Λάδια, μπουζί, ρουλεμάν και λοιποί ευχάριστοι μπελάδες.
Οι τίτλοι που κυκλοφορούν με το “simulator” στο όνομά τους δηλώνουν, πέραν όλων των άλλων, μία υπόσχεση από πλευράς developer πως θα μεταφέρουν στον παίκτη την αίσθηση μιας πραγματικής δραστηριότητας. Συνήθως μιλάμε για ειδικές περιπτώσεις που εξ ορισμού απευθύνονται σε λίγους. Λίγους που όμως ενδιαφέρονται πραγματικά για το αντικείμενο του εκάστοτε παιχνιδιού. Πόσοι όμως θα θέλατε πραγματικά να γίνετε μηχανικοί αυτοκινήτων;
Αρχικά το Car Mechanic Simulator 2014 σάς τοποθετεί σε γκαράζ, το οποίο λειτουργεί ως βάση για τις επισκευές σας. Χωρίς να υπάρχει κάποια ανθρώπινη επαφή, κάθε νέο όχημα εμφανίζεται με τη λίστα εργασιών που πρέπει να εκτελέσετε σε αυτό, οι οποίες ποικίλλουν από μία τυπική αλλαγή λαδιών, μέχρι αντικατάσταση της κρεμαγιέρας λόγω φθοράς. Στις κάτι παραπάνω από 70 περιπτώσεις με τις οποίες θα σας φέρει αντιμέτωπους ο τίτλος, θα γνωρίσετε τα περισσότερα μηχανικά μέρη που απαρτίζουν ένα αυτοκίνητο. Αν και δεν είναι όλα τα οχήματα ίδια, εγκλιματίζεστε σχετικά γρήγορα και ακόμα και, εάν δεν έχετε επαφή με το αντικείμενο, μέσα σε λίγες ώρες θα έχετε μάθει τα βασικά και θα εκτελείτε γρήγορα τις απλές εργασίες.
Τα οχήματα που προσφέρει ο τίτλος προς επισκευή δεν είναι πολλά σε αριθμό, ενώ δεν διαφέρουν (τουλάχιστον όσο θα μπορούσαν) ως προς τα μηχανικά τους μέρη. Όταν μάθετε π.χ. πώς να αλλάζετε ανάρτηση σε ένα μοντέλο, θα μπορείτε να κάνετε το ίδιο σε οποιοδήποτε όχημα και αυτό δεν είναι απαραίτητα θετικό, καθώς κρύβει την παγίδα της μονοτονίας.
Και δυστυχώς το Car Mechanic Simulator 2014 πέφτει χαρακτηριστικά…”μέσα”. Το παραπάνω γεγονός μειώνει μεν την καμπύλη εκμάθησης που θα μπορούσε να ήταν αχανής με μία μεγαλύτερη ποικιλία οχημάτων, όμως ο τίτλος σας βάζει -αναγκαστικά- να κάνετε σε αρκετές περιπτώσεις τα ίδια πράγματα. Κάποιος θα μπορούσε να παραθέσει ως επιχείρημα ότι και οι περισσότερες εργασίες καθημερινά σε ένα συνεργείο αποτελούν διαδικασίες ρουτίνας, όπως αλλαγή λαδιών και φίλτρου, αλλά όσο και αν η παραπάνω δήλωση είναι αληθής δεν αποτελεί δικαιολογία, αφού με δύο-τρεις διαφοροποιήσεις στο σχεδιασμό των οχημάτων, ο τίτλος θα μπορούσε άνετα να “συγκαλύψει” τη συγκεκριμένη αδυναμία.
Το ίδιο ισχύει και για την επιλογή των προγραμματιστών να προσφέρουν στον παίκτη τη δυνατότητα της δοκιμής ενός αυτοκινήτου σε πίστα που οριοθετείται με κώνους, έτσι ώστε να δοκιμαστούν τα βασικά χαρακτηριστικά του: επιτάχυνση, επιβράδυνση, σύστημα διεύθυνσης αλλά και απορροφητικότητα των αμορτισέρ. Όμως ο εν λόγω μηχανισμός δεν προσφέρει τίποτα στον τίτλο καθώς δεν λειτουργεί. Υπάρχουν περιπτώσεις που μια βλάβη δεν αναφέρεται και καλείστε να την εντοπίσετε μόνοι σας. Σε αυτές η δοκιμή του οχήματος θα μπορούσε να δώσει στον παίκτη αίσθηση ικανοποίησης εφόσον οδηγούσε στον εντοπισμό της βλάβης, που δεν αντικαθίσταται με το να αποσυναρμολογείτε το εκάστοτε όχημα μέχρι να βρείτε το εξάρτημα που χρήζει αλλαγής.
Μέσω της αποσυναρμολόγησης, ανάλογα και με την περιγραφή του προβλήματος, καλείστε να εντοπίσετε τα ανταλλακτικά που πρέπει να αντικατασταθούν, ενώ στη συνέχεια θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε τον υπολογιστή του συνεργείου για αγοράσετε καινούρια και να τα τοποθετήσετε στο όχημα. Σε κάποιες περιπτώσεις θα έχετε και την επιλογή να τα επισκευάσετε ή, λόγω περιορισμένου budget του πελάτη, να κατευθυνθείτε προς την αγορά ενός πιο φθηνού -μεταχειρισμένου- ανταλλακτικού.
Ο σχεδιασμός των μηχανικών μερών των οχημάτων είναι ιδιαίτερα λεπτομερής και ακριβής, ενώ και η γραφική τους απεικόνιση βρίσκεται σε ένα πολύ καλό επίπεδο και λειτουργεί αψεγάδιαστα. Τα πάντα βρίσκονται εκεί που θα περιμένατε να τα συναντήσετε και σε ένα πραγματικό αυτοκίνητο, από τον εκκινητή και την μπαταρία, έως το κιβώτιο, τον ιμάντα χρονισμού, ακόμα και τις ελαστικές ροδέλες των βραχιόνων των αμορτισέρ. Όλες οι βλάβες που θα κληθείτε να επισκευάσετε ανατίθενται με πειστικό τρόπο, που βοηθά στο να σας μεταφέρει ο τίτλος πετυχημένα την αίσθηση ενός μηχανικού αυτοκινήτων. Κατά την πρόοδο σας δε, θα αλλάξετε και δύο φορές συνεργείο για να έχετε στη διάθεσή σας ακόμα περισσότερα εργαλεία που σε κάποιες περιπτώσεις θα σας λύσουν τα χέρια.
Προς το τέλος του campaign, θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε πιο σημαντικά και χρονοβόρα προβλήματα ή να “προγραμματίσετε” μέσω ενός ευχάριστου mini-game ένα αυτοκίνητο για αγωνιστική χρήση.
Το Car Mechanic Simulator 2014 αποτελεί εκ των πραγμάτων μικρή κυκλοφορία που στοχεύει σε ένα ειδικό κοινό. Δημιουργία λίγων ανθρώπων που όμως με μεράκι καταφέρνει σε μεγάλο βαθμό να παραδώσει αυτό που υπόσχεται το όνομά του. Εάν σας ενδιαφέρει έστω και στο ελάχιστο το αυτοκίνητο ως μηχανολογική κατασκευή, είναι σίγουρο ότι θα κατορθώσετε να ξεπεράσετε τις αδυναμίες του και να περάσετε αρκετές ευχάριστες ώρες ενασχόλησης. Και αυτό αποτελεί την σημαντικότερη και αδιαμφισβήτητη επιτυχία του.