Preview αλλά και mini-Q&A με τον Dave Cox.
Το πρώτο Lords Of Shadow αποτέλεσε πεδίο μάχης για τους φανατικούς της σειράς Castlevania. Μία μερίδα των παικτών δε, απογοητεύτηκε αρκετά από την ατμόσφαιρα του τίτλου. Μεταξύ αυτών και ο γράφων. Η αλήθεια είναι πως ο τίτλος δεν θύμιζε τόσο την σειρά που μεγάλωσε γενεές παικτών. Οι επιρροές από άλλους πιο action τίτλους ήταν εμφανείς, σε βαθμό μάλιστα που θύμιζε περισσότερο παιχνίδια όπως το God Of War. Ακόμα και σε αισθητικό επίπεδο πέραν του gameplay.
Αυτή λοιπόν ήταν η πρώτη μας ερώτηση στον Dave Cox της Konami και αφορούσε καθαρά το εικαστικό τμήμα της όλης υπόθεσης. Και η απάντηση, μας καθησύχασε να πούμε την αλήθεια. Το πρώτο Lords Of Shadow ήταν ουσιαστικά η αρχή της ιστορίας του Belmont και γι’ αυτό το λόγο είχε μια πιο παραμυθιακή υφή, με τις γοτθικές νύξεις ωστόσο να είναι πάντα παρούσες. Η αισθητική του προσέγγιζε περισσότερο τις αποχρώσεις ενός ευρωπαϊκού μεσαιωνικού μυθιστορήματος. Στο Castlevania: Lords Of Shadow 2 τα πράγματα αλλάζουν όπως ακριβώς έχει αλλάξει και ο ίδιος ο Gabriel. Όλα λοιπόν, πιο σκοτεινά πράγμα που θα αρέσει πολύ στον κόσμο.
Και για όσους έχουν ασχοληθεί με τη σειρά, ξέρουν πως έχουμε να κάνουμε με έναν πολύ ενδιαφέροντα χαρακτήρα αλλά κυρίως με έναν χαρακτήρα που οι άνθρωποι της Mercury Steam έχουν χειριστεί με ακόμα πιο ενδιαφέροντα τρόπο. Έτσι λοιπόν μαζί με την ιδιοσυγκρασία του, αλλάζει και ο ίδιος ο κόσμος της ιστορίας. Και στη συνέχεια του franchise μιλάμε επίσης για ένα περιβάλλον που εναλλάσσει τα χρονικά του επίπεδα ακόμα και εν μέσω της ροής του τίτλου. Αυτό εξάλλου είδαμε στην πρώτη παρουσίαση του τίτλου. Μία σκοτεινή σύγχρονη πόλη. Όχι κάτι φουτουριστικό ωστόσο, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Mercury Steam, κάτι που να πλησιάζει τα πρότυπα μίας σύγχρονης ευρωπαϊκής πόλης με ρίζες όμως στους περασμένους αιώνες.
Αυτή ήταν η δεύτερη μας ερώτηση στον Dave Cox και κάπου εκεί ξεκίνησε η παρουσίαση του τίτλου. Το παιχνίδι από το σημείο που ο Gabriel θα βρει τον τρόπο να κινείται στο χρόνο μοιράζεται με μία αναλογία 60/40 μεταξύ του σύγχρονου κόσμου και του κάστρου. Το σημείο που είδαμε εμείς εντοπίζεται σχεδόν μιάμιση ώρα μετά την αρχή του παιχνιδιού και ο Gabriel βρίσκεται στο κάστρο του προσπαθώντας να αντιμετωπίσει μία απροσδόκητη απειλή. Το λεγόμενο «αίμα του κάστρου» που έχει τη δική του συνείδηση αποστατεί και ξεφεύγει από τον έλεγχο του πρωταγωνιστή με σκοπό να τον εξολοθρεύσει με κάθε δυνατό τρόπο. Ο πρώτος εξ’ αυτών είναι να του αφαιρέσει τις δυνάμεις του. Και κάπως έτσι, κατατρεγμένος και ξανά στο «μηδέν», ο σκοτεινός αντι-ήρωας πρέπει να αντεπεξέλθει στις νέες περιστάσεις και να κλείσει με κάποιον τρόπο το έπος των Lords Of Shadow.
Από άποψη gameplay, είδαμε αυτά που θα περίμενε κανείς να δει από το νέο Castlevania της Mercury Steam. Σημαντικές βελτιώσεις στο animation και το platforming, μερικές αλλαγές στον τρόπο που εξελίσσεται ο χαρακτήρας και ο εξοπλισμός του και η κυριότερη και πιο σημαντική αλλαγή, το γεγονός πως πλέον η κάμερα δεν είναι στατική αλλά ο παίκτης μπορεί να την ελέγξει.
Ο λόγος; Το νέο Lords Of Shadow έχει περισσότερη εξερεύνηση από τον πρώτο τίτλο και ο κόσμος του είναι εντελώς ανοικτός στις ορέξεις του παίκτη. Και προφανώς όλα συμβαίνουν με έναν Zelda-like τρόπο, βρίσκοντας τα αντίστοιχα αντικείμενα/gadgets που δίνουν πρόσβαση στην εκάστοτε περιοχή. Η άλλη μεγάλη βελτίωση αναφορικά με την κάμερα, είναι το πως αυτή κινείται κατά τη διάρκεια της μάχης. Σύμφωνα με τον κύριο Cox, η κάμερα εντός της μάχης είναι τόσο καλά δουλεμένη που κανένας εκ των playtesters δεν έκανε ποτέ την κίνηση να την ελέγξει εντός της μάχης.
Και κάπως έτσι περνάμε σε εκείνα που ίσως να ενδιαφέρουν περισσότερο τον κόσμο. Η μάχη έχει διατηρήσει την εξαιρετική ροή που είχε ο πρώτος τίτλος με τους εχθρούς να είναι εξίσου απειλητικοί από το πρώτο μέχρι και το τελευταίο λεπτό του τίτλου. Πλέον όμως υπάρχει ένα σύστημα που ανταμείβει την ικανότητα του παίκτη και δεν είναι άλλο από το Void Sword του Gabriel. Εφόσον ο παίκτης εμπλακεί για πολλή ώρα σε μία μάχη, χωρίς να λάβει ζημιά από τους εχθρούς του και ενώ παράλληλα εκτελεί ποικιλία από combos, φορτίζει μία μπάρα η οποία του δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει το Void Sword. Όπως και ο αφέντης του, το εν λόγω σπαθί κάθε φορά που χτυπά τον εχθρό απορροφά την ζωτική ενέργειά του και τη δίνει στον Gabriel κάνοντας παράλληλα και αρκετή έξτρα ζημιά. Υπάρχουν φυσικά ακόμα τα QTEs, οι finishing κινήσεις και όλα όσα έκαναν το πρώτο Lords Of Shadow τόσο αρεστό στο κοινό. Ένα επίσης ενδιαφέρον σημείο, αφορά τα όπλα του τίτλου και τον τρόπο με τον οποίο ο παίκτης μπορεί να τα αναβαθμίσει. Αυτό λοιπόν, γίνεται μόνο μέσω της χρήσης των combos τα οποία αγοράζει για το κάθε όπλο. Συνεπώς δίνεται ένα ακόμα κίνητρο στον παίκτη να μάθει και να αφομοιώσει στον τρόπο του παιχνιδιού του και νέες επιθέσεις εμπλουτίζοντας έτσι ακόμα περισσότερο την μάχη.
Και κάπως έτσι, τελείωσε η παρουσίαση χωρίς να έχουμε δει όμως μερικά ακόμα πράγματα. Ένα από αυτά ήταν και τα mounts του προηγούμενου τίτλου, όταν δε, ρωτήσαμε τον κύριο Cox, η απάντηση του ήταν ένα κρυπτικό μεν, αισιόδοξο δε, μειδίαμα που σημαίνει πως μάλλον θα δούμε κάτι ανάλογο και στον νέο τίτλο. Το ίδιο ισχύει επίσης και για το cast που πλαισιώνει το voice-acting του παιχνιδιού. Οι Robert Carlyle και Patrick Stewart επιστρέφουν με κάποιες νέες προσθήκες που θα εκπλήξουν (άλλο ένα κρυπτικό χαμόγελο από τον κύριο Cox). Η αλήθεια είναι πως τους κουράσαμε με τις ερωτήσεις μας τους ανθρώπους της Mercury Steam και ο μόνος λόγος που συνέβη αυτό είναι γιατί κατάφεραν να αναζωπυρώσουν το ενδιαφέρον μας για τον τίτλο. Λίγη υπομονή ακόμα.