Με περισσότερους μπλε και πράσινους κόκκους αυτή τη φορά.
Το πρώτο NES Remix θέλαμε να το αγαπήσουμε. Να το λατρέψουμε ακόμη. Είναι εύκολο να υποκύψει κανείς σε τέτοια παρόρμηση όταν βασίζεται σε ευχάριστες αναμνήσεις, ακόμη και στο gaming. Αλλά, όπως εξηγείται και στο σχετικό review, η πραγματικότητα απείχε από το συναισθηματικά ιδανικό. Ένα από τα παράξενα ήταν η επιλογή των τίτλων από τους οποίους άντλησε περιεχόμενο η Nintendo την πρώτη φορά. Αρκετοί δεν ήταν ιδιαίτερα αναγνωρίσιμοι, ούτε και είχαν κάτι ενδιαφέρον να προσφέρουν ως challenges/mini games. Τότε είπαμε πως η διαλογή ίσως να σημαίνει ότι μένουν πράγματα στην άκρη για νέο τίτλο.
Και μέσα σε πέντε μήνες…εμφανίζεται το NES Remix 2. Η Nintendo λέει πως ο πρώτος τίτλος είχε games από την πρώιμη εποχή του NES και πως το NES Remix 2 αντλεί από τα χρόνια που ακολούθησαν. Τεχνικώς δεν έχει κι άδικο, αλλά είτε αυτή ήταν η αρχική σκέψη είτε απλή δικαιολογία, είναι σίγουρο πως το NES Remix 2 έχει καλύτερο ρόστερ. Περιλαμβάνεται άλλωστε υλικό από τους 12 ακόλουθους τίτλους:
- Dr. Mario
- Ice Hockey
- Kid Icarus
- Kirby’s Adventure
- Metroid
- NES Open Tournament Gold
- Punch-Out!!
- Super Mario Bros.: The Lost Levels
- Super Mario Bros. 2
- Super Mario Bros. 3
- Wario’s Woods
- Zelda: The Adventure Of Link
Παρότι δεν είναι όλοι διαμάντια, σίγουρα τους αναγνωρίζουν περισσότεροι. Η συνταγή δεν έχει αλλάξει. Κάθε τίτλος είναι το θέμα στο οποίο βασίζεται μια σειρά από προκλήσεις/mini games κατά τα πρότυπα, περίπου, του WarioWare. Και το “περίπου” θέλει περισσότερη εξήγηση αυτή τη φορά. Έτσι κι αλλιώς τα επίπεδα στο πρώτο NES Remix διαρκούσαν περισσότερο κατά μέσο όρο από οτιδήποτε έχετε δει σε WarioWare. Αυτή τη φορά υπάρχουν παραδείγματα με ακόμη μεγαλύτερη διάρκεια, ενώ κάποια εκτελούν χρέη tutorial προκειμένου να προλάβει να εξοικειωθεί ο παίκτης με βασικούς μηχανισμούς πριν πέσει στα βαθιά. Για την ακρίβεια κάποια “επίπεδα” απλά ζητούν από τον παίκτη να παρακολουθήσει το tutorial που προβάλλεται για 30 δευτερόλεπτα. Πάλι καλά που δεν υπάρχει και σχετικό achievement. Μόλις βρει κάθε κατηγορία το ρυθμό της, ισχύει, όπως και πριν, ότι χρησιμοποιούνται στιγμιότυπα και μηχανισμοί από το πρωτότυπο για να δοκιμάσουν ταχύτητα και αντανακλαστικά του παίκτη. Θα χρειαστεί να πιάσετε…αυγά στον αέρα ως Mario, να πιάσετε συγκεκριμένο score στο Dr. Mario, να μαζέψετε συγκεκριμένο αριθμό νομισμάτων όσο πιο γρήγορα μπορείτε, πάντα με την ελπίδα ότι θα το κάνετε αρκετά γρήγορα, χωρίς απώλειες, για να αποκτήσετε τα τρία αστέρια του κάθε επιπέδου. Αν είστε εκπληκτικά γρήγορα τότε σας περιμένει και μια στρώση rainbow στα αστέρια αυτά. Με αστέρια έρχονται νέα επίπεδα και με Bits έρχονται νέα stamps, όπως είδαμε και στο πρώτο NES Remix.
Και εδώ τα Remix Levels είναι η πιο ενδιαφέρουσα ενασχόληση. Βασίζονται σε αναμνήσεις τις οποίες είναι σχεδιασμένα να ανατρέπουν. Θα το καταλάβετε όταν αρχίσετε να εξερευνάτε τον κόσμο του Mario με τις δυνατότητες της Samus Aran, ιδέα αμέσως πιο ανατρεπτική από το mini-game του Metroid που σας ρίχνει σε άλλο ένα boss fight. Εδώ μόνο συναντάται το αναπάντεχο και, για άλλη μια φορά, είναι αδύνατο να μην ευχηθεί ο παίκτης ήταν περισσότερα τα επίπεδα αυτά.
Ψέμα. Όχι μόνο εδώ. Υπάρχει και στο Super Luigi Bros., ο οποίος είναι ανεξάρτητη οντότητα με ελεύθερη πρόσβαση από την αρχή. Είναι το Super Mario Bros. με πρωταγωνιστή τον Luigi (που τρέχει γρηγορότερα και πηδά ψηλότερα). Μόνο που όλα κινούνται ανάποδα. Είναι ολόκληρο το Super Mario Bros., μόνο που κινείστε από τα δεξιά προς τα αριστερά. Ακόμη και δεν ποτέ δεν παίξατε το πρωτότυπο, είναι αδύνατο να μην μπλεχτείτε πηγαίνοντας κόντρα στη στη συνήθεια για κίνηση προς τα δεξιά που δεκαετίες platforming έχουν μετατρέψει σε δεύτερη φύση.
Ακόμη κάτι είναι στραβό πάντως. Ειδικά όταν σε κάθε κλασικό επίπεδο υπάρχει παραπομπή για αγορά του αντίστοιχου (εφόσον υπάρχει) τίτλου στη Virtual Console. Είναι στραβό γιατί δεν υφίστανται όλοι, είναι στραβό διότι αφήνει περίεργη γεύση που θα ήταν καλύτερο να λείπει από την περιρρέουσα νοσταλγία. Στραβό γιατί σε τίτλο με την ονομασία NES Remix, τα Remix Levels είναι…μειονότητα. Όταν έρθει η ώρα (ελπίζουμε) για SNES Remix, ελπίζουμε να αλλάξουν οι ισορροπίες.