Η κλασσική πλέον σειρά Civilization του Sid Meier θα αποκτήσει έναν ακόμη τίτλο ο οποίος ούτε περιέχει κάποιο νούμερο στο όνομά του, ούτε όμως αποτελεί και κάποιο expansion του Civilization V που κυκλοφόρησε το 2010. Αντίθετα, έχει ως υπότιτλο το Beyond Earth και βάζει τους λαούς της Γης να μάχονται για την κατάκτηση ενός μακρινού πλανήτη, μακριά από αυτήν.
Η Γη, αποτελούσε τη σταθερά της σειράς και πλέον, η αντικατάστασή της δίνει μία φρεσκάδα, τόσο στο setting της σειράς όσο και στο ίδιο το gameplay. Προς τιμήν της Firaxis Games θα συναντήσετε πάρα πολλές διαφορετικές μορφές ζωής, με την κάθε μία να έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και να πρέπει να αντιμετωπιστεί με διαφορετικό τρόπο, άλλοτε ευκολότερα και άλλοτε δυσκολότερα, ανάλογα και με την φάση στην οποία θα βρίσκεται η ανάπτυξη του πολιτισμού σας. Μπορεί οι εξωγήινοι ιθαγενείς που συναντάτε στην αρχή κάθε παιχνιδιού να μη διαφέρουν σχεδιαστικά, όμως ο τρόπος που παίζετε και αναπτύσσετε τον πολιτισμό σας έχει ουσιαστικό αντίκτυπο στην συμπεριφορά τους, καθιστώντας τους μία άγνωστη ποσότητα που δίνει ουσία σε κάθε playthrough. Για παράδειγμα, σε ένα παιχνίδι ένα group εξωγήινων εντόμων πλησίασε τη βάση μας κατά τους αρχικούς γύρους, όμως εκεί που καταστρώναμε την εξόντωσή τους, έφυγε και δεν ξαναεμφανίστηκε παρά πολύ αργότερα, όταν εμείς πια «μπαίναμε στα χωράφια» τους. Σε άλλη περίπτωση και σε εντελώς διαφορετικό παιχνίδι, τα ίδια έντομα συνάντησαν τους στρατιώτες μας και επιτέθηκαν μονομιάς, μη δίνοντάς μας χρόνο να αντιδράσουμε έγκαιρα.
Οι εκπλήξεις του Civilization: Beyond Earth δεν περιορίζονται στον πλανήτη και τους κατοίκους του. Κατά τη διάρκεια κάθε παιχνιδιού εμφανίζονται συνεχώς νέοι γήινοι πολιτισμοί από διάφορες ηπείρους, με σκοπούς που δεν διαφέρουν από τον δικό σας, οι οποίοι όμως είναι κατά κύριο λόγο φιλικοί και αποζητούν συνήθως κάποιο είδος συνεργασίας, με αμοιβαίο όφελος. Αν δε η συνεργασία σας μετά από μερικούς γύρους τους ωφελεί, αυτοί θα ζητήσουν την ανανέωση της. Στο χέρι σας είναι βέβαια, αν θέλετε να τους αγνοήσετε τελείως, τουλάχιστον μέχρι να διασταυρωθείτε στον χάρτη, ή να τους κηρύξετε πόλεμο εξαρχής, όμως καλό θα ήταν να έχετε υπόψη σας ότι, τουλάχιστον στους αρχικούς γύρους κάθε παιχνιδιού, ο εχθρός είναι και διαφορετικός.
Γενικότερα η ανάπτυξη του πολιτισμού για όποιον έχει έστω και στοιχειώδη επαφή με κάποιον τίτλο Civilization δεν είναι δύσκολη, ούτε περίπλοκη, ενώ το UI στην έκδοση που δοκιμάσαμε ήταν, σχεδιαστικά, απλό και κατανοητό. Μία μεγάλη αλλαγή έρχεται στην ανάπτυξη των τεχνολογιών, οι οποίες πλέον απλώνονται σε ένα πλέγμα, προσφέροντας περισσότερες επιλογές σε σχέση με το γραμμικό μονοπάτι των προηγούμενων τίτλων. Ευτυχώς τα οφέλη της κάθε τεχνολογίας εξηγούνται αναλυτικά και δεν θα έχετε πρόβλημα να διαλέξετε αυτή που θα ταιριάξει τελικά στο στιλ παιχνιδιού σας. Επιπλέον, ο συγκεκριμένος τρόπος ανάπτυξης, φυσιολογικά, προσδίδει αξία σε επόμενα playthroughs, καθώς είναι αδύνατον να αναπτύξετε όλες τις τεχνολογίες κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού.
Σε επόμενα playthroughs όμως σας οδηγούν και τα διαφορετικά μυστικά που ανακαλύπτετε όσο εξερευνάτε τον άγνωστο πλανήτη, τα οποία μπορούν είτε να ενισχύσουν τον πολιτισμό σας μέσω κάποιου στατιστικού, είτε να σας αποκαλύψουν περισσότερες πληροφορίες για τον πλανήτη και την ιστορία του.
Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω σας καλεί να σκεφτείτε διαφορετικά σε σχέση με τους προηγούμενους τίτλους. Οι συνεχείς ανατροπές που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια των παιχνιδιών εμποδίζουν το σχεδιασμό μακροπρόθεσμων πλάνων και σας αναγκάζουν να εφαρμόσετε πιο «ευέλικτες» στρατηγικές ανάπτυξης που κατά πάσα πιθανότητα θα χρειαστεί και να αναπροσαρμόσετε, έτσι ώστε να αντιμετωπίσετε με επιτυχία τις αντιξοότητες που θα συναντήσετε.
Αυτή για μας είναι και η ουσία του Civilization: Beyond Earth. Η Firaxis Games δείχνει να ανανεώνει αρκετά τη σειρά με απλά βήματα και ελπίζουμε αυτό το συναίσθημα έκπληξης και προσμονής για την κατάκτηση του αγνώστου να μη χαθεί μετά από περισσότερες ώρες ενασχόλησης στο τελικό προϊόν. Αυτή θα είναι και η μεγαλύτερη νίκη του παιχνιδιού άλλωστε.