Samurai Warriors 4 – Review

0

Ένα χρόνο μετά την αλλαγή γενιάς στις κονσόλες, έρχεται το Samurai Warriors 4, ο πρώτος τίτλος της σειράς Musou από την Omega Force που σχεδιάστηκε για νέα συστήματα (αν και όχι ΜΟΝΟ για νέα συστήματα).

Η διαφορά είναι εμφανής. Σε αντίθεση με το Warriors Orochi 3 Ultimate, τα μοντέλα είναι βελτιωμένα, το frame rate πολύ πιο σταθερό και πολύ συχνότερα κοντά στα 60fps, έστω και αν τα περισσότερα επίπεδα είναι πλέον λιγότερο ανοιχτά, πράγμα που μας θυμίζει και λίγο το πολύ πρόσφατο Hyrule Warriors για το Wii U.

Οι εξελίξεις στον τεχνικό τομέα πάντως είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Ευτυχώς κιόλας. Το  Samurai Warriors 4 φέρνει αλλαγές ουσίας στο σύστημα μάχης που θέλει πλέον να μοιάσει λίγο περισσότερο σε fighting από ότι συνήθως. Μέχρι πρότινος κάθε combo ξεκινούσε με light attack προκειμένου να καταλήξει σε heavy attacks, αλλά αυτό αλλάζει με την προσθήκη combos που ξεκινούν με heavy attack και εξελίσσονται αναλόγως. Έτσι οι διαθέσιμοι συνδυασμοί είναι προφανώς περισσότεροι για κάθε χαρακτήρα. Βάθος προστίθεται και σε άλλα επίπεδα αφού υπάρχει πλέον πρόβλεψη για counters και guard blocks, μηχανισμοί που εδώ και χρόνια θεωρούνταν εξωτικοί και μάλλον αχρείαστοι για το franchise. Η κάμερα πάντως εξακολουθεί να κρίνεται ανεπαρκής, άρα είναι ένα από τα σταθερά, αδιάβλητα αδύναμα σημεία της συνταγής, της σειράς και του νέου Samurai Warriors. Δεν επιτρέπει την περιστροφή στον οριζόντιο άξονα, επιμένει να βλέπει τα πάντα κάπως αφ’ υψηλού και γενικά να συμπεριφέρεται όπως έχουν μάθει να περιμένουν οι φίλοι των τίτλων Musou.

Samurai-Warriors-4-Mighty_Strikes_(2)

Αλλαγές θα βρείτε και στη βασική δομή του παιχνιδιού. Σαφώς και υπάρχει story mode, αλλά αντί να παιδεύεται η Omega Force για να φτιάξει και από ένα μικρό σενάριο για κάθε έναν από τους 55 διαθέσιμους χαρακτήρες, επέλεξε να επικεντρωθεί σε 12 campaign που βασίζονται σε συγκεκριμένα ιστορικά γεγονότα και εξελίξεις, αφορούν δεδομένο αριθμό χαρακτήρων, μεταξύ των οποίων μπορεί να επιλέξει ο παίκτης. Η υποστήριξη για local και online co-op αποτελεί λογική επέκταση της δυνατότητας εναλλαγής μεταξύ δύο χαρακτήρων σε τελείως διαφορετικά σημεία κάθε χάρτη (δεν λείπουν και μερικές απλές διαταγές στον έτερο σύντροφο) και είναι σίγουρο ότι κάνει τη ζωή πιο εύκολη σε ορισμένες αποστολές, ειδικά σε υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας. Μπορεί κάθε Samurai Warriors να ρίχνει μεγαλύτερο βάρος σε αναμετρήσεις με αξιωματικούς και πολέμαρχους, αλλά πάντα χρειάζεται κάποια αντίληψη των τεκταινόμενων στο χάρτη και διαχείριση πολλαπλών, μερικές φορές αντικρουόμενων στόχων της αποστολής. Δεν έχουν όλα τα campaign το ίδιο πλήθος αποστολών, ούτε την ίδια διάρκεια, ενώ η ιστορική τους ματιά είναι αναμενόμενα παιδαριώδης, παρότι εφορμούν από ομολογουμένως ενδιαφέροντα ιστορικά γεγονότα.

Ταυτόχρονα κάθε πτυχή του παιχνιδιού στο πεδίο της μάχης παραμένει φλύαρη με άπειρες ατάκες και κείμενο εδώ κι εκεί να παλεύουν για να χαλάσουν τη συγκέντρωση του παίκτη. Τα ιαπωνικά voice overs θα βοηθήσουν πολλούς όμως απλά να αγνοούν κάποια πράγματα ως “θόρυβο”. Το animation είναι ελαφρώς (πολύ ελαφρώς) πιο ομαλό από ό,τι είδαμε πολύ πρόσφατα στο Warriors Orochi 3 Ultimate αλλά σίγουρα πιο νευρικό από το παράδειγμα του Hyrule Warriors (εκεί άλλωστε έβαλε το χεράκι της και η Team Ninja).

Samurai-Warriors-4-Power_Attacks

Εκτός των story και free mode, θα βρείτε το Chronicle mode. Εδώ μπορείτε να χρησιμοποιήσετε χαρακτήρα που θα σχεδιάσετε στον τουλάχιστον ξεκαρδιστικό (με τη θετική έννοια) character creator, προκειμένου να ξεκινήσετε από χαμηλά και, αναλαμβάνοντας ποικιλία αποστολών, να ανέβετε στην ιεραρχία, να αποκτήσετε το δικό σας στρατό και να πετύχετε τους δικούς σας στόχους. Εδώ οι αποστολές δεν είναι μέρος μια τεράστιας μάχης με πολλαπλά ζητούμενα αλλά πιο απλές και γραμμικές ως προς την εξέλιξή τους υποθέσεις. Παραδόξως η ποικιλία των αποστολών είναι μεγαλύτερη εδώ παρά στο story mode. Φανταζόμαστε ότι παίζει ρόλο το γεγονός ότι στο Chronicle mode δεν υπάρχει ιδιαίτερο άγχος για ιστορική πιστότητα.

Σε κάθε περίπτωση καλό είναι να σημειώσουμε ότι ο τίτλος διατίθεται για PS4, PS3 και PS Vita. Όσο λοιπόν και αν υποστηρίζουμε ότι σχεδιάστηκε για PS4, η αλήθεια είναι κάπου στη μέση και η μέρα που θα δούμε “καθαρόαιμη” εμπειρία Musou για τα νεότερα συστήματα απέχει ακόμη. Είναι πάντως γεγονός ότι έχουν γίνει αυτή τη φορά βήματα προκειμένου να ανδρωθεί κάπως ένα σύνολο συστημάτων που πέρασε πολλά χρόνια προσθέτοντας χαρακτήρες παρά ουσία. Το Samurai Warriors 4 δεν είναι ακόμη εκεί που θα ήθελε ίσως η Koei Tecmo, δεν κερδίζει ξεκάθαρα άλλωστε ούτε το ταπεινότερης κλίμακας Hyrule Warriors, αλλά, ταυτόχρονα, είναι και η καλύτερη επιλογή που μπορούσαν να κάνουν οι φίλοι της σειράς.

Version Tested: PS4

7

About Author

Όταν δεν πίνει καφέ, πίνει καφέ. Γράφει για games από το 2003, συναντά, για κάποιο άγνωστο λόγο, τα πιο περίεργα bugs και όποτε δεν βρίσκει καφέ, λειτουργεί ως αρχισυντάκτης. Ύστερα από κάθε μακροβούτι σε gadgets, games και βιβλία ιστορίας, βγαίνει στην επιφάνεια για να πάρει αέρα και να κάνει διορθώσεις. Τότε είναι και πιο επικίνδυνος. Αρθρογραφία του έχει εμφανιστεί σε GamePro, Computer Games Magazine, RAM, bit, Digipedia κ.α. Μετέφρασε βιβλίο για το Tai Chi. Don't ask.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions