Τις μπίλιες μου μέσα…
Η Zen Studios προσπαθεί εδώ και αρκετό καιρό να κάνει για τα pinball games ό,τι είχε κάνει η Digital Illusions πριν πολλά χρόνια στην Amiga. Προς τιμή της, η Zen Studios έχει δημιουργήσει μια εξαιρετική μηχανή που αποδίδει σωστά το σύστημα φυσικής της μπάλας ενώ, παράλληλα, έχει αρκετή φαντασία και ταλέντο για τη δημιουργία ενδιαφέροντων τραπεζιών.
Το Star Wars Pinball είναι η προσπάθεια της ομάδας ανάπτυξης να παντρέψει το ταλέντο της με ένα διάσημο franchise. Η προσπάθεια στέφεται με απόλυτη επιτυχία, αλλά όχι στο 3DS.
Πριν φτάσουμε σε αυτό το σημείο, ας δούμε συνοπτικά το τι προσφέρει ο τίτλος. Ο παίκτης έχει στη διάθεσή του τρία τραπέζια εμπνευσμένα από τις διάσημες ταινίες, τα οποία χαρακτηρίζονται από μεγάλη ποικιλία. Τόσο οι βασικές αποστολές που καλείται να ξεκλειδώσει ο παίκτης, όσο και τα δευτερεύοντα στοιχεία που εμπλουτίζουν την εμπειρία (όπως τα διάφορα εφέ και τα animation που γεμίζουν την οθόνη) συνθέτουν ένα υπερπλήρες σύνολο που κρατά καθηλωμένο τον παίκτη για ώρες.
Αν σε όλα αυτά προσθέσει κανείς και την έξυπνη ενσωμάτωση των online leaderboards (που χωρίζουν τους παίκτες σε light και dark side και το σκορ τους επηρεάζει τη λεγόμενη Ισορροπία της Δύναμης) τότε το πακέτο κρίνεται εξαιρετικά πλήρες.
Όλα αυτά όμως στα άλλα format. Στο 3DS, η προσπάθεια της Zen Studios καταρρακώνεται. Παρά το ότι η ομάδα ανάπτυξης έχει δημιουργήσει ένα πλήρες “αντίγραφο” των μεγάλων εκδόσεων, ο τίτλος δείχνει να έχει χάσει μεγάλο μέρος της αίγλης του.
Αναμενόμενα, το βασικό πρόβλημα του τίτλου έχει να κάνει με το ίδιο το hardware και όχι με τη σχεδίαση. Ή μάλλον θα μπορούσε να πει κανείς ότι φταίει ως ένα βαθμό και η σχεδίαση. Δυστυχώς, η μικρή οθόνη του 3DS (δοκιμάσαμε τον τίτλο στο αρχικό 3DS) και η χαμηλή ανάλυση στριμώχνουν έντονα το κάθε τραπέζι, “θολώνοντας” τις λεπτομέρειες και δυσκολεύοντας τον παίκτη να διακρίνει τα απαραίτητα στοιχεία. Δεδομένου ότι τα τραπέζια είναι ιδιαίτερα γεμάτα σε ράμπες, τρύπες, bumpers κ.λπ. η παρακολούθηση της δράσης και, κυριότερα, η επίτευξη των όποιων στόχων είναι πολύ δύσκολη.
Το πρόβλημα ενισχύεται και από τις (8) διαθέσιμες κάμερες. Ναι είναι πολλές, αλλά όλες προέρχονται από τις μεγάλες εκδόσεις και δεν εξυπηρετούν το 3DS. Πολλές απομακρύνουν την κάμερα, κάνοντας την παρακολούθηση της δράσης ακόμα πιο δύσκολη, ενώ οι υπόλοιπες δεν είναι ποτέ τελείως “σωστές”. Εδώ λοιπόν φταίει η σχεδίαση. Η ομάδα ανάπτυξης θα έπρεπε να συμπεριλάβει άλλες κάμερες, κάμερες πιο χρήσιμες για τη μικρή οθόνη του μηχανήματος (γιατί να μην υπάρχει και μια top-down προοπτική, όπως στα κλασικά παιχνίδια της Digital Illusions; Αν και μια τέτοια κάμερα θα ήταν πιο λειτουργική αν οι οθόνες του 3DS είχαν το ίδιο μήκος, μιας και η δράση θα εκμεταλλευόταν και τις δύο).
Τα προβλήματα του τεχνικού τομέα δεν σταματούν εδώ, καθώς κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού παρατηρούνται πτώσεις στο frame rate οι οποίες ναι μεν είναι ανεπαίσθητες συνήθως, όμως το είδος του τίτλου δεν επιτρέπει εύκολα τέτοιου είδους σκαμπανεβάσματα.
Ακόμα και εκτός παιχνιδιού, το Star Wars Pinball του 3DS αντιμετωπίζει πολλά τεχνικά προβλήματα, καθώς το online τμήμα απλώς δεν λειτουργεί. Αν και η ομάδα υπόσχεται σύντομα κάποιο patch, τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές τα online leaderboards δεν λειτουργούσαν, προκαλώντας απρόσμενους τερματισμούς του τίτλου και αθέλητη επιστροφή στο κεντρικό μενού του μηχανήματος. Η λύση; Απενεργοποίηση του Wi-Fi.
Όλα αυτά δείχνουν ότι η κυκλοφορία στο 3DS ήταν μάλλον βεβιασμένη. Κρίμα γιατί το περιεχόμενο που διαθέτει ο τίτλος, το σωστό σύστημα φυσικής (με ελάχιστες παρασπονδίες) και ο δεδομένος εθισμός που απορρέει από τα pinball γενικότερα, θα μπορούσαν να στηρίξουν ένα εξαιρετικό παιχνίδι.
Δυστυχώς, ως έχει, η έκδοση του 3DS δεν είναι η ιδανική για το δημιούργημα της Zen Studios. Οι φυσικοί περιορισμοί του “θάβουν” το Star Wars Pinball και ξεμπροστιάζουν ένα αδύναμο και βιαστικά φτιαγμένο port. Το μηχάνημα απαιτούσε ειδική μεταχείριση, αλλά όπως φαίνεται, το budget και η διάθεση της ομάδας ανάπτυξης δεν του επέτρεψαν να την έχει.