World of Cardcraft.
Το Hearthstone: Heroes Of Warcraft μετά από μια πολύ επιτυχημένη closed-beta (που ουσιαστικά ήταν…open αν αναλογιστούμε το πόσα εκατομμύρια κλειδιά διένειμε η Blizzard), πέρασε στη φάση του επίσημου release, χωρίς ιδιαίτερο ντόρο και τυμπανοκρουσίες. Γεγονός απόλυτα φυσιολογικό, δεδομένου ότι το παιχνίδι ήταν ουσιαστικά έτοιμο εδώ και μήνες και ήδη αποδεκτό με θαυμασμό από τη gaming community και τους φίλους του Αμερικάνικου κολοσσού.
Παρόλα αυτά, το Hearthstone: Heroes Of Warcraft ίσως να είναι ένα από το πιο απλοϊκά adult card game που υπάρχουν εκεί έξω. Κάτι που προφανώς το κάνει ιδιαίτερα προσιτό για μια σωρεία κόσμου που ποτέ δεν έχει ασχοληθεί με τα trading card games, αλλά αυτομάτως το υποβιβάζει στα μάτια των βετεράνων.
Ασχέτως του σε ποια από τις προαναφερθείσες ομάδες ανήκετε, η εκμάθηση του Hearthstone: Heroes Of Warcraft είναι πανεύκολη και διαρκεί μόλις μερικά λεπτά, όσο δηλαδή κρατάει και το tutorial των πρώτων εκπαιδευτικών παρτίδων. Κάθε παίκτης διαθέτει μια τράπουλα τριάντα ακριβώς καρτών, ειδικά διαμορφωμένη για έναν ήρωα βασισμένο στον κόσμο του Warcraft. Σκοπός του παιχνιδιού είναι ο μηδενισμός των πόντων ζωής του αντίπαλου, χρησιμοποιώντας συνδυαστικά κάρτες συμμάχων (Allies), που κατεβαίνουν στο ταμπλό και προκαλούν επιθέσεις στον αντίπαλο, ή ικανοτήτων (Skills), που εκτελούν τη δράση τους και μετά ξεσκαρτάρονται. Κάθε κάρτα έχει και ένα αναγραφόμενο κόστος που πρέπει να πληρωθεί με mana crystals (η ανανεώσιμη πηγή ενέργειας που αυξάνεται κατά μια ποσότητα κάθε γύρο), οπότε η στρατηγική σημασία βρίσκεται στο πως και πότε θα διαχειριστείτε τις κάρτες που υπάρχουν στο χέρι σας.
Κάθε ήρωας (από τους 9 διαθέσιμους που βασίζονται από τις κλάσεις του vanilla World Of Warcraft) διαθέτει ένα special ability, το οποίο με αντίτιμο δύο mana crystals μπορεί να χρησιμοποιηθεί μια φορά ανά γύρο: ο Paladin π.χ. κάνει summon ένα σχετικά αδύναμο 1/1 soldier (που για τακτικές swarm όμως είναι αποτελεσματικότατο), ενώ ο Hunter εκτελεί βολή ακριβείας, στερώντας αυτόματα δύο πόντους ζωής στον αντίπαλο ήρωα. Τα abilities είναι μάλλον αδύναμα σε αντιπαράθεση με οποιαδήποτε άλλη κάρτα – την κατάλληλη στιγμή όμως μπορούν και αυτά να καθορίσουν την έκβαση της παρτίδας. Παράλληλα διασφαλίζουν ότι πάντα θα έχετε να παίξετε κάτι στο γύρο σας, ακόμα και αν δεν έχετε κάρτες στο χέρι.
Πέρα από τα abilities, η κάθε κλάση κληροδοτείται και με μια συγκεκριμένη γκάμα από κάρτες που ανήκουν αποκλειστικά σε αυτήν. Το Fireball φερειπείν μπορεί να παιχτεί μόνο σε Μage deck και Infernal κατεβάζει μόνο ο Warlock. Φυσικά και οι κλάσεις αλλά και οι κάρτες είναι βασισμένες απόλυτα στο lore και στο skill set του εξαίρετου MMO. Αυτό έχει βαρύνουσα σημασία στην επιλογή της τράπουλας και στον τρόπο παιχνιδιού που σας ταιριάζει: θέλετε rush deck για να ξεμπερδεύετε γρήγορα; Ο Rogue ή ο Hunter είναι για εσάς. Προτιμάτε μια πιο αργή στρατηγική που θα σας χαρίσει τον απόλυτο έλεγχο στο ταμπλό μέχρι να αποκτήσετε στους μεταγενέστερους γύρους υπεροχή; Δοκιμάστε τον Mage. Θέλετε μια πιο ισορροπημένη λύση; Προσανατολιστείτε στους Druid και Paladin.
Πρακτικά βέβαια, εκτός αν καταφύγετε στην αγορά ευκαταφρόνητης ποσότητας boosters, μάλλον θα βρεθείτε με 1-2 βασικά decks που θα παίζετε και θα βελτιώνετε με νέες κάρτες. Μια όχι και τόσο απλή υπόθεση, αφού νέες κάρτες μπορείτε να βρείτε εξαργυρώνοντας το gold σας (το currency του παιχνιδιού που συλλέγετε κάνοντας quests) σε booster packs ή σε εισιτήρια για την Arena – ακόμα αν πετύχετε το απόλυτο… 0-3, θα σας δοθεί ένα πακέτο. Υπάρχει σαφώς και η λύση του online store, το οποίο συνδέει τους λογαριασμούς που διαθέτετε σε Paypal και BattleNet. Οι χρεώσεις είναι μάλλον τσιμπημένες και παρέμειναν όπως είχαν στην beta: αγοράζετε πακέτα «προσφορών» από 2 έως 40 boosters των πέντε καρτών, ξαλαφρώνοντας αντίστοιχα την τσέπη σας με 2,69 ή 44,99€.
Η Blizzard μετά το φιάσκο του auction house στο Diablo III, έχει πάρει το μάθημά της και έχει κόψει κάθε είδους micro-transaction μεταξύ των παικτών. Οι κάρτες δεν έχουν την παραμικρή ανταλλακτική αξία: άπαξ και κερδίσετε μια κάρτα, μένει δεμένη στην συλλογή σας και μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε στα decks σας. Αν όμως θέλετε να την ξεφορτωθείτε, είτε γιατί δεν τη χρησιμοποιείτε, είτε γιατί την έχετε παραπάνω από 2 φορές (δεν μπορείτε να έχετε την ίδια κάρτα παραπάνω φορές σε μια τράπουλα), μπορείτε να τη «σπάσετε» με τη διαδικασία του disenchant – η κάρτα χάνεται από την συλλογή και γίνεται πρώτη ύλη (Dust), ουσία η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να φτιάξετε τις κάρτες που θέλετε αλλά δεν μπορείτε να πετύχετε από τα boosters που ανοίγετε. Ανάλογα με το rarity (σπανιότητα) της κάρτας καθορίζεται και η απαιτούμενη ποσότητα σε dust. Πρόκειται για έναν ευφυέστατο μηχανισμό που εξασφαλίζει, ότι αργά ή γρήγορα, έχετε τη δυνατότητα να φτιάξετε ακριβώς την τράπουλα που έχετε φανταστεί.
Ας επιστρέψουμε όμως στο gameplay και συγκεκριμένα στο πλαίσιο των κανόνων: ο γύρος δεν έχει δόμηση σε φάσεις όπως οποιοδήποτε κοινό καρτοπαίχνιδο. Κατά τη διάρκεια του γύρου σας, μπορείτε να παίξετε τις κάρτες σας με οποιαδήποτε σειρά επιθυμείτε, χωρίς δυνατότητα παρέμβασης από τον αντίπαλο, που θα πρέπει να περιμένει καρτερικά τη σειρά του προτού κάνει το παραμικρό. Σε στρατηγικό επίπεδο αυτό μεταφράζεται στο ότι θα πρέπει να έχετε πάντα κατά νου τις μελλοντικές κινήσεις των αντιπάλων σας, κρατώντας πιθανόν για μεταγενέστερους γύρους τις δυνατές σας κάρτες, ακόμα και αν μπορείτε να τις παίξετε την τρέχουσα στιγμή.
Στο interface το Hearthstone δεν παίρνει τίποτε λιγότερο από άριστα: η δημιουργία των decks γίνεται πανεύκολα, οι κάρτες έχουν υπερμεγέθη και καθαρό σχεδιασμό, ενώ οι παρτίδες είναι ταχύτατες – σπάνια θα διαρκέσουν πάνω από 10-15 λεπτά.
Μοναδικό αγκάθι του παιχνιδιού, αποτελούν τα ελάχιστα modes που υποστηρίζουν (προς το παρόν) μόνο duels δύο ατόμων και είναι τα εξής τρία: Play, Practice και Arena. Στο Play, επιλέγετε ένα deck και το matchmaking tool αναλαμβάνει να σας βρει διαθέσιμο αντίπαλο στο Battle.net είτε σε Ranked, είτε σε Casual Play. Το Practice θα απασχολήσει κυρίως τους μοναχικούς παίκτες, αλλά ένα πέρασμα θα πρέπει να το κάνετε ούτως η αλλιώς εάν θέλετε να ξεκλειδώσετε όλες τις κλάσεις (μόνο η Mage class είναι εξαρχής επιλέξιμη) μαζί με τα βασικά decks τους.
Η Arena (που αποτελεί και το αγαπημένο mode του γράφοντα) είναι το draft mode του Hearthstone, που σημαίνει τη δημιουργία τράπουλας από τυχαία επιλεγμένες κάρτες. Με αυτήν την τράπουλα, δοκιμάζεστε σε μια σειρά από online παρτίδες. Όσες περισσότερες νίκες πετύχετε, τόσο καλύτερα έπαθλα διεκδικείτε – gold, booster packs, dust ή ακόμα και σπάνιες κάρτες. Όσο κερδίζετε συνεχίζετε να παίζετε μέχρι το ταβάνι των 12 νικών – αν όμως σημειώσετε τρεις ήττες, χάνετε το deck και αποκλείεστε από την Arena.
Το Heartstone είναι προς το παρόν αρκετά περιορισμένο σε επιλογές, τόσο στην ποικιλία του deck building, όσο και στους τρόπους παιχνιδιού. Είναι όμως πολλά υποσχόμενο και σίγουρα θα εξελιχθεί τους επόμενους μήνες σε βασικό πυλώνα του pro-gaming. Όταν κυκλοφορήσει και η έκδοση για iOS/Android, πιθανότατα το Hearthstone: Heroes Of Warcraft να λάβει μορφή λαίλαπας.