Driveclub – Review

0

Το θετικό είναι ότι, όπως και να έχει, οι (πολλοί) συνδρομητές PS Plus θα έχουν (κάποια στιγμή) την ευκαιρία να δοκιμάσουν το Driveclub, κατεβάζοντας χωρίς επιπλέον χρέωση την PS Plus Edition. Μπορεί να έχει λιγότερα αυτοκίνητα και επίπεδα, αλλά σε λειτουργικό επίπεδο δεν στερείται τίποτα έναντι της κανονικής κυκλοφορίας. Κινήσεις σαν και αυτές πάντως, δηλαδή η προσφορά δωρεάν δοκιμής, δεν είναι ποτέ τυχαίες. Το Driveclub θα έφτανε στην αγορά ταυτόχρονα με το PS4. Ύστερα τα πλάνα άλλαξαν και θα το βλέπαμε την άνοιξη που μας πέρασε. Μετά άλλαξαν ξανά τα σχέδια και η κατάληξη είναι πως το Driveclub φτάνει στην αγορά ένα μήνα περίπου πριν τα πρώτα γενέθλια του PS4.

Η καθυστέρηση ήταν για καλό ή για κακό; Σχετικό. Ο τίτλος της Evolution Studios διαλέγει ένα φιλικό σημείο μεταξύ προσομοίωσης και arcade και η αλήθεια είναι ότι βρίσκει το στόχο. Τα αυτοκίνητα του Driveclub έχουν ειδικό βάρος καθώς κινούνται στο οδόστρωμα ενώ οι αυτόματες βοήθειες που προσφέρει το σύστημα οδήγησης δεν πνίγουν τους πιο δημιουργικούς οδηγούς. Αρκεί να δεχτούν ότι στις περισσότερες περιπτώσεις η πρόσφυση είναι λίγο περισσότερη από αυτό που ίσως περιμένουν. Πριν όμως διαπιστώσετε το ικανοποιητικό της οδήγησης, θα συνειδητοποιήσετε ότι ο τεχνικός τομέας είναι κάθε άλλο παρά παραμελημένος. Τα αυτοκίνητα (και το εσωτερικό τους) αποδίδονται εντυπωσιακά, το ίδιο και οι διάφορες διαδρομές. Μπορεί τα καιρικά φαινόμενα να αναμένονται με μελλοντικό patch, αλλά ακόμη και ο κύκλος ημέρας νύχτας δείχνει ότι χύθηκε πολλή αγάπη στο σύστημα φωτισμού. Τα επίπεδα είναι νέες δημιουργίες, δηλαδή δεν αποτελούν αποτύπωση πραγματικών διαδρομών. Δεν διακρίνονται για τη ζωή που περικλείουν (πανίδα, χλωρίδα, κοινό), δείχνουν όμως φτιαγμένα εξ αρχής για καρτ ποστάλ. Ποιος είπε ότι εξαφανίστηκε ο ρομαντισμός από τους αγώνες ταχύτητας; Το σύνολο “δένει” χάρη στον εξαιρετικό ήχο που αξίζει να εκφράζεται μέσω ηχοσυστημάτων επιπέδου για την κατάλληλη απόλαυση του ηχητικού πεδίου.

Η αίσθηση της οδήγησης μπορεί να είναι ευχάριστη, αλλά οι εντυπώσεις αλλάζουν εύκολα, ειδικά όταν βρίσκεστε σε πίστα όπου όλοι οι άλλοι αντίπαλοι ελέγχονται από την τεχνητή νοημοσύνη. Δεν απαιτείται ιδιαίτερος πειραματισμός για να φανούν τα πρώτα σημαντικά ελαττώματα. Όταν τα πηγαίνετε καλά, κερδίζετε fame points. Υπάρχουν όμως εξελίξεις που επισύρουν ποινή και αφαίρεση βαθμών. Βγήκατε για μερικά δευτερόλεπτα εκτός ασφάλτου (ακόμη και αν μιλάμε για μία ρόδα εκτός); Αν δεν επανέλθετε γρήγορα θα χάσετε βαθμούς. Εν τω μεταξύ χάνετε ταχύτητα διότι η ποινή είναι τεχνητό ταβάνι στην ταχύτητα για λίγα δευτερόλεπτα. Τρακάρετε με κάποιον; Μπορείτε να περιμένετε κάτι ανάλογο. Σας τράκαρε άλλος; Δεν έχει σημασία. Ποινή και αφαίρεση βαθμών. Ξανά. Η τεχνητή νοημοσύνη από την άλλη είναι αποφασισμένη να κρατήσει την ιδανική γραμμή κατά τη διάρκεια του αγώνα. Είναι κάπου εκεί γύρω και εμποδίζεται άλλο αυτοκίνητο; Δεν ενδιαφέρεται κανείς. Η τεχνητή νοημοσύνη θα σας αγνοήσει, θα κάνει ό,τι μπορείτε για να κρατήσει τη γραμμή, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θα πέσει πάνω σας. Μαντέψτε τι σημαίνει αυτό. Ποινή και αφαίρεση βαθμών για εσάς. Επειδή επιχειρήσατε προσπέρασμα και δεν ήθελε να ξεβολευτεί ένας φανταστικός οδηγός. Η λογική των ποινών μεταφέρεται και στο multiplayer. Τουλάχιστον εκεί βέβαια οι υπόλοιποι οδηγοί δεν αδιαφορούν όταν βρίσκονται κοντά σε άλλα αυτοκίνητα. Το πρόβλημα δεν είναι η αφαίρεση βαθμών ως ιδέα, αλλά το γεγονός ότι προκύπτει τόσο εύκολα για επιλογές που καμία σχέση δεν έχουν με τον παίκτη.

Driveclub GC_25_1407860778

Αλλά το Driveclub oνομάζεται έτσι για κάποιο λόγο. Ο τίτλος προσφέρει, κατ’ ουσίαν, τρία διαφορετικά events. Κανονικό αγώνα, διαγωνισμό drift και διαγωνισμό υψηλότερης μέσης ταχύτητας σε συγκεκριμένο μέρος μιας πίστας. Η διαφορά είναι πως τα δύο τελευταία είναι η έκφραση του ασύγχρονου multiplayer και προκύπτουν κατά τη διάρκεια ενός απλού αγώνα. Οποιοσδήποτε μπορεί να επιλέξει μια πρόσφατη επίδοση και να την μετατρέψει σε challenge. Τα challenges, που ανήκουν στις προαναφερθείσες κατηγορίες, εμφανίζονται ακόμη και στο single player, ενώ αλλάζουν κιόλας από γύρο σε γύρο. Το αν θα σας απασχολήσουν εκείνη τη στιγμή είναι καθαρά θέμα επιλογής. Εξάλλου κάθε event στο single player έχει τις δικές του απαιτήσεις σε επιδόσεις προκειμένου να συγκεντρώσετε τα αστέρια που ανοίγουν το δρόμο για μετέπειτα events στο career mode. Θυμάστε όμως τα του AI; Σκεφτείτε να προσπαθείτε να πιάσετε επίδοση για challenge.

Όμως τι εστί club; Οποιοσδήποτε μπορεί να φτιάξει από ένα αλλά κανένα δεν μπορεί να έχει πάνω από 6 μέλη. Η ένταξη σε κάποιο club δεν φέρνει νέες δραστηριότητες. Φέρνει όμως περισσότερους βαθμούς, περισσότερα αυτοκίνητα, αλλά και μερικά μοντέλα που διατίθενται μόνο αν κάποιος ανήκει σε club. Η αίσθηση συλλογικότητας εκφράζεται αμυδρά με την (προαιρετική) εμφάνιση του σχετικού λογοτύπου στο αμάξωμα και κυρίως με τον τρόπο που ξεκλειδώνονται νέα αυτοκίνητα. Ουσιαστικά δεν έχει σημασία ποιος συγκεντρώνει τους απαραίτητους πόντους. Αν το club level, πέραν του level κάθε παίκτη, φτάσει στο επιθυμητό επίπεδο, τότε το όποιο νέο αυτοκίνητο διατίθεται αυτόματα σε όλους. Η συμμετοχή σε club δεν ανοίγει το δρόμο σε ομαδικές δραστηριότητες. Ο κάθε παίκτης εξακολουθεί και κάνει ό,τι και πριν. Ωστόσο οι προκλήσεις μπορούν να γίνονται μεταξύ μελών και clubs. Κατά τα άλλα όλα βαίνουν ως συνήθως. Αν ένα μέλος έχει μεγάλη συνεισφορά στη γενική κατάταξη του club δεν ανταμείβεται κάπως, παρά μόνο με τη γνώση ότι συνεισφέρει. Όποιος δεν κάνει τίποτα, δεν ανεβαίνει levels ως ο ίδιος αλλά δεν χάνει και τίποτα. Αρκεί να ασχολούνται οι υπόλοιποι για να αποκτήσει πρόσβαση σε όλο το roster των αυτοκινήτων.

Μια μικρή επιτυχία της ομάδας ανάπτυξης εντοπίζεται βέβαια στην αμεσότητα και, συνήθως, την απλότητα με την οποία γίνονται όλα αυτά. Υπάρχουν άχαρα σημεία εδώ κι εκεί, όπως η αδυναμία για ταξινόμηση των challenges με βάση κάποιο συγκεκριμένο κριτήριο, αλλά η αμεσότητα, ακόμη και αν γίνεται συνήθεια και θεωρείται δεδομένη, είναι κάτι που δεν συναντάται κάθε μέρα σε racing games.

Ο μόνος πραγματικός νεωτερισμός του Driveclub εντοπίζεται στον τρόπο με τον οποίο ενσωματώνονται τα διάφορα challenges στον ίδιο τον αγώνα. Δεν έχει άλλωστε κάποιον ανοιχτό κόσμο για να γίνει αλλιώς η “μοιρασιά”. Η χρησιμότητα ενός club είναι πλασματική και σε αυτό το θέμα είναι που θα θέλαμε να δούμε τις περισσότερες αλλαγές στο μέλλον. Όχι μόνο στην προσομοίωση καιρικών συνθηκών.

Το Driveclub πετυχαίνει στην ίδια την οδήγηση, εφόσον την εξετάσουμε ψυχρά και μεμονωμένα. Ύστερα προσθέτει AI άλλης εποχής και βασίζεται σε κοινωνικές λειτουργίες που δεν έχουν κατεύθυνση και χαρακτήρα. Δηλαδή καταφέρνει το βασικό και συχνά πολύ δύσκολο και ύστερα χάνεται. Κι αυτό με ένα επιπλέον έτος ανάπτυξης. Σίγουρα κάπου εδώ κρύβεται μια πολύ πιο ενδιαφέρουσα ιστορία.

Version Tested: PS4

5

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions