Σε νέα γκρίζα χωράφια.
Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο που συνήθως αφήνει κανείς στην άκρη όταν μιλάμε για το franchise του Killzone, είναι το γεγονός πως ο κόσμος του έχει δομηθεί πάνω σε τόνους του γκρίζου. Ο πόλεμος μεταξύ Helghast και ISA δεν είναι αυτό που θα περιέγραφε κανείς ως “μαύρο-άσπρο”. Ειδικότερα δε, αν κάποιος εξετάσει την ιστορία του σύμπαντος του Killzone θα ανακαλύψει τα κενά στην “self-righteous” εκστρατεία της ISA αλλά και την πιο ανθρώπινη πλευρά των Helghast.
Κάπου εκεί μπαίνει σφήνα το Killzone Mercenary. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Guerrilla Cambridge, αυτό το ανεκμετάλλευτο κενό στην ιστορία του franchise ήταν το απολύτως πρόσφορο έδαφος για την ύπαρξη του Mercenary. Ο τίτλος που θα κυκλοφορήσει για το PS Vita είναι η αλήθεια πως από αυτήν την οπτική δείχνει αρκετά ενδιαφέρων. Φυσικά όμως, η παρουσίαση που είχαμε την ευκαιρία να δούμε στην Gamescom αφορούσε περισσότερο τα multiplayer στοιχεία του παιχνιδιού παρά το ίδιο το σενάριο. Αναμενόμενο.
Τα πάντα λοιπόν στο Killzone Mercenary, έχουν να κάνουν με τα λεφτά. Μιλάμε για μισθοφόρους εξάλλου. Τα λεφτά που κερδίζει ο παίκτης έρχονται είτε από τις single player αποστολές είτε από το multiplayer, δίνοντάς του πρόσβαση σε καινούρια όπλα, εξοπλισμό και λοιπά “παιχνιδάκια” που σκορπούν τον όλεθρο. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι οι συσκευές VAN-guard (ουσιαστικά μιλάμε για drones), απλά στα πλαίσια του σύμπαντος του Killzone. Να μην ξεχνάμε πως μιλάμε επίσης για το πρώτο Killzone που περηφανεύεται για τον αριθμό όπλων του: 12 συνολικά, με αναβαθμισμένες εκδόσεις των κλασικών όπλων της σειράς και μερικές νέες προσθήκες. Όλα για τα λεφτά λοιπόν. Και τα όπλα. Και τα πολεμικά μπιχλιμπίδια.
Σε αυτόν τον μηχανισμό χρημάτων και συμβολαίων φαίνεται να στηρίζεται το Mercenary. Από το single player στο multiplayer, ο στόχος του παίκτη είναι να μεγιστοποιήσει τα κέρδη του. Στο single player μπορεί να το καταφέρει είτε ολοκληρώνοντας τις παραμέτρους των αποστολών, βρίσκοντας πληροφορίες τις οποίες μπορεί να τις πουλήσει πλουσιοπάροχα στην μαύρη αγορά, είτε ολοκληρώνοντας custom προκλήσεις, συμβόλαια και “covert operations” όπως μας αποκάλυψαν οι άνθρωποι της Guerilla. Στο multiplayer τα λεφτά έρχονται από τις νίκες και τις επιδόσεις του παίκτη φυσικά.
Μάχες τεσσάρων εναντίον τεσσάρων, τρία διαφορετικά modes και έξι χάρτες έχει να προσφέρει το multiplayer του Killzone: Mercenary. Στην παρουσίαση της Sony είχαμε την ευκαιρία να δούμε το mode, Mercenary Warfare (βραβείο πρωτοτυπίας ονόματος). Αυτό που το διακρίνει από τα υπόλοιπα modes είναι το γεγονός πως νικητής δεν είναι όποιος κάνει τα περισσότερα kills ή πάρει τις περισσότερες σημαίες. Νικητής είναι εκείνος που θα συγκεντρώσει τα περισσότερα χρήματα. Στους χάρτες του Mercenary Mode επίσης θα υπάρχουν κάποιες κάψουλες με VAN-Guard συστήματα τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι παίκτες. Φυσικά αυτές οι κάψουλες θα είναι τοποθετημένες σε σημεία χωρίς κάλυψη και εκτεθειμένα σε εχθρικά πυρά. Μιλώντας δε, για το multiplayer, διαθέσιμο για το Mercenary θα είναι και το killzone.com μαζί με τα leaderboards και τα στατιστικά που το συνοδεύουν.
Εκτός όμως των υπολοίπων, το Mercenary είναι και ένας τίτλος για το φορητό της Sony που σημαίνει πως με κάποιο τρόπο οφείλει να εκμεταλλευθεί τις εγγενείς ικανότητες του συστήματος. Ο έλεγχος ενός VAN-Guard, η γρήγορη επιλογή των όπλων, το σύστημα των melee επιθέσεων αλλά και κάποια πιο “σοφιστικέ” οπλικά συστήματα ελέγχονται μέσω της οθόνης αφής του Vita. Και από όσο είδαμε όλα αυτά γίνονται απρόσκοπτα και σχετικά εύκολα.
Εν τέλει τι μπορούμε να πούμε για το Killzone Mercenary; Είναι ένας τίτλος που δείχνει πολλά υποσχόμενος και με την ευχέρεια να παίξει σε ένα σεναριακό εύρος που η σειρά δεν είχε εξερευνήσει ποτέ. Το αν θα τα καταφέρει ή όχι είναι άλλο θέμα. Για την ώρα το PS Vita συνεχίζει να εντυπωσιάζει με τις ικανότητές του.