Το Killzone: Mercenary αποτελεί τον πέμπτο τίτλο της σειράς και συνάμα τον δεύτερο που κυκλοφορεί σε φορητό format, ενώ είναι ο μόνος που δεν έχει αναπτυχθεί από την Guerrilla Games αλλά από το αδελφικό στούντιο Guerrilla Cambridge.
Με μόλις έναν μήνα να μεσολαβεί από την επίσημη κυκλοφορία του παιχνιδιού, κληθήκαμε να δούμε τον preview κώδικα του Mercenary που περιλαμβάνει ένα συνοπτικό επίπεδο από το story mode – δυστυχώς δεν είχαν συμπεριληφθεί δικτυακές δυνατότητες.
Τα δρώμενα του Mercenary τοποθετούνται χρονικά λίγο μετά το τέλος του αρχικού Killzone και εκτείνονται μέχρι και το Killzone 3. Πρωταγωνιστής είναι ο μισθοφόρος Arran Danner, ένας πρώην στρατιώτης της UCA που εκτελεί πληρωμένα συμβόλαια για την ISA αλλά και για τους Helghast. Στην αποστολή που είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε, ο Danner πρέπει να διεισδύσει στην στρατιωτική βάση των Helghast και να «χακάρει» το προηγμένο σύστημα στόχευσης των αντιαεροπορικών αμυντικών συστημάτων που αποδεκατίζει τα σκάφη των Humans. Η Guerrilla μας υπόσχεται ένα ενδιαφέρον campaign και το ευφυολόγημα που βρίσκει τον πρωταγωνιστή να ακροβατεί μεταξύ των δύο στρατοπέδων, σίγουρα δίνει άλλη δυναμική στο σενάριο. Σημαντικό ρόλο στην πλοκή κρατά ο μικρός γιος του πρέσβη των Vektans, που, για άγνωστο λόγο, ο Danner πιστεύει ότι θα επηρεάσει την τελική έκβαση του πολέμου.
Φυσικά η σειρά εστιάζει πρώτιστα στην ξέφρενη δράση – κάτι που αναμένουμε να συμβεί και στην προκειμένη περίπτωση, αν λάβουμε υπόψη μας τον καταιγιστικό ρυθμό του preview. Μάλιστα, σύμφωνα με τα λεγόμενα της ομάδας ανάπτυξης, το Mercenary θα διαθέτει το μεγαλύτερο οπλοστάσιο που έχουμε δει, ενώ οι ειδικές συσκευές VAN-Guard (drones που ενεργοποιεί ο Danner κατά βούληση) προσφέρουν ένα νέο στοιχείο τακτικής που προσαρμόζεται στον επιθυμητό τρόπο παιχνιδιού: κάποια drones π.χ. ελέγχονται σε πρώτο πρόσωπο μέσω remote και είναι χρήσιμα σε πιο stealth προσεγγίσεις, ενώ άλλα «στοχοποιούν» αρχικά τους εχθρούς, για να πατήσετε μετέπειτα πάνω τους μέσω της οθόνης αφής και να απελευθερώσουν βαλλιστικούς πυραύλους εναντίον τους. Επειδή κατά βάση αποτελούν τα πιο δυνατά «χαρτιά» στις σαδιστικές ορέξεις του Danner, όταν ενεργοποιηθούν πρέπει να περάσει κάποια ώρα προκειμένου να ξαναγίνουν διαθέσιμα.
Και τα VAN-Guard αλλά και τα όπλα γίνονται διαθέσιμα αγοράζοντας τα από τους merchants που βρίσκονται διάσπαρτοι στις περιοχές. Χρήματα αποκτώνται ολοκληρώνοντας ενδιάμεσα objectives, σκοτώνοντας διαδοχικά εχθρούς ή απλά σηκώνοντας οπλισμό από τους πεσόντες – είναι πολλές οι ευκαιρίες για γρήγορο κέρδος. Παρόλο τον arcade χαρακτήρα του συστήματος απολαβών, μόνο δύο όπλα και ένα VAN-Guard (καθώς και έναν τύπο χειροβομβίδας) μπορεί να κραδαίνει πάνω του ο ήρωας ανά πάσα στιγμή.
Τα controls ευτυχώς έχουν αποδοθεί τέλεια και είναι όσο άμεσα τα θυμάστε από τα προηγούμενα Killzone, αποδεικνύοντας περίτρανα ότι το PS Vita αποτελεί το ιδανικό φορητό για FPS. Το «gimmick» των touch controls ευτυχώς μένει στα στοιχειώδη: χρησιμοποιούνται μόνο σε action sequences που ακολουθούν τις melee επιθέσεις, σε χρήση διακοπτών, για την εναλλαγή όπλων/χειροβομβίδων και για την ενεργοποίηση του VAN-Guard. Δεν μένει ανεκμετάλλευτο και το γυροσκόπιο, που σε συνδυασμό με τον αριστερό αναλογικό, προσδίδει ένα ελάχιστο ψήγμα ακριβείας στην στόχευση. Τα υπόλοιπα μένουν ως έχουν, με μόνη διαφορά την διπλή ανάθεση στο Circle button του crouch/sprint, προς όφελος εξοικονόμησης πλήκτρων.
Οπτικά το παιχνίδι δεν απογοητεύει, αφού βασίζεται σε μια παραμετροποιημένη έκδοση της μηχανής γραφικών του Killzone 3. Ασφαλώς δεν είναι δυνατόν να φτάσει στα επίπεδα του PlayStation 3, αλλά υποστηρίζει υψηλής ανάλυσης textures και εντυπωσιακά εφέ φωτισμού και καπνού που προσδίδουν τον απαραίτητο τόνο στο παιχνίδι, που παραμένει πιστό στο ύφος της σειράς.
Εξίσου λειτουργική μας φάνηκε και η A.I. των εμβληματικών Helghast, οι οποίοι καλύπτονται σωστά και κατά βάση αξιοποιούν τον περιβάλλον χώρο τους αξιοπρεπώς, έχοντας σαν σκοπό πρωτίστως να περικυκλώσουν την θέση του παίκτη.
Μένει να δούμε φυσικά το multiplayer και το Ranking σύστημα που χρησιμοποιεί τις Valor κάρτες: επί καθημερινής βάσεως σας απονέμεται μια κάρτα «τιμής» που αντικατοπτρίζει το αξιόμαχο του χαρακτήρα σας. Αυτό βρίσκεται σε αντιστοιχία με το συνολικό ποσό που αποκτήσατε ολοκληρώνοντας αποστολές στο campaign ή κερδίζοντας διαδοχικές online αναμετρήσεις. Παράλληλα υπάρχει και ένα πιο παραδοσιακό σύστημα απονομής τίτλων που λειτουργεί με leveling, το οποίο υποθέτουμε θα ξεκλειδώνει καινούργια tiers με όπλα στο multiplayer.
Αν και το δείγμα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί επαρκές, ομολογουμένως μας έπεισε για την ποιότητα του τίτλου και κυρίως για την προσήλωση του στα καθιερωμένα στάνταρ που μας έχει συνηθίσει το Killzone. Είναι προφανές ότι οι στόχοι έχουν τεθεί πολύ υψηλά – καιρός ήταν άλλωστε για την εξιλέωση της Sony ύστερα από το ανοσιούργημα του Declassified.