Ο κόσμος του Murasaki Baby είναι ίσως ό,τι πιο κοντινό έχετε συναντήσει τελευταία σε Tim Burton. Ακατέργαστα περιβάλλοντα, ελάχιστα έντονα χρώματα, μια τάση προς τον σουρεάλ κωμικό τρόμο και ένα μπαλόνι σε σχήμα καρδούλας. Και όλα αυτά με ένα μουγκό κοριτσάκι που έχει το στόμα του στο κούτελο.
Το Murasaki Baby θα μπορούσε να είναι το ιδανικό tech demo για συγκεκριμένες δυνατότητες του PS Vita. D-pad, face buttons και shoulder buttons δεν χρησιμοποιούνται ποτέ με τις δύο επιφάνειες αφής και (εν μέρει) το γυροσκόπιο να πρωταγωνιστούν. Η μικρή Baby βρίσκεται σε αναζήτηση της μητέρας της και για να τη βρει χρειάζεται κάποιον να την πάρει από το χέρι και να την καθοδηγήσει. Αυτός είστε εσείς που αγγίζοντας το χέρι της στην οθόνη αφής τραβάτε το μικρό κορίτσι προς τα δεξιά. Όσο πιο πολύ την τραβάτε τόσο πιο γρήγορα περπατά. Όμως αν το παρακάνετε θα σκοντάψει και θα πέσει. Το να σκοντάψει ή χτυπήσει δεν σημαίνει απαραίτητα κάτι. Αυτό που πρέπει οπωσδήποτε να αποφύγετε είναι η καταστροφή του μπαλονιού που η μικρή κρατά στο χέρι της. Αγγίζοντας το μπαλόνι μπορείτε να το κινήσετε στο χώρο και να αποφύγετε καρφιά, μικρούς ανεμοστρόβιλους, ιπτάμενες, ζωντανές, επιθετικές βελόνες και ένα σωρό άλλες παγίδες.
Η μικρή Baby μπορεί να αποφύγει χωρίς δυσκολία μικρούς γκρεμούς και ανάλογα μικρά εμπόδια. Μπορεί να αποφύγει και μερικούς εχθρούς με taps στην οθόνη, όμως τέτοιου είδους αλληλεπίδραση για αυτό το σκοπό δεν είναι συχνή. Συγκεκριμένες καταστάσεις βέβαια απαιτούν διαφορετική αντιμετώπιση. Εδώ αναλαμβάνει δράση η οπίσθια επιφάνεια αφής του PS Vita. Μετά την επαφή σας με μπαλόνια διαφόρων χρωμάτων σε κάθε επίπεδο μπορείτε να σύρετε το δάχτυλό σας στην πίσω επιφάνεια και να αλλάξετε τόσο εικαστικά (φόντο), όσο και πρακτικά το επίπεδο. Αυτό γιατί κάθε φόντο που επιλέγετε με αυτή την κίνηση φέρνει μια διαφορετική ενέργεια για κάθε tap στην οπίσθια επιφάνεια. Μπορεί να ενεργοποιήσετε έναν ανεμοστρόβιλο που απομακρύνει τους αντιπάλους, να δώσετε ρεύμα σε μια ηλεκτρική εγκατάσταση για να προχωρήσετε παρακάτω, να παγώσετε μια λίμνη, να ενεργοποιήσετε γιγαντοοθόνες προκειμένου να αποσπάσετε την προσοχή ενός αντιπάλου κ.λπ. Οι ιδέες είναι αρκετές και η χρωματική διαφοροποίηση κάθε φόντου-ιδιότητας κάνει εύκολη την απομνημόνευσή τους. Μάλιστα ανάλογα το φόντο που επιλέξετε, η μικρή Baby ίσως φοβηθεί, με αποτέλεσμα να περπατά πιο αργά.
Το σύνολο είναι τελικώς καλά δεμένο και, μιας και μιλάμε για τίτλο με αρχή και τέλος (και όχι π.χ. ένα slow-motion endless runner), αναμένουμε και μια πιο σωστή κλιμάκωση της (όποιας) δυσκολίας. Αυτή τελικά έρχεται πολύ γρήγορα μιας και η διάρκεια του Murasaki Baby είναι ανάλογη της ηλικίας του. Πολύ μικρή. Παρόλα αυτά πριν φτάσετε στο τελευταίο επίπεδο, που έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και λόγω σχεδιασμού και λόγω πρόκλησης (η τελευταία συνολικά απουσιάζει στον τίτλο), έχετε ήδη δεχθεί πινελιές επανάληψης. Αυτό γιατί παρά τις ιδέες που παρουσιάζει ο τίτλος, το τράβηγμα της Baby από το χέρι πρωταγωνιστεί σταθερά.
Οι ιδέες του Murasaski Baby δεν λαμβάνουν της προσοχής που τους αξίζει στο σύνολο του τίτλου με την Ovosonico να δείχνει μερικές φορές σαν να θέλει απλά να μεταπηδήσει στην επόμενη ιδέα στα γρήγορα, χαλώντας ισορροπίες και ρυθμό. Πολλά από τα φόντα που προαναφέραμε θα τα συναντήσετε μια και μόνο φορά παρόλο που υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω χρήση τους. Και για να είμαστε ειλικρινείς, καμία εκ των ιδεών, ούτε ο συνδυασμός τους, δεν μας προσφέρουν συνολικά κάτι που δεν θα μπορούσε να κυκλοφορεί σε οποιοδήποτε app store για smartphones.
Και όσο η Ovosonico βιάζεται, εσείς μπορεί να μένετε στάσιμοι λόγω τεχνικών δυσκολιών. Αρκετές φορές όλες οι ενέργειες με την οπίσθια επιφάνεια αφής ή η προσπάθεια για “πιάσιμο” του χεριού του μικρού κοριτσιού απλά δεν έφεραν κανένα αποτέλεσμα. Δεν εννοούμε πως απλά το touch έπιασε την κίνησή μας με τη δεύτερη προσπάθεια. Εννοούμε πως αρνήθηκε να κάνει οτιδήποτε για αρκετή ώρα. Και όταν αυτό που πρέπει να κάνετε απλά δεν συμβαίνει, μπορείτε να μαντέψετε τα πιθανά αποτελέσματα.
Είναι σίγουρο πως το Murasaki Baby δεν επιδιώκει σοβαρή πρόκληση. Όμως ταυτόχρονα δεν επιδιώκει να αναδείξει τα προτερήματά του όσο μπορεί. Δεν αποσκοπεί σε κάποιο high score, σε εξαιρετικό χρόνο ολοκλήρωσης ή σε εναλλακτικά μονοπάτια και κατάληξη. Θέλει απλά να το πάρετε από το χέρι και να σας πει αυτό ένα παραμύθι.
Το παραμύθι του είναι καλό και ας μην έχει δράκο. Άλλωστε έχει άλλα πιο αλλοπρόσαλλα πλάσματα και αρκετό (οπτικό) ενδιαφέρον. Κρίμα όμως που και η υπόλοιπη ουσία του είναι το ίδιο πραγματική με το παραμύθι που σας λέει.