Nintendo Briefing: Αλλαγές στη στρατηγική της ιαπωνικής εταιρείας

0

Μικρές αλλά και μεγαλύτερες αλλαγές στο μέλλον την Nintendo, του Wii U και άλλων

Σε ενημέρωση των μετόχων για τη στρατηγική της διοίκησης από εδώ και πέρα, την οποία μπορείτε να διαβάσετε και στα αγγλικά, η Nintendo παρουσιάζει τον τρόπο με τον οποίο επιλέγει να προσαρμοστεί στα δεδομένα και να βελτιώσει τη θέση των προϊόντων της.

GamePad (Wii U)

Κατά τον Iwata Satoru, πρόεδρος της εταιρείας, το GamePad του Wii U είναι συνολικά παραμελημένο και μέχρι στιγμής δεν έχει δείξει στους καταναλωτές ότι είναι αρκετά ξεχωριστό. Συνεπώς η Nintendo σκοπεύει να βελτιώσει την εικόνα του, άρα και την αξία του στη συνείδηση του καταναλωτή με software που απλά δεν θα ήταν δυνατό χωρίς το GamePad.

Για παράδειγμα αναφέρεται ότι οι λειτουργίες NFC του GamePad είναι ξεχασμένες αφού μόνο το Pokémon Rumble U τις έχει αξιοποιήσει με οποιονδήποτε τρόπο. Επιπλέον υπάρχει πλάνο για χρήση του GamePad για πληρωμές της σιδηροδρομικής εταιρείας JR East ενώ πιο συγκεκριμένα πλάνα θα παρουσιαστούν στην E3 τον ερχόμενο Ιούνιο.

Επιπλέον αναγνωρίζεται ότι παρότι οι παίκτες μπορούν να παίξουν με το GamePad χωρίς να είναι απαραίτητη η οθόνη την τηλεόρασης, απαιτείται πολύς χρόνος για την επιλογή και μόνο παιχνιδιού. Για αυτό ετοιμάζεται νέο update, το οποίο αναμένεται στις αρχές του καλοκαιριού, το οποίο θα κάνει πιο γρήγορη την όλη διαδικασία, προσθέτοντας, ουσιαστικά, Quick Start Menu.

Δείτε πώς θα λειτουργεί:

DS Virtual Console (Wii U)

Με νέο update θα αρχίσει η εμφάνιση τίτλων DS στη Virtual Console του Wii U.

Ημερομηνία για Mario Kart 8, γενικότερη επιτάχυνση στις κυκλοφορίες

Η εταιρεία δεν θέλει πλέον να μεσολαβούν μεγάλα χρονικά κενά μεταξύ σημαντικών κυκλοφοριών. Ανακοίνωσε λοιπόν ότι το Mario Kart 8 θα κυκλοφορήσει τον ερχόμενο Μάιο και ημερομηνίες για άλλες σημαντικές κυκλοφορίες θα συνεχίσουν να ανακοινώνονται με κάθε ευκαιρία, όπως μέσω Nintendo Direct.

3DS

Το Nintendo 3DS αναμένεται να είναι το στήριγμα της εταιρείας αφού ήταν και η πρώτη κονσόλα σε πωλήσεις για το 2013 και, παράλληλα, το Wii U είναι δύσκολο να το ξεπεράσει αφού έχει ακόμη δύσκολο δρόμο μπροστά του.

Nintendo Network και άλλες πλατφόρμες

Η εταιρεία ανέφερε ότι η εισαγωγή του Nintendo Network ID ήταν το πρώτο βήμα για δημιουργία σχέσης με τον καταναλωτή σε επίπεδο προσωπικού λογαριασμού και όχι σε επίπεδο συσκευής. Οι μελλοντικές πλατφόρμες θα χρησιμοποιούν το Nintendo Network ID.

Έξυπνες συσκευές (smartphones κ.λπ.)

Η Nintendo δεν προτίθεται απλά να αναπτύξει τίτλους για τέτοιου είδους συσκευές αλλά για να συνδεθεί καλύτερα με τον καταναλωτή, είτε έχει στην κατοχή του κάποιο σύστημα Nintendo είτε όχι. Εντός του έτους θα ξεκινήσει πρόγραμμα που θα επιτρέπει τη συνεχή σύνδεση και επικοινωνία μεταξύ Nintendo και καταναλωτή με τη βοήθεια έξυπνων συσκευών.

O Iwata Satoru τόνισε πως δεν επιβάλλει κανέναν περιορισμό στις εσωτερικές ομάδες ως προς το εγχείρημα αυτό, ούτε καν για την ανάπτυξη τίτλων. “Αν όμως γράψετε ότι θα κυκλοφορήσει τίτλος Mario σε τέτοιες συσκευές, θα ήταν τελείως παραπλανητική αναφορά”.

Μεγαλύτερη ευελιξία σε character IP licensing

Ένας από τους νέους στόχους είναι η ευρύτερη και ευκολότερη παροχή άδειας για χρήση συγκεκριμένων χαρακτήρων, ειδικά για merchandise. Η Nintendo διαθέτει σχετικό merchandise στην Αμερική, εδώ και ένα χρόνο, αλλά σκοπεύει να είναι πιο ευέλικτη και δεκτική στο τι και πώς θα επιτρέπει και σε περιοχές από τις οποίες απείχε.

“Quality Of Life”

Νέος στόχος της Nintendo είναι να δείξει ότι η ψυχαγωγία μπορεί να αποτελέσει παράγοντας για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και τα πρώτα βήματα προς αυτό το στόχο θα γίνει με έμφαση σε θέματα που σχετίζονται με την υγεία.

Το νέο εγχείρημα θα αντιμετωπιστεί ως ξεχωριστή δραστηριότητα για την εταιρεία και σίγουρα ανεξάρτητη από τα video games. Η επέκταση αυτή είναι σημαντική για την Nintendo και αποτελεί προσπάθεια με πλάνο δεκαετίας.

Τόσο με την επέκταση αυτή όσο και με τα video games η Nintendo σκοπεύει να βελτιώσει την ποιότητα ζωής των καταναλωτών και ενώ συνεχίζεται η αφοσίωση σε gaming πλατφόρμες, ο Iwata θεωρεί την έμφαση στην ιδέα της υγείας ως το πρώτο βήμα προς τη δημιουργία νέας δραστηριότητας. Τα θέματα της μάθησης και του lifestyle βρίσκονται στο μέλλον της προσπάθειας αλλά η αρχή θα γίνει με την “υγεία”.

Δεν υπάρχει πρόθεση για ευθεία αντιπαράθεση με τους συνήθεις υπόπτους σε αυτόν τον τομέα με δραστηριότητα σε smartphones κ.λπ. Σε κάθε βήμα θα γίνονται προσπάθειες για στρατηγική “blue ocean” δηλαδή για επέκταση με τρόπο τέτοιο ώστε να μην τίθεται θέμα έντονου ανταγωνισμού.

Η ιδέα της Nintendo ελπίζει να λειτουργήσει προληπτικά για πιθανά θέματα υγείας αλλά και για την παρακολούθηση της κατάστασης του καταναλωτή με παράλληλη παροχή προτάσεων. Ωστόσο η προϊστορία δείχνει ότι ο καταναλωτής που ασχολείται με κάτι τέτοιο τείνει να εγκαταλείπει την προσπάθεια μετά από κάποιο διάστημα. Αυτό πιστεύει ότι μπορεί να αλλάξει η εταιρεία με την εμπειρία της στην ψυχαγωγία. Αν τα καταφέρει τότε θα μπορεί να προσφέρει εξατομικευμένες και πιο χρήσιμες πληροφορίες.

Παρότι θα χρειαστούν 2-3 χρόνια για να ξεκινήσει επαρκώς η όλη προσπάθεια, υπάρχει η αντίληψη ότι αυτή θα οδηγήσει και σε νέες ιδές για games που θα λειτουργούν σε νέα συστήματα video games, ώστε τα τελευταία να αποτελέσουν διαφορετικές, μοναδικές προτάσεις.

Άρα;

Είμαστε πολύ μακριά, προφανώς, από το “άρα” και το συγκεκριμένο συμπέρασμα για το μέλλον της Nintendo και την επέκτασή της σε τελείως διαφορετική αγορά και δραστηριότητα. Έχουμε καιρό για θεωρίες και αναλύσεις. Διαβάστε όταν έχετε χρόνο το σύνολο της παρουσίασης και εδώ είμαστε.

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions