Η μεγάλη απόδραση των videogames;
Ως τέκνο του Kickstarter το The Escapists των Chris Davis και Mouldly Toof Studios, έρχεται να καλύψει το κενό μιας κατηγορίας χωρίς ιδιαίτερη εκπροσώπηση στα videogames: αυτή των τίτλων με αποκλειστικό στόχο την απόδραση. Ο ίδιος ο δημιουργός έχει δηλώσει ότι σκοπός του είναι να μεταφέρει στους παίκτες τη λογική ταινιών όπως τα The Great Escape και The Shawshank Redemption, που μπορεί κατά περιπτώσεις να είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε αποδράσεις άλλων τίτλων, ποτέ όμως δεν είχαν τη δυνατότητα να καταστρώσουν μία εξ αρχής και να ασχοληθούν αποκλειστικά με αυτή.
Αυτή τη φορά όλα είναι στον αέρα. Δεν υπάρχει κάποιο οργανωμένο σχέδιο και καθώς ο πρωταγωνιστής είστε εσείς, είναι στο χέρι σας να καταστρώσετε ένα. Θα πρέπει να κάνετε φίλους, ενίοτε και εχθρούς, να αποσπάσετε την προσοχή των φρουρών από τις ύποπτες ασχολίες σας, αλλά να είστε και τυπικοί με τις υποχρεώσεις που σας αναθέτουν για να μην κινήσετε υποψίες.
Όσο προχωράτε και αλληλεπιδράτε με τους έτερους φυλακισμένους, θα περάσουν από τα χέρια σας αρκετά αντικείμενα, άλλα περισσότερο και άλλα λιγότερο χρήσιμα, με την πιθανή χρήση τους να είναι στο χέρι σας. Μπορείτε για παράδειγμα να τοποθετήσετε ένα αντικείμενο σε κάποιο άλλο κελί, αντί για το δικό σας, ώστε να μην το βρουν πάνω σας σε ενδεχόμενο έλεγχο. Προσοχή απαιτείται στον τρόπο που αποκτάτε τα αντικείμενα καθώς, εάν κινήσετε υποψίες, όχι απλά θα τις “φάτε” από τους φρουρούς, αλλά θα γίνει έλεγχος στα αντικείμενα που έχετε πάνω σας και σε περίπτωση που βρεθεί κάτι που δεν πρέπει (όπως μία στολή φρουρού ή ένα φτυάρι), θα κατασχεθεί πάραυτα. Η alpha που δοκιμάσαμε πάντως δεν επέτρεπε επέκταση του “άμεσου” ελέγχου στο κελί σας, το οποίο όμως δεν την γλυτώνει ες αεί αφού μπορεί να διερευνηθεί σε άλλες περιπτώσεις αν προκαλέσετε υποψίες με τις κινήσεις σας.
Η μυρωδιά RPG δεν λείπει από τις φυλακές που θα συναντήσετε, αφού ο χαρακτήρας σας μπορεί να “ανεβάσει” συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και abilities. Έτσι πηγαίνοντας τακτικά στο γυμναστήριο ανεβάζετε τη δύναμή σας ώστε να τρέχετε γρηγορότερα ή να είστε πιο αποτελεσματικοί στη μάχη. Αυτό μαζί με τις καθημερινές σας ασχολίες φέρνουν και την απαραίτητη κούραση, κάνοντάς σας πιο αργούς. Μπορείτε να τη μειώσετε με ένα μπάνιο ή, φυσικά, με φαγητό και ύπνο.
Υπάρχει και σύστημα crafting που επιτρέπει το συνδυασμό αντικειμένων που έχετε αποκτήσει για να κατασκευάσετε άλλα, πολύτιμα στην προσπάθειά σας για απόδραση. Ελαφρώς καθοδηγούμενο βέβαια, καθώς υπάρχουν σημειώσεις εντός της φυλακής που σας δίνουν οδηγίες για το τι και πώς πρέπει να συνδυάσετε. Πάντως η ύπαρξή τους είναι μεν φτωχή στην alpha, αλλά υπάρχουν ελπίδες για πολύ μεγαλύτερο αριθμό αντικειμένων και συνδυασμών στην τελική έκδοση.
Είναι πολύ ευχάριστο ότι οι παραπάνω μηχανισμοί συνδυάζονται αρμονικά και μπορούν να προσφέρουν ικανοποίηση στους παίκτες που σχεδιάζουν, οργανώνουν και φέρουν εις πέρας το σχέδιό τους. Οι προσδοκίες μας μπορούν να γίνουν ακόμα μεγαλύτερες σκεπτόμενοι τις δηλώσεις του Davis για μεγάλο αριθμό φυλακών, τη δυνατότητα επιλογής πολλαπλών τρόπων απόδρασης αλλά και την ύπαρξη editor, που επιτρέπει στον καθένα να σχεδιάσει το Αλκατράζ που πάντα ονειρευόταν. Και στη συνέχεια να αποδράσει από αυτό.
Σε αυτή τη φάση για το μόνο που μπορούμε να κατηγορήσουμε το The Escapists είναι η αργή εξέλιξή του, από τη στιγμή που ξεκινάτε μέχρι την εξέλιξη του σχεδίου σας. Όμως καμία μεγάλη απόδραση δεν σχεδιάστηκε μέσα σε ένα βράδυ. Σωστά;