Full Metal Blacksmith simulator.
Σκεφτείτε πόσοι χαρακτήρες videogames χρησιμοποιούν κάποιο σπαθί, χατζάρι, ρόπαλο, σφεντόνα, κεφαλοθράυστη, τσεκούρι, αποφλοιωτή πτωμάτων. Τώρα σκεφτείτε τους χωρίς το όπλο τους. Σίγουρα η πλειοψηφία αυτών χάνουν την αίγλη τους χωρίς τον πιστό τους σύντροφο. Οπότε τιμή και δόξα στον blacksmith που τους καβάντζωσε.
Το ρόλο ενός τέτοιου blacksmith καλείστε να ενσαρκώσετε στο Weapon Shop De Omasse. Ανοίγετε κάθε μέρα το μαγαζί σας και περιμένετε την εκλεκτή RPG πελατεία σας η οποία σας ζητά όπλα διαφόρων τύπων και ιδιοτήτων. Εσείς καλείστε να ψυχολογήσετε τον πελάτη, να φτιάξετε το όπλο της αρεσκείας του (ή αυτό που θεωρείτε εσείς καταλληλότερο) και να του το παραδώσετε στον κατάλληλο χρόνο. Η ιδιαιτερότητα του καταστήματός σας είναι πως δεν ζητάτε χρήματα με την παράδοση, αλλά με την επιστροφή. Ο κάθε πελάτης, αφού παραλάβει το όπλο του, αναλαμβάνει και από ένα quest (του οποίου τις απατήσεις μπορείτε να δείτε πριν την παράδοση). Αν το όπλο σας είναι αρκετά καλό για να τους βοηθήσει να νικήσουν, θα σας το επιστρέψουν μαζί με την τιμή ενοικίασής του, μερικά υλικά, XP, φήμη για το κατάστημά σας κ.λπ. Αν πάλι δεν τα καταφέρει, ξεχνάτε το όπλο σας και τα επιπλέον κέρδη μιας πιθανής επιτυχίας του.
Αυτό σας αναγκάζει να δημιουργείτε πραγματικά καλά όπλα ώστε να καταφέρετε να τα πάρετε πίσω και να κρατήσετε ένα σεβαστό οπλοστάσιο. Η δημιουργία ενός όπλου σας περνά από ένα μικρής διάρκειας rhythm game όπου ο σωστός συντονισμός ρυθμού και “χτυπημάτων” του ακατέργαστου μετάλλου στην οθόνη αφής, φέρνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Πριν τα πυρακτωμένα χτυπήματα μπορείτε να επιλέξετε συγκεκριμένα υλικά που θα δώσουν μοναδικές ιδιότητες σε κάθε όπλο, κάνοντάς το ιδιαίτερα χρήσιμο σε συγκεκριμένα quests.
Πρώτος πελάτης σας θα είναι ο NPC. Όχι ένας NPC. Ο NPC. Και με αυτό ως αφετηρία το Weapon Shop De Omasse σατιρίζει με αρκετή επιτυχία το είδος των RPG με πολλά inside jokes και έξυπνες αναφορές για τη συγκεκριμένη “οικογένεια”. Βέβαια όντας τίτλος της Level-5 δεν λέει να βάλει γλώσσα μέσα, ξεχειλώνοντας τους διαλόγους αλλά κρατώντας ιδιαίτερα φρέσκα και διασκεδαστικά τα πιο περιφερειακά (και τελικά πετυχημένα) αστεία. Και ένα τέτοιο μπέρδεμα φαίνεται πως επικρατεί γενικότερα στο ρυθμό του.
Το Weapon Shop De Omasse σάς συστήνει όλους τους μηχανισμούς του στα πρώτα 5 λεπτά. Θα γίνετε μεν ξεφτέρια πολύ γρήγορα, αλλά η βαριά επανάληψη είναι μόλις λίγες ώρες μακριά. Διαδικασίες όπως το καθάρισμα ενός όπλου μετά τη δημιουργία/επιστροφή του για μικρό ανέβασμα των στατιστικών του (με κανονικό τρίψιμο στην οθόνη αφής), κάνουν σε στιγμές ακόμα πιο μονότονο το επιχειρηματικό σας πόνημα. Φυσικά μην ξεχνάτε πως είστε καταστηματάρχης. Αυτό σημαίνει πως όταν μπαίνει πελάτης οτιδήποτε άλλο σταματά (είτε θέλετε είτε όχι) με αυτό να οδηγεί μερικές φορές σε πανικό μιας και δεν θα προλαβαίνετε να φτιάχνετε και να μοιράζετε οπλισμό. Άλλες βέβαια…πέφτει περονόσπορος και δεν έχετε να κάνετε απολύτως τίποτα, περιμένοντας τους πελάτες σας να παραλάβουν. Σίγουρα εκεί θα βοηθήσει ο μηχανισμός επιτάχυνσης της κάθε ημέρας, αλλά και ένα αυτοσχέδιο social network που σας επιτρέπει να παρατηρείτε live όλους τους πελάτες σας και την πρόοδο τους σε κάθε quest. Εκεί θα βρείτε και το περισσότερο υλικό για χαμόγελα. Ξέρετε, με selfies, hashtags και παρακαλετά για λιγότερα random encounters.
Πέραν πάντως του NPC και των ατελείωτων σωσιών του, υπάρχουν και μερικοί πιο κεντρικοί πελάτες, με εξειδικευμένα γούστα και περίεργες ιστορίες. Ο τίτλος ρίχνει το κύριο βάρος στην εξυπηρέτηση αυτών, ζητώντας σας να τους φτιάξετε και από ένα νέο όπλο κάθε φορά που έρχονται στο κατάστημά σας. Το περίεργο είναι πως οι συγκεκριμένοι έρχονται, παραγγέλνουν και επιστρέφουν μετά από λίγο για να παραλάβουν, δίνοντάς σας τον απαραίτητο χρόνο για κάθε αναγκαία ενέργεια, καθιστώντας πραγματικά δύσκολη την αποτυχία. Οι NPCs όμως απαιτούν να παραλάβουν κάποιο από τα έτοιμα όπλα σας, με κίνδυνο να μην έχετε αυτό που ζητούν ή απαιτεί η περίσταση. Αν και ο τίτλος δεν κρίνεται με τίποτα δύσκολος, είναι αρκετά εύκολο να χάσετε πολλά όπλα αν δεν φροντίσετε σωστά τους NPCs.
Όσο και αν τους φροντίζετε βέβαια, πρέπει να σκεφτείτε και το τι όπλο θα σας λάχει όταν ξεκινάτε τη διαδικασία κατασκευής του. Ο καλός σας συντονισμός με το ρυθμό δεν έχει πάντα τα αποτελέσματα που πρέπει, φέρνοντας, μερικές φορές, εντελώς τυχαία αποτελέσματα. Μια πλήρως αλάνθαστη διαδικασία μπορεί να οδηγήσει σε μέτριο όπλο και τούμπαλιν. Μπορείτε τουλάχιστον να θυσιάσετε όποιο όπλο θέλετε και να κερδίσετε πίσω μερικά από τα υλικά του. Αν είστε λοιπόν (πέρα από ικανοί) λίγο τυχεροί, θα καταφέρετε να φτάσετε με όλους σας τους πελάτες στον επιθυμητό στόχο. Στόχος που είναι λίγες μέρες μακριά, καθώς το κατάστημά σας πρέπει να φτιάξει πλήθος επιτυχημένων όπλων, προκειμένου να είναι έτοιμο μετά από Χ ημέρες να φτιάξει το “ultimate weapon” που θα φέρει τη σωτηρία του κόσμου.
Όσο ενδιαφέρον και αν έχει τελικά το concept του Weapon Shop De Omasse, είναι καλύτερο να λαμβάνεται σε μικρές δόσεις. Και αυτό για να μην επέλθει το ίδιο σύντομα ο αναπόφευκτος κορεσμός που προκαλεί η ισορροπία των μηχανισμών του. Ως έχει, από ένα σημείο και μετά, αναλώνεστε σε μια σχεδόν συγκεκριμένη αλληλουχία ενεργειών όπου ακόμα και το τραβηγμένο “μπίρι μπίρι” των πελατών σας θα είναι ευχάριστο διάλειμμα.
Δεν ξέρουμε βέβαια αν η Level-5 ήθελε να μας δώσει και τις ομορφιές και τις “απαλεψιές” μιας αληθινής επιχείρησης σε δυο μικρές οθονίτσες. Τόσο μικρές που το masamune του Sephiroth δεν θα χώραγε σε ένα πλάνο.
Θα ήταν όμως ο καλύτερός σας πελάτης.