PixelJunk Shooter Ultimate – Review

0

2 σε 1, νοικοκυρεμένα

Το PixeJunk Shooter Ultimate δεν είναι το port που περιμένετε. Αυτό τουλάχιστον είναι σίγουρο. Ο τίτλος που είναι πολύ πιθανό να έχετε ήδη στη διάθεσή σας αφού προσφέρεται σε συνδρομητές PS Plus, τόσο σε PS4 όσο και σε PS Vita, αποτελεί ταυτόχρονα συνένωση αλλά και ελαφρύ εκσυγχρονισμό δύο τίτλων του PS3: PixelJunk Shooter και PixelJunk Shooter 2. Αν περιμένετε να το αντιληφθείτε βέβαια από κάποιο σημάδι στο PixelJunk Shooter Ultimate, τότε μάλλον θα περιμένετε για πάντα.

Ουσιαστικά οι δύο τίτλοι συνενώθηκαν και η μετάβαση από τον έναν στον άλλον είναι διαφανής και γραμμική, χωρίς κάποια σήμανση η διευκρίνιση. Με λίγα λόγια το αποτέλεσμα αφήνει την εντύπωση ότι πρόκειται για εξ αρχής ενιαίο τίτλο. Εκεί που τελειώνει το ένα αρχίζει το άλλο και το μενού δεν επιτρέπει επιλογή μεταξύ των δύο. 6 κόσμοι με 5 επίπεδα ο καθένας αφιερώνονται στο να προκαλέσουν τη χρησιμότητα του όρου shooter στον τίτλο του παιχνιδιού.

Η εξερεύνηση και οι γρίφοι πρωταγωνιστούν άλλωστε με το shooting των εχθρών να αποτελεί παράκαμψη σε σχέση με το shooting στο περιβάλλον και την αξιοποίηση φυσικών στοιχείων. Κάθε επίπεδο χωρίζεται στην πράξη σε τμήματα. Στόχος του παίκτη είναι να σώσει τους επιστήμονες που βρίσκονται παγιδευμένοι σε κάθε τμήμα. Αν χαθούν (ακόμη και από φιλικά πυρά, πράγμα όχι και τόσο δύσκολο) 5, τότε ο παίκτης ξεκινά από την αρχή. Ειδάλλως απλά συνεχίζει την προσπάθειά του που, αργά ή γρήγορα, θα του ανοίξει το δρόμο τόσο σε πιο σπάνιους και κρυφούς επιστήμονες όπως και στο επόμενο τμήμα του επιπέδου.

Το επίπεδο χωρίζεται σε μέρη και υπάρχει χώρος και βάση για περιβαλλοντικούς γρίφους. Τα πυρά τους σκάφους που ελέγχετε διαλύσουν πέτρινους σχηματισμούς αλλά, κατά κανόνα, δεν τα πηγαίνει και πολύ καλά με αυξημένη θερμότητα. Η έντονη χρήση πυρών φτάνει το σκάφος στα όριά του, αλλά αυτό είναι το λιγότερο από τη στιγμή που υπάρχουν θύλακες λάβας σε διάφορα σημεία. Σπάτε το φράγμα νερού για να γίνει η λάβα πέτρα που ύστερα μπορείτε να διαλύσετε; Μήπως το νερό είναι πολύ λίγο και μπορείτε απλά να το χρησιμοποιήσετε για να ρίξετε γρήγορα την αυξημένη θερμοκρασία του σκάφους; Ή μήπως είναι καλύτερο να ρίξετε λάβα στον πάγο για να δημιουργήσετε νέο υδάτινο θύλακα; Αργότερα τα πράγματα περιπλέκονται αφού υγρά με μαγνητικές ιδιότητες και εύφλεκτα αέρια περιπλέκουν την κατάσταση. Και αυτό πριν υπολογίσει κανείς αντικείμενα που αλλάζουν πλήρως τις ισορροπίες. Για παράδειγμα το νερό παίρνει το ρόλο της λάβας και η λάβα του νερού, πηγαίνοντας κόντρα σε όσα έχετε μάθει από πριν. Οι γρίφοι είναι η πραγματική απόλαυση αλλά και η ουσιώδης ταυτότητα του PixelJunk Shooter Ultimate. Η διάσωση των διαφόρων επιστημόνων πάντως είναι μεγαλύτερος μπελάς από όσο φαίνεται. Για αρχή η μανούβρα που θα κάνετε για να αξιοποιήσετε τα στοιχεία που έχετε στα χέρια σας, αν δεν σκεφτείτε αρκετά μπροστά, μπορεί να οδηγήσει σε απώλειες. Αυτό βέβαια δεν είναι πρόβλημα. Η εξέλιξη είναι κάπως πιο ενοχλητική βέβαια όταν πυρά πετυχαίνουν κάποιους επιστήμονες, πριν καν δείτε πού ακριβώς βρίσκονται. Μερικά φορές η απώλεια δεν οφείλεται σε κακό πλάνο, κακή εκτέλεση ή έλλειψη ικανότητας, αλλά στην τύχη.

Αυτό θα σας ενοχλήσει πολύ περισσότερο από το ότι πρόκειται για port με βελτιωμένη ανάλυση, UI και χωρίς καμία διάθεση να ενσωματώσει λειτουργίες του DualShock 4 που θα ήταν ξένες στο αρχικό design. Μην περιμένετε λοιπόν κάτι από light bar, touch pad κ.λπ. Όπως λειτουργούσαν οι πρωτότυποι τίτλοι, έτσι λειτουργούν και στο PS4 (ή στο PS Vita). Άλλωστε ο τίτλος υποστηρίζει και Cross-Buy αλλά και Cross-Save, οπότε η μετάβαση από σύστημα σε σύστημα είναι αγόγγυστη.

Το PixelJunk Shooter Ultimate λοιπόν έρχεται περισσότερο ως πλήρης έκδοση, με τις αυτονόητες βελτιώσεις. Είναι η καλύτερη, προφανώς, έκδοση, χωρίς να διορθώνει βέβαια τις μικρές αστοχίες των πρωτοτύπων. Ταυτόχρονα είναι και η πιο προσιτή αφού είναι πλήρης περιεχομένου και έτοιμη για τηλεόραση και τσέπη. Ίσως η κατάλληλη ευκαιρία για να δείτε πώς απέκτησε όνομα η “σειρά” PixelJunk.

7

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions