Η EA μένει στα απολύτως απαραίτητα
Η μεγαλύτερη επιτυχία της EA στην παρουσίασή της κατά τη φετινή E3 ήταν μία και ξεκάθαρη: όχι απλά έριξε το επίσημο site του Battlefield: Hardline αλλά έγινε αιτία και για την κατάρρευση του PSN.
Ο ενθουσιασμός για τον τίτλο ήταν τόσο μεγάλος που μόλις ανακοινώθηκε πως η closed beta ξεκινά στο τέλος της παρουσίασης για PC και PS4, θα διαρκέσει λίγες μέρες και συμμετοχή εξασφαλίζει…όποιος προλάβει, χρειάστηκαν δευτερόλεπτα για να γίνει χαμός. Φανταζόμαστε κάποιους τεχνικούς στους σχετικούς server hosts να κλαίνε για λίγο και απλά να μένουν ακίνητοι μέχρι να περάσει η φουρτούνα. Δεν υπάρχουν απλές λύσεις στο σύστημα πλημμύρα έτσι κι αλλιώς.
Αν μάλιστα δεν είχε αποκαλυφθεί πριν την E3 ο τίτλος και ανακοίνωση μαζί με beta έρχονταν “πακέτο” ίσως να είχαμε και μεγαλύτερης διάρκειας προβλήματα. Σε κάθε περίπτωση η Visceral Games μπαίνει στα του Battlefield και η EA υιοθετεί ουσιαστικά την τακτική της Activision. Δηλαδή διατηρεί πολλαπλά studio στο ίδιο franchise (εδώ την DICE και τη Visceral Games) για να έχει ο καθένας το χρόνο που του αναλογεί. Το Battlefield γίνεται, και τυπικά, ετήσιο franchise, έστω και αν δεν ακολουθεί κάθε χρόνο την ίδια γραμμή. Με τους “μεγάλους” πολέμους, το σχετικά κοντινό μέλλον και άλλες επιλογές να είναι πιασμένες, η EA είχε τη σκέψη να στραφεί προς την αστυνομία και την επιτυχημένη συνταγή του λεγόμενου crime drama. Αν το τηλεοπτικό τοπίο αντέχει πολλαπλά CSI, Law & Order και NCIS, τότε σίγουρα υπάρχει χώρος για το Battlefield: Hardline στην αγορά των videogames.
Βέβαια έτσι έκλεισε η παρουσίαση της EA. Ξεκίνησε με ένα ξεκαθάρισμα. Αναφέρθηκε ότι η παρουσίαση θα περιλαμβάνει γνωστούς και αυτονόητους κυρίως τίτλους αλλά και δείγματα concept για τίτλους που θα δούμε μέσα στα επόμενα χρόνια. Ναι, είπαν “χρόνια”.
Και οι γνώριμοι τίτλοι ήταν πολλοί. Από τη μία είδαμε νέο υλικό από το Dragon Age Inquisition, η μουσική επένδυση του οποίου είναι δύσκολο να μην ξεχωρίσει. Σε τεχνικό επίπεδο τα πάντα κυμαίνονται στην κλασική λογική της BioWare μέχρι στιγμής. Δηλαδή προοδεύουν αλλά ποτέ δεν ξεχωρίζουν ως ιδανικά παραδείγματα. Το gameplay που μπορείτε να παρακολουθήσετε πάντως είναι ενδιαφέρον και σίγουρα, εκτός από Dragon Age, θα θυμίσει και Dragon’s Dogma.
Σειρά είχε το The Sims 4 που απέκτησε ημερομηνία κυκλοφορίας από τη μία και μάλλον ξένισε με την παρουσίασή του από την άλλη. Έγινε μεν ειδική αναφορά στο ότι οι Sims μπορούν να επισκέπτονται κόσμους άλλων παικτών διατηρώντας τα χαρακτηριστικά τους, αλλά σίγουρα έμεινε το παράδειγμα για το πόσο στα άκρα μπορεί να φτάσει συναισθηματικά κάποιος Sim. Είδαμε έναν να διαλύεται τόσο πολύ στο γέλιο…που πεθαίνει.
Η EA μας θύμισε και το Dawngate, το δικό της MOBA, που μπορείτε να δοκιμάσετε όποτε θέλετε αφού βρίσκεται σε φάση open beta από τα μέσα Μαΐου περίπου.
Τα αθλητικά games είχαν μεγάλο μέρος της πίτας αλλά όχι και των εκπλήξεων. Με εξαίρεση την επαναφορά του PGA Tour, που αυτή τη φορά χρησιμοποιεί τη μηχανή Frostbite 3, όλοι οι υπόλοιποι τίτλοι ήταν δεδομένοι και έμενε να δούμε νέο υλικό.
Το EA Sports UFC κυκλοφορεί σύντομα, ενώ NHL 15, FIFA 15 (και Madden NFL 15 για το οποίο είμαστε σίγουροι ότι θα ξενυχτούσατε για να το πάρετε πρώτοι) απέκτησαν νέες ματιές
Το πιο παράξενο μέρος της παρουσίασης βέβαια είχε να κάνει ακριβώς με εκείνους τους τίτλους που θα δούμε πολύ αργότερα. Έγινε αναφορά στο επόμενο Mass Effect αλλά είδαμε μόνο concept footage από γενικότητες και ακούσαμε ακόμη περισσότερες γενικότητες. Οι τελευταίες συνεχίστηκαν με την αποκάλυψη πως η BioWare ετοιμάζει και νέο IP και μάλιστα σύγχρονο, δηλαδή χωρίς ιδιαίτερα στοιχεία φαντασίας, επιστημονικής και μη. Δεν υπάρχει όνομα, δεν υπάρχουν στόχοι, δεν υπήρξε τίποτα ουσιαστικό για να αποκαλυφθεί.
Δεν είναι μόνο η BioWare που κινήθηκε σε τέτοια επίπεδα. Την ίδια τύχη είχε και η Criterion Games. Ανακοινώθηκε μεν ότι ετοιμάζει τίτλο στον οποίο οι παίκτες θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν πολλά διαφορετικά είδη οχημάτων, αλλά από εκεί και πέρα είδαμε μόνο δηλώσεις τις ομάδας και ερευνητικές εξορμήσεις.
Σειρά είχε κάτι πιο αναγνωρίσιμο, το επόμενο Mirror’s Edge. Και σε αυτήν την περίπτωση είδαμε concept video και πολλά περισσότερα για το πώς η EA συμβουλεύθηκε γνώστες του parkour προκειμένου να επιτευχθεί το καλύτερο αποτέλεσμα.
Την ίδια ακριβώς τύχη είχε και το Star Wars Battlefront για το οποίο η EA είχε να πει πως η ομάδα βρέθηκε σε τοποθεσίες στις οποίες γυρίστηκαν οι ταινίες, προκειμένου το τελικό αποτέλεσμα στο παιχνίδι να είναι πιο αυθεντικό.
Εξαιρώντας λοιπόν το EA Sports PGA Tour και σημειώνοντας ότι η EA είχε άλλα σχέδια για την αποκάλυψη του Battlefield: Hardline, η εταιρεία δεν έδειξε τίποτα ουσιαστικά νέο. Κυριολεκτικά, μέρος της παρουσίασης αφιερώθηκε σε “ντοκιμαντερίστικα” προωθητικά video για τίτλους που είτε δεν έχουν καν όνομα, είτε δεν έχουν έχουν τίποτα συγκεκριμένο να δείξουν ακόμη από gameplay. Παρότι η παρουσίαση της EA διήρκεσε μια ώρα, έμεινε η αίσθηση ότι κάποια πράγματα αναφέρθηκαν ως fillers, ώστε να γεμίσει ο χρόνος και να μη φανεί το ίδιο φτωχή η παρουσία ενός από τους μεγαλύτερους publishers της βιομηχανίας. Ή για να μη φανεί φτωχή η E3.
Είναι δύσκολο να θυμηθούμε άλλη χρονιά κατά την οποία η παρουσία της EA, ως προς το θέαμα τουλάχιστον, ήταν τόσο χλιαρή. Σημεία τον καιρών; Και αν ναι, για ποιον;