Το στρατιωτικό DIY καταφθάνει.
Φέτος κάτι έλειπε από την συνάντησή μας με τους ανθρώπους της Bohemia. Ήταν όπως κάθε χρόνο αρκούντως πρόσχαροι και φιλικοί αλλά φέτος κάτι έλειπε. Το κλίμα ήταν κάπως πιο βαρύ. Έλειπαν οι αστεϊσμοί και σίγουρα έλειπε το small talk για τις διακοπές του καθενός. Ήταν δύσκολη αυτή η χρονιά για την Bohemia Interactive και αυτό ήταν έκδηλο και απτό. Ακόμα και έτσι όμως, ο γράφων είχε το καθήκον να δει τις νέες εξελίξεις στο ArmA III που κυκλοφορεί εντός ολίγων ημερών και αυτό έκανε.
Αυτή τη φορά η παρουσίαση ήταν αν μη τι άλλο εντυπωσιακή. Τα εφέ της μηχανής γραφικών, οι σκιάσεις, οι υφές και γενικότερα ο οπτικός τομέας του τίτλου βελτιώθηκε κατά πολύ από την τελευταία φορά που τον είδαμε, ένα χρόνο πριν. Το ίδιο όμως ισχύει και για την σταθερότητα του, με το frame rate να μένει επίμονα ακίνητο σε κάθε σύρραξη που συναντήσαμε στην παρουσίαση. Με λίγες μέρες να απομένουν από την κυκλοφορία του παιχνιδιού η εστίαση που δόθηκε ήταν κυρίως στα στοιχεία που περιμένει η κοινότητα των βετεράνων του Arma τα οποία είναι δε, αρκετά ελκυστικά και σίγουρα θα προσφέρουν αρκετό χώρο για πειραματισμό στην κοινότητα.
Ξεκινώντας, το demo μας έστειλε απευθείας στο πεδίο μίας σύγκρουσης. Η ομάδα Alpha συνάντησε σε έναν ορεινό όγκο της Λήμνου μία αντίπαλη περίπολο. Και φυσικά οι σφαίρες άρχισαν να πέφτουν βροχή. Χρησιμοποιώντας όμως για κάλυψη την μορφολογία του εδάφους, καταφέραμε να πάρουμε πλεονέκτημα έναντι της εχθρικής περιπόλου και συνοπτικά να τους εξουδετερώσουμε. Στόχος όμως της αποστολής ήταν να δολοφονήσουμε έναν στόχο υψηλής αξίας στο κοντινό χωριό.
Και για να φτάσουμε εκεί με τον ελεύθερο σκοπευτή μας χρειάστηκε λίγη ώρα. Κατά τη διάρκεια αυτού του περιπάτου στην εξοχή της Λήμνου μιλήσαμε με τους ανθρώπους της Bohemia για το ίδιο το νησί και τον τρόπο που έχει αλλάξει τους τελευταίους μήνες. “Προφανώς και δεν μιλάμε για μία 1:1 απόδοση του νησιού, αλλά ποτέ δεν ίσχυε και αυτό εξάλλου. Με τις εξελίξεις του τελευταίου χρόνου αυτό που έχουμε προσπαθήσει είναι να διατηρήσουμε αυτούσιο το κλίμα και την ατμόσφαιρα του νησιού αλλάζοντας και κάποια βασικά στοιχεία του που μας βοηθούν περισσότερο στο gameplay και στο στήσιμο των χαρτών.” Και κάπως έτσι φτάσαμε σε μία κορυφογραμμή που έβλεπε τους πρόποδες ενός βουνού. Στην πλαγιά του τοποθετημένο ένα χωριό της Λήμνου.
Χωρίς πολλά-πολλά, σηκώσαμε τα κυάλια για να εντοπίσουμε τον στόχο ανάμεσα στα ταπεινά αλλά γραφικά κτίρια του νησιού. Η απόσταση ήταν στα 500 μέτρα. Ρυθμίσαμε τη διόπτρα του sniper rifle, τοποθετηθήκαμε και εκτελέσαμε την αποστολή συνοπτικά. Με το που ο στόχος έπεσε νεκρός επικράτησε ένα μικρό χάος στο χωριό το οποίο ωστόσο, δεν μας απασχολούσε καθώς ήμασταν πολύ μακριά για να γίνουμε αντιληπτοί από τις εχθρικές δυνάμεις. “Στο Arma III έχουμε βελτιώσει κατά πολύ την αντίπαλη AI. Αν οι εχθροί δεν μπορούν να σας ακούσουν ή να σας δουν το καλύτερο που θα κάνουν είναι να στείλουν κάποιο ελικόπτερο να σκανάρει την περιοχή.” Όπως και έγινε φυσικά. Ένα ελικόπτερο σηκώθηκε στον ορίζοντα και άρχισε να κατευθύνεται απειλητικά προς το μέρος μας. Κρυφτήκαμε όπως-όπως κάτω από ένα δέντρο και περιμέναμε εκεί υπομονετικά. Το όχημα της ομάδας μας δεν απείχε παρά ένα κλικ από τη θέση μας και με το που έφυγε το ελικόπτερο από το οπτικό μας πεδίο, κατευθυνθήκαμε προς το jeep γρήγορα. Και φυσικά διαφύγαμε.
Προς έκπληξή μας διαπιστώσαμε όμως πως αυτήν δεν ήταν μία αποστολή από το campaign του ArmA III αλλά μία μικρή αποστολή που είχε φτιάξει ο άνθρωπος της Bohemia μόλις πριν 10 λεπτά. Εμείς απλά τη δοκιμάζαμε. Με το Arma λοιπόν ο παίκτης θα έχει και πρόσβαση στα υλικά τα οποία χρησιμοποιεί η ίδια η Bohemia για να φτιάξει και να στήσει τον κόσμο του παιχνιδιού. Και η χρήση τους γίνεται πολύ εύκολα και απλά. Επιχειρήσεις και αποστολές ωρών μπορούν να δημιουργηθούν εντός λίγων λεπτών προσφέροντας έτσι στον παίκτη αρκετό value. Ήδη από την alpha έκδοση δε, επικρατεί ένας μικρός χαμός στο Steam, από τις αποστολές που έχει φτιάξει η κοινότητα και περιλαμβάνουν από αποστολές του Metal Gear μέχρι και πίστες του Fallout.
Όπως όλα δείχνουν το ArmA III έρχεται για να μείνει και να δικαιολογήσει τον τίτλο του απόλυτου στρατιωτικού εξομοιωτή. Λίγες μέρες και θα το μάθουμε σίγουρα.