Ξαναζεσταμένο, μα καλό φαγητό.
Το MotoGP 14 είναι η πιο πρόσφατη προσπάθεια της ιταλικής Milestone S.r.l. να προσφέρει στους fans του μηχανοκίνητου αθλητισμού τη δυνατότητα να ζήσουν μέρος της συγκίνησης που χαρακτηρίζει την οδήγηση στα όρια μιας αγωνιστικής μοτοσυκλέτας. Αλλά το ιταλικό studio ξεκινά με λάθος.
Η Milestone S.r.l. δεν απέφυγε, για ακόμα μία φορά, τη μακρά πορεία στο campaign mode όπου καλείστε να κερδίσετε, ή τουλάχιστον να συμμετάσχετε, στις κατηγορίες moto3 και moto2, πριν ανοίξουν οι πόρτες για την κατηγορία που δανείζει το όνομά της στον τίτλο. Το συγκεκριμένο σύστημα καθυστερεί την πρόοδο και σε συνδυασμό με τις μεγάλες σε διάρκεια σεζόν είναι μάλλον βέβαιο ότι το ενδιαφέρον σας θα έχει μειωθεί μέχρι την επικείμενη άνοδο. Χρυσώνοντας το χάπι για τους πιο βιαστικούς υπάρχει η δυνατότητα να τρέξετε ξεχωριστά κάποιο GP του παγκοσμίου πρωταθλήματος ή ακόμα και να τρέξετε ολόκληρο το πρωτάθλημα με κάποιον από τους γνωστούς αναβάτες.
Το ενδιαφέρον σας δεν πρόκειται να τονωθεί ούτε από τη γραφική απεικόνιση του MotoGP 14, τουλάχιστον όσον αφορά το περιβάλλον των διαδρομών, μιας και εμφανίζεται χωρίς ίχνος λεπτομέρειας και με έντονο aliasing. Από την άλλη τόσο οι αναβάτες όσο και οι μηχανές ξεχωρίζουν με τη λεπτομέρεια στο σχεδιασμό τους, σήματα χορηγών που φέρουν αλλά και σε σημεία τις σκιάσεις να υποδηλώνουν ότι, σε αυτή την περίπτωση, δόθηκε η δέουσα προσοχή από τους Ιταλούς. Επιπλέον οι αναβάτες κινούνται με πολύ φυσικό τρόπο πάνω στις μηχανές, μεταφέροντας το βάρος τους πειστικά σε κάθε πλευρά για να δώσουν τις ανάλογες κλίσεις, αλλά και όταν προσπαθούν να κρατηθούν πάνω σε αυτές σε περίπτωση κάποιας επαφής.
Άλλη μία παγίδα που δεν απέφυγε η ομάδα ανάπτυξης είναι, όπως και σε άλλους τίτλους της, τα μεγάλα loading times, με το σχεδιασμό των μενού να χαρακτηρίζεται μεν λειτουργικός, όμως ειδικά στα σημεία πριν τους αγώνες που (προσπαθεί να) θυμίζει τις αντίστοιχες προσπάθειες της Codemasters, η απόκρισή τους είναι υπερβολικά αργή, καθιστώντας την περιήγησή σε αυτά τουλάχιστον κουραστική. Χαρακτηριστικό είναι ότι σε περίοδο χρονομετρημένων δοκιμών και πριν ανεβούμε στη μοτοσυκλέτα χρειάστηκε ένα λεπτό loading πριν το παιχνίδι εμφανίσει τους χρόνους που έχουν σημειώσει οι αντίπαλοι αναβάτες στη συγκεκριμένη περίοδο.
Μιας και αναφερθήκαμε στους αντίπαλους αναβάτες, αξίζει να σταθούμε στην ΑΙ η οποία συμπεριφέρεται τουλάχιστον ρεαλιστικά, με τους αντιπάλους να αλλάζουν γραμμές ανάλογα με τη δική σας προσέγγιση και να επιτίθενται συνεχώς, εκμεταλλευόμενοι τα λάθη σας. Στα δυσκολότερα επίπεδα δυσκολίας δε, το MotoGP 14 μπορεί να αποτελέσει πραγματική πρόκληση, χωρίς όμως να χαρακτηρίζεται σε καμία περίπτωση άδικο. Απλά για να σταθείτε ανταγωνιστικοί σε αυτά θα πρέπει να κάνετε καλή προπόνηση και να έχετε εξοικειωθεί ιδιαίτερα με τους μηχανισμούς του τίτλου.
Για τους πιο σκληροπυρηνικούς υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης κάποιων παραμέτρων της μηχανής σας, όχι όμως όπως θα περιμένατε. Αντί να μπείτε στο αντίστοιχο μενού για να σκαλίσετε τις ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας σας, όπως για παράδειγμα το γρανάζωμα ή τη σκληρότητα των αναρτήσεων, λέτε στον μηχανικό τι δεν σας άρεσε κατά τη δοκιμή σας και αυτός αναλαμβάνει να το διορθώσει. Λειτουργικό για όσους δεν θέλουν πολλά πολλά μεν, “ξενέρωτο” για τους υπόλοιπους που θα ήθελαν να…λερώνουν τα εικονικά τους χέρια. Κάθε μηχανή που χειρίζεστε στο campaign mode μπορεί να δεχθεί αναβαθμίσεις σε διάφορα σημεία που θα επιλέγετε εσείς, οπότε έχετε εν μέρει τη δυνατότητα να διορθώσετε, έστω και κατά τη διάρκεια της σεζόν, τα όποια αδύναμα σημεία θεωρείτε ότι χρήζουν προσοχής στο όχημά σας.
Η οδήγηση καθεαυτή αποτελεί το δυνατό σημείο του MotoGP 14 ξεκινώντας από το tutorial όπου ο παίκτης καλείται να εξοικειωθεί με το χειρισμό αλλά και να προσαρμόσει το στιλ της οδήγησης του εικονικού του αναβάτη όπως τον βολεύει. Επιπλέον έχετε τη δυνατότητα να αλλάζετε δυναμικά, την ώρα που οδηγείτε, το επίπεδο του traction control, του ελέγχου της πρόσφυσης δηλαδή, έτσι ώστε να φέρνετε τον έλεγχο του πίσω μέρους της μηχανής στα μέτρα σας ακόμα και ανάλογα με τη χάραξη της κάθε στροφής.
Η καλή αίσθηση ενισχύεται και από τη διαφορετικότητα που χαρακτηρίζει τις μηχανές κάθε κατηγορίας, με αυτές των μικρότερων κατηγοριών να δείχνουν και να νιώθουν πιο…”μανιτζέβελα”, με τις δραστικές αλλαγές να έρχονται πλέον στη μεγάλη κατηγορία που δεν συγχωρεί τα λάθη και τις απότομες κινήσεις με το χειριστήριο. Στη συγκεκριμένη κατηγορία θα ακούσετε κιόλας τη διαφορά αφού οι κινητήρες έχουν πιο άγριο και πειστικό ήχο, σχετικά κοντά στην πραγματικότητα, σε αντίθεση με αυτές των moto3 και moto2 που η αλήθεια είναι ότι δεν ακούγονται τόσο δουλεμένες.
Εν τέλει η Milestone S.r.l. κατορθώνει να παραδώσει για μια ακόμα φορά ένα αξιοπρεπές προϊόν. Επαναλαμβάνει βέβαια, με μαθηματική ακρίβεια, τα ίδια λάθη με τις προηγούμενες κυκλοφορίες της σειράς (αλλά και τους τίτλους της ίδιας γενικότερα), επιτυγχάνει όμως και στα ίδια ακριβώς σημεία καθιστώντας το MotoGP 14, κατόπιν εορτής, μια πάνω-κάτω γνωστή ποσότητα.
Μπορεί αυτό να είναι αρκετό για φέτος, όμως με την αναπόφευκτη μετάβαση στη νέα γενιά η ομάδα ανάπτυξης οφείλει να παρουσιάσει περισσότερες βελτιώσεις. Πόσο μάλλον όταν, ενώ έχει πετύχει στην ουσία, χάνει σε λεπτομέρειες.