Επανάσταση ή μία από τα ίδια;
Τα τελευταία χρόνια το World Of Warcraft έχει χάσει συνδρομητές ενώ έχουν εμφανιστεί πολλά MMORPGs τα οποία ήθελαν να γίνουν χαλίφηδες στη θέση του χαλίφη. Πολλοί μεγάλοι τίτλοι δεν τα κατάφεραν όπως τα Star Wars: The Old Republic, Neverwinter και άλλα μεγάλα ή μικρά ονόματα. Μπορεί όλα να έχουν το δικό τους κοινό αλλά κανένα δεν έχει καταφέρει να φτάσει στην κορυφή. Ίσως να φταίει το ότι οι παίκτες έχουν συνηθίσει πια στο WoW, ίσως ότι τα νέα MMOs είναι μια από τα ίδια, ίσως κάτι άλλο, αλλά το αποτέλεσμα είναι το ίδιο.
Τώρα ήρθε η ώρα για τη Bethesda Softworks να κάνει την προσπάθειά της με το The Elder Scrolls Online, το οποίο αναπτύσσει η Zenimax Online Studios. Ο τίτλος έχει πίσω του τεράστιο fan base οπότε, ξεκινώντας, έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Φτάνει όμως αυτό;
Κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του χαρακτήρα σας έχετε στη διάθεσή σας πολλές επιλογές. Ξεκινώντας επιλέγετε μία από τις τρεις διαθέσιμες παρατάξεις. Αυτές είναι οι The Daggerfall Covenant, The Aldmeri Dominion και The Ebonheart Pact. Κάθε μία από αυτές σάς επιτρέπει να διαλέξετε τρία διαφορετικά races. Έτσι για την Daggerfall Covenant υπάρχουν οι Breton, Orc και Redguard, για την Aldmeri Dominion οι High Elf, Wood Elf και Khajiit και, τέλος, για την Ebonheart Pact οι Argonian, Dark Elf και Nord. Στη συνέχεια επιλέγετε class. Τα διαθέσιμα classes είναι τέσσεα: Dragon Knight, Sorcerer, Night Blade και Templar. Τέλος υπάρχουν επιλογές για το customization της εμφάνισης του χαρακτήρα σας, οι οποίες είναι πάρα πολλές, δίνοντάς σας έτσι τη δυνατότητα να φτιάξετε ένα μοναδικό χαρακτήρα.
Το The Elder Scrolls Online ξεκινά όπως κάθε Elder Scrolls. Ξυπνάτε μέσα σε μια φυλακή, μόνο που αυτή δεν βρίσκεται σε κάποια πόλη της Tamriel αλλά στο Coldharbour, την Oblivion διάσταση του Molag Bal. Έχετε θυσιαστεί από τους ακολούθους του και προσπαθείτε με τη βοήθεια ενός άλλου φυλακισμένου να αποδράσετε και να επιστρέψετε στην Tamriel. Αφού τα καταφέρετε ξεκινά η πραγματική περιπέτειά σας στον κόσμο του The Elder Scrolls.
Το ποιο class θα επιλέξετε στην αρχή δεν επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το πώς θα παίξετε το παιχνίδι και θα αναπτύξετε το χαρακτήρα σας. Αυτό που καθορίζεται όμως είναι τα βασικά skills. Από εκεί και πέρα μπορείτε να αναπτύξετε όποιο skill θέλετε και να χρησιμοποιήσετε όποιο όπλο ή armor επιθυμείτε. Με κάθε level up μπορείτε να επενδύσετε ένα πόντο στην ανάπτυξη των Health, Stamina και Magicka με το καθένα από αυτά να επηρεάζει κάποια attributes. Επίσης θα έχετε στη διάθεσή σας και ένα skill point για να αναπτύξετε skills. Αυτό μπορείτε να το καταφέρετε και χρησιμοποιώντας απλά κάποιο είδος όπλου, μαγείας κ.λπ. στα πρότυπα των Elder Scrolls. Γενικά το σύστημα ανάπτυξης χαρακτήρα είναι αρκετά ενδιαφέρον και ευέλικτο, επιτρέποντάς σας να φτιάξετε ένα χαρακτήρα ακριβώς όπως τον θέλετε.
Οι μάχες του ESO είναι αρκετά διαφορετικές από αυτές που ίσως έχετε μάθει από άλλα MMOs, αλλά αν έχετε παίξει κάποιο Elder Scrolls θα τις συνηθίσετε αμέσως. Υπάρχει βέβαια η κλασική μπάρα με τα skills, αλλά από εκεί και πέρα υπάρχουν αρκετά στοιχεία που τις κάνουν πιο “διαδραστικές”. Πρώτα από όλα, όταν χρησιμοποιείτε τόξο ή μαγεία, θα πρέπει να στοχεύετε στο στόχο σας και όχι απλά να πατήσετε ένα πλήκτρο. Επίσης μπορείτε να μπλοκάρετε ή να αποφύγετε επιθέσεις. Η αίσθηση που δίνουν τα χτυπήματα με τα όπλα αλλά και οι εκρήξεις των μαγικών είναι αρκετά ρεαλιστική κανοντάς σας να “νιώσετε” το χτύπημα.
Ο κόσμος της Tamriel είναι πραγματικά χάρμα οφθαλμών. Τα τοπία είναι πανέμορφα με ωραίους χρωματισμούς και υπάρχει αρκετή ποικιλία. Τα γραφικά του τίτλου διεκδικούν δικαιωματικά το βραβείο των καλύτερων γραφικών που έχουμε δει σε MMORPG, ενώ και τα animations βοηθούν στη δημιουργία μιας αληθοφανούς εμπειρίας. Το ίδια ισχύουν και στον ηχητικό τομέα. Η μουσική ακολουθεί τα γνωστά επικά μοτίβα, αλλά αυτό που κλέβει την παράσταση είναι το voice acting αφού η Bethesda έχει επενδύσει πολλά σε αυτό προσλαμβάνοντας πολλά μεγάλα ονόματα.
Μέχρι αυτό το σημείο διαβάζετε μόνο καλά πράγματα για το ESO. Αν το κείμενο σταματούσε κάπου εδώ θα μπορούσαμε να πούμε με αρκετή σιγουριά ότι ίσως δούμε μετά από τόσο καιρό το μυθικό WoW-Killer. Δυστυχώς όμως δεν είναι όλα ρόδινα. Το The Elder Scrolls Online πάσχει στον πιο νευραλγικό τομέα για ένα MMORPG: στα quests και το περιεχόμενο. Τα quests του δεν διαφέρουν από αυτά άλλων τίτλους του είδους. Πήγαινε εκεί και σκότωσε 10 τέρατα, πήγαινε αλλού και φέρε μου ένα αντικείμενο κ.λπ. Δεν έχει να προσφέρει κάτι καινούριο και διαφορετικό. Κρατάμε όμως μια επιφύλαξη καθώς σε beta ενός Σαββατοκύριακου δεν μπορείς να δεις πολλά πράγματα οπότε ίσως αργότερα τα πράγματα να αλλάζουν. Επίσης δεν είδαμε καθόλου το PvP το οποίο, από τις πληροφορίες που έχουμε μέχρι τώρα, θα είναι πολύ ενδιαφέρον. Αν η Zenimax καταφέρει να προσθέσει περισσότερο πρωτότυπο περιεχόμενο, δυνατό end-game και συναρπαστικό PvP, τότε το The Elder Scrolls Online μπορεί να φτάσει στην επιτυχία.