Titanfall – Review

0

Be prepared for Titanfall…

Με την κυκλοφορία του Titanfall να είναι πλέον γεγονός, τουλάχιστον στα Xbox One και PC (μιας και το Xbox 360 περιμένει υπομονετικά τη σειρά του στις 28 Μαρτίου), ήρθε η ώρα να εξετάσουμε εάν το δημιούργημα της Respawn Entertainment κατορθώνει να πραγματοποιήσει αυτό που υπόσχεται – να αλλάξει τα δεδομένα στο χώρο των online multiplayer shooters.

Ας ξεκινήσουμε όμως με μία απλή παραδοχή. Τα περισσότερα πράγματα που θα συναντήσετε στο Titanfall τα έχετε ξαναδεί. Υπάρχουν τα κλασικά όπλα, perks που ξεκλειδώνονται με τη μορφή καρτών όσο ανεβαίνετε επίπεδα, η δυνατότητα να προσαρμόσετε τα load-out με τα όπλα που εσείς επιθυμείτε και άλλες δυνατότητες που έχουμε συναντήσει πολλές φορές. Όμως πέραν των γνώριμων υλικών, είναι η εκτέλεση που ξεχωρίζει αυτή τη φορά, καθώς η Respawn Entertainment έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στη σχεδίαση και ενσωμάτωση νέων μηχανισμών, δημιουργώντας έτσι ένα ενδιαφέρον και ισορροπημένο σύνολο.

Η απαραίτητη εξοικείωση με τους μηχανισμούς του wall climbing και διπλού άλματος όταν περιδιαβαίνετε στους χάρτες του παιχνιδιού ως απλοί πεζοί – πιλότοι έρχεται γρήγορα. Συνεπώς έπειτα από μερικές αναγνωριστικές αναμετρήσεις θα είστε σε θέση να εκμεταλλευθείτε το level design προς όφελος σας. Από το πιλοτήριο των Titans θα έχετε στη διάθεσή σας βαρύτερο οπλοστάσιο, όμως η παντοδυναμία δεν αποτελεί στην προκειμένη τίποτα άλλο παρά ψευδαίσθηση. Ακόμα και ένας πιλότος, μόνος του, είναι ικανός να γκρεμίσει έναν Titan με την σωστή στρατηγική και κίνησή του μέσα στο επίπεδο. Συν τοις άλλοις υπάρχουν και άλλοι, γρηγορότεροι Titans, οι οποίοι έχουν ελαφρύτερο οπλισμό και κινούνται ταχύτατα εκτελώντας επιθέσεις τύπου hit-and-run.

Το παιχνίδι κατορθώνει να ισορροπεί εξαιρετικά δίνοντας την ευκαιρία σε οποιονδήποτε να ξεχωρίσει, είτε αρχάριο είτε πιο έμπειρο στο “χώρο”. Η καμπύλη εκμάθησης ανταμείβει τους πιο αφοσιωμένους, όμως η ύπαρξη των bots σε κάθε ομάδα δίνει την ευκαιρία και στους πιο νέους, και κατά συνέπεια λιγότερο ικανούς, να βοηθήσουν σημαντικά την ομάδα τους προσφέροντας πόντους.

Η Respawn Entertainment προσφέρει και στις δύο περιπτώσεις (pilots και titans) επιλογή για πέντε load-outs τα οποία μπορείτε να διαμορφώσετε κατά βούληση, με τα όπλα και skills που εσείς επιθυμείτε και είναι βολικά για εσάς. Ατυχής επιλογή είναι η απαραίτητη ολοκλήρωση ενός ανούσιου multiplayer campaign mode προκειμένου να ξεκλειδωθούν όλες οι κλάσεις των Τιτάνων. Το γεγονός δε ότι αφορά περισσότερα του ενός άτομα, το καθιστά ακόμα πιο αχρείαστο, καθώς δεν διαφέρει στον πυρήνα του από όλο το υπόλοιπο παιχνίδι, αφού τα εννέα του επίπεδα είναι ουσιαστικά μία playlist με τα Attrition και Hardpoint modes.

Κάτι που δεν θα μπορούσαμε να γνωρίζουμε κατά την πρώτη μας επαφή με τον τίτλο στην προ ολίγων εβδομάδων closed beta, ήταν οι χάρτες του Titanfall, τόσο ως προς τον αριθμό τους, όσο και προς το σχεδιασμό τους. Τα 15 επίπεδα του τίτλου μπορεί να μην ακούγονται πολλά σε αριθμό, όμως τα περισσότερα ξεχωρίζουν εικαστικά και μεταφέρουν επιτυχημένα την αίσθηση της ποικιλομορφίας στους παίκτες. Επιπλέον η δομή τους καθιστά το κάθε παιχνίδι απολαυστικό, καθώς επιτρέπει την προσέγγιση της μάχης από διαφορετικές πλευρές ανάλογα και με τις ικανότητες/προτιμήσεις των παικτών και ενισχύει την αίσθηση ότι προσφέρονται ίσες ευκαιρίες σε όλους. Η έκτασή τους είναι ιδανική καθώς προσφέρουν απρόσκοπτη δράση, ειδικά αν αναλογιστούμε και το πλήθος των παικτών που παραμένει –σωστά – έξι εναντίον έξι. Ειδικότερα όταν εισέρχονται και οι Τιτάνες στην εξίσωση, αφού, χωρίς περιορισμό στον αριθμό τους καθιστούν την δράση ελαφρώς χαοτική, μα σίγουρα διασκεδαστική.

Ειδική μνεία, αν πρέπει να δώσουμε κάπου, είναι στην αψεγάδιαστη δικτυακή εμπειρία που προσφέρει το Titanfall αφού κατά την διάρκεια της δοκιμής δεν παρουσιάστηκε καμία αποσύνδεση και καμία καθυστέρηση σε matchmaking και σε οποιοδήποτε mode από τα πέντε στο σύνολο. Τα ίδια τα modes από την άλλη δεν διαφέρουν όσο θα έπρεπε μεταξύ τους, αφού εκτός των Capture The Flag και Hardpoint, τα υπόλοιπα τρία είναι, στην ουσία τους, team deathmatch που διαφοροποιούνται ελάχιστα.

Από άποψη γραφικής απεικόνισης, μπορεί το Titanfall να μην αποτελεί ό,τι πιο “next gen” έχουμε αντικρίσει, όμως το frame rate κρατιέται ψηλά και σε δύσκολα σημεία με αρκετή δράση (καλύτερα από την closed beta), ενώ η ύπαρξη της Source Engine εξασφαλίζει ότι το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί με τις ανάλογες παραχωρήσεις και σε παλαιότερα PC.

Συνοψίζοντας, η μόνη ουσιαστική αποτυχία του Titanfall έρχεται από τα modes που δεν διαφέρουν όσο θα έπρεπε, όμως ακόμα και αυτό δεν είναι αρκετό να του αρνηθεί την επιτυχία που δικαιούται. Παίζεται διαφορετικά από ό,τι έχετε συνηθίσει, δεν θα προβληματίσει ούτε με την απόδοση του, αλλά ούτε και με τη δικτυακή του υπόσταση καθώς τα προβλήματα είναι – προς τιμήν των Microsoft και Electronic Arts – μηδαμινά και το σημαντικότερο, εφαρμόζει επιτυχημένα τις έξυπνες ιδέες της Respawn Entertainment φέρνοντας την πολυπόθητη ανανέωση.

Μπορούμε πλέον να συμπεράνουμε ότι οι Τιτάνες πατούν γερά στα πόδια τους και κάνουν με τόλμη το παραπάνω βήμα που χρειαζόταν το είδος των online FPS. Η αποδοχή από το κοινό είναι τώρα το μόνο που μένει για να κριθεί ο τίτλος και στο μεγαλύτερό του στοίχημα, τη διάρκειά στο χρόνο.

8

About Author

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions