Early Grim
Τώρα τελευταία το Early Access έχει γίνει της μόδας. Τίτλοι για τους οποίους ακούμε καιρό εμφανίζονται στο Steam, με το χαρακτηρισμό Early Access και μία τιμή συνήθως χαμηλή, υποσχόμενοι να προσφέρουν στους παίκτες ένα δείγμα της δουλειάς των προγραμματιστών. Οι πρώτοι με την σειρά τους καλούνται να δώσουν “ψήφο εμπιστοσύνης” τρόπον τινά και να πληρώσουν την εταιρεία για ένα προϊόν που απέχει χρονικά, άλλοτε περισσότερο και άλλοτε λιγότερο, από την κυκλοφορία του. Όπως μπορείτε να φανταστείτε υπήρξαν περιπτώσεις αχαρακτήριστων κυκλοφοριών, από άποψη ετοιμότητας κυρίως, όμως για καλή του τύχη το Grim Dawn, όσο αυστηρά και αν το κρίνει κανείς, δεν κατατάσσεται σε αυτή την κατηγορία.
Ως δημιούργημα επτά ανθρώπων μπορεί το παιχνίδι να μην εμπλουτίζει το είδος των dungeon crawlers με νέες ιδέες, αψεγάδιαστα γραφικά ή οσκαρικού επιπέδου σενάριο, όμως πολλές φορές αρκεί κάτι να λειτουργεί ομαλά για να μας ξαφνιάσει ευχάριστα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Crate Entertainment μόνο τυχαία ομάδα δεν μπορεί να θεωρηθεί αφού πρόκειται για το ίδιο team που μας έδωσε το Titan Quest.
Εμβαθύνοντας στον ίδιο τον τίτλο όμως η δημιουργία του πρωταγωνιστή σας είναι το πρώτο πράγμα με το οποίο θα ασχοληθείτε. Αν και δεν χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερη λεπτομέρεια, σας καλεί να επιλέξετε ανάμεσα από τέσσερις κλάσεις και να ταξινομήσετε τα skill και attribute points σας ανάλογα. Στην τελική έκδοση θα υπάρχει και μία επιπλέον κλάση, η οποία δεν ήταν διαθέσιμη στην Alpha που δοκιμάσαμε.
Αναλαμβάνοντας το πρώτο quest ο τίτλος δείχνει ένα πιο παλιομοδίτικο πρόσωπο και σας καλεί να ελευθερώσετε μία περιοχή από τους Undead που την καταλαμβάνουν, αναφέροντάς σας πού περίπου βρίσκεται και χωρίς κάποιο προφανές waypoint στο χάρτη. Αν και υπάρχει περίπτωση να σας ξενίσει ή να σας δυσκολέψει στην αρχή η συγκεκριμένη επιλογή, μετά από κάποιες ώρες δεν θα έχετε πρόβλημα να κατευθυνθείτε και να μαντέψετε από συμφραζόμενα πού βρίσκεται ο προορισμός σας.
Εάν κάτι οφείλουμε να ξεχωρίσουμε, αυτό δεν είναι άλλο από το σύστημα ανάπτυξης του χαρακτήρα σας. Είστε εντελώς ελεύθεροι να ταξινομήσετε τα skill και attribute points κατά τη διαδικασία του levelling όπως εσείς θέλετε. Αυτονόητο είναι ότι σε αυτή την περίπτωση οι πιο μυημένοι θα ευχαριστηθούν τη διαδικασία του “χτισίματος” του ήρωά τους όπως επιθυμούν, ωστόσο δεν θα έβλαπτε η παρουσία κάποιων προτάσεων από τους δημιουργούς για τους πιο νέους στο χώρο που ίσως χρειαστεί να το ψάξουν λίγο παραπάνω. Ίσως δούμε κάτι περί αυτού στην τελική έκδοση του Grim Dawn. Επιπροσθέτως στο δέκατο επίπεδο προστίθεται και δεύτερη κλάση στον πρωταγωνιστή, οπότε δεν είναι δύσκολο να αντιληφθείτε το γιατί ο πετυχημένος συνδυασμός των ιδιοτήτων αποτελεί πρόκληση για κάποιον αμύητο.
Το loot του Grim Dawn από την άλλη, τουλάχιστον στην έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας, είναι λιγοστό και εύκολα θα περάσετε τις πρώτες ώρες της περιπέτειας σας με ελάχιστα αντικείμενα για το χαρακτήρα σας. Η συγκεκριμένη επιλογή ανεβάζει αρκετά τη δυσκολία του παιχνιδιού χωρίς όμως να το κάνει άδικο προς τους νεοφερμένους. Απλά καθυστερεί ελαφρώς την εξέλιξη του χαρακτήρα σας.
Χαρακτηριστικά άδικη είναι η A.I. των ranged αντιπάλων καθώς, στις περισσότερες των περιπτώσεων, θα σας δουν πολύ πριν υποψιαστείτε την ύπαρξή τους και, το σημαντικότερο, πολύ πριν εμφανιστούν στο οπτικό σας πεδίο. Οπότε, εκείνα τα σημεία είναι και τα μοναδικά που πιθανώς να νιώσετε ότι πεθάνατε μάταια. Αντίθετα, οι αντίπαλοι των κοντινών αποστάσεων λειτουργούν προβλεπόμενα και αν ξεπεράσετε το περίπλοκο leveling και το λιγοστό loot, δεν θα αντιμετωπίσετε ιδιαίτερο πρόβλημα.
Όταν πεθάνετε, επανέρχεστε στην αρχική πόλη που λειτουργεί ως Hub μέσω του οποίου μπορείτε να μεταβείτε άμεσα στην περιοχή που βρισκόσασταν και να ξαναπροσπαθήσετε.
Το Grim Dawn οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι είναι από τις πιο ικανοποιητικές κυκλοφορίες που έχουμε δοκιμάσει μέσω του Steam Early Access. Σύμφωνα με τους developers η συγκεκριμένη έκδοση αποτελεί περίπου το 70% του τίτλου και η επένδυσή σας σε αυτή θα οδηγήσει στη σταδιακή πρόσθεση περιεχομένου, μέχρι να έχετε ολόκληρο το Grim Dawn στο σκληρό σας δίσκο. Δυστυχώς ακόμα δεν έχουμε κάποια ημερομηνία κυκλοφορίας, αλλά μπορούμε να πούμε ότι η Crate Entertainment βαδίζει προς τη σωστή κατεύθυνση.