Συνδυασμός Minecraft με FPS.
To Minecraft, μετά την τεράστια επιτυχία που σημείωσε, έδωσε μεγάλη ώθηση στα indie video games και δημιούργησε το δικό του εικαστικό ύφος με τα πάντα να είναι “pixelιασμένα”. Τo Blockstorm προσπαθεί να ενώσει το συγκεκριμένο στιλ με το είδος των Multiplayer FPS, αλλά και τη δυνατότητα για δημιουργία περιεχομένου από τους ίδιους τους παίκτες. Τα γραφικά καταφέρνουν να φέρουν τη δουλειά τους εις πέρας αλλά, τουλάχιστον στο γράφοντα, φαίνεται να μην ταιριάζουν στο είδος. Η συνεχής κίνηση της κάμερας συνδυασμένη με τα χοντροκομμένα κομμάτια πολλές φορές κουράζει. Ίσως αν κάποιος έχει ασχοληθεί περισσότερο με παρόμοιους τίτλους να μπορεί να συνηθίσει πιο εύκολα. Επίσης, ανάλογα με το χάρτη και το background, αρκετές φορές είναι δύσκολο να διακρίνετε κάποιον αντίπαλο κάτι που μπορεί να αποβεί μοιραίο στο συγκεκριμένο είδος.
Αν εξαιρέσουμε τον οπτικό τομέα το Blockstorm μοιάζει αρκετά με οποιοδήποτε άλλο FPS όσον αφορά τα βασικά συστατικά του gameplay. Τα διαθέσιμα game modes, τουλάχιστον στη φάση που βρίσκεται τώρα ο τίτλος, είναι τα Deathmatch, Team Deathmatch και Assault. Καμία έκπληξη εδώ. Πριν από κάθε match επιλέγετε και χαρακτήρα χωρίς να υπάρχει διαφορά μεταξύ τους πέρα από την εμφάνιση. Τέλος επιλέγετε τον εξοπλισμό σας για κάθε μία από τις έξι κατηγορίες που υπάρχουν: Rifle, Handgun, Grenade, Shovel, Cube και Knife. Κάθε αντικείμενο έχει συγκεκριμένο βάρος με τις επιλογές σας να επηρεάζουν την ταχύτητα που θα έχει ο χαρακτήρας σας. Αρκετά ενοχλητικό είναι το ότι οι επιλογές σας στα αντικείμενα δεν αποθηκεύονται μετά από κάθε match με αποτέλεσμα να πρέπει να τα επιλέξετε από την αρχή. Αυτό όμως μπορεί να διορθωθεί στη συνέχεια.
Θα είδατε παραπάνω στις κατηγορίες των αντικειμένων τα Shovel και Cube. Αυτά τα δύο κάνουν το Blockstorm να διαφέρει από τα υπόλοιπα FPS, αλλά και να μοιάζει πάρα πολύ με το Minecraft, με εξαίρεση τον πυρήνα του gameplay. Σχεδόν τα πάντα σε κάθε χάρτη, εκτός από κάποια blocks που αποτελούν το βασικό σκελετό, μπορούν να καταστραφούν. Αυτό μπορείτε να το επιτύχετε με τα όπλα σας, ακόμα πιο αποτελεσματικά με εκρηκτικά ή πιο αθόρυβα με το φτυάρι. Εκτός όμως από το να μπορείτε να καταστρέφετε τα πάντα μπορείτε να δημιουργήσετε ό,τι σχεδόν θέλετε. Με τη βοήθεια των cubes μπορείτε να φτιάξετε πύργους για να ανεβείτε σε ψηλότερα σημεία, τοίχους που θα χρησιμοποιήσετε για προστασία ή να χτίσετε τις πόρτες και τα περάσματα ώστε να στριμώξετε τους αντιπάλους σας σε μία μικρή περιοχή του χάρτη. Οι παραπάνω δυνατότητες προσδίδουν μία άλλη δυναμική στον τίτλο, αφού μπορείτε να τις εκμεταλλευτείτε για να καταστρώσετε τη στρατηγική που θα σας φέρει τη νίκη.
Το πιο σημαντικό στοιχείο του Blockstorm όμως είναι η ύπαρξη των Map και Character Editors. Οι Editors είναι πραγματικά λεπτομερέστατοι και μπορείτε να φτιάξετε ό,τι έχετε φανταστεί. Αν έχετε παίξει Minecraft ή κάποιο παρόμοιο τίτλο θα νιώσετε σαν στο σπίτι σας και δεν θα δυσκολευτείτε καθόλου. Για τους υπόλοιπους θα χρειαστεί λίγος χρόνος μέχρι να συνηθίσουν. Ακόμα και στη φάση του early access οι παίκτες έχουν αρχίσει να δημιουργούν χάρτες και χαρακτήρες με πολλές φορές αστεία αποτελέσματα (όπως μία αρκετά μεγάλη κότα για χαρακτήρα).
Υπάρχουν αρκετές ελλείψεις που θα πρέπει να διορθωθούν στη συνέχεια όπως η ύπαρξη μόνο text chat και όχι δυνατότητας για voice chat. Επίσης ο ηχητικός τομέας βρίσκεται αρκετά πίσω αφού υπάρχει μόνο ένα μουσικό κομμάτι, το οποίο ακούγεται μόνο στα menus και τους editors, ενώ υπάρχει παντελής έλλειψη ήχων ambient. Από την άλλη πλευρά μπορείτε να ακούτε τα βήματα των αντιπάλων σας και να εντοπίζετε τη θέση τους αν βρίσκονται σχετικά κοντά.
Η ολοκληρωτική εξάρτηση του Blockstorm από το κοινό του λόγω των Editors μπορεί να αποδειχτεί δίκοπο μαχαίρι. Αν το αγαπήσει ο κόσμος και δημιουργεί συνέχεια νέους χάρτες και χαρακτήρες τότε μπορεί να πετύχει. Στην αντίθετη περίπτωση θα τα βρει σκούρα.