Το 2014 αποτελεί διαφορετική χρονιά για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, η οποία φοράει πλέον ένα πιο…οικολογικό προσωπείο έχοντας περιορισμούς στα καύσιμα και στην απόδοση των – υβριδικών πια – κινητήρων. Και ενώ αγωνιστικά η σεζόν φτάνει χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις προς το τέλος της, λάβαμε και το F1 2014 της Codemasters, έτσι ώστε να ζήσουμε το φετινό πρωτάθλημα και μέσα από το πρίσμα των videogames.
Ξεκινώντας, όπως και στις προηγούμενες κυκλοφορίες της εταιρείας, ο τίτλος κάνει ό,τι μπορεί για να μην έχετε καμία αμφιβολία ότι αυτό που αντικρίζετε στις οθόνες σας είναι η επίσημη κυκλοφορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Τα ψηφιακά μονοθέσια δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τα πραγματικά και, ειδικότερα στην έκδοση των υπολογιστών, ο τεχνικός τομέας δείχνει πραγματικά προσεγμένος. Το μοναδικό μας παράπονο είναι η Ego Engine, η οποία, αν και υπέρ του δέοντος ελαφριά, δυσανάλογα όμορφη και πρωτοπόρα όταν παρουσιάστηκε, πλέον έχει αρχίσει να δείχνει επικίνδυνα τα χρονάκια που φέρει στη πλάτη της.
Επί της ουσίας, επί της ίδιας της οδήγησης δηλαδή, η Codemasters ακολουθεί την πεπατημένη, με τα μονοθέσια να εξουσιάζονται από ένα περίεργο “κράμα” arcade και simulation, το οποίο όμως προσφέρει ικανοποίηση και ανταμείβει την ενασχόλησή σας, χωρίς να γίνεται ποτέ πολύ εύκολο. Για την ιστορία βέβαια, θα πρέπει να απενεργοποιήσετε οπωσδήποτε κάποια βοηθήματα, όπως το αυτόματο φρενάρισμα και την υποβοήθηση στο τιμόνι, τα οποία κατά τη γνώμη μας όχι απλά δεν προσφέρουν ευκολία, αλλά θα δυσκολέψουν ακόμα και τους μη έμπειρους, αφού θα νιώθουν ότι κάποιος άλλος δίνει εντολές στο όχημά τους. Η χρήση τιμονιέρας για το απόλυτο των χρόνων εξυπακούεται, όμως εάν κάνετε κάποιες παραχωρήσεις και αφήσετε το traction control σε χαμηλό επίπεδο, ο χειρισμός με το controller δεν απογοητεύει.
Μιλώντας για το οδηγικό μοντέλο, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε και στις διαθέσιμες τροποποιήσεις που σας επιτρέπουν να αλλάξετε δυναμικά χαρακτηριστικά του μονοθεσίου σας, όπως την αεροδυναμική, ή τις σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων. Καλό θα είναι αυτό να γίνει στις ελεύθερες δοκιμές κάθε αγώνα, προκειμένου να βρείτε το ιδανικό στήσιμο για κάθε πίστα. Αν βέβαια δεν νιώθετε και τόσο σχετικοί, το παιχνίδι σάς προτείνει και μία πιο απλή μέθοδο, μέσω μπάρας που επηρεάζει το downforce αντιστρόφως ανάλογα από την τελική ταχύτητα του οχήματός σας, οπότε μπορείτε απλά να πειραματιστείτε με αυτήν χωρίς να αγχωθείτε περισσότερο.
Βελτιωμένη συγκριτικά με την περσινή κυκλοφορία είναι η AI των αντιπάλων οδηγών, η οποία πλέον δεν ανοίγεται τόσο στις στροφές και καθιστά τις απόπειρες προσπεράσματος πιο ρεαλιστικές και με περισσότερο ρίσκο. Από την άλλη, οι αντίπαλοι ακολουθούν όσο γίνεται την αγωνιστική γραμμή και, ειδικότερα στα υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας, θα εκμεταλλευθούν το παραμικρό σας λάθος για να επιτεθούν. Όλο αυτό χαρίζει συνολικά πιο ρεαλιστική ατμόσφαιρα στον τίτλο και, αδιαμφισβήτητα, δίνει περισσότερη αξία στα θετικά σας αποτελέσματα.
Δεν είναι όμως όλα βελτιωμένα συγκριτικά με τον περσινό τίτλο. Το Classic mode που σας έδινε την ευκαιρία να οδηγήσετε λατρεμένα μονοθέσια του παρελθόντος λάμπει δια της απουσίας του, ενώ δεν υπάρχει ούτε ένα καινούριο mode, με τα time trial και scenarios να προσπαθούν, αλλά να μην κατορθώνουν εν τέλει, να σπάσουν τη μονοτονία. Την επιστροφή του πραγματοποιεί και το Season Challenge, όπου καλείστε να “δηλώσετε” έναν αντίπαλο και εάν καταφέρετε να τον ξεπεράσετε στους επόμενους αγώνες, θα κερδίσετε την θέση του στην αντίστοιχη ομάδα. Ενδιαφέρον, αλλά το βλέπουμε συνεχώς τα τελευταία χρόνια, οπότε θα θέλαμε και κάτι παραπάνω. Η μοναδική αλλαγή στο career mode έχει να κάνει με τη δυνατότητα επιλογής οποιασδήποτε ομάδας για πρώτη σας, αντί για μικρότερες όπως γινόταν μέχρι πέρσι.
Αυτό που σίγουρα δεν θα βαρεθείτε, είναι οι αγώνες στις πίστες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, οι οποίες έχουν μεταφερθεί αυτούσιες και με ακόμα περισσότερες λεπτομέρειες σε σχέση με το παρελθόν της σειράς, ακόμα και αυτές που είδαμε για πρώτη φορά φέτος όπως το Sochi της Ρωσίας. Δεν θα συναντήσετε ίδια στροφή σε καμία από τις 19 πίστες, ενώ, όπως και στον πραγματικό κόσμο, άλλες θα σας δυσκολέψουν περισσότερο και άλλες λιγότερο. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η στενή πίστα του Monaco, όπου το παραμικρό λάθος σάς οδηγεί στις μπαριέρες, ή οι συνεχόμενες καμπές της Suzuka που θα σας δυσκολέψουν μέχρι να τις διασχίσετε με τη σωστή αγωνιστική γραμμή για να σημειώσετε αξιόλογους χρόνους.
Το F1 2014 κατορθώνει εν μέρει τον στόχο του, αποτελώντας τη μοναδική επιλογή για τους λάτρεις του αθλήματος. Η ποιότητά του στην απόδοση του αθλήματος είναι δεδομένη, από εκεί και πέρα όμως, η έλλειψη του classic mode ή έστω κάποιας νέας προσθήκης σε σχέση με την περσινή κυκλοφορία του στερεί βαθμούς. Βελτιώσεις υπάρχουν σίγουρα, όμως θα θέλαμε περισσότερα βήματα προόδου από την Codemasters, καθώς πετυχαίνει την ουσία και χάνει στις λεπτομέρειες. Για ακόμα μία χρονιά.
Version Tested: PlayStation 3, PC