NES Remix – Review

0

Μάζευε bit κι ας είναι και stamps

Το NES Remix είναι μια πολύ, πολύ περίεργη κυκλοφορία για το Wii U. Όσο και να προσπαθήσετε δεν θα θυμηθείτε άλλη φορά που να διατίθεται τίτλος της Nintendo την ημέρα που ανακοινώνεται. Το αποτέλεσμα είναι τέτοιο που καθιστά δύσκολη τη διάκριση του σκεπτικού και των κινήτρων της εταιρείας.

Στο NES Remix συναντώνται 16 διαφορετικοί τίτλοι του NES με την πλειοψηφία των πιο αναγνωρίσιμων εκ του συνόλου θα είναι διαθέσιμοι εξ αρχής. The Legend Of Zelda, Mario Bros. Donkey Kong και Excitebike πλαισιώνονται από Donkey Kong Jr., Pinball και πολλά άλλα. Είναι προφανές όμως ότι δεν ήταν στόχος η δημιουργία ενός πραγματικού ανθολογίου. Ακόμη και ο διαχωρισμός που γίνεται στην παρούσα περίπτωση είναι…ανάποδος αφού, όσο προχωράτε, τόσο θα απογοητεύεστε από τις θεματικές που αποκαλύπτετε. Δεν αντιλαμβανόμαστε τόσο το σκεπτικό, ούτε και είναι εύκολο να δεχθούμε τη σκέψη πως όλα γίνονται προς όφελος ενός θεωρητικού sequel.

Τι είναι όμως το NES Remix; Κατά μία έννοια είναι μακρινός εξάδελφος του WarioWare. Η θεματική κάθε τίτλου είναι αφορμή για σύντομες προκλήσεις που, σε αντίθεση με τα του WarioWare, είναι μεγαλύτερες σε διάρκεια και έχουν πιο σαφή σύνδεση και σκεπτικό. Η Nintendo δεν λέει όχι στη νοσταλγία (πότε το έκανε άλλωστε;) αλλά αναγνωρίζει φαίνεται πως έχουν περάσει αρκετά χρόνια ώστε να πληθύνουν εκείνοι που απλά δεν έχουν τις αναμνήσεις που επιχειρεί να ξυπνήσει στους παλαιότερους. Συνεπώς κάθε ομάδα από τα 204 διαφορετικά επίπεδα-προκλήσεις είναι σχετική με συγκεκριμένο τίτλο. Με την ολοκλήρωση κάθε επιπέδου γίνεται διαθέσιμο το επόμενο. Ασχέτως επίδοσης μάλιστα. Βέβαια η επίδοση θα φέρει 1, 2 ή 3 αστέρια, ενώ η εξαιρετική επίδοση θα αποσπάσει 3 rainbow stars. Όπως συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις το πλήθος των αστεριών ορίζει την πρόσβαση σε άλλους τίτλους-κόσμους.

Όλα ξεκινούν, πάντα, απλά. Πάρτε το Master Sword με τον Link, πλακώστε ένα Coopa, φτάστε στην κορυφή επιπέδου Donkey Kong (ενώ βρίσκεστε εξ αρχής μια πλατφόρμα παρακάτω από το στόχο) και από τη μία θα αναρωτιέστε γιατί τα κάνετε όλα αυτά ενώ θα είστε σίγουροι για τις ομοιότητες με το WarioWare. Στην πράξη όμως κάθε επίπεδο διδάσκει πολύ, πολύ σύντομα κάτι πολύ βασικό για τον τίτλο στον οποίο αναφέρεται. Αργότερα οι διάφορες λειτουργίες συνδυάζονται και τα πολλαπλά μαθήματα γίνονται πράξη. Ουσιαστικά ο τίτλος μπορεί να μη διδάσκει νοσταλγία εκεί που δεν έχει νόημα αλλά δείχνει τα απολύτως βασικά, απαραίτητα και, πάνω από όλα, χαρακτηριστικά. Γιατί ύστερα έρχονται τα Remix Levels. Εδώ τα πράγματα γίνονται πιο ενδιαφέροντα αφού παίρνουν τους γνώριμους, πλέον, μηχανισμούς και επίπεδα και τα…πειράζουν. Το Super Mario Bros. γίνεται runner με τον Mario να τρέχει πανικόβλητος και τον παίκτη να βρίσκει εμπόδια που δεν βρίσκονταν στο πρωτότυπο επίπεδο, ενώ καλείται να μάθει εκ νέου πότε πρέπει να εκτελεί άλματα και πότε όχι. Ο Link εισβάλλει στο Donkey Kong, στο Balloon Fight όσο περνά ο χρόνος εντείνεται το zoom in, αλλού συμβαίνει το ακριβώς ανάποδο και πολλά άλλα. Εδώ φαίνεται η κεντρική ιδέα πίσω από το NES Remix και το πόσο ξεφεύγει από το WarioWare.

Στην πορεία βέβαια φαίνεται πως το σκεπτικό αυτό, καθώς και η αυξανόμενη διάρκεια των επιπέδων, απαιτεί περισσότερο χιούμορ, δημιουργικότητα, πόσο μάλλον πρώτες ύλες. Ποιος ακριβώς από εσάς έχει καημό για τα Urban Champion και Clu Clu Land για παράδειγμα; Ή μήπως οι πρωτότυποι μηχανισμοί τους (άρα και τα ελαττώματά τους) που προηγούνται των επιπέδων Remix θα σταθούν καλύτερα σήμερα από ό,τι μερικές δεκαετίες πιο πριν; Μάλλον όχι. Η συντομία των όποιων ατυχών συναντήσεων είναι ευεργετική πάντως.

Κάπως έτσι μπερδεύεται τελικά η κατάσταση και παραμένει η απορία για το σε ποιους απευθύνεται πρωτίστως, τελικά, το NES Remix. Μήπως θα ήταν καλύτερα η ιδέα πίσω από τα Remix levels να αποτελέσει βάση για κάτι άλλο;

6

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions