Deadlings – Review

0

Και ο Χάρος νιώθει μοναξιά.

Η αλήθεια είναι ότι στην αρχή τουλάχιστον, το Deadlings δεν καταφέρνει να κεντρίσει το ενδιαφέρον του παίκτη. Τα πράγματα όμως αλλάζουν γρήγορα όταν η σχεδίαση των επιπέδων αρχίζει να δείχνει τις πραγματικές δυνατότητες της κεντρικής ιδέας.

Το Deadlings είναι ένας καθαρόαιμος mobile τίτλος που κουβαλάει αρκετά ελαττώματα της κατηγορίας, αλλά κερδίζει τις εντυπώσεις χάρη στην προσεκτική σχεδίασή του. Το να το κατατάξει κανείς στα platform games θα ήταν μάλλον άδικο, παρά το ότι το μεγαλύτερο κομμάτι του ανήκει δικαιωματικά σε αυτό το είδος των παιχνιδιών.

Στην πραγματικότητα, ο τίτλος χωρίζεται στα δύο. Κάθε επίπεδο ξεκινά με την εμφάνιση ενός στατικού χάρτη βάσει του οποίου ο παίκτης καλείται να καταστρώσει την όποια στρατηγική του. Σε αυτόν εμφανίζονται όλες οι πιθανές πορείες που μπορεί να ακολουθήσει κανείς, τα εμπόδια που θα συναντήσει, οι διακόπτες που πρέπει να πατήσει, αλλά και τα σημεία των διαφόρων collectibles. Η προσεκτική μελέτη του χάρτη είναι μάλλον ανούσια στα πρώτα επίπεδα του τίτλου, καθώς αυτά αναλώνονται στην εκμάθηση των βασικών μηχανισμών, προσφέροντας πιο απλοϊκές προκλήσεις. Τα πράγματα αλλάζουν σταδιακά και σιγά-σιγά, ο χάρτης γίνεται ένα σημαντικό όπλο για τον παίκτη. Το γιατί θα αναλυθεί παρακάτω.

Το δεύτερο κομμάτι κάθε επιπέδου είναι φυσικά και το βασικότερο. Εδώ ο παίκτης καλείται να διασχίσει το επίπεδο που μέχρι εκείνη τη στιγμή έβλεπε μέσω του χάρτη, επίπεδο που δανείζεται πολλά στοιχεία από παραδοσιακά platform παιχνίδια. Η υπάρξη διαφορετικών κατηγοριών ζόμπι, τα οποία χαρακτηρίζονται από μία συγκεκριμένη ικανότητα, εξηγεί τη σημασία του χάρτη που αναφέραμε παραπάνω. Κάποιο ζόμπι μπορεί να κάνει άλματα, άλλο μπορεί να κολλήσει στους τοίχους και να διασχίσει το επίπεδο ακόμα και ανάποδα, ένα τρίτο μπορεί και πετάει, ενώ άλλο περπατάει μόνο όταν το θέλει ο παίκτης. Επειδή για τα περισσότερα ζόμπι η κίνηση είναι ασταμάτητη και η πορεία τους αλλάζει μόνο αν χτυπήσουν σε κάποιο τοίχο (Lemmings κανείς;), η ανακάλυψη της πορείας μέσω του χάρτη, αλλά και η επιλογή του κατάλληλου ζόμπι, είναι πολύ σημαντική για τη θετική έκβαση του εκάστοτε επιπέδου.

Και σε αυτό το σημείο ο τίτλος μετατρέπεται σε ένα άτυπο platform/puzzle, καθώς σε πολλά σημεία ο παίκτης καλείται να συνδυάσει ικανότητες για να ξεπεράσει το όποιο εμπόδιο. Σε στιγμές μάλιστα, οι παλιότεροι θα διακρίνουν δειλές αναφορές στο κλασικό The Lost Vikings.

Παρά την εισαγωγή των puzzle στοιχείων, το Deadlings δεν σνομπάρει τους μηχανισμούς platforming, καθώς όλα εξαρτώνται από τα γρήγορα αντανακλαστικά. Εδώ εντύπωση κάνει το απλοποιημένο σύστημα χειρισμού που απαιτεί από τον παίκτη ένα μόνο πάτημα της οθόνης για να εκτελέσει την όποια κίνηση. Η σχεδίαση των επιπέδων και η πρόκληση για σωστό timing των αλμάτων και των κινήσεων γενικότερα εμποδίζουν το απλοποιημένο να γίνει απλοϊκό και αυτό είναι προς τιμή της ομάδας ανάπτυξης.

Εννοείται πως δεν είναι όλα ρόδινα. Ο τίτλος είναι για mobile πλατφόρμες και ως τέτοιος χαρακτηρίζεται από in-app αγορές που προσφέρουν την εύκολη διέξοδο για όσους δεν έχουν την υπομονή ή την ικανότητα. Το ευτύχημα είναι ότι δεν υπάρχουν τεχνητά εμπόδια που να κάνουν επιτακτική την όποια αγορά, αλλά η ύπαρξή τους επηρεάζει αρνητικά ένα άλλο σημαντικό στοιχείο. Και αυτό δεν είναι άλλο από το σύστημα των checkpoints, τα οποία είναι ανύπαρκτα. Ένα… στιγμιαίο λάθος αρκεί για να αναγκάσει τον παίκτη να επαναλάβει ολόκληρο το επίπεδο από την αρχή και, δυστυχώς, οι λάθος κινήσεις μπορούν να γίνουν πολύ εύκολα. Η επανάληψη ενός επιπέδου μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα κουραστική, ιδιαίτερα αν το επίπεδο είναι αρκετά μεγάλο και απαιτεί τη χρήση πολλών ζόμπι, εκτός και αν ο παίκτης έχει τη διάθεση να βάλει το χέρι στην τσέπη και να αγοράσει βοήθειες.

Υπάρχει επίσης και το θέμα της διάρκειας. Τα αρχικά επίπεδα είναι μόνο 60 και η ολοκλήρωση του τίτλου δεν απέχει παρά μόνο λίγες ώρες. Υπάρχει φυσικά η υπόσχεση για επιπλέον επίπεδα στο μέλλον, αλλά αυτό είναι κάτι που πρέπει να περιμένουμε για να δούμε αν θα γίνει πραγματικότητα. Φυσικά η διάρκεια αυξάνει ανάλογα με την επιμονή του παίκτη και τη σχέση του με τα collectibles, αλλά και πάλι δεν πρόκειται για κάποιον τεράστιο τίτλο.

Το Deadlings μπορεί να μην είναι τελικά για όλους, αλλά σίγουρα πρόκειται για μια καλή παραγωγή με ενδιαφέρον concept. Ο mobile χαρακτήρας του επιβάλλει συνηθισμένους περιορισμούς, αλλά η πρόκληση των platform μηχανισμών και τα ψήγματα από puzzle τίτλους είναι αρκετά για να προσελκύσουν τους φίλους του είδους. Και ίσως όχι μόνο αυτούς.

7

About Author

Αν και πολλοί λένε ότι γκρινιάζει, ο ίδιος δεν το παραδέχεται, λέγοντας ότι απλώς σχολιάζει αντικειμενικά. Κάπου χαμένος στο σπίτι του βρίσκεται ένας ΤΙ 99/4Α, ο πρώτος υπολογιστής που υποτίθεται ότι έπαιζε παιχνίδια. Η πορεία του με τον Spectrum και η αγάπη του για την Amiga, τον στιγμάτισαν ανεπανόρθωτα. Το πέρασμα από περιοδικά και sites του χώρου ενίσχυσαν ακόμα περισσότερο την αγάπη του για τα videogames και παρά το ότι πλέον τσαντίζεται εύκολα με τις ενέργειες της Nintendo (και όχι μόνο), βαθιά μέσα του πιστεύει ότι είναι ο Link... Και όποιος τολμάει ας πει το αντίθετο.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions