Η συγγραφή ενός preview είναι γενικά δύσκολη υπόθεση. Το να σχηματίσει κανείς πρώτη εντύπωση για τίτλο σε τόσο πρώιμο στάδιο δεν είναι και τόσο απλό. Πόσο μάλλον σε περιπτώσεις όπως αυτή του Shadowrun Online. Μετά από επιτυχημένο Kickstarter campaign που ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 2012, οι δημιουργοί του τίτλου είχαν υποσχεθεί closed beta για όσους είχαν βοηθήσει στη χρηματοδότησή του, η οποία και θα γινόταν διαθέσιμη το Μάιο του 2013. Τελικά κυκλοφόρησε για όλους μέσω Steam Early Access τον περασμένο Μάρτιο. Όλα αυτά ενώ αρχικά η κυκλοφορία της τελικής έκδοσης ήταν προγραμματισμένη για τα τέλη του 2013. Με λίγα λόγια η ιστορία του θυμίζει κάτι από τουρική (ή αν θέλετε βραζιλιάνικη) τηλεοπτική σειρά.
Η έκδοση που διατίθεται αυτή τη στιγμή μέσω Steam κοστίζει €29,99 και η αλήθεια είναι ότι αυτά που προσφέρει είναι ελάχιστα. Αρχικά, για να μπορέσετε να παίξετε θα πρέπει να “δημιουργήσετε” έναν χαρακτήρα. Προς τι τα εισαγωγικά θα αναρωτηθείτε. Η δημιουργία χαρακτήρα περιλαμβάνει την επιλογή μεταξύ τριών races (human, elf, orc), ελάχιστων επιλογών για το ρουχισμό και την εξωτερική εμφάνιση και την επιλογή κυρίου και δευτερεύοντος όπλου. Πέρα από αυτά δεν υπάρχει καμία δυνατότητα για περαιτέρω παραμετροποίηση του χαρακτήρα σας, είτε κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του, είτε μετά από κάθε αποστολή με τη χρήση π.χ. κάποιων πόντων για τη βελτίωση των δυνατοτήτων του.
Το κυρίως μενού περιλαμβάνει single player campaign το οποίο, τη στιγμή που γράφεται το preview, αποτελείται από δέκα αποστολές. Η παρουσίαση των αποστολών γίνεται μέσω απλού κειμένου κάθε φορά, και αυτά είναι τα μόνα σημεία στα οποία μπορείτε να δείτε δείγματα καλής γραφής, καθώς οι ατάκες που πετά ο χαρακτήρας σας, αλλά και αυτός που θα έχετε επιλέξει να τον συνοδεύει σε κάθε αποστολή, μπορούν να χαρακτηριστούν το λιγότερο αδιάφορες. Πέρα από τις μάχες στο χάρτη κάθε αποστολής δεν υπάρχει δυνατότητα για περαιτέρω interaction, οπότε ξεχάστε το hacking, τουλάχιστον προς το παρόν. Κάθε αποστολή που ολοκληρώνετε ξεκλειδώνει την επόμενη στη σειρά, με το βαθμό δυσκολίας τους να είναι ιδιαίτερα αυξημένος. Περισσότερο βέβαια αυτό οφείλεται στη μηδενική ανάπτυξη του χαρακτήρα. Εκτός από το campaign υπάρχουν τρεις ακόμη επιλογές. Η πρώτη είναι τα Daily Missions, όπου κάθε φορά σας δίνεται μια τυχαία αποστολή με τυχαία objectives. Οι άλλες δύο είναι οι Co-op Missions και PvP, οι οποίες και αποτελούν το online κομμάτι του τίτλου. Δυστυχώς δεν μπορέσαμε να τις δοκιμάσουμε καθώς η εύρεση συμπαικτών κατέστη σχεδόν αδύνατη. Ακόμη και τις λίγες φορές που φαινόταν να έχει βρεθεί κάποιος δεν καταφέραμε ποτέ να ξεκινήσουμε ένα παιχνίδι.
Οι μάχες του Shadowrun Online είναι turn-based και δυστυχώς θα απογοητεύσουν τόσο τους φίλους των single player τίτλων της σειράς, όσο και αυτούς των μαχών turn based γενικά. Οι χάρτες είναι έτσι σχεδιασμένοι ώστε να μην υπάρχει δυνατότητα για πιο τακτική προσέγγιση. Οι χώροι είναι κλειστοί και το μόνο που φαίνεται να επηρεάζει το αποτέλεσμα κάθε φορά είναι η τύχη και το αν τα χτυπήματά σας θα πετύχουν το στόχο τους. Στη διάθεσή σας έχετε έναν μικρό αριθμό όπλων, melee και ranged, καθώς και ελάχιστων spells, ενώ σημαντική είναι η απουσία δυνατότητας healing με οποιοδήποτε τρόπο. Τα πεδία των μαχών είναι αρκετά όμορφα αν και φαίνεται να επαναλαμβάνονται πιο συχνά από ότι θα έπρεπε.
Και αφού αναφερθήκαμε στα πολλά στραβά του τίτλου της Cliffhanger Productions, ήρθε η ώρα να αναφερθούμε σε αυτά που υπόσχεται να προσθέσει αργότερα και τα οποία μπορούν να φέρουν τα πάνω κάτω. Σημαντικότερο από αυτά είναι το ότι οι αποφάσεις και οι πράξεις των παικτών θα επηρεάζουν τη μοίρα του κόσμου, ενώ θα μεταφέρονται και στην έκδοση pen & paper του Shadowrun. Επίσης θα υπάρχουν hubs στα οποία οι παίκτες θα έχουν τη δυνατότητα να ασκούν τα κοινωνικά τους “καθήκοντα” αλλά και να αναλαμβάνουν αποστολές. Οι μάχες μεταξύ clans και η δυνατότητα να προσλάβετε άλλους παίκτες ως βοηθούς είναι επίσης πράγματα που θα δούμε αργότερα. Το Shadowrun Online έχει καθυστερήσει πάρα πολύ να προσφέρει αυτά που έχει υποσχεθεί ενώ και η τιμή στην οποία διατίθεται δεν βοηθά και ιδιαίτερα τους παίκτες να το δουν με καλό μάτι. Η Cliffhanger Productions θα πρέπει να προσπαθήσει πολύ από εδώ και πέρα για να μας πείσει.