Αέρας ανανέωσης και όχι αλλαγής
Η Nintendo άργησε αρκετά να μπει στο χορό των HD remakes. Όχι πως είχε και πολλές επιλογές βέβαια καθώς το Wii δεν ήταν και η καταλληλότερη περίπτωση μηχανήματος για οτιδήποτε σε HD.
Πλέον με το Wii U να παίζει στα…κουμπάκια του το HD, η Nintendo μας φέρνει το The Legend Of Zelda: The Wind Waker HD, ίσως το πιο αμφιλεγόμενο Zelda που κυκλοφόρησε ποτέ, με νέα ανάλυση, φωτισμούς, χρωματάκια και όχι μόνο.
Η Nintendo δεν έμεινε μόνο σε εικαστικές βελτιώσεις, προχωρώντας και σε κάποιες αλλαγές στο gameplay προκειμένου ο τίτλος να εκμοντερνιστεί, ανανεωθεί και να γίνει ουσιαστικά πιο προσιτός σε νέο κοινό. Ο πυρήνας βέβαια παραμένει αναλλοίωτος φέρνοντας όλη τη νοσταλγία, μαγεία και άλλους τέτοιους χαρακτηρισμούς, που θα προσπαθήσουμε να αποφύγουμε. Το αν οι όποιες αλλαγές όμως βελτιώνουν ή αλλοιώνουν σημαντικά το gameplay, πιστεύουμε θα έχει απαντηθεί μέχρι το τέλος αυτού του κειμένου.
Το The Wind Waker επιλέχθηκε ως ο ιδανικός υποψήφιος για ένα HD remake στο Wii U. Και τελικά ίσως να ήταν όντως κατάλληλη επιλογή. Το εξαιρετικό “cartoon-ίστικο” art style του τίτλου καταφέρνει να μην δείξει σχεδόν καθόλου την ηλικία του 10 χρόνια μετά την αρχική του κυκλοφορία, κάτι που δεν είμαστε σίγουροι πως θα κατάφερνε π.χ. το πιο “ρεαλιστικό” Twilight Princess. Ταυτόχρονα οι νέοι έντονοι φωτισμοί μαζί με μια μικρή αλλαγή στην χρωματική παλέτα, ζωντανεύουν λίγο παραπάνω τον κόσμο του τίτλου, δίνοντάς του λίγο παραπάνω όγκο, αν και σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τον αρχικό σχεδιασμό.
Το Wii U δείχνει να μην έχει κανένα πρόβλημα με όλα αυτά, αν και καταφέρνει σε σημεία με μεγάλη κίνηση στην οθόνη (είτε πολλούς εχθρούς, είτε κάποιο “μεγαλειώδες” πλάνο) να χάσει frames. Κάτι τέτοιο πάντως σπανίως συμβαίνει στην ανοιχτή θάλασσα του τίτλου, ένα πραγματικά τεράστιο μέρος που όσο μαγευτικό είναι τις πρώτες ώρες, τόσο κουραστικό καταφέρνει να γίνει αφού το συνηθίσετε. Τουλάχιστον έτσι ίσχυε “τότε”. Υπάρχει πλέον μια σημαντική βοήθεια στο The Wind Waker HD για να μην επέλθει η εν λόγω κούραση. Τουλάχιστον όχι το ίδιο σύντομα.
Μπορείτε αρκετά νωρίς στον τίτλο να αποκτήσετε ένα επιπλέον πανί για τη βάρκα σας το οποίο σας επιτρέπει να ταξιδεύετε με διπλάσια ταχύτητα και να μην έχετε ανάγκη τον άνεμο, καθώς ένα “ιδιωτικό” αεράκι βρίσκεται πάντα στα πανιά σας, μετατρέποντας το βαρκάκι σας σε…εξωλέμβιο. Ομολογουμένως η ευκολία είναι τεράστια, ώστε ακόμα και οι βετεράνοι να μπουν σε τεράστιο πειρασμό για μόνιμη χρήση του συγκεκριμένου αξεσουάρ. Από την άλλη, όσο βολικό και αν είναι, ακυρώνει πολλά από τα τεκταινόμενα του ανοιχτού κόσμου, καθώς πολλοί από τους κινδύνους που παραμονεύουν στην ανοιχτή θάλασσα (κανόνια, ανεμοστρόβιλοι ή μερικές φορές και η χρήση του ίδιου του Wind Waker) απαιτούν κάποια προσοχή εφόσον χρησιμοποιείτε το κανονικό πανί, χάνουν συχνά τον αρχικό τους ρόλο μετατρεπόμενα σε καθαρά διακοσμητικά στοιχεία.
Ο τίτλος όμως δεν σας το δίνει με πλήρη “διαφάνεια”. Το να βρείτε το συγκεκριμένο πανί απαιτεί μια κάπως “κρυφή” διαδικασία η οποία δεν σας δίδεται απευθείας στο πιάτο, χωρίς να είναι κάτι ουσιαστικά δύσκολο. Το αξιοθαύμαστο της υπόθεσης πάντως είναι πως με το νέο πανί, όσο φθηνή λύση και αν φαίνεται και όσο προκατειλημμένοι και αν είναι κάποιοι εκ των φανατικών του αρχικού τίτλου, η συνολική εμπειρία του ταξιδιού στη θάλασσα είναι όντως βελτιωμένη και όχι αλλοιωμένη.
Κάπως έτσι το αρκετά πιο σβέλτο ταξίδι, ροκανίζει αρκετό από το χρόνο που απαιτείται για μετάβαση από τον έναν προορισμό στον επόμενο, ενώ λύσεις όπως η σημαντική μείωση μεγέθους του περιβόητου Triforce Quest, δημιουργούν ένα περιβάλλον λίγο πιο ευχάριστο απ’ όσο το θυμόσαστε (για τους παλιούς) και κάπως πιο φιλόξενο για τους νεότερους.
Η κάμερα πρώτου προσώπου που διαθέτει πλέον ο τίτλος φέρνει βελτιώσεις αλλά όχι πάντα. Κάποια από τα όπλα που την εκμεταλλεύονται (τόξο, hookshot κ.λπ.) πραγματικά επωφελούνται από αυτή. Όμως μη περιμένετε πως θα μπορέσετε να παίξετε ένα FPZ(elda) καθώς η χρήση της δεν είναι δυνατή παντού ενώ ακόμα και σε σημεία που είναι διαθέσιμη, δεν είναι πάντα βολική. Δεν είναι κάτι που χρειάζεται άλλωστε και γι αυτό παραμένει σαν συνοδευτικό.
Παντού όμως θα μπορείτε να βρείτε μπουκαλάκια με μηνύματα, ως άλλοι ναυαγοί. Το The Wind Waker HD σας επιτρέπει να στείλετε ανά πάσα στιγμή ένα μήνυμα σε μπουκάλι μέσω του Miiverse. Αυτό το μπουκάλι θα βρεθεί στις ακτές του κόσμου κάποιου άλλου Link, σε ένα άλλο Wii U, δίνοντας ό,τι πληροφορία, συμβουλή ή…παραπληροφόρηση μπορείτε να φανταστείτε. Εμείς στείλαμε αρκετά και βρήκαμε πολύ λιγότερα απ’ ότι περιμέναμε. Μάθαμε όμως μυστικά που ακόμα και στα πρώτα playthroughs μας στο Gamecube δεν γνωρίζαμε.
Πρόκειται ουσιαστικά για παραλλαγή του Tingle Tuner που συναντήσαμε στο πρωτότυπο και απαιτούσε ένα GameBoy Advance, καλώδια και έναν δεύτερο παίκτη για να αξιοποιηθεί. Πλέον αυτό το ρόλο αναλαμβάνει η κοινότητα (χωρίς επιπλέον εξοπλισμό) και τα αποτελέσματα δεν είναι άσχημα.
Πέρα από όλες αυτές τις τεχνικότητες πάντως, ο πυρήνας του τίτλου είναι συνολικά αναλλοίωτος. Το Hero Mode αυξάνει στο διπλάσιο τη ζημιά που δέχεστε, ενώ οι καρδιές αναπλήρωσης HP βρίσκονται πλέον σε πολύ λιγότερα σημεία και όχι “χύμα” στο χάρτη. Αν και…προκλητικό, δεν είναι όσο γοητευτικό ακούγεται. Πόσο μάλλον για έναν νέο παίκτη του τίτλου που δεν ξέρει τερτίπια, συγκεκριμένες τακτικές για αντιπάλους κ.λπ. Το Hero Mode απευθύνεται σε εντελώς διαφορετικό κοινό από αυτούς, βάζοντας πιο πολύ τα νεύρα σας (και τη μνήμη σας) σε δοκιμασία, παρά προσφέροντας κάτι πραγματικά ουσιώδες.
Κάπως έτσι το The Legend Of Zelda: The Wind Waker HD καταλήγει ως ένα από τα πιο άξια HD remakes μέχρι σήμερα. Η υπέροχη αισθητική του μαζί με το συνολικά εξαιρετικό gameplay του “τότε”, εμπλουτίζονται με νέα στοιχεία που στην ουσία παραμένουν συνοδευτικά, απαγορεύοντας στο The Wind Waker HD να χαλάσει τον χαρακτήρα του πρωτοτύπου και επιτρέποντάς σας να παίξετε όλο τον τίτλο είτε “αυθεντικά” είτε “εκμοντερνισμένα”. Για τον γράφοντα παραμένει ίσως το καλύτερο Zelda ever (ναι, ακόμα και από το Ocarina), δείχνοντας πως ο πιο “παρδαλός” τίτλος της σειράς, εκτός από παρεξηγημένος, είναι και διαχρονικός.
Μαγεία. Ε, δεν κρατηθήκαμε.