Όταν έγινε γνωστό πως η Turtlerock είναι το studio πίσω από την ανάπτυξη του Evolve η αλήθεια είναι πως ο γράφων ένιωσε μια κάποιαν ευδαιμονία. Αν υπάρχει ένα studio που γνωρίζει πως να μαγειρεύει σωστά μια multiplayer εμπειρία τότε σίγουρα μπορούμε να μιλήσουμε με αισιοδοξία για τη μητέρα των Left4Dead.
Αυτή τη φορά, με το Evolve, η ομάδα από τη Νότιο Καλιφόρνια κινείται στα χωράφια του “ασυμμετρικού” multiplayer. Αυτό σημαίνει πως παρόλο που υπάρχει μία φαινομενική ανισορροπία στα ρόστερ των αντίπαλων πλευρών (τέσσερις κυνηγοί εναντίον ενός τέρατος) το studio έχει πετύχει μία πρωτοφανή αρμονία η οποία κυμαίνεται σε διάφορα επίπεδα από τα πρώτα δευτερόλεπτα μέχρι και τα τελευταία του κάθε παιχνιδιού, πράγμα που καθιστά αυτομάτως το Evolve ένα από τα πιο αναμενόμενα multiplayer games για τη νέα γενιά.
Στα πλαίσια της φετινής Gamescom αποκαλύφθηκε ένα ακόμα set από χαρακτήρες τόσο από την πλευρά των κυνηγών όσο και από την πλευρά των τεράτων. Συνολικά έχει ανακοινωθεί πως θα υπάρξουν 12 χαρακτήρες (4 για κάθε class) και 3 τέρατα στο launch. Τα classes χωρίζονται στα στερεοτυπικά, Assault, Medic, Support και Trapper. Αφήνοντας κατά μέρος τις δύο πρώτες που είναι αρκετά αυτονόητες αποφασίσαμε στα λίγα matches που είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε, να ασχοληθούμε με τις δύο τελευταίες classes και φυσικά -μιας και έχουμε κάποια ζητήματα- αναλάβαμε και το ρόλο του τέρατος. Με περίσσια επιτυχία σε κάθε περίσταση.
Αυτό που κάνει περισσότερη εντύπωση από τα πρώτα κιόλας δευτερόλεπτα είναι το πόση προσοχή έχει δοθεί από την Turtlerock στην απόδοση μιας ατμόσφαιρας που θυμίζει λίγο Alien, λίγο Predator, λίγο το ενδιάμεσό τους και όλες εκείνες τις ταινίες sci-fi που μας μεγάλωσαν με προσεκτικά, σχεδόν ευλαβικά, βήματα σε τροπικές ζούγκλες, με ουρλιαχτά τεράτων που στοίχειωναν τις νύχτες μας και ατάκες φτηνές, macho και υπέροχα εύηχες που τις ξεστομίζαμε στα προαύλια τρέχοντας αλαφιασμένοι. Τόσο ο ήχος όσο και το art direction, ο σχεδιασμός των όπλων και φυσικά των χαρακτήρων, με λίγες μονάχα ανταλλαγές διαλόγων που είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε, δεν κατάφεραν να καθησυχάσουν εκείνο το φλεγόμενο συναίσθημα πως ένα single-player mode ή ένα campaign με υπόθεση, θα ικανοποιούσε λίγο περισσότερο το sci-fi τέρας που ψοφάει για τέτοιες νοσταλγικές ατμόσφαιρες μέσα μας.
Χωρίς πολλά-πολλά όμως μπήκαμε στη θέση του τέρατος αρκετά σύντομα στο μονόωρο hands-on session μας στην Κολωνία. Και φυσικά επιλέξαμε το ρόλο του Kraken, του νεοαποκαλυφθέντος τερατουργήματος βγαλμένου από κάποια λαβκραφτιανή μνήμη γεμάτη πλοκάμια, ιπτάμενα καλαμάρια και όλως περιέργως, κεραυνούς. Το Kraken είναι μία κατά κύριο λόγο ranged επιλογή, που μπορεί να εξαπολύσει επιθέσεις με κεραυνούς αφ’ υψηλού, πετώντας ταυτόγχρονα και αποφεύγοντας τις κοντινές επιθέσεις των κυνηγών.
Πριν ακόμα ξεκινήσει το παιχνίδι ο παίκτης έχει την ευκαιρία να κατανείμει τρία skill points σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες από perks (ή και να τα χρησιμοποιήσει όλα σε μία) αυξάνοντας είτε το damage output, είτε την άμυνα, είτε τις ειδικές επιθέσεις του τέρατος. Εμείς, γνωρίζοντας πως θα πρόκειται για μία γρήγορη μάχη, επιλέξαμε να αυξήσουμε εκθετικά το damage output για να έχουμε περισσότερες ελπίδες στο ξεκίνημα του παιχνιδιού.
Το ξεκίνημα του game είναι από τα πιο καθοριστικά σημεία κάθε αναμέτρησης καθώς είναι το σημείο στο οποίο το τέρας είναι αρκετά ευάλωτο και μπορεί να εξοντωθεί με σχετική ευκολία από την ομάδα των κυνηγών. Είναι δε και το σημείο όπου υπάρχει η περισσότερη ένταση. Ο μεν κρύβεται στις σκιές και επιτίθεται στην ντόπια πανίδα για να καταφέρει να εξελιχθεί στο επόμενο, πιο ισχυρό επίπεδο και οι δε, επιστρατεύουν όλα τα μέσα του Trapper (homing beacons, λαγωνικό με όσφρηση) της ομάδας ή ακόμα και του Support (UAV drone για αναγνώριση του χώρου) και αφουγκράζονται ήχους, αναζητούν ίχνη, τις νεκρές λείες του τέρατος και φυσικά τρομαγμένα σμήνη πτηνών.
Το περισσότερο ενδιαφέρον σε αυτό το σημείο του παιχνιδιού είναι το γεγονός πως υπάρχει μία τεράστια ποικιλία από πανίδα, όλων των μεγεθών (η οποία ενίοτε είναι και αρκετά επιθετική) που καθιστά το περιβάλλον ένα ζωντανό οικοσύστημα. Είναι δε, πάμπολλες οι φορές που ο παίκτης μπορεί να μπερδέψει ένα υπερμεγέθες πλάσμα με το τέρας και απλά να ξεκινήσει μία μάχη που δεν είναι και τόσο επιθυμητή. Το θετικό ωστόσο είναι πως η εξόντωση ενός από τα μεγάλα πλάσματα προσφέρει bonus perks και στους Hunters εκτός από το Monster.
Η προσπάθειά μας να κρυφτούμε από την ομάδα αρκετά ώστε να καταναλώσουμε αρκετή βιομάζα και να εξελιχθούμε, στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Το στάδιο της εξέλιξης έγινε σιωπηλά σε έναν απομακρυσμένο υπόνομο με μοναδικό μάρτυρα το τελευταίο μας θύμα. Υπάρχουν τρία εξελικτικά βήματα με το καθένα να προσφέρει bonus σε επίθεση, άμυνα και φυσικά νέες δυνάμεις. Για το Kraken, η νέα δύναμη ήταν ένα σμήνος από σφαίρες που λειτουργούν σαν νάρκες και έχουν τη δυνατότητα να ακολουθούν τους εχθρούς του και να ανατινάζονται αρκετά εντυπωσιακά.
Σε αυτό το στάδιο λοιπόν, θεωρήσαμε πως θα ήταν καλό να κάνουμε την πρώτη μας επίθεση στο group και αν τα βρούμε πολύ σκούρα να διαφύγουμε με τις ικανότητες πτήσης του Kraken. Πατώντας το R3 το Kraken χρησιμοποιεί την όσφρησή του για να εντοπίσει την ομάδα των κυνηγών. Ανεβήκαμε γρήγορα σε ένα αρκετά ψηλό δέντρο και ετοιμάσαμε μία γρήγορα ενέδρα. Άλλη μία δύναμη του Kraken είναι οι νάρκες του που μπορούν να καθυστερήσουν του εχθρούς αρκετά ώστε να εξαπολύσει τις πιο δυνατές επιθέσεις κεραυνού.
Κάνοντας λίγο ακόμα θόρυβο και παρενοχλώντας τα άγρια ζώα κοντά μας τραβήξαμε το ενδιαφέρον των κυνηγών στην περιοχή μας. Εκείνη όμως τη στιγμή προσέξαμε πως ο ένας τους είχε ξεστρατίσει και ήταν σε μία δυσπρόσιτη περιοχή. Χωρίς να χάσουμε χρόνο, αφήσαμε την καλοσχεδιασμένη μας ενέδρα και κινηθήκαμε προς το μοναχικό στόχο που για καλή μας τύχη ήταν και ο Medic της ομάδας. Ο μοναδικός παίκτης με την ικανότητα να κάνει revive.
Χωρίς πολλά-πολλά εξαπολύσαμε ένα μπαράζ επιθέσεων και εντός λίγων δευτερολέπτων καταφέραμε να τον εξουδετερώσουμε πριν η ομάδα σπεύσει στην βοήθειά του. Πριν όμως προλάβουμε να διαφύγουμε και να ανασυνταχθούμε ένα ηλεκτροφόρο πλέγμα απλώθηκε μπροστά μας. Η ειδική δύναμη του Trapper της ομάδας ονόματι Mobile Arena. Ένα τεράστιο dome που κλείνει μέσα το τέρας και το αναγκάζει να πολεμήσει σε μικρότερο χώρο. Ο Trapper ωστόσο, έχει και άλλες δυνάμεις, υποδηλωτικές του ονόματός του, όπως τα harpoons, παγίδες ή όπλα (αναλόγως του χαρακτήρα) που αγκιστρώνουν το τέρας και το καθυστερούν αρκετά ώστε να δεχτεί damage από όλα τα μέλη της ομάδας.
Χωρίς τον medic ωστόσο και με την mobile arena ενεργή σε αρκετά ανοιχτή περιοχή η τριμελής ομάδα των κυνηγών ήταν αρκετά εύκολη υπόθεση για το Kraken. Ένας προς ένας έπεσαν από τις επιθέσεις του και κάπως έτσι έληξε το match. Όπως όλα δείχνουν το Evolve ετοιμάζεται να γίνει ένας από τους πιο αναμενόμενους τίτλους της νέας χρονιάς και οι θιασώτες του multiplayer σίγουρα έχουν έναν ακόμα λόγο να προετοιμάζονται για τον Φεβρουάριο του 2015. Μερικοί από αυτούς, ίσως και να κόψουν λίγες ώρες από το The Witcher 3 για το Evolve. Ίσως.
3 Comments
Η εικόνα στην αρχή του Hands On θυμίζει την αγαπημένη “μυθοπλασία του H. P. Lovecraft” – Υπάρχει αντίστοιχη ατμόσφαιρα στην ώρα που παίξατε το game ;;;
Nope. Από Lovecraft μόνο τα πλοκάμια του Kraken παίζουν στο Evolve. Κατά κύριο λόγο θυμίζει Alien, Predator και τέτοια σκηνικά.
Κρίμα … βλέποντας τα πλοκάμια ένιωσα ένα τρέμουλο στα σκέλια μου 😛