούμενο τριήμερο…

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την κ.Γιούλη Γιαννακαρίου, την υπεύθυνη επικοινωνίας της διοργάνωσης, για την φιλοξενία και την περιήγηση που μας έκανε στον χώρο του Global Game Jam. Όλα τα παιχνίδια της διοργάνωσης μπορείτε να τα βρείτε μαζί με τον κώδικα τους στην σελίδα globalgamejam.org.

About Author

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions