Ισομετρικές ιδέες και ελλείψεις.
Η Larian Studios μόνο καινούρια δεν είναι στο χώρο των RPG. Η ομάδα ιδρύθηκε το 1996, ενώ η σειρά Divinity ξεκίνησε το 2002 με το Divine Divinity, συνεχίζοντας με ένα spin-off, αλλά και το Divinity II το 2009. Το Divinity: Original Sin αποτελεί prequel του πρώτου τίτλου και είναι η πρώτη κυκλοφορία της ομάδας που χρηματοδοτήθηκε μέσω του Kickstarter.
Ο τίτλος ξεκινά με τον παίκτη να παραμετροποιεί τους δύο πρωταγωνιστές του, Roderick και Scarlett, αλλάζοντας το όνομά τους, την κλάση τους αλλά και τις ικανότητές τους με ένα απλό και εύχρηστο σύστημα κατανομής πόντων, όπως συμβαίνει σε κάθε κλασικό RPG. Πρόκειται για δύο Source Hunters οι οποίοι καλούνται να ερευνήσουν ένα φόνο στην πόλη Cyseal. Αυτό όμως είναι μόνο η αφορμή καθώς στην πορεία καλείστε να λύσετε αρκετές δευτερεύουσες αποστολές αλλά και να εμβαθύνετε στα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του Divinity: Original Sin.
Στο turn-based σύστημα μάχης, έχετε στη διάθεσή σας, σε κάθε γύρο, τα λεγόμενα action points που χρησιμοποιείτε για να κινηθείτε και να πραγματοποιήσετε κάποια επίθεση. Η χρήση των action points διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα RPG μιας και σε περίπτωση που δεν τα ξοδέψετε όλα στο γύρο σας, μπορείτε να τα κρατήσετε για τον επόμενο. Οπότε μπορείτε παίζοντας στρατηγικά να θυσιάσετε την κίνηση του χαρακτήρα στον ένα γύρο περιμένοντας να επιτεθείτε παραπάνω φορές στον επόμενο ή να χρησιμοποιήσετε κάποιο spell που απαιτεί περισσότερα action points από όσα θα είχατε, ενδεχομένως, διαθέσιμα (Ed: Τι να πει και το Bravely Default 😉.
Όσον αφορά τα τελευταία, λειτουργούν με τον τρόπο που φαντάζεστε όταν στοχεύετε κάποιον εχθρό, αλλά στο Divinity αυτό δεν είναι η μόνη σας επιλογή. Εάν για παράδειγμα είστε σε κάποια παραλία και έχετε περιορισμένο χώρο για να κινηθείτε, μπορείτε να στοχεύσετε με fireball ένα σημείο του νερού και το τελευταίο θα εξατμιστεί, δίνοντάς σας επιπλέον χώρο να κινηθείτε. Ή μπορείτε να δημιουργήσετε ομίχλη και να περιορίσετε το οπτικό πεδίο των εχθρών (αλλά και το δικό σας) στη μάχη. Πρόκειται για μια προσθήκη της Larian Studios που καθιστά την κάθε μάχη ενδιαφέρουσα και, συνάμα, διαφορετική.
Περιπλανώμενοι στον κόσμο του παιχνιδιού, θα γνωρίσετε πολλούς NPC με τους οποίους μπορείτε να συνομιλήσετε. Σε κάθε διάλογο μπορούν να απαντήσουν και οι δύο χαρακτήρες σας, με διαφορετική προσέγγιση, ενώ ανάλογα με αυτήν κερδίζουν και εμπειρία στο αντίστοιχο skill. Επίσης έχετε τη δυνατότητα να πραγματοποιήσετε ολόκληρους διαλόγους μόνο με τους δύο πρωταγωνιστές, οπότε και να ξεκαθαρίσετε τη στάση του καθενός πάνω στα διάφορα ηθικά ζητήματα που ταλανίζουν την πραγματικότητά τους. Παραδείγματος χάριν, εάν στην πόλη ξεκινήσετε να ανοίγετε crates και να εισέρχεστε σε σπίτια κλέβοντας, ουσιαστικά, την περιουσία των άλλων, η Scarlett θα αντιδράσει και θα σας προτείνει να μην το ξανακάνετε, λέγοντάς σας ότι είναι – ηθικά – λάθος. Στο διάλογο που θα ακολουθήσει ο Roderick μπορεί να ανταπαντήσει ότι μπροστά στον ιερό σκοπό, όλα τα υπόλοιπα είναι δευτερεύοντα και ανούσια. Φανταστείτε τώρα ότι αυτό μπορεί να γίνει με οποιαδήποτε αφορμή, αρκετές φορές κατά την διάρκεια του παιχνιδιού, οπότε καταλαβαίνετε πως, ανάλογα με τις απαντήσεις σας, μπορείτε να καταλήξετε με εντελώς διαφορετικούς χαρακτήρες σε κάθε περίπτωση.
Το παραπάνω σύστημα έχει ενσωματωθεί μεν όμορφα στον τίτλο, όμως υπήρξαν στιγμές που αναπόφευκτα, ο συνεχής διάλογος των δύο πρωταγωνιστών, κούρασε. Επιφυλασσόμαστε όμως να δούμε το αποτέλεσμα στην τελική έκδοση του Divinity: Original Sin, καθώς ο κώδικας που δοκιμάσαμε απέχει από αυτήν. Η ιστορία του Divinity: Original Sin περιλαμβάνεται μεν ολόκληρη, λείπουν όμως αρκετά side-quests. Και ενώ η Larian έχει δηλώσει ότι κάθε αποστολή θα μπορεί να ολοκληρώνεται με πολλούς τρόπους, οι περισσότερες επιλογές απουσιάζουν τη δεδομένη στιγμή.
Το gameplay από την άλλη, είτε αφορά την περιήγηση είτε τις μάχες, είναι ικανοποιητικό, όμως δεν λείπει ενίοτε το προβληματικό pathfinding των πρωταγωνιστών. Επιπλέον η κάμερα αρνείται μερικές φορές να κινηθεί με την τοποθέτηση του mouse στην εκάστοτε γωνία, όμως κανένα από τα δύο προβλήματα δεν είναι αρκετά σοβαρά για να σας στερήσουν τη διασκέδαση, ενώ δεν αποτελούν και ζητήματα που είναι αδύνατο να έχουν διορθωθεί μέχρι την τελική, ολοκληρωμένη έκδοση του τίτλου.
Άξιο αναφοράς είναι το συμβάν που αντιμετωπίσαμε με ένα update του Divinity: Original Sin το οποίο κατέστησε τα πρότερα save μας άχρηστα και έπρεπε να ξεκινήσουμε εκ νέου. Αντιλαμβανόμαστε ότι ο τίτλος δεν είναι ολοκληρωμένος, καθώς χαρακτηρίζεται ακόμα και από τους developers ως Pre Alpha, όμως το ότι καλείστε να πληρώσετε για να αποκτήσετε πρόσβαση σε αυτόν καθιστά το παραπάνω πρόβλημα, σημαντικό.
Καταλήγοντας, το Divinity: Original Sin έχει τις ιδέες και τα στοιχεία ώστε να αποτελέσει πολύ καλή επιλογή στο είδος των RPG με την ολοκληρωμένη του κυκλοφορία τον ερχόμενο Μάιο. Όσοι έχουν στηρίξει τη χρηματοδότησή του στο Kickstarter, μπορούν να δοκιμάσουν τον τίτλο εδώ και λίγο καιρό, ενώ είναι δυνατή και η προαγορά του μέσω του Steam Early Access. Όμως οφείλουμε να σας ενημερώσουμε, όπως κάνει και η ίδια η Larian Studios άλλωστε, ότι ο τίτλος έχει αρκετό δρόμο να διανύσει ώστε να δικαιολογεί το ποσό που ζητά τη δεδομένη χρονική στιγμή.