Pure Chess – Review

0

Ρουά NOT.

Το Pure Chess είναι το αντικείμενο αγάπης της VooFoo Studios, μιας πολύ μικρής ομάδας που πάντα παίρνει το χρόνο της για να παρουσιάσει την επόμενη έκδοση ενός τίτλου, πόσο μάλλον τελείως νέο παιχνίδι. Το Pure Chess εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2012 και, με τα πολλά, φτάνει σε 3DS και Wii U εν έτει 2014. Οι νέες αυτές εκδόσεις μάλιστα επιτρέπουν cross-platform play μεταξύ 3DS, Wii U, iOS και Android, όχι όμως με τις εκδόσεις για PS Vita, PS3 και, σύντομα, PS4. Δεδομένης της προϊστορίας του παιχνιδιού σε smartphones και tablets, πόσο μάλλον του ότι εκεί διατίθεται δωρεάν, αρχικά, αλλά υποστηρίζεται με διαφήμιση και IAP, τότε είναι προφανές πού βρίσκεται το μεγαλύτερο μέρος του κοινού.

Όπως μαρτυρά και το όνομα του παιχνιδιού, το Pure Chess δεν γεννά φανταστικούς κανόνες, αλλά ακολουθεί αυτούς που εδώ και αιώνες συντηρούν το ευγενές άθλημα/παιχνίδι. Ο παίκτης λοιπόν, αφού μάθει κάποια πολύ βασικά πράγματα (ή και όχι αν γνωρίζει ήδη από σκάκι) στο Learning To Play Mode μπορεί να ασχοληθεί με παρτίδες ενάντια σε φίλους και την ΑΙ. Τα επίπεδα δυσκολίας είναι ανάλογα των βαθμίδων που αναγνωρίζονται στα διεθνή πρωταθλήματα και έχετε το περιθώριο να επιλέξετε αυτό που σας ταιριάζει. Αν αυτό δεν αρκεί υπάρχουν και challenges στα οποία ο παίκτης πρέπει να πετύχει ρουά ματ σε προκαθορισμένο αριθμό κινήσεων, προβληματισμός που πάντα είναι ενδιαφέρουσα άσκηση αφού επιβάλλει τον υπολογισμό πολλαπλών ενδεχομένων. Σε κάθε περίπτωση το GamePad ή η οθόνη αφής του 3DS δείχνουν το ταμπλό από ψηλά για να είναι εύκολο να γίνουν οι κινήσεις, ενώ η τηλεόραση ή η άλλη οθόνη έχει πολύ πιο απλό σκοπό: να κάνει κάθε ταμπλό, κάθε κομμάτι, κάθε περιβάλλον, σαγηνευτικό. Και το καταφέρνει. Όχι πως έχει ιδιαίτερο νόημα, αλλά το καταφέρνει. Οι παίκτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ διαφόρων ταμπλό αλλά και σετ κομματιών, ενώ κάποια πωλούνται ξεχωριστά. Με την ομάδα ανάπτυξης να αποτελείται από γνώστες, λίγα πράγματα μπορούν να πάνε στραβά στο ίδιο το σκάκι.

Για αυτό πηγαίνουν σχεδόν όλα στραβά το online multiplayer. Προκειμένου να υποστηριχθεί multiplayer με χρήστες άλλων εκδόσεων η VooFoo Studios διατηρεί δικό της σύστημα με ξεχωριστούς λογαριασμούς χρήστη, το οποίο είναι και λογικό. Είναι σαφώς λιγότερο λογικό το ότι η Nintendo δεν επιτρέπει τη δημοσίευση των λογαριασμών αυτών στο Miiverse οπότε θα πρέπει να αναζητήσετε αλλού συγκεκριμένους παίκτες, είτε να αρκεστείτε σε τυχαίους συνδυασμούς. Και, ειλικρινά, δεν είναι αυτό το χειρότερο. Πότε είναι η τελευταία φορά που είδατε push notifications στο Nintendo Network; Σκεφτείτε το λίγο… Ακριβώς. Ποτέ. Όπως στο single player έτσι και στο multiplayer μέχρι και έξι παρτίδες μπορούν να τρέχουν παράλληλα με το multiplayer να λειτουργεί ασύγχρονα. Δηλαδή κάνει κίνηση ο ένας παίκτης και ο άλλος ειδοποιείται (κατά μία έννοια) και παίρνει σειρά. Όχι μόνο οι ειδοποιήσεις πηγαίνουν και έρχονται βασανιστικά αργά στις εκδόσεις 3DS και Wii U (ειδικά σε σχέση με τις αντίστοιχες σε iOS και Android) αλλά ο μόνος τρόπος να μάθετε για την ύπαρξή τους είναι να ανοίξετε την κονσόλα και να τρέξετε το παιχνίδι. Πουθενά αλλού στο σύστημα δεν φαίνεται ότι κάτι έχει γίνει. Το ακριβώς αντίθετο από τις άλλες εκδόσεις δηλαδή.

Η κατάληξη είναι απλή. Το Pure Chess είναι φτιαγμένο με μεράκι, γνώση και αγάπη. Αλλά έχει προβλήματα στο multiplayer που δεν οφείλονται καν στην ομάδα ανάπτυξης η μόνη εναλλακτική της οποίας ήταν να μην ασχοληθεί με επιπλέον συστήματα. Αυτές τις μέρες κυκλοφορεί και η έκδοση για PS4. Ούτε το PSN είναι τέρας αξιοπιστίας όσον αφορά στα push notifications αλλά, τουλάχιστον, δεν θα είναι ανάγκη να μπείτε στο παιχνίδι για να δείτε αν έχει κινηθεί κάτι.

Παρότι έχουμε μια εγγενή αντιπάθεια στις επίμονες διαφημίσεις εντός παιχνιδιού, το multiplayer στις εκδόσεις για smartphones και tablets είναι ξεκάθαρα καλύτερη εμπειρία. Κι γίνονται όλα με μια οθόνη αντί με δύο.

5

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions