Microsoft @ E3 2014: Back to basics

0

Games, games, games

Από τις πρώτες παρουσιάσεις του πρώτου Xbox είχε να το πάρει απόφαση η Microsoft ότι η ουσία βρίσκεται στα games για μια κονσόλα. Η φετινή της παρουσίαση στην E3 δεν είχε τίποτα για τηλεόραση, media centers, εφαρμογές, snap mode, τριπλά OS και λοιπές φαιδρότητες που μπορεί να έχουν θέση, αλλά αυτή δεν είναι στην E3.

Ο Phil Spencer φρόντισε να είναι ξεκάθαρος από την αρχή. Η παρουσίαση ήταν αφιερωμένη αποκλειστικά και μόνο σε games, ενώ δεν ξέχασε να ευχαριστήσει τους απανταχού developers για τη στήριξη των συστημάτων της εταιρείας. Ονομάτισε τα videogames ως την ταχύτερα αναπτυσσόμενη μορφή ψυχαγωγίας στον κόσμο και η προώθησή της, κατά τον ίδιο, είναι ο στόχος που μοιράζεται η Microsoft τόσο με τη Sony όσο και με την Nintendo. Χρειάστηκαν μερικά χρόνια αλλά η Microsoft το δέχτηκε, το κατάλαβε και, φυσικά, δεν ξέχασε να το βροντοφωνάξει.

Προοιωνίζοντας μάλλον το ποιόν της φετινής E3, ο Spencer προειδοποίησε ότι η παρουσίαση θα περιλαμβάνει τίτλους που γνωρίζουμε ήδη και θα τους δούμε μέσα στους επόμενους μήνες αλλά και δείγματα από άλλους η κυκλοφορία των οποίων υπολογίζεται εντός του 2015, αν όχι και πιο πέρα σε ορισμένες περιπτώσεις. Παρότι μιλάμε για τη Microsoft βέβαια, η αρχή της παρουσίασης έγινε με gameplay demo του Call Of Duty: Advanced Warfare.

Η κίνηση αυτή δεν ήταν καθόλου τυχαία αφού αποτέλεσε έναυσμα για τη διεύρυνση της πολιτικής ανταγωνισμού που διατηρεί εδώ και χρόνια η Microsoft. Το Call Of Duty: Advanced Warfare είναι, πλέον, ένας μόνο από τους τίτλους που συνοδεύονται από χρονική αποκλειστικότητα του DLC τους. Το ίδιο μοτίβο ακολουθείται ακριβώς σε τίτλους όπως τα Evolve (2K Games), The Division (Ubisoft) αλλά και Dragon Age Inquisition (Electronic Arts). Οι βιαστικοί λοιπόν δεν θα πρέπει να έχουν μόνο στο μυαλό τους αναλύσεις και frame rates αλλά και πού θα εμφανίζεται πρώτα επιπλέον περιεχόμενο για τον τίτλο που τους ενδιαφέρει περισσότερο.

Οι συνεργαζόμενοι publishers πάντως τίμησαν την παρουσίαση της Microsoft. Αν η παρουσίαση gameplay από το The Witcher 3: Wild Hunt ήταν κάτι, λίγο πολύ, αναμενόμενο, η πρώτη ματιά στο Assassin’s Creed: Unity ήταν ελαφρώς αναπάντεχη, αν κρίνει κανείς από τη συνεργασία Sony – Ubisoft στα πλαίσια του Assassin’s Creed IV: Black Flag.

Η Square Enix δεν έλειψε, όχι για να δείξει κάτι σχετικά με τα “ανατολίτικα” IP της όσο για να ανακοινώσει ουσιαστικά το Rise Of The Tomb Raider, τη συνέχεια στο πολύ καλό Tomb Raider reboot και το πρώτο που αναπτύσσεται υπολογίζοντας και στην ύπαρξη των νεότερων συστημάτων πέραν του, έτσι κι αλλιώς, ικανότατου PC.

Από άποψη συνεργασιών πάντως η πιο ενδιαφέρουσα στιγμή ήταν η εμφάνιση του Kamiya Hideki της Platinum Games. Η ομάδα των Bayonetta, MadWorld, The Wonderful 101 και Metal Gear Rising: Revengeance ανακοίνωσε το Scalebound, το οποίο όχι μόνο αποτελεί νέο IP για την ομάδα, αλλά είναι και πραγματική αποκλειστικότητα για το Xbox One. Η κίνηση είναι αυτομάτως ενδιαφέρουσα από τη στιγμή που οι Ιάπωνες developers δεν έχουν επιδείξει πολύ καλά αντανακλαστικά κατά την προσαρμογή τους στο νέο hardware.

Η πιο προβλέψιμη αποκλειστικότητα βέβαια δεν ήταν παρά το Dance Central: Spotlight, αφού το franchise της Harmonix Music Systems είναι έτσι κι αλλιώς αποκλειστικό σε συστήματα Xbox.

Ύστερα από το περσινό Βατερλό η Microsoft έκανε χώρο και για ανεξάρτητες παραγωγές στο πρόγραμμά της με ειδική αναφορά στο Inside από τους δημιουργούς του Limbo αλλά και στο Ori And The Blind Forest της Moon Studios.

Το πρώτο θα το δείτε και σε PC, Mac, PS3 ίσως και PS4, αλλά πρώτα θα κυκλοφορήσει στο Xbox One. Το δεύτερο, για την ώρα τουλάχιστον, παρουσιάζεται ως αποκλειστικό για το Xbox One.

Εκτός της παρουσίασης βέβαια η Microsoft είχε έτοιμη λίστα με προσθήκες στο πρόγραμμα ID@Xbox, όπου φαίνεται πως όλοι θα έχουν τα χέρια τους γεμάτα.

Αλλά οι συνεργασίες, είτε αλλάζουν χέρια κάποια χρήματα είτε όχι, είναι πάντα ένα μέρος του παζλ. Η Microsoft δεν έχει και την καλύτερη δυνατή προϊστορία σε εσωτερικές παραγωγές, ειδικά από άποψη πλήθους και εύρους. Με το Xbox One έχει όντως προσπαθήσει να το αλλάξει αυτό, προσπάθεια που έγινε περισσότερο αντιληπτή φέτος. Διότι όχι μόνο ανακοινώθηκαν εξελίξεις σε γνωστούς τίτλους αλλά και νέοι ακόμη τίτλοι, αλλά δεν χώρεσαν καν άλλες παραγωγές στην παρουσίαση όπως το Quantum Break.

First Party

Το Forza Motorsport 5 ήταν απλά η αρχή, μόνο και μόνο για να ανακοινωθεί ως δωρεάν DLC, με άμεση διάθεση, η πίστα του Nürburgring. Το Forza Horizon 2 από την άλλη είχε λίγο χρόνο για να εξηγήσει πως τα Drivatars του Forza Motorsport 5 χρησιμοποιούνται κανονικά στο Forza Horizon 2, δείχνοντας ότι η όλη ιδέα είναι σχεδιασμένη ως μίνι πλατφόρμα για ασύγχρονο multiplayer. Η αναφορά δε για τη σύνθεση clubs με έως και 1000 μέλη “μυρίζει” υπενθύμιση του πού στέκεται ο τίτλος έναντι του Driveclub.

To Sunset Overdrive εντυπωσιάσει μάλλον περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, παρότι δεν το βλέπαμε για πρώτη φορά. Αυτό από μόνο του είναι κατόρθωμα φυσικά. Η Insomniac δείχνει να έχει στα χέρια της τίτλο που ναι μεν θυμίζει σε σημεία Infamous και Crackdown, αλλά δείχνει πραγματικά ζωντανός και “θορυβώδης” σε κάθε καρέ και όχι μόνο λόγω της καλλιτεχνικής διεύθυνσης.

Θυμηθήκαμε, για καλό μάλιστα, το Fable Legends της Lionhead Studios. Η σειρά Fable έχει αφήσει ανάμικτα συναισθήματα τα τελευταία χρόνια αλλά η Microsoft είχε να πει κάτι ενδιαφέρον για το Fable Legends. Οι παίκτες θα μπορούν να αναλάβουν το ρόλο του “κακού”, μετατρέποντας ουσιαστικά το παιχνίδι σε παραλλαγή του Dungeon Keeper. Μπορούν να σχεδιάσουν επίπεδα, να επιλέξουν παγίδες και λοιπά εμπόδια και να εξαπολύσουν τελικά το δημιούργημά τους σε ανυποψίαστους ήρωες. Μέσα σε όλα ετοιμάζεται και beta testing για το φθινόπωρο.

Οι πιο “περίεργες” προσθήκες βέβαια ήταν το DLC του Dead Rising που “γιορτάζει” οτιδήποτε σχετικό με Capcom (παρότι ο τίτλος εκδίδεται από την Microsoft Studios) και έχει ονομασία που απλά είναι σαν το ελληνικό χρέος: μη διαχειρίσιμη.

Προσθήκη είδαμε και στο Project Spark που επιτρέπει πλέον στους παίκτες να χρησιμοποιήσουν υλικό και χαρακτήρες από τη σειρά Conker για να σχεδιάσουν δικούς τους τίτλους, επίπεδα και καταστάσεις.

Αλλά στο τέλος ήταν ώρα για πιο βαρύγδουπες αποκαλύψεις.

Για αρχή επισημοποιήθηκε το Halo: The Master Chief Collection. Και δεν ήταν απλή υπόθεση. Ουσιαστικά ο τίτλος που έρχεται το Νοέμβριο περιλαμβάνει τους φημολογούμενους τίτλους (Halo, Halo 2, Halo 3 και Halo 4) μόνο που το Halo 2 είναι remake τύπου Halo Anniversary Edition. Τόσο ώστε να περιλαμβάνει και το πρωτότυπο multiplayer. Όλο το περιεχόμενο είναι διαθέσιμο εξ αρχής, περιλαμβάνονται όλοι οι χάρτες και όλα τρέχουν, φυσικά, σε 1080p60. Αλλά τα πράγματα περιπλέκονται.

Ο τίτλος θα περιλαμβάνει και το Halo Nightfall, που δεν είναι παρά η τηλεοπτική σειρά Halo που ετοιμάζεται υπό το βλέμμα του Ridley Scott για να γεφυρώσει Halo 4 και Halo 5 αλλά και το περιθώριο (με προπαραγγελία) να λάβετε μέρος στην beta του Halo 5: Guardians, η οποία ξεκινά στις 5 Δεκεμβρίου.

Για αυτό και είδαμε trailer τόσο για την beta του επόμενου Halo, όσο και για τη συλλογή που εξιστορεί τα του Master Chief.

Με αυτόν τον τρόπο η Microsoft θα έχει να λέει πως όχι μόνο εκσυγχρονίζει σημαντικό μέρος της σειράς Halo για να πάρουν έστω και μια πιο γνώριμη γεύση οι φίλοι της σειράς αλλά, έστω κάποιοι, θα παίξουν φέτος Halo 5: Guardians. Έστω και δείγμα του.

Και μετά…τα “νέα”. Η Microsoft θυμήθηκε το Phantom Dust από την εποχή του πρώτου Xbox. Πρόκειται για τίτλο που δεν είδαμε ποτέ στην Ευρώπη (αφού κυκλοφόρησε μόνο σε Αμερική και Ιαπωνία). Δεν είδε ποτέ sequel και, ουσιαστικά, ξεκινά ξανά από την αρχή για το Xbox One. Είναι από τις περιπτώσεις που τυπικά δεν πρόκειται για νέο IP, αλλά με ένα μέρος του κόσμου να το αγνοεί και τόσα χρόνια να έχουν μεσολαβήσει από το πρωτότυπο, η αγορά μάλλον ως κάτι νέο θα το δει.

Για το τέλος η Microsoft κράτησε το νέο Crackdown. Αναπτύσσεται από διαφορετική αυτή τη φορά ομάδα αλλά ο βασικός υπεύθυνος, Dave Jones, επιστρέφει για να κρατήσει την ιδέα στο επιθυμητό επίπεδο.

Με την αναβίωση των franchises έγινε ουσιαστικά το πέρασμα από τις κυκλοφορίες του 2014 σε εκείνες του 2015 ενώ υπογραμμίστηκε και η τάση της φετινής E3: λίγα νέα κι αυτά “μακρινά”.

Η Microsoft δεν στράφηκε, ούτε αυτή τη φορά, σε νέα IP, με μοναδική εξαίρεση το ήδη γνωστό Sunset Overdrive. Επέστρεψε όμως στο gaming και θέλησε να φωνάξει όχι μόνο την επαναφορά της στα πράγματα αλλά και τη διαφορετική στάση που θα κρατά από εδώ και πέρα απέναντι στο κοινό της. Έχει πλέον ειδική υπηρεσία για κριτικές και crowdsourcing ιδεών. Αφού διαφωνείτε με την κατεύθυνση του Xbox, η Microsoft πετά το μπαλάκι σε εσάς. Για να λαμβάνετε και το λογαριασμό από εδώ και πέρα.

Για την περίπτωση που υπήρχε αμφιβολία, Kinect και Xbox 360 είχαν κυρίως διακοσμητική παρουσία. Απλά σε κάποιους τίτλους έχει να λαμβάνει και το Xbox 360 (όπως στην περίπτωση του Forza Horizon 2) ενώ κάθε αναφορά σε Kinect περιορίστηκε στα Fantasia: Music Evolved και Dance Central: Spotlight. Είναι χαρακτηριστικό επίσης πως κανένας “μεγάλος” της Microsoft δεν ανέφερε το Kinect κατά τη διάρκεια της παρουσίας, ούτε πότε θα διατεθεί ξεχωριστά και σε ποια τιμή. Λέγαμε ότι το Kinect μετατράπηκε σε κομπάρσο. Στην παρουσίαση της Microsoft για τη φετινή E3, ήταν το μαύρο πρόβατο.

Τα παθήματα άλλωστε έχουν αξία μόνο όταν γίνονται μαθήματα.

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions