Μετεξεταστέο
Ξεκίνησε τη ζωή του ως Obscure και κάπου στη συνέχεια μετονομάστηκε σε Final Exam. Ο νέος τίτλος της Focus Home Interactive έρχεται για να φέρει αέρα beat ’em up από τα παλιά arcades, με τεράστια high scores και μια πινελιά από, περίπου, zombies για να είναι και στο πνεύμα της εποχής. Που καταλήγει τελικά όμως;
Για αρχή προσφέρει ένα πολύ απλό αλλά αρκούντως λειτουργικό σύστημα μάχης. Αν και δεν είναι η επιτομή της πρωτοτυπίας, μπορεί να σας κάνει άσσους στην “τερατοσφαχτική” με ρόπαλα, πιστόλια, χειροβομβίδες, φλογοβόλα και super moves. Οι τελευταίες θα σας βγάλουν ασπροπρόσωπους σε αρκετά σημεία αν και οι πιο βατές κινήσεις κάνουν πάντα πολύ καλή δουλειά. Δεν λείπουν τα μικρά skill trees για να ενδυναμώσετε τους χαρακτήρες σας, αν και όποιον από τους τέσσερις διαθέσιμους και αν διαλέξετε, η εμπειρία έχει ελάχιστες διαφορές.
Το Final Exam είναι φτιαγμένο για co-op, local ή online. Άλλωστε όλα τα beat ’em ups έχουν πιο πολύ πλάκα με παρέα. Και σε συνδυασμό με ένα καλό σύστημα μάχης, έχει όλα τα φόντα για να σας δώσει την απαραίτητη διασκέδαση, με ή χωρίς παρέα. Όμως μπερδεύεται από τις προτεραιότητες που θέτει το ίδιο, θέλοντας να ξεφύγει από τα προφανή για το είδος. Έτσι αντί για τα κλασικά ευθύγραμμα επίπεδα που θα περιμένατε, μας προσφέρει ανοιχτές και με πολλές διακλαδώσεις-διαδρόμους περιοχές, που όμως στην ουσία δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Αυτό γιατί αντί να καταλήξουμε π.χ. με ένα σύνολο εναλλακτικών διαδρομών, σημαντικών μυστικών κ.ο.κ., το Final Exam αναλώνεται σε ενοχλητικά πολλά fetch quests και escort missions, που καταστρέφουν την ομαλότητα του gameplay και δεν προσφέρουν κάτι ουσιώδες. Μάλιστα οι αντίπαλοί σας δεν φαίνεται να έχουν ποτέ κάποιον “κόφτη” κάνοντας spawn συνεχώς, χωρίς διακρίσεις, ακόμα και σε σημεία που λίγη ησυχία θα έκανε καλό για να μπορέσετε να πατήσετε αυτόν το ρημαδιασμένο το διακόπτη.
Αυτή η τακτική καταστρέφει τελικά τα νεύρα σας. Ταυτόχρονα καταφέρνει να δώσει λίγη παραπάνω λάμψη στο μοναδικό ενδιαφέροντα μηχανισμό του Final Exam. Όσο εξολοθρεύετε αντιπάλους χωρίς να δεχθείτε χτύπημα από αυτούς, πέραν του κανονικού σας score, αυξάνεται εκθετικά και ένα “δεύτερο” score, ως bonus. Πατώντας ένα πλήκτρο στο χειριστήριό σας, μπορείτε ανά πάσα στιγμή να εξαργυρώσετε το δεύτερο score, προσθέτωντάς το στο σύνολο. Αν παραμείνετε για αρκετή ώρα αήττητοι η ανταμοιβή σας μπορεί να είναι τερατώδης. Ένα μόνο χτύπημα όμως είναι αρκετό για να ξαναστείλει το συγκεκριμένο δείκτη στο μηδέν, ακροβατώντας ανάμεσα στο ρίσκο για λίγο score ακόμα και στα εκατομμύρια “γαλλικών” που θα εκτοξεύσετε σε περίπτωση απώλειας σοβαρού bonus.
Λόγω “είδους” η έφεση στο high score είναι σωστή. Και αν είστε αρκετά γρήγοροι με τα δάχτυλα ίσως να καταφέρετε εξαψήφια νούμερα. Το υλικό για να το πετύχετε υπάρχει, τα τέρατα είναι σίγουρα σε αφθονία. Ίσως να παραείναι μάλιστα σε σημεία καθώς για να φανεί πιο δύσκολο, το Final Exam σας σερβίρει πολύ συχνά είτε zombie hordes, είτε αντιπάλους από κάθε πιθανή μεριά σε ενοχλητικές ποσότητες, απλά για να αυξήσει δυσκολία και διάρκεια. Το πώς σε σημεία προσπαθεί να γίνει Space Invaders και R-Type, λέμε να το αφήσουμε εκτός κειμένου.
Όλα τα καλά στοιχεία είναι εδώ αλλά το Final Exam μάλλον ήρθε αδιάβαστο, μιας και δεν φαίνεται να μπορεί να τα εκμεταλλευτεί όπως πρέπει. Ως έχει μένει στην ίδια τάξη, με ένα zombie να το βάζει τιμωρία στη γωνία.
Τουλάχιστον έγραψε τις λέξεις για την καρτέλα.