Chronology – Review

0

Out-a-time.

Αρκετές φορές έχουμε δει indie developers να “παίζουν” με το χρόνο, ειδικότερα με τη δυνατότητα του rewind που ξεκίνησε το -κλασικό πλέον- Prince Of Persia: The Sands Of Time και τη φράση “Wait. This isn’t how it happened” που εφαρμόστηκε επιτυχημένα στο Braid. Λιγότερες όμως φορές έχουμε δει ένα παιχνίδι να στηρίζει τη ταυτότητά του στη χειραγώγηση του χρόνου, όπως αυτή μας δίνεται στο Chronology.

Αναλαμβάνετε τον ρόλο του Inventor, ο οποίος έχει στην κατοχή του χρονομηχανή, με την οποία ταξιδεύει σε δύο σταθερές χρονικές στιγμές, πριν και μετά την καταστροφή του κόσμου. Σκοπός σας δεν είναι άλλος από το να αποτρέψετε την καταστροφή, ολοκληρώνοντας τα οκτώ κεφάλαια του τίτλου με τη βοήθεια ενός σαλιγκαριού με καυστικό λόγο (!) και τη χρήσιμη (αν και ελαφρώς τετριμμένη) δυνατότητά του να σταματά το χρόνο.

Ο συνδυασμός των δυνάμεων των πρωταγωνιστών, οι ευφάνταστοι γρίφοι, το steampunk περιβάλλον και το, άλλοτε απλό, άλλοτε πιο περίπλοκο, αλλά πάντα λειτουργικό, 2D-platforming, μας δίνουν ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Ποτίστε ένα φυτό που παραπαίει στο παρελθόν και οι ρίζες του θα σας δώσουν το πάτημα που χρειάζεστε για να διασχίσετε ένα μεγάλο γκρεμό στο μέλλον. Σημεία των επιπέδων που δεν είναι διαθέσιμα λόγω του κατεστραμμένου περιβάλλοντος στο μέλλον, προσεγγίζονται με το απαραίτητο platforming στο παρελθόν και σας επιτρέπουν να προχωρήσετε. Η εναλλαγή μεταξύ των δύο χρονικών σημείων είναι, όπως καταλαβαίνετε, δομικό στοιχείο των γρίφων του Chronology και ευτυχώς δεν κουράζει ή καθυστερεί με κάποιο -αχρείαστο- οπτικό εφέ. Το ίδιο άμεση είναι και η εναλλαγή μεταξύ των δύο χαρακτήρων, οπότε μετά από λίγη ώρα θα πραγματοποιείται αβίαστα και μηχανικά.

Αυτό που κουράζει είναι το flickering, το οποίο εμφανίζεται σε συγκεκριμένα επίπεδα, ενώ εξαφανίζεται τελείως στην περίπτωση που δεν παίξετε το παιχνίδι σε fullscreen mode. Προσπερνώντας το παραπάνω, δεν συναντήσαμε κάποιο άλλο σοβαρό bug. Χωρίς να αποτελεί κάτι το εξεζητημένο ή κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί, η καλλιτεχνική διεύθυνση του Chronology ξεκινά και τελειώνει στη χρήση έντονων χρωμάτων και τόσο οι πρωταγωνιστές, όσο και τα αντικείμενα ή οι λιγοστοί χαρακτήρες που θα συναντήσετε, είναι σχεδιασμένοι λιτά και όμορφα.

Η παιδικότητα στις φωνές του Inventor και του Snail μπορεί να αρέσει περισσότερο στους μικρούς και λιγότερο στους μεγαλύτερους, ωστόσο, είναι οι ίδιοι οι διάλογοι που θα κάνουν το Chronology διασκεδαστικό και κατάλληλο για τον οποιονδήποτε. Το μεγαλύτερο όμως και ίσως ουσιαστικότερο, πρόβλημα που θα έχετε με τον τίτλο είναι το βάθος του. Ή για να το θέσουμε καλύτερα, το τι θα μπορούσε να είναι εάν οι γρίφοι του, ειδικά στα τελευταία κεφάλαια, αντί να αποτελούν μία πιο περίπλοκη επανάληψη των προηγουμένων, εστίαζαν περισσότερο στην ουσία του ταξιδιού στο χρόνο και απαιτούσαν περισσότερη σκέψη για να επιλυθούν.

Παρόλα αυτά το Chronology ικανοποιεί αφού αποτελεί ένα διασκεδαστικό και όμορφο ταξίδι αλλά και σωστή εφαρμογή της ιδέας του ταξιδιού στο χρόνο. Δεν είναι ριζοσπαστικό και το σενάριο του είναι ελαφρώς προβλέψιμο, όμως αυτό δεν μπορεί να του στερήσει πόντους από αυτά που καταφέρνει.

6

About Author

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions