Όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά;
Η σειρά Infamous αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά αποκλειστικά χαρτιά της κονσόλας της Sony αν και δεν έχει τραβήξει όσα βλέμματα θα ήθελε μετά από δύο τίτλους.
Αυτήν τη φορά το γεγονός πως αποτελεί τίτλο λανσαρίσματος για το PlayStation 4, του έχει δώσει άλλον αέρα και άλλη βαρύτητα. Το ίδιο φαίνεται και να πιστεύει όμως και η ίδια η Sony που προσπαθεί να το καταστήσει μία ΑΑΑ παραγωγή από κάθε άποψη. Να υπενθυμίσουμε πως και εδώ κάνει την εμφάνισή του ο εξαιρετικά ταλαντούχος Troy Baker, των Bioshock Infinite και The Last Of Us που έχει αρχίσει να βρίσκεται στις “μαρκίζες” μερικών από τους μεγαλύτερους τίτλους τόσο της τωρινής όσο και της επόμενης γενιάς.
Και φυσικά η παρουσίαση μας ξεκίνησε με ένα κοντινό πλάνο στον πρωταγωνιστή του παιχνιδιού τον οποίον και υποδύεται ο Baker. Για την υπόθεση του παιχνιδιού η Sucker Punch έχει επιλέξει να κρατήσει τα χαρτιά της κλειστά. Δεν είναι ακόμα γνωστή η σύνδεση του πρωταγωνιστή με τον ήρωα των προηγούμενων τίτλων αλλά ούτε και περισσότερες λεπτομέρειες για τον κόσμο του παιχνιδιού. Γνωρίζουμε ωστόσο, πως αυτήν τη φορά μιλάμε για την πόλη του Seattle η οποία βρίσκεται υπό κατοχή. Ο λόγος είναι πως οι άνθρωποι που απέκτησαν υπερφυσικές δυνάμεις εξαιτίας των γεγονότων του πρώτου τίτλου έχουν αυξηθεί εκθετικά και θεωρούνται πλέον τρομοκρατική απειλή για την κυβέρνηση. Η ίδια επιστρατεύει σημεία ελέγχου και αυστηρή περιφρούρηση σε κάθε γωνιά της πόλης ενώ κάπως έτσι ξεκίνησε και το demo που είδαμε εμείς.
Ο Delsin φτάνει σε ένα checkpoint όπου και του ζητούν να κάνει ταυτοποίηση του DNA του σε ένα scanner. Το demo σε αυτό το σημείο ζητούσε από τον παίκτη να περάσει τα δάκτυλο του πάνω από την επιφάνεια αφής του χειριστηρίου. “Θέλουμε να βάλουμε τον παίκτη μέσα στο παιχνίδι όσο το δυνατόν περισσότερο και αυτό πλέον, με την υποδομή του PS4, είμαστε σε θέση να το κάνουμε” μας εξομολογήθηκε ο Nate Fox της Sucker Punch και director του παιχνιδιού.
Προφανώς όμως, το σκανάρισμα αποδεικνύει πως ο Delsin είναι conduit και σημάνει συναγερμό. Εκεί πήραμε και μία γεύση από τις ικανότητες του ήρωα μας. Αυτή τη φορά ο Delsin μπορεί και εξαπολύει πύρινα βλήματα από τα χέρια του χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιήσει ξεχωριστό κουμπί για την στόχευση. Όλα γίνονται με μία διακριτική κουκκίδα στο μέσο της οθόνης. Και οι επιθέσεις του είναι αρκετά ισχυρές, πράγμα που ενισχύεται ιδιαιτέρως από το γεγονός πως ο κόσμος του παιχνιδιού μπορεί και καταστρέφεται σε μεγάλο βαθμό, τουλάχιστον μεγαλύτερο από τα προηγούμενα Infamous.
Βελτιώσεις υπάρχουν όμως και στην κίνηση του ήρωα στο χώρο όπως θα ήταν αναμενόμενο εξάλλου. Αυτήν τη φορά όμως η Sucker Punch δεν έμεινε μονάχα στο “παρκουρίστικο” animation της υπόθεσης αλλά επένδυσε περισσότερο στο να συνδυάσει ακόμα και τις ίδιες τις δυνάμεις του Delsin με την κίνησή του. Συνεπώς, όταν μιλάμε για την βασική του ιδιότητα, που είναι αυτή της φωτιάς, μπορεί να μεταμορφωθεί σε καπνό και να χρησιμοποιήσει φρεάτια και ακόμα και σωλήνες για να αποκτήσει αστραπιαία πρόσβαση σε δυσπρόσιτες ή απομακρυσμένες περιοχές. Αυτό βοηθάει επίσης και στις stealth προσεγγίσεις που είναι άλλη μία νέα προσθήκη στους μηχανισμούς του παιχνιδιού. Ο παίκτης μπορεί να διεισδύσει σε μία περιοχή αποφεύγοντας εχθρούς και συστήματα ασφαλείας, μία αρκετά λογική τακτική αν σκεφτεί κανείς πως οι εχθροί είναι πολλοί και σχετικώς δύσκολοι. Σε αυτό το σημείο είχαμε και την ευκαιρία να δούμε πως το ίδιο το χειριστήριο βοηθά ακόμα και στο stealth. Στο demo ο άνθρωπος της Sucker Punch, πλησίασε αθόρυβα έναν εχθρό και πατώντας και τα δυο του δάχτυλα στην επιφάνεια αφής του χειριστηρίου (σαν να στραγγαλίζει τρόπον τινά το Dualshock) τον εκτέλεσε συνοπτικά.
“Η μεγάλη διαφορά στο εν λόγω Infamous και στον πρωταγωνιστή μας όμως, έγκειται στο γεγονός πως έχει την ικανότητα να απορροφήσει και να χρησιμοποιήσει νέες δυνάμεις από άλλους conduits” είπε ο κύριος Fox καθώς ένας από τους ανθρώπους της Sucker Punch “αντλούσε” ενέργεια από μία πινακίδα νέον και μετά εξαπέλυσε σωρεία από επιθέσεις που έδωσαν μία 80’s νότα στο ψηφιακό Seattle. Το demo μας ολοκληρώθηκε με την πλήρη καταστροφή ενός στρατοπέδου κράτησης conduits της κυβέρνησης.
Δεν είναι περίεργο που η νέα γενιά συστημάτων προτιμά να αναδειχθεί μέσω open-world, sandbox τίτλων, πόσοι εξάλλου έχουν ήδη ανακοινωθεί για τη νέα γενιά ήδη; Είναι δε, ο πιο ασφαλής και οφθαλμοφανής τρόπος να διαφημιστούν οι ικανότητες ενός δυνατού συστήματος. Με το Infamous Second Son, η Sony το μόνο σίγουρο είναι πως θα εντυπωσιάσει με άνεση. Το θέμα είναι αν θα καταφέρει να εκπλήξει τους πιο περίεργους από εμάς.