Ένας πανέμορφος χάρτινος κόσμος.
Περιμέναμε καιρό να δούμε κάτι νέο από την Media Molecule. Κάτι που να μην αφορά το υπέροχα χαριτωμένο σύμπαν του LittleBigPlanet. Και έτσι, το studio του Guildford αποφάσισε να μας δώσει κάτι εξίσου χαριτωμένο. Το Tearaway παρουσιάστηκε στην περσινή Gamescom και κατάφερε να μας ενθουσιάσει με την γλυκιά του ιδιοσυγκρασία. Στην φετινή έκθεση, είχαμε την ευκαιρία να δούμε και να μάθουμε περισσότερα πράγματα για τον τίτλο και μπορούμε να πούμε πως ο ενθουσιασμός διατηρείται στα ίδια ακριβώς επίπεδα.
Οδηγός μας σε αυτήν την παρουσίαση ήταν ο συμπαθέστατος Rex Crowle, lead director του τίτλου με ειδίκευση στο animation. Ό,τι έχετε συνηθίσει από τις δουλειές της Media Molecule δηλώνει παρόν και στο Tearaway. Η υπόθεση αφορά ένα γλυκύτατο, χάρτινο σύμπαν στο οποίο έχει συμβεί μια πρωτοφανής καταστροφή. Ένα ρήγμα έχει ανοίξει στον ήλιο του και κακόβουλα πλάσματα έχουν αρχίσει να εισβάλουν με σκοπό, τι άλλο, να προκαλέσουν το χάος.
Ο παίκτης αναλαμβάνει το ρόλο ενός μικρού ταχυδρόμου του Iota ή της θηλυκής ομολόγου του, Atoi και προσπαθεί να σώσει αυτό το ετερόκλητο σύμπαν. Δεν είναι όμως όλα τόσο αμφίρροπα μιας και έχει και εξωτερική βοήθεια. Μία εκ των συνεπειών αυτού του ρήγματος στον ήλιο είναι και το γεγονός πως και ο ίδιος ο παίκτης μπορεί με διάφορους τρόπους να εισβάλει στον κόσμο του παιχνιδιού και να βοηθήσει με όποιον τρόπο μπορεί.
Το demo που είδαμε εμείς εκτυλίσσεται σε μία από τις περιοχές του τίτλου ονόματι Valleyfold. Μία καταπράσινη, κατάφυτη και φυσικά “καταχάρτινη” περιοχή. Αποστολή του Iota σε αυτό το level είναι να φτιάξει ένα σκιάχτρο και ποιο άλλο είναι το καλύτερο μέρος για να βρει τα κατάλληλα υλικά για να το φτιάξει από ένα αχυρώνα. Αυτό που εντυπωσιάζει πρωτίστως τον παίκτη είναι σίγουρα ο πανέμορφος κόσμος του παιχνιδιού. Η αίσθηση πως αποτελείται όντως από χαρτί διαπνέει κάθε του έκφραση, από το νερό μέχρι τα κομμάτια χαρτιού/σκόνης που αφήνει πίσω του ο Iota μετά από μια απότομη κίνηση.
Το πρώτο συστατικό του σκιάχτρου ήταν το κεφάλι του, που δεν ήταν κάτι άλλο από μία τεράστια κολοκύθα. Υπήρχε ένα πρόβλημα όμως. Η κολοκύθα δεν είχε χρώμα. Σε αυτό το σημείο ο τίτλος προέτρεψε τον παίκτη να βγάλει μια φωτογραφία ένα αντικείμενο στο χώρο του και από το χρώμα του αντικειμένου αυτού βάφτηκε και η κολοκύθα στο παιχνίδι. Και όλα αυτά συνοδευόμενα από κωμικά ηχητικά εφέ και σπαρταριστά animations. Ο τίτλος βρίθει από τέτοιες στιγμές που σίγουρα θα φωτίσουν τα πρόσωπα των παικτών. Οι γρίφοι, ακόμα και οι μάχες με τους σκοτεινούς Scraps είναι απλά ξεκαρδιστικές και προσφέρουν πολλά περιθώρια πειραματισμού. Σε αυτό βοηθά φυσικά και η υποδομή αφής του PS Vita. Ο παίκτης κινεί μοχλούς, διπλώνει, ξεδιπλώνει, σκίζει χαρτιά, χρησιμοποιεί το βάρος αντικειμένων για να επιλύσει μικρά παζλ και συνεχώς βρίσκεται σε εγρήγορση για το τι μπορεί να συναντήσει. Και το σίγουρο είναι πως αυτό που θα συναντήσει απλά θα του φτιάξει περισσότερο τη διάθεση.
Από ένα ελάφι που θέλει να καμουφλαριστεί με τη βοήθεια της κάμερας του PS Vita, μέχρι το γεγονός πως αφού σχεδιάσετε το πρόσωπο του σκιάχτρου όσο πιο τρομακτικό γίνεται, πρέπει να προσθέσετε και το βρυχηθμό του μέσω του μικροφώνου της κονσόλας. Με το πέρας αυτής της αποστολής ο παίκτης κερδίζει και ένα σχέδιο για papercraft το οποίο μπορεί κάλλιστα να τυπώσει και να το χρησιμοποιήσει για να φτιάξει τις δικές του χάρτινες δημιουργίες.
Επόμενη στάση του demo ήταν μια μεγαλύτερη περιοχή, ονόματι Maypole Fields. Εκεί πήραμε μία γεύση από τα platforming στοιχεία του τίτλου που υποβοηθούνται και αυτά φυσικά από τις ικανότητες της φορητής κονσόλας. Το ενσωματωμένο γυροσκόπιο μπορεί ακόμα και να μεταβάλει τη βαρύτητα του κόσμου ενώ ο παίκτης έχει σχεδόν σε κάθε σημείο (και ειδικότερα σε αυτά που έχουν ίχνη δακτυλικών αποτυπωμάτων) την ευχέρεια να αλληλεπιδράσει με πληθώρα τρόπων. Για παράδειγμα τα Maypole Fields είναι μία περιοχή που βιώνει τις εναλλαγές των 4 εποχών ακαριαία. Ο ήρωας μας μπορεί να σχεδιάσει μία νιφάδα χιονιού -με τη βοήθεια του παίκτη φυσικά- και να βάλει μπρος σε μια νωχελική χιονόπτωση, αποτελούμενη από την αρχική νιφάδα που σχεδίασε.
Σε όλα αυτά να προστεθεί και η μουσική που πλαισιώνει τον τίτλο. Αν το folk από μόνο του δεν είναι ικανό να σας πείσει, θα χαρείτε να μάθετε πως έχει χρησιμοποιηθεί σαν βάση για όλες τις συνθέσεις του τίτλου, από electro-folk μέχρι αυτό που αποκαλούν χαριτολογώντας οι άνθρωποι της MM, ως “folk-dubstep”.
Προφανώς και το περιμένουμε. Είναι ο άξιος συνεχιστής της παράδοσης του LittleBigPlanet. Είναι ο επόμενος τίτλος της Media Molecule και δεν έχει να φοβηθεί τίποτα ακόμα και αν παίζει μονάχα στο υποτιμημένο φορητό της Sony.