Nintendo @ E3 2014: Νέοι τίτλοι παντού

0

Full του Wii U

Φέτος στην E3 μας μπέρδεψε η Nintendo. Πήρε ως αποκλειστικό τίτλου το Devil’s Third του Itagaki Tomonobu και δεν το ανέφερε στην παρουσίαση. Έχει στα σκαριά δύο νέους τίτλους του Miyamoto Shigeru για Wii U και τους έδειξε κατόπιν εορτής. Με την προβληματική υποστήριξη από άλλους publishers και παράπονα πως το GamePad δεν αξιοποιείται επαρκώς, μένει η εντύπωση που δεν βρέθηκε λίγος χώρος και για αυτές τις ανακοινώσεις στη βασική παρουσίαση. Χώρος δεν έγινε ούτε για το επιβεβαιωμένο αλλά άφαντο Star Fox του Wii U.

Από την άλλη βέβαια…η Nintendo έδειξε τους περισσότερους νέους τίτλους από κάθε άλλο “μεγάλο”. Για την Nintendo είναι ανάγκη να κινηθεί έτσι, αλλιώς τα κενά απλά θα γιγαντώνονταν ακόμη περισσότερο. Από συγκυρία λοιπόν η παρουσίαση της Nintendo είχε αποκλειστικά και μόνο δικούς της τίτλους.

Η αρχή της παρουσίασης μοίραζε γέλιο και χαμόγελα πάντως.

Πήρε σειρά το Super Smash Bros., μάθαμε για Wii Fighters (με τα δικά του fighting styles) αλλά και πως η έκδοση για 3DS έχει συγκεκριμένη ημερομηνία, αλλά η παραγωγή προχωρά με την ψυχή στο στόμα μιας και το debugging παίρνει περισσότερο χρόνο και κόπο από ό,τι υπολόγιζαν οι δημιουργοί.

Χώρεσαν βέβαια κι άλλοι γνώριμοι τίτλοι. Είδαμε (ξανά) το Bayonetta 2 που έρχεται το φθινόπωρο παρέα με το πρώτο Bayonetta.

Η υπενθύμιση για τα Pokémon Omega Ruby και Alpha Sapphire ήταν μάλλον η μοναδική αναφορά στο 3DS.

Αυτή τη φορά προβλήθηκε πιο αντιπροσωπευτικό video για το X, που ονομάζεται πλέον Xenoblade Chronicles X. Ίσως για καλό αφού είναι πιο πιθανό να θυμάται κανείς ότι άκουσε πολύ καλά λόγια το Xenoblade Chronicles του Wii.

Βέβαια ο τίτλος της Monolith έρχεται το 2015. Πιο κοντά βρίσκεται το Hyrule Warriors που δείχνει ιδιαίτερα συνδυαστική προσπάθεια με Omega Force, Team Ninja και Nintendo να βάζουν το χεράκι τους. Βέβαια…πρόκειται για άλλο ένα spin-off της κλασικής συνταγής Musou/Warriors που περισσότερες πιθανότητες έχει να σταθεί στην Ιαπωνία, παρά οπουδήποτε αλλού. Μέχρι να το δοκιμάσουμε, είναι προτιμότερο να παραμείνουμε επιφυλακτικοί.

Το αυτόματο σχεδόν highlight της παρουσίασης ήταν το πρώτο δείγμα από το επόμενο The Legend Of Zelda που αναμένεται εντός του 2015. Όχι μόνο επειδή ήταν όμορφο, αλλά, πολύ περισσότερο, επειδή θα είναι ο πρώτος τίτλος της σειράς με ανοιχτό κόσμο. Ο παίκτης θα μπορεί να πάει όπου βλέπει, όπου θέλει, όχι να μετακινείται μεταξύ αυτοτελών περιοχών με συγκεκριμένη σειρά.

Ωστόσο η Nintendo είχε και νέα πράγματα στο πρόγραμμα. Έγιναν τα αποκαλυπτήρια των Amiibo, που δεν είναι παρά το εμπορικό όνομα για τα προϊόντα του Nintendo Figurine Platform. Μάθαμε, λίγο-πολύ, πράγμα που ήδη γνωρίζαμε. Πως οι φιγούρες θα κρατούν δεδομένα, θα αναγνωρίζονται από το GamePad του Wii U (και του χρόνου από το 3DS με αξεσουάρ) και θα μεταφέρονται από σύστημα σε σύστημα. Σε αντίθεση με τα παραδείγματα των Disney Infinity και Skylanders, τα Amiibo θα χρησιμοποιούνται σε πολλαπλούς τίτλους, με την αρχή να γίνεται σε Mario Kart 8 και Super Smash Bros. For Wii U.

Η χρήση τους θα βελτιώνει τα στατιστικά τους και κάπως έτσι θα αποκτούν, σταδιακά, μεγαλύτερη αξία και για τον παίκτη. Φανταζόμαστε και για το eBay. Αυτό που δεν μάθαμε βέβαια είναι πού θα κυμαίνονται οι τιμές των Amiibo.

Όμως η εταιρεία ανακοίνωσε 5 νέους τίτλους για το Wii U, ένας εκ των οποίων θα προλάβει τις φετινές γιορτές.

Ο κοντινότερος λοιπόν σε εμάς είναι το Captain Toad Treasure Tracker που δείχνει να στηρίζεται στα challenges του Toad από το Super Mario 3D World.

Και, όπως συμβαίνει γενικά στη φετινή E3, περνάμε για τα καλά στο 2015. Το Kirby And The Rainbow Curse που δείχνει να πατά στη λογική του Canvas Curse του 2005 με έντονη αίσθηση…πλαστελίνης. Είναι μια ξεκάθαρη προσπάθεια για τίτλο που απαιτεί χρήση του GamePad.

Το Yoshi’s Woolly World είναι ένας ακόμη νέος τίτλος που, εκ πρώτης όψεως, θυμίζει το Kirby’s Epic Yarn. Η ομάδα ανάπτυξης φαίνεται να έχει κάνει ιδιαίτερη δουλειά ώστε όλα να δείχνουν μάλλινα και πειστικά, ενώ στόχος είναι οι μηχανισμοί να βασίζονται στη φύση και την ιδιαιτερότητα του υλικού. Έρχεται στις αρχές του 2015.

Μέσα στο 2015 θα εμφανιστεί και το Mario Maker που επιτρέπει τη δημιουργία επιπέδων, είτε σε αισθητική 8-bit είτε α λα New Super Mario Bros. U. Ο Mario μπαίνει λοιπόν λίγο στα λημέρια του LittleBigPlanet και όλα εξαρτώνται από τη δημιουργικότητα των παικτών. Είναι θέμα χρόνου να προκύψουν μερικά εκπληκτικά επίπεδα.

Τίποτα από όσα αναφέρθηκαν στην παρουσίαση δεν είχε να κάνει με καθαρά νέο IP. Εκτός από το Splatoon. Ο πιο εύκολος τρόπος να αναφερθεί κανείς στον τίτλο είναι λέγοντας ότι πρόκειται για multiplayer shooter κατά την Nintendo. Έτσι εξηγείται πως οι παίκτες χειρίζονται ανθρωπόμορφα καλαμάρια που εκτοξεύουν μελάνι σε διάφορα χρώματα, με κάθε χαρακτήρα να μπορεί να “κολυμπά” στο δικό του μελάνι.

Κλασική περίπτωση Nintendo

Δεν ακούσαμε τίποτα από την εταιρεία για τα σχέδιά της στις αναπτυσσόμενες χώρες. Βέβαια η αμερικανική αγορά στην οποία απευθύνεται πρωτίστως η E3 μάλλον δεν θα αντιμετώπιζε κάτι τέτοιο με χιούμορ. Δεν μάθαμε τίποτα για το λεγόμενο Quality Of Life. Δεν είδαμε το κλίμα να αλλάξει ως προς την υποστήριξη από άλλους publishers. Η εξασφάλιση του Devil’s Third για το Wii U σημαίνει ότι ο τίτλος μάλλον θα έχει για του χρόνου τον ίδιο ρόλο με το Bayonetta 2 για το 2014. Και ας έχει έτοιμους τίτλους η Ubisoft που τους κρατά μέχρι να δει τις πωλήσεις που θέλει από τη Nintendo.

Παράλληλα, σε απόλυτους αριθμούς, μόνο η Nintendo έκανε τον κόπο να ανακοινώσει τόσους νέους τίτλους, ακόμη και αν μετράμε μόνο εκείνους που είδαμε στο Digital Event. Επιπλέον ήταν μόλις η δεύτερη εταιρεία, μετά τη Ubisoft, που επέλεξε να δείξει gameplay από κάθε τίτλο που ανέφερε στην παρουσίαση. Υποτίθεται ότι το CG φαινόμενο θα έμενε πίσω μας τώρα που τα real time graphics έχουν προχωρήσει αρκετά, αλλά προφανώς αυτό δεν ισχύει. Άλλωστε είναι πιο γρήγορη υπόθεση ένα CG trailer για να παραγεμίσει μια παρουσίαση από κάτι σχετικά λειτουργικό για live ή έστω σκηνοθετημένο demo.

Η Nintendo πάντως ακολούθησε την τάση της E3 με τους περισσότερους νέους και σημαίνοντες τίτλους της να αναμένονται το 2015, κάποιοι στις αρχές και κάποιοι πιο αργά. Αλλά το φαινόμενο αυτό είναι άλλο ζήτημα και καθόλου τυχαίο όπως φαίνεται.

Μακράν το πιο “παράξενο” ήταν το γεγονός ότι το 3DS αναφέρθηκε μόνο στα πλαίσια του Super Smash Bros. και των Pokémon Omega Ruby και Pokémon Omega Sapphire. Η Nintendo είχε πει στο παρελθόν ότι θα στηριχθεί περισσότερο στο 3DS, από όπου έχει και τα περισσότερα έσοδα, ενώ θα συνεχίσει τις προσπάθειές της στο Wii U. Αρνήθηκε να ασχοληθεί γρήγορα με νέο hardware λέγοντας ότι έτσι θα δημιουργούσε μεγαλύτερο πρόβλημα σε όσους στηρίζουν ήδη στο Wii U. Κι όμως, στην E3 του 2014, τα πάντα φώναζαν Wii U.

Κατά κάποιον τρόπο η φετινή παρουσία της εταιρείας είναι το αντίστροφο του γνωμικού ότι οι φίλοι της εταιρείας είναι εκείνοι που τη στηρίζουν φανατικά. Επί Wii U αυτό δεν είναι τόσο δεδομένο ή έκδηλο όσο σε προηγούμενες γενιές βέβαια, αλλά η Nintendo είναι εκείνη που προσπαθεί πλέον να στηρίξει εκείνους που την εμπιστεύονται παρά την κακή εμπορική εικόνα του Wii U.

Η Nintendo μάλλον πρέπει να ζει τον προσωπικό της εφιάλτη καθώς προσπαθεί, ως The King Of Red Lions, να περάσει τη φουρτούνα στον κόσμο του Wind Waker. Αλλά φαίνεται πως, ακόμη κι αυτό, αποφασίζει να το κάνει με το δικό της, cel-shaded στιλ.

Θα συνεχίσουμε να την κατηγορούμε ότι απέχει από νέα IP για ποικίλα γούστα (αν και το Splatoon είναι επιτέλους μια κίνηση ενδιαφέροντος), αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να την κατηγορήσουμε για το πλήθος νέων τίτλων στην E3. Ειδικά σε αυτήν την E3.

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions