Driveclub – Gamescom 2013 Preview

0

Το Club, η Chevrolet και ο Σκοτσέζος

Λίγες είναι οι φορές σε μία έκθεση που έχουμε την τύχη να παρακολουθήσουμε παρουσίαση τίτλου χωρίς τα μαρκετίστικα φληναφήματα. Ακόμα πιο λίγες είναι οι φορές που αυτό συμβαίνει με κάποιον τίτλο από τις μεγάλες εταιρείες όπου και τα πράγματα είναι πιο ελεγχόμενα από τα μαστίγια των δημοσίων σχέσεων.

Στην περίπτωση του DriveClub πέσαμε σε μία από εκείνες τις εξαιρέσεις. Έχοντας τρέξει στο Radison Blu, ένα ξενοδοχείο όπου κάνει η Sony τις δικές της, αποκλειστικές παρουσιάσεις απέναντι από την Gamescom, μπήκαμε σε ένα δωμάτιο περιμένοντας να δούμε το DriveClub. Μας υποδέχτηκε ένας αρκετά επιβλητικός Σκοτσέζος ονόματι Col Rodgers. Ήταν ο game director του τίτλου και ένα από τα αφεντικά της Evolution Studios, της ομάδας που είναι υπεύθυνη για τις σειρές Motorstorm και WRC. Αφήνοντας γρήγορα τις λεπτομέρειες, πέταξε γρήγορα στην παρουσίαση ένα βασικό selling point του DriveClub.

Αυτό είναι το γεγονός πως θα κυκλοφορήσει στο launch του PS4 και δωρεάν* (για τους κατόχους PS Plus), σε μία κάπως λειψή έκδοση. Το “λειψή” αφορά τα διαθέσιμα αυτοκίνητα και τις πίστες, έναντι της πλήρους έκδοσης που θα κυκλοφορήσει σε κανονική τιμή και θα προσφέρει ολόκληρη την εμπειρία του DriveClub.

Σημαντικό στοιχείο αυτής της εμπειρίας είναι φυσικά η δικτύωση. Αυτή είναι εξάλλου η έννοια ενός “Club” και δεν διαφέρει πολύ από αυτό που έχει και η Evolution Studios κατά νου. Οι παίκτες θα δημιουργούν clubs εντός των οποίων θα φτιάχνουν προκλήσεις για τους “συγκλαμπίστες” τους και στις οποίες θα συμμετάσχουν και οι ίδιοι. Βοηθός σε όλο αυτό θα είναι και μία συνοδευτική εφαρμογή για φορητές συσκευές την οποία θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι παίκτες για να ελέγχουν τις ειδοποιήσεις του club τους, να φτιάχνουν προκλήσεις και να τις στέλνουν στους φίλους τους κ.ο.κ. Στόχος αυτής της διαδικασίας είναι φυσικά η αλληλεπίδραση των clubs και εν γένει η μεταξύ τους διάδραση και γιγάντωση σε ένα σύνθετο οικοσύστημα προκλήσεων και ανταγωνισμού των παικτών.

Πέραν όμως αυτών των πιο τεχνικών θεμάτων, είχαμε και την ευκαιρία να δούμε τον ίδιο τον τίτλο, που μέχρι στιγμής φαίνεται να δικαιολογεί το άτυπο προσωνύμιο “next-gen”. Στο DriveClub δεν υπάρχουν σύμφωνα με τον Col Rodgers φτηνά τρικ που ξεγελούν τον παίκτη όσον αφορά την ποιότητα του οπτικού τομέα. “Δεν υπάρχουν στενοί και κλειστοί δρόμοι με τοίχους που κρύβουν τάχα το πεδίο, εμείς δεν κάνουμε τέτοια στο DriveClub” δήλωσε ανοίγοντας ταχύτητα με τη Chevrolet του demo και κοιτώντας από την άκρη ενός γκρεμού μία απέραντη και πανέμορφη δασική έκταση, υποθέτουμε, της αμερικανικής φύσης. Οι αντανακλάσεις, οι υφές, οι σκιάσεις και το εφέ της ταχύτητας ήταν ικανά να εντυπωσιάσουν. Κυρίως με το πόσο απλά καταφέρνουν να αποδώσουν κάτι τόσο αληθοφανές σε έναν ψηφιακό κόσμο. Γενικά αυτή η σκέψη είχε την τιμητική της είναι η αλήθεια, στη φετινή Gamescom.

“Στόχος είναι τα 60fps και δεδομένο τα 1080p” δήλωσε με τον δικό του σκοτσέζικο τρόπο ο κύριος Rodgers και η εικόνα που βλέπαμε εκείνη τη στιγμή στο monitor συνηγορούσε για χάρη του. Κάπου εκεί όμως άρχισαν και οι ερωτήσεις όσον αφορά τη φύση του DriveClub. Το που βρίσκεται φερ’ ειπείν στον άξονα μεταξύ arcade και simulation. “Μιλώντας σαν developer του τίτλου, πιστεύω πως είμαστε ακριβώς στη μέση. Προφανώς και δεν είμαστε αυστηρά sim, καθώς υπάρχει το Gran Turismo για αυτό. Με το DriveClub περισσότερο “φιλοφρονούμε” την εμπειρία που προσφέρει το GT. Δεν θέλουμε όμως να πάμε και στο άλλο άκρο. Θέλουμε να μείνουμε στη μέση. Να δίνουμε στον παίκτη την αίσθηση πως είναι ήρωας πίσω από το τιμόνι. Θέλουμε ουσιαστικά να πιστεύει πως είναι καλύτερος από ό,τι είναι στην πραγματικότητα. Αυτό στοχεύουμε.”

Κάπου εκεί έκλεισε και η παρουσίαση του τίτλου. Λίγο η έξαψη από τον οπτικό τομέα, λίγο ο ήχος του κινητήρα, λίγο η αυτοπεποίθηση και η προφορά του κυρίου Rodgers, μπορούμε να πούμε πως έχουμε ελπίδες για το DriveClub. Και αυτό πρέπει να λέει πολλά σε μία περίοδο που περιμένουμε τόσους racing τίτλους.

About Author

Κάνοντας τη ζωή σας δύσκολη από το 1990. Με υπευθυνότητα, ειρωνεία και κυνισμό. Κάνω πολλά. Κυρίως γράφω. Για games και κινηματογράφο κατά προτίμηση.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions