Ε εντάξει. Η Nintendo δεν με συμπαθεί. Δεν εξηγείται αλλιώς η πορεία του 3DS. Με τιμωρεί που αποφάσισα να το αγοράσω σχετικά νωρίς. Λίγο μετά την αγορά, η Nintendo ανακοίνωσε πτώση τιμής, αργότερα ήρθε ο δεύτερος μοχλός-έκτρωμα, λίγο πιο μετά τα αναπόφευκτα XL και τώρα τι; New 3DS που διορθώνει τα προβλήματα του αρχικού σχεδίου; Υπάρχει λογική στην όλη κίνηση;
Ε εντάξει, δεν υπάρχει περίπτωση να το κάνει για μένα η εταιρεία. Αλλά μέσα από αυτό το κάπως χιουμοριστικό ξεκίνημα εκφράζω ίσως όλους τους early adopters που αδικούνται κατάφωρα με το 3DS από το ξεκίνημά του. Σίγουρα έχουν περάσει αρκετά χρόνια από την κυκλοφορία του μηχανήματος και μια ανανέωση είναι ίσως λογική, αλλά εδώ μιλάμε για αναβάθμιση και μάλιστα αρκετά μεγάλη. Αναβάθμιση που θα διαχωρίσει την αγορά, δημιουργώντας πονοκέφαλο στα καταστήματα και τους πωλητές που θα προσπαθούν να εξηγήσουν τις διαφορές των μηχανημάτων σε απορημένες μητέρες.
Η αλήθεια είναι ότι η Nintendo δεν έδειξε την απαιτούμενη προσοχή κατά τη σχεδίαση του 3DS. Κάποιες από τις προσθήκες του νέου μηχανήματος έπρεπε να υπήρχαν στο αρχικό σχέδιο. Μία από αυτές είναι ο δεύτερος μοχλός. Η γκρίνια για την έλλειψη των δεύτερων μοχλών στα φορητά συστήματα υπήρχε από την προηγούμενη γενιά και η Nintendo όφειλε να τη λάβει υπόψη της. Δεν το έκανε. Όπως δεν άκουσε και τη γκρίνια για την αρχική τιμή του μηχανήματος, τυφλωμένη ίσως από την επιτυχία του DS.
Για μένα το New Nintendo 3DS δεν έπρεπε να υπάρχει. Το καλύτερο θα ήταν το λανσάρισμα ενός εντελώς νέου μηχανήματος, με άλλο όνομα και συμβατό με το προηγούμενο. Έτσι και τα μπερδέματα θα αποφεύγονταν και θα μπορούσε να το σχεδίασει καλύτερα, ώστε ο μοχλός να έχει το μέγεθος που έπρεπε να έχει. Ή τα πίσω πλήκτρα να βρίσκονται σε καλύτερο σημείο.
Αφήστε που το νέο 3DS κρύβει και έναν εκβιασμό πίσω του. Η ύπαρξη αποκλειστικών τίτλων (τρανταχτών αν λάβουμε υπόψη την ανακοίνωση του πρώτου τέτοιου τίτλου) βάζει το μαχαίρι στο λαιμό των χρηστών που καλούνται να παρατήσουν το σύστημα που έχουν και να αγοράσουν το νέο και αναβαθμισμένο, για να παίξουν τον τίτλο που περίμεναν τόσο καιρό (και ο οποίος μπορεί να οφείλονταν για την αγορά του μηχανήματος). Θα μπορούσαν να το πουλήσουν, αλλά η ανακοίνωση του νέου μηχανήματος καταποντίζει τη μεταπωλητική αξία του παλιού.
Αλλά ακόμα και να κατάφερναν να το πουλήσουν, θα έρχονταν αντιμέτωποι με το ηλίθιο σύστημα μεταφοράς δεδομένων που υπάρχει στην κονσόλα και το οποίο υπάρχει μόνο και μόνο για να κάνει την όλη διαδικασία πιο δύσκολη.
Η Nintendo είναι σίγουρο ότι δεν είχε τη δυνατότητα για ένα νέο μηχάνημα. Όπως δεν είχε και τη δυνατότητα να αποχωριστεί το όνομα του 3DS που πλέον έχει σταθεί στα πόδια του. Όμως το νέο μηχάνημα θα μας θυμίζει διαρκώς την κοντόφθαλμη σχεδίαση του προκατόχου του και θα μας γεμίζει με αμφιβολία για το νέο. Θα παραμείνει στην αγορά ως έχει; Θα χρειαστεί πάλι αναβάθμιση; Θα πέσει γρήγορα η τιμή του;
Όποια και αν είναι η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα, η κίνηση της Nintendo θα συνεχίσει να διχάζει. Και αυτήν τη φορά, ο θυμός του διχασμού δεν θα κοπάσει με 20 δωρεάν τίτλους από το ένδοξο παρελθόν της.
3 Comments
Η κίνηση με το νέο 3DS είναι σωστή κατά την ταπεινή μου άποψη. Δεν αντιλαμβάνομαι τη λογική του άρθρου από την αρχή μέχρι το τέλος του. Από αυτά που γράφεις στο ξεκίνημα και στο κλείσιμο αφήνεις να εννοηθεί πως θα ήθελες η εταιρεία να άφηνε το σύστημα στα 250 + ευρώ, αυτό να μην πούλαγε καθόλου και να πέθαινε χωρίς υποστήριξη μέσα στα δύο χρόνια για να μην κλαίς εσύ και κάποιοι άλλοι early adopters τα λεφτά που δώσατε στην αρχή. Τότε όμως θα κλαιγόσουνα που η εταιρεία άφησε το σύστημα στα 250 ευρώ ενώ έβλεπε ότι δεν πουλούσε σε αυτήν την -εξωφρενικά- υψηλή τιμή με αποτέλεσμα να έχεις χρυσοπληρώσει ένα σύστημα χωρίς διάρκεια ζωής και χωρίς απόσβεση της αρχικής σου επένδυσης. Συμπέρασμα; Όταν κάτι δεν πάει καλά την γκρίνια δεν τη γλιτώνεις θες δε θες.
Επιπλέον τόσο “κλάψιμο” εκ των υστέρων για το ότι το νέο 3DS διορθώνει σχεδιαστικές αστοχίες ετών, που τις έχουμε αναφέρει εδώ και τριετία στον ιστότοπο. Η Nintendo είχε δύο επιλογές. Ή να συνεχίσει να έχει στην αγορά ένα προβληματικό προϊόν για να μη στεναχωρήσει τους ήδη κατόχους ή να επιλέξει να διορθώσει τα κακώς κείμενα για όλους εκείνους που δεν το αγόραζαν εξαιτίας αυτών ακριβώς των ελλείψεων. Και περίμενε 4 χρόνια για να το πράξει. Αν τώρα τα νέα κουμπιά και ο δεύτερος αναλογικός δε βολεύουν στα χέρια αυτό ίσως και να ισχύει. Ας το πιάσετε όμως το ρημάδι στα χέρια σας και μετά να μιλήσετε, γιατί από φωτογραφίες ουσιαστική κριτική δεν μπορεί να γίνει.
Μιλάτε για μπέρδεμα …μανάδων. Αν κάτσετε να διαβάσετε πιο προσεκτικά τις ανακοινώσεις η εταιρεία μιλάει για αντικατάσταση του υπάρχοντος συστήματος με το νέο 3DS. Δε θα υπάρχουν παράλληλα και οι δύο εκδόσεις στην αγορά-ίσως να ξεμείνει εκείνη του 2DS. Ουσιαστικά λοιπόν δεν υπάρχει “μπέρδεμα” για τους νέους αγοραστές μιας και η μόνη επιλογή στα ράφια των καταστημάτων από 2015 και ύστερα θα είναι εκείνη του νέου συστήματος. Δεν αντιλαμβάνομαι λοιπόν το για ποιες εξηγήσεις πωλητών μιλάτε όταν η κάθε μάνα και κάθε πατέρας και ο κάθε απλός χρήστης θα έχει μόνο μία επιλογή.
Αν τώρα συζητάμε για τους κατασκευαστές και τα διλήμματα που θα έχουν τότε είναι προφανές πως για τα επόμενα δύο χρόνια η συντριπτική τους πλειοψηφία θα επιλέξει να δημιουργήσει τίτλους που να είναι συμβατοί και με την αγορά των δεκάδων εκατομμυρίων του 3DS και δε θα επιλέξουν να επικεντρωθούν στον νέο επεξεργαστή (που απευθύνεται σε μία αγορά που θα πάρει χρόνο μέχρι να αποκτήσει νόημα η αποκλειστική υποστήριξή της). Με εξαίρεση το XC δεν έχει ανακοινωθεί ούτε ένας τίτλος από κανέναν άλλο που να υποδηλώνει κάποια τάση έστω και υποτυπώδους αποκλειστικής στήριξης του νέου συστήματος. Ας δούμε πρώτα το τι θα βγει για το κάθε σύστημα (3DS και νέο 3DS) και ύστερα να αρχίσουμε την εποικοδομητική κριτική. Ως έχει το πράγμα περισσότερο φαντάζει η κίνηση αναβάθμισης να αποσκοπεί στην υποστήριξη Virtual Console GCN και Wii και από το (νέο) 3DS προκειμένου να υπάρχει μεγαλύτερη αγορά για αυτούς τους τίτλους και να ενοποιηθεί το nintendo eshop του U με εκείνο του 3DS (το κοινό του U είναι πολύ μικρό και με τον τρόπο αυτό δίνεται θεωρητικά ένα παραπάνω κίνητρο για τέτοιες εκδόσεις και για κυκλοφορίες ανεξάρτητων και στα δύο συστήματα) παρά για κίνηση που αποξενώνει τον ένα ή απομονώνει τον άλλο.
Κλείνοντάς το πιστεύω πως βιάζεστε για να κρίνετε τη συγκεκριμένη κίνηση της εταιρείας. Θα πρέπει πρώτα να περιμένετε να δείτε το πως θα διαχειριστεί η ίδια την μετάβαση από το ένα σύστημα στο άλλο και μετά να σχολιάσετε ουσιαστικά τις όποιες κινήσεις της. Από πλευράς μου θεωρώ ανακριβή τα όσα περιλαμβάνονται στο παραπάνω άρθρο και γενικεύσεις που δεν έχουν λογική και βάση, παρουσιάζοντας το πρόβλημα του 3DS εντελώς μονοδιάστατα, χωρίς ουσιαστική αντιπρόταση. Το να κράζουμε είναι η εύκολη λύση. Το θέμα είναι το τι προτείνουμε. Από ότι κατάλαβα εσείς θα θέλατε να παραμείνει το 3DS ως έχει, αποκόπτωντας κυκλοφορίες και μεταφορές εξαιτίας των ελλείψεων που έχουν διαπιστωθεί και διατηρώντας τις παθογένειες που οδηγούσαν σε προβληματικές εμπειρίες, εξαιτίας της υπάρχουσας διεπαφής. Αλήθεια πόσα χρόνια κορυφαίων αποκλειστικοτήτων θα έπρεπε να περάσουν για να μπορέσει να κάνει η εταιρεία μία τέτοια κίνηση; Επιπλέον ειλικρινά πιστεύετε πως στη φάση που είναι η εταιρεία την παίρνει για να λανσάρει εντελώς καινούργιο μοντέλο με νέο όνομα και παρόμοια χαρακτηριστικά; Θεωρείται σοβαρή και εφικτή μία τέτοια λύση λαμβάνοντας υπόψη τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας; Δεν πιστεύετε ότι με μία τέτοια κίνηση οι κάτοχοι του 3DS θα αποκόπτονταν ακόμη περισσότερο μιας και με ένα τέτοιο προϊόν και με τη βαρβάτη στήριξη του WiiU δε θα υπήρχαν πόροι για το υπάρχον σύστημα ούτε για τα στοιχειώδη; Ας είμαστε ρεαλιστές και ας αντιληφθούμε πως υπάρχει κόσμος που ήθελε αυτές τις αλλαγές για να προβεί σε αγορά ή σε υποστήριξη. 4 χρόνια μετά και με σωστή διαχείριση δε θα ανοίξει μύτη. Δεν είμαστε σε θέση να ξέρουμε το τι θα γίνει από τώρα γενικεύοντας την ανακοίνωση της αποκλειστικότητας ενός τίτλου που κυκλοφόρησε στο Wii προ τετραετίας. Τίτλου που τα υπάρχοντα συστήματα δεν είναι καν σε θέση να “σηκώσουν” και που κατά πάσα πιθανότητα θα διατεθεί ψηφιακά ως επί το πλείστον, τόσο για να μην μπερδευτούν οι μανάδες και οι πατεράδες όσο και γιατί αμφιβάλλω σχετικά με το πως θα χωρέσουν τα δεδομένα του τίτλου στα cartridges του 3DS.
Όσο πας και τα ξεχειλώνεις τα χρονικά διαστήματα. Ξεκινήσαμε από τα 3 χρόνια, φτάσαμε στα 3,5 και τώρα λες για 4.
Και πραγματικά πιστεύω ότι πρέπει να κάνεις μια βόλτα σε καταστήματα σε περίοδο αιχμής και να στήσεις αυτί. Μιλάμε για την ίδια αγορά που έχει μπερδευτεί για το αν το Wii U είναι το Wii με μικροδιαφορές, πράγμα που έχεις αντιληφθεί και εσύ. Και τώρα επιμένεις ότι με τον κάκιστο διαχωρισμό που κάνει μέχρι στιγμής η Nintendo μεταξύ 3DS και New 3DS ότι όλα είναι ξεκάθαρα. Τι έχει το New 3DS που κάνει πιο ξεκάθαρη την απόστασή του από το 3DS που δεν έχει το Wii U για να δείξει την απόστασή του από το Wii;
Το πρόβλημα δεν είναι ποιο 3DS θα αγοράσει η μάνα. Το πρόβλημα είναι ότι μπορεί να αγοράσει το παιχνίδι που της ζητήθηκε και κατόπιν εορτής να διαπιστώσει ότι δεν τρέχει στο “παλιό” 3DS. Αν νομίζεις ότι αυτό δεν θα επιστρέψει με παράπονα στη λιανική, τότε έχεις πολύ μεγάλη ιδέα για την ευγένεια και την κατανόηση του μέσου πελάτη.
Όσο για την ενοποίηση που λες, με πατέντες δεν στήνεται κάτι τέτοιο. Όχι με τρόπο που να έχει διάρκεια. Είναι σαν να φτιάχνεις νέο OS και να το χρησιμοποιείς σε διαφορετικές συσκευές. Δεν είναι κάτι που γίνεται με update. Το ζήτημα δεν είναι να μοιάσουν Wii U και 3DS (ή οι όποιες επόμενες) μεταξύ τους. Όχι στο μάτι. Το θέμα είναι να μοιάσουν στο περιβάλλον ανάπτυξης, υπηρεσιών κ.λπ.
Έχω ειδική συμπάθεια στην Nintendo και στο Wii U. Ωστόσο άλλο η συμπάθεια και άλλο το υπόλοιπο. Και κάνεις λάθος που λες ότι κάνουμε κριτική στην κονσόλα. Κάνουμε κριτική στη λογική της κίνησης. Πουθενά δεν ισχυριζόμαστε κάτι άλλο και εξανίστασαι για κάτι που απλά δεν υφίσταται.
Όσο για τα περί χωρητικότητας των cartridges του 3DS…ΑΥΤΟ είναι το μόνο εύκολο σε όλα αυτά που περιγράφεις. Διότι ο περιορισμός στη χωρητικότητά τους είναι οικονομικός, όχι τεχνικός.
Μάρτιο 2011 βγήκε το 3DS στην ευρωπαϊκή αγορά. Πριν την άνοιξη του 2015 δεν το βλέπω να έρχεται. Οπότε το χρονικό διάστημα της τετραετίας είναι ορθό. Εκτός και αν είχε υπάρξει μεγάλη καθυστέρηση στην ελληνική αγορά κάτι που δεν το θυμάμαι. Η διόρθωση προέκυψε εκ των υστέρων μιας και έλεγξα την ευρωπαϊκή ημερομηνία κυκλοφορίας στo διαδίκτυο. 4 χρόνια είναι αρκετός χρόνος για κυκλοφορία ακόμη και εντελώς νέου συστήματος, κάτι που θα ακύρωνε παντελώς την όποια περίπτωση υποστήριξης του υπάρχοντος και θα δημιουργούσε ακόμη μεγαλύτερη γκρίνια.
Για το Wii U προσωπικά δεν έχω ιδιαίτερη συμπάθεια (έχω ασκήσει κριτική στο σύστημα πολύ πιο πριν από τον οποιοδήποτε στον συγκεκριμένο ιστότοπο, κριτική που αποδείχτηκε αρκετά ουσιαστική, μιας και εκ των υστέρων δικαιώθηκα σε όσα προέβλεπα). Οπότε σε αυτό συμφωνούμε.
Ο παραλληλισμός όμως που κάνεις είναι λάθος για έναν και μόνο λόγο. Στο WiiU είχαμε να κάνουμε με ένα εντελώς διαφορετικό σύστημα που πληρώνει την ομοιομορφία ονόματος και στησίματος με ταύτιση με το παλαιότερο. Στην περίπτωση του 3DS New ουσιαστικά έχουμε το παλιό σύστημα με κάποιες αναβαθμίσεις. Αν υπήρχε νέο όνομα , όπως προτείνεται στο άρθρο, κάτι που θα απαιτούσε και επιπλέον διαφημιστική δαπάνη, θα υπήρχε μεγαλύτερο πρόβλημα, μιας και θα προωθούσαν ως διαφορετικό ένα πανομοιότυπο προϊόν με το ήδη υπάρχον. Δεν είναι τέτοιες οι διαφορές του “νέου” συστήματος που να δικαιολογούν τέτοια διαφοροποίηση και για αυτό θεωρώ ότι η χρήση του όρου 3DS στην ονομασία δεν παραπληροφορεί, μιας και ουσιαστικά μιλάμε για σύστημα που η συντριπτική βιβλιοθήκη των τίτλων του θα προέρχεται από το υφιστάμενο.
Για τις υπηρεσίες θα συμφωνήσω. Περισσότερο θεωρητικές είναι οι απόψεις μου, στηριζόμενες και στο ότι η εταιρεία προσπαθεί με το Smash bros υποτυπωδώς να δημιουργήσει την ψευδαίσθηση της παράλληλης -με καθυστέρηση- κυκλοφορίας. Γνώμη μου πως θα μπορούσαν με την παρόμοια διεπαφή να δώσουν ένα παραπάνω κίνητρο, που πριν απλά δεν μπορούσαν. Αν πριν ήταν κάτι τέτοιο ακατόρθωτο τώρα πλέον είναι εφικτό. Δύσκολο μεν αλλά γίνεται.
Τέλος δύο πράγματα. Το πρώτο αφορά το ότι εξ’αρχής ήσουν αντίθετος με την κυκλοφορία του συγκεκριμένου συστήματος. Θυμίζω ότι οι διαφωνίες μας επί της προσθήκης δεύτερου μοχλού σε νέα έκδοση είχαν ξεκινήσει πριν την ανακοίνωση του XL (της πρώτης διαφοροποιημένης έκδοσης), που ακολούθησε ελάχιστους μήνες μετά. Εκτός και αν με τον όρο νωρίς αναφέρεσαι σε διόρθωση 2-3 μήνες μετά την αρχική κυκλοφορία, κάτι που θα εξαγρίωνε όμως ακόμη περισσότερο τους early adopters.
Το δεύτερο αφορά το ότι είναι νωρίς να κρίνεις τις όποιες κινήσεις (κάτι που ανέφερα ήδη από το πρώτο μου μήνυμα). Δες πρώτα το τι θα κυκλοφορήσει, το πως η ίδια η εταιρεία θα διαχειριστεί τις κυκλοφορίες του ενός και του άλλου, το πως θα το χειριστεί και στα καταστήματα (διαδικτυακά και μη) και εν συνεχεία κρίνε την. Αν ξέρεις κάτι περισσότερο από το μοναδικό παιχνίδι που ξέρουμε ως τώρα -XC- ή αν έχεις έστω και άτυπα κάποια επιπλέον πληροφόρηση πάω πάσο. Δεν μπορούμε από μόνο έναν τίτλο και χωρίς να ξέρουμε το τι τελικά θα πράξει η ίδια η εταιρεία να εκφραζόμαστε με τόσο απόλυτο τρόπο. Η διαφωνία μου με το άρθρο είναι το ότι ισοπεδώνει τους όποιους λόγους οδήγησαν την Nintendo σε αυτήν της την απόφαση, εταιρεία την οποία ουκ ολίγες φορές έχω κρίνει αυστηρά κατά το παρελθόν για το θέμα του Wii U. Όχι όμως και για το “νέο” 3DS που προσωπικά ως είχε (απλό 3DS) δεν με ενθουσίαζε σε καμία των περιπτώσεων. Αυτή η διευκρίνηση γιατί δεν κατάλαβα το ύφος σου σε ορισμένα σημεία. Αν απευθυνόσουν σε κάποιο κολλημένο με την Nintendo θα είχες κάθε δίκιο. Όταν όμως έχω ασκήσει έντονη κριτική στην εταιρεία σε ανύποπτο χρόνο -πολύ πριν να βαλτώσει το U στην αγορά- πιστεύω ότι το να μου μιλάς για την άποψη που έχεις για την nintendo είναι ολίγον τι άτοπο . Προσωπικά αναφέρθηκα καθαρά στο στήσιμο και το περιεχόμενο του συγκεκριμένου άρθρου, χωρίς να γενικεύω σε απόψεις που είχατε ή έχετε ευρύτερα. Πιστεύω ότι ήμουν αρκετά συγκεκριμένος. Να στο πω διαφορετικά, το συγκεκριμένο άρθρο αν το διάβαζα στο athinorama digital δε θα μου προξενούσε καμία απολύτως εντύπωση. Στο authority με ξενίζει.
Ας δούμε τι θα γίνει στους επόμενους μήνες. Γνώμη μου πως το νέο 3DS θα πουλήσει περισσότερο από το προηγούμενο, σαφέστατα πολύ περισσότερο από το 2DS, έκδοση με την οποία ήμουν αντίθετος.