In Space We Brawl – Review

0

Τα κλασικά arcade shoot ’em up σπανίζουν δυστυχώς στις ημέρες μας. Το βάρος της αγοράς πέφτει λογικά σε άλλα είδη παιχνιδιών και μόνο ο χώρος των indie δείχνει να ενδιαφέρεται για αυτό το παραδοσιακό είδος. Το In Space We Brawl είναι ένας τίτλος που συνδυάζει το εξαιρετικό Geometry Wars με το κλασικό και σεβάσμιο Asteroids. Οι παίκτες ελέγχουν το σκάφος τους σε μια πίστα-αρένα η οποία καλύπτει μία μόνο οθόνη, χωρίς scrolling. Οι άκρες της πίστας είναι “ανοιχτές”, δηλαδή ο παίκτης μπορεί να περάσει από τη μία άκρη στην απέναντι και να βρεθεί στην πλάτη του αντιπάλου του. Σε συνδυασμό με τα διάφορα εμπόδια που υπάρχουν σε κάθε πίστα (μαύρες τρύπες, αστεροειδείς, εχθρικά σκάφη), η δράση μπορεί να γίνει ιδιαίτερα έντονη.

Το πρόβλημα όμως με το In Space We Brawl είναι οι ίδιες οι προθέσεις των δημιουργών του. Οι τελευταίοι θέλησαν να δημιουργήσουν έναν multiplayer τίτλο, έναν τίτλο που θα αποτελέσει αφορμή να συγκεντρωθεί μια παρέα τεσσάρων ατόμων για να διασκεδάσει. Οι προθέσεις είναι αγνές, όμως στην πράξη, τα πράγματα περιπλέκονται. Και αυτό γιατί στην ουσία το In Space We Brawl είναι ένας αποκλειστικά multiplayer τίτλος ο οποίος υποστηρίζει μόνο τοπικές αναμετρήσεις. Δεν υπάρχει single player campaign, δεν υπάρχει online mode. Που σημαίνει ότι ένα μεγάλο μέρος της αγοράς δεν θα μπορέσει να απολαύσει τον τίτλο όπως ακριβώς πρέπει. Είτε γιατί το κόστος των επιπλέον χειριστηρίων είναι αστεία μεγάλο είτε γιατί δεν έχουν όλοι φίλους πρόθυμους να περάσουν το απόγευμά τους με έναν indie τίτλο.

Για να είμαστε ακριβείς, το In Space We Brawl διαθέτει ένα υποτυπώδες single-player mode, τα λεγόμενα Challenges. Στην πραγματικότητα, τα Challenges είναι ένα είδος tutorial μέσω του οποίου ο παίκτης μπορεί να μάθει τους βασικούς μηχανισμούς και να ξεκλειδώσει διάφορα πράγματα για το multiplayer mode. Η δομή με τη μορφή των challenges (που θυμίζει side-quests για την επίτευξη trophies) και η έλλειψη στοιχειώδους σεναρίου, κάνει το συγκεκριμένο mode κάπως βαρετό και ανούσιο. Παράλληλα, η κάπως υψηλή δυσκολία τους μπορεί να αποτρέψει αρκετούς από το να τα ολοκληρώσουν.

In Space We Brawl Gameplay-9

Φυσικά, το ελλιπές single-player ήταν συνειδητή αποφάση των δημιουργών. Ήθελαν να δημιουργήσουν έναν καθαρόαιμο multiplayer τίτλο και ως ένα βαθμό, τα κατάφεραν. Το multiplayer mode είναι σαφώς πιο ολοκληρωμένο και σίγουρα πολύ πιο ενδιαφέρον. Υπάρχουν 2 διαφορετικά modes που μεταβάλλουν το γενικότερο στόχο της κάθε αναμέτρησης και πάνω από 100 συνδυασμοί σκαφών/όπλων. Τα ίδια τα σκάφη έχουν ξεχωριστά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα (άλλα είναι αργά και ανθεκτικά, άλλα γρήγορα και πιο ευάλωτα κ.ο.κ.), αλλά για να τα δει κανείς όλα θα πρέπει να ολοκληρώσει τα βαρετά challenges. Οι ίδιες οι αναμετρήσεις έχουν το ενδιαφέρον τους, με το χάος που επικρατεί στην οθόνη να αποτελεί μέρος της διασκέδασης (σε συνδυασμό με τα όποια πειράγματα μεταξύ των μελών της παρέας). Ο ίδιος ο τίτλος προσπαθεί τακτικά να αλλάζει τα δεδομένα της αναμέτρησης είτε με την παρουσία εμποδίων είτε με την εμφάνιση power-ups, αλλά τίποτα δεν αλλάζει το γεγονός ότι η όποια διασκέδαση απορρέει από τις αναμετρήσεις είναι περιορισμένης χρονικής διάρκειας, ειδικά αν η παρέα αποτελείται από 2 και όχι 4 παίκτες.

Και σε αυτό το σημείο φαίνονται έντονα τα μειονεκτήματα της απόφασης των δημιουργών να προσφέρουν έναν αποκλειστικά multiplayer τίτλο. Από τη μία, η ύπαρξη ενός πραγματικού campaign θα έκανε τον τίτλο πιο ενδιαφέροντα και σίγουρα πιο προσιτό (κυρίως οικονομικά), ενώ ένα online mode θα πρόσφερε μια ευελιξία που χάνεται όταν είναι απαραίτητη η ύπαρξη τεσσάρων παικτών στον ίδιο χώρο.

Ως έχει, το In Space We Brawl είναι μια ενδιαφέρουσα πρόταση που δύσκολα θα απολαύσουν όλοι. Οι περιορισμοί που θέτει στον εαυτό του, θα στερήσουν από πολλούς τη δυνατότητα να το δοκιμάσουν, πόσο μάλλον να το ευχαριστηθούν. Ακόμα όμως και αν υπάρχει η δυνατότητα να απολαύσει κανείς πλήρως τον τίτλο, το πιθανότερο είναι ότι το ενδιαφέρον της παρέας θα εξατμιστεί πολύ γρήγορα.

Επομένως, το In Space We Brawl είναι μεν μια ενδιαφέρουσα πρόταση, αλλά αφορά δυστυχώς ελάχιστους. Και αυτοί θα πρέπει να βρουν παρέα για να το απολαύσουν, κάτι που είναι μάλλον απίθανο.

Version tested: PS4

5 Awesome

About Author

Αν και πολλοί λένε ότι γκρινιάζει, ο ίδιος δεν το παραδέχεται, λέγοντας ότι απλώς σχολιάζει αντικειμενικά. Κάπου χαμένος στο σπίτι του βρίσκεται ένας ΤΙ 99/4Α, ο πρώτος υπολογιστής που υποτίθεται ότι έπαιζε παιχνίδια. Η πορεία του με τον Spectrum και η αγάπη του για την Amiga, τον στιγμάτισαν ανεπανόρθωτα. Το πέρασμα από περιοδικά και sites του χώρου ενίσχυσαν ακόμα περισσότερο την αγάπη του για τα videogames και παρά το ότι πλέον τσαντίζεται εύκολα με τις ενέργειες της Nintendo (και όχι μόνο), βαθιά μέσα του πιστεύει ότι είναι ο Link... Και όποιος τολμάει ας πει το αντίθετο.

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων Web and Art Solutions