Ένα προσεγμένο, μα τυπικό, πακέτο επέκτασης.
Θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει ότι το multiplayer του The Last Of Us θα μπορούσε να λείπει. Όχι γιατί η προσπάθεια της Naughty Dog είχε κακό αποτέλεσμα, αλλά γιατί ο τίτλος ήταν σαφώς προσανατολισμένος στο single player. Και ως τέτοιος πρόσφερε ίσως μία από τις καλύτερες προτάσεις της προηγούμενης γενιάς.
Το multiplayer όμως είναι πλέον το “απαραίτητο κακό” για τους περισσότερους τίτλους. Το θετικό στην περίπτωση του The Last Of Us είναι ότι δίνει τη δικαιολογία να επιστρέψει κανείς σε ένα ενδιαφέροντα κόσμο, ένα κόσμο που μαγεύει κάθε φορά που τον επισκέπτεται ο οποιοσδήποτε. Όταν αυτή η δικαιολογία συνδυάζεται και με ένα άρτιο σε μηχανισμούς mode, τότε η πρόταση μπορεί να θεωρηθεί ολοκληρωμένη.
Το Grounded Bundle DLC είναι η τελευταία προσθήκη στον τίτλο. Περιέχει τέσσερις νέους χάρτες, διάφορα όπλα και skills και ένα καινούργιο επίπεδο δυσκολίας για το single-player campaign.
Ξεκινώντας από το βασικό κομμάτι του πακέτου, τους νέους χάρτες, παρατηρεί κανείς ότι η ομάδα ανάπτυξης κατέβαλλε προσπάθεια να προσφέρει αρκετή ποικιλία. Έτσι, στο Water Tower ο παίκτης θα κληθεί να χρησιμοποιήσει melee attacks και short range weapons, καθώς πρόκειται για ένα μεν ανοιχτό χάρτη, αλλά η σχεδίασή του δεν ευνοεί τις μάχες από απόσταση.
Από την άλλη, ο χάρτης Capitol συνδυάζει ψηλά σημεία με χαμηλότερες τοποθεσίες και τμήματα με κλίση και είναι ό,τι πρέπει για αιφνιδιαστικές επιθέσεις, αν και τυχόν εντοπισμός από τον εχθρό σημαίνει σχεδόν αυτόματα θάνατο, καθώς τα σημεία κάλυψης δεν είναι ιδιαίτερα πολλά.
Στο Wharf πάλι, ο παίκτης έχει στη διάθεσή του και εξωτερικά και εσωτερικά τμήματα, αλλά η κάπως περίπλοκη σχεδίασή του απαιτεί αρκετή συνήθεια. Υπάρχουν φυσικά σημεία για snipping, αλλά και εδώ αναδεικνύονται κυρίως οι μάχες από κοντινή απόσταση.
Τέλος, στο Coal Mine ο παίκτης επιστρέφει στα χιονισμένα επίπεδα του The Last Of Us, με ένα χάρτη που συνδυάζει εσωτερικές και εξωτερικές περιοχές, κατάλληλες για sneaking. Ορισμένα στενά σημεία δημιουργούν ευκαιρίες για μαζική εκτέλεση (και πολλά νεύρα), ενώ υπάρχουν και σημεία που είναι ό,τι πρέπει για το στήσιμο κάποιας παγίδας.
Συνολικά, το πακέτο χαρτών καλύπτει όλα σχεδόν τα γούστα, καθώς η σχεδίασή τους μπορεί να ευνοεί σε σημεία συγκεκριμένα στυλ παιχνιδιού, γενικά όμως κρίνονται ισορροπημένοι. Σίγουρα κάποιοι από αυτούς αναδεικνύονται περισσότερο σε συγκεκριμένα modes του multiplayer, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κάποιος πειραματισμός θα έχει αρνητικά αποτελέσματα.
Περνώντας στην άλλη μεγάλη προσθήκη του DLC, το επίπεδο δυσκολίας Grounded, τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα. Οι παίκτες που ασχολήθηκαν με το επίπεδο δυσκολίας normal του campaign θα πάθουν πραγματικά σοκ από τις διαφορές που επιβάλει στο gameplay αυτή η προσθήκη. Δεν υπάρχει HUD και άρα ο παίκτης δεν μπορεί να ξέρει πόσο αντέχουν τα όπλα του ή το υπόλοιπο της ενέργειάς του. Αυτό σε συνδυασμό με το εξυπνότερο ΑΙ, τη μικρότερη αντοχή του πρωταγωνιστή, την υψηλότερη ενέργεια των αντιπάλων και τα λιγότερα αντικείμενα/power ups συνθέτουν μια πραγματικά απαιτητική εμπειρία που δεν είναι για όλους. Το stealth είναι μάλλον μονόδρομος, όπως είναι και η υπομονή, στοιχείο που είναι και θετικό και αρνητικό. Από τη μία ο παίκτης αναγκάζεται να παίξει πιο εγκεφαλικά και, από την άλλη, ο περιορισμός του gameplay σε μία μόνο τακτική επιτυχίας, στερεί από τον τίτλο την ποικιλία που τον χαρακτήριζε στο κανονικό επίπεδο δυσκολίας, καθώς ο παίκτης δεν μπορεί να καταφύγει στην “αγνή” δράση όταν όλα τα άλλα αποτυγχάνουν. Και με τα checkpoints να είναι αρκετά μακριά το ένα από το άλλο, τυχόν λάθος κίνηση μπορεί να αναγκάσει τον παίκτη να επαναλάβει μεγάλα και δύσκολα τμήματα του παιχνιδιού.
Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι όσοι έχουν ασχοληθεί με το Survivor mode, μπορεί και να απογοητευτούν λίγο, καθώς ναι μεν το Grounded είναι πιο δύσκολο, όμως οι τακτικές του Survivor φαίνεται να λειτουργούν το ίδιο αποτελεσματικά, μειώνοντας ως ένα βαθμό το ενδιαφέρον που παρουσιάζει το mode για τους συγκεκριμένους παίκτες.
Συνυπολογίζοντας σε όλα τα παραπάνω τα νέα όπλα και τα καινούργια skills, το Grounded DLC αποτελεί μια δυνατή προσθήκη στο The Last Of Us, κυρίως για όσους ασχολούνται φανατικά με το multiplayer.
Για τους υπόλοιπους, το Grounded mode έχει το ενδιαφέρον του, αλλά η μικρή σχετικά διαφορά του από το Survivor μπορεί να απογοητεύσει όσους έχουν κατακτήσει το τελευταίο, εκτός και αν θέλουν οπωσδήποτε να κερδίσουν τα νέα trophies.
Κάτι που δεν είναι και λίγο για ορισμένους.