Reaper ή Repair;
Η ανθρώπινη φιλοσοφία έχει ρίξει άπειρη μελάνη εξερευνώντας το θάνατο ως λυτρωτική διέξοδο, συνεπώς είναι κάπως ειρωνικό το γεγονός πως ο Malthael, ο Θεριστής των Ψυχών από τον οποίο παίρνει το όνομά του το πρώτο expansion του Diablo III συνοδεύεται από λύτρωση και αναγέννηση για τον τίτλο της Blizzard. Δεν ξέραμε ότι καταπιάνεται με φιλοσοφικές αναζητήσεις. Βέβαια οι διορθώσεις στα κακώς κείμενα της αρχικής έκδοσης και του εκλιπόντος Auction House δεν γίνονται με άπειρη μελάνη αλλά με άπειρα pixels. Άπειρα, πανέμορφα pixels.
Ο Diablo αποτελεί παρελθόν. Ο Αρχάγγελος Malthael αποφασίζει ότι αρκετά έχει τραβήξει η μάχη μεταξύ αγγέλων και δαιμόνων και προτιμά απλά να εξολοθρεύσει το Μήλον της Έριδος, δηλαδή ολόκληρη την ανθρωπότητα. Όσο επιβλητικός και αν φαντάζει ο Malthael, η Blizzard τον αντιμετωπίζει με λιγότερη προσοχή από ότι το νέο διαθέσιμο class, αυτό του/της Crusader. Το ίδιο ισχύει για το Act V, τη συνέχεια δηλαδή του campaign. Είναι μεγαλύτερο από καθένα εκ των πρώτων τεσσάρων, περιλαμβάνει εκπληκτικά σκοτεινές και μακάβριες περιοχές αλλά δεν είναι ο πρωταγωνιστής όσο το συμπλήρωμα στο σύνολο. Δεν είναι ανάγκη να το ολοκληρώσει ξανά και ξανά ο παίκτης, σε διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας, προκειμένου να εξασφαλίσει πολυπόθητο loot, εμπειρία και χρυσό. Κάθε άλλο. Όταν περάσετε από όσα έχει να σας δείξει, τις ενδιαφέρουσες περιοχές, τα βελτιωμένα bosses κ.α. η συνέχεια βρίσκεται στο adventure mode. Εδώ ο παίκτης έρχεται αντιμέτωπος με 5 challenges ανά Act. Η ολοκλήρωσή τους φέρνει αντικείμενα που χρησιμεύουν σε συγκεκριμένους εμπόρους, σεντούκια με πολύτιμα ευρήματα και, τελικά, μια ευκαιρία για είσοδο σε Nephalem Rift. Εδώ η σφαγή συνεχίζεται μέχρι την εμφάνιση του boss. Η νίκη εννοείται πως φέρνει ακόμη πιο πολύτιμο loot, για έναν έως και τέσσερις παίκτες. Φυσικά και υπάρχουν, και εδώ, πολλαπλά επίπεδα δυσκολίας που μπορεί όμως ο παίκτης να αλλάζει ελεύθερα, μέχρι να φτάσει στο στάδιο που θα του επιτρέψει να θριαμβεύσει στο επίπεδο Torment αλλά και στις διαβαθμίσεις του.
Με το adventure mode, τα τυχαία challenges, τα τυχαία επίπεδα και τις μεγάλες ανταμοιβές το grind αλλάζει σπίτι αλλά και αίσθηση. Εκεί που το Diablo III θεωρούσε ότι οι παίκτες θέλουν απεγνωσμένα να μαζεύουν epic loot και να τα βάζουν σε βιτρίνα, το Reaper Of Souls θυμάται πως η διασκέδαση, η ικανοποίηση έρχεται από τη χρήση τους. Όπως και στην πρωτότυπη έκδοση μετά το πιο πρόσφατο patch, εδώ το ποιοτικό αλλά και σχετικό με το class loot έρχεται πιο συχνά και φροντίζει να είναι σημαντικά πιο χρήσιμο και πραγματικό καρότο, όχι δηλητήριο για το γεννημένο grinder. Όλα μαζί κάνουν το Adventure Mode το φυσικό χώρο του παίκτη μετά το πρώτο πέρασμα του Act V, το χώρο όπου θα αφιερώσει πολύ χρόνο, πολύ πιο ευχάριστο χρόνο, από ό,τι έκανε τόσο καιρό.
Θα έχει έτσι την ευκαιρία να μάθει τι εστί Crusader. Πρόκειται για ωδή προς τον Paladin, κραδαίνει όπλα για δύο χέρια μόλις με ένα και συμπληρώνεται από ασπίδα πολλαπλών χρήσεων. Έχει αμυντική, tank ιδιοσυγκρασία και μπορεί να είναι ξεχωριστός ακόμη και για εκείνους που έχουν βαρεθεί να ζουν την καθημερινότητα ενός Barbarian. Το Auction House υφίσταται ως ανάμνηση. Με μια Mystic ως νέο artisan class, ο παίκτης μπορεί να ζητήσει να αλλάξει ένα από τα στατιστικά αντικειμένου. Μόνο που το αποτέλεσμα είναι τυχαίο, άρα όχι πάντα το επιθυμητό. Το Reaper Of Souls κάνει το ταξίδι προς το Level 70 και το νέο passive skill slot πιο ευχάριστο, δίνει επιχειρήματα για συνέχεια αλλά κάνει χρήσιμο το Polygon Level που προσφέρει μικρά boosts ακόμη και μετά το level cap.
Αφήνει πίσω όμως τη σεναριακή παράδοση και τους δυνατούς χαρακτήρες της Blizzard, δεν φέρνει αλλαγές όσο διορθώσεις στο gameplay και είναι προφανές ότι κάνει τόπο για το επόμενο, αναπόφευκτο expansion. Δεν ξαναβάζει φωτιά στην κόλαση όσο τη φέρνει “στα ίσια της”. Πάντως σε τιμή απαιτεί δεύτερη σκέψη από πολλούς ή, έστω, από εκείνους που έχουν παθολογική σχέση με το loot.