Έχετε σκεφτεί ποτέ πώς θα επιβιώνατε σε έναν αφιλόξενο κόσμο, άδειο όμως από ανθρώπους; Ποιες λεπτές γραμμές θα ήσασταν διατεθειμένοι να ξεπεράσετε προκειμένου να διατηρηθείτε ζωντανοί, με μόνο σύμμαχό σας ένα σακίδιο και δύο ικανά πόδια να περιπλανηθείτε;
Σε αυτό το μοτίβο πατά το The Long Dark, ο πρώτος τίτλος της Hinterland Studio, που σας καλεί απλά να επιβιώσετε, σε έναν κόσμο για τον οποίο δεν γνωρίζετε τίποτα, όπου όλα, ή μάλλον σχεδόν όλα, είναι εναντίον σας. Ο τίτλος ξεκινά και σας τοποθετεί σε τυχαίο σημείο προσχεδιασμένου χάρτη, και καλείστε να περιπλανηθείτε για να βρείτε αρχικά κάποιο καταφύγιο και στη συνέχεια προμήθειες που θα σας κρατήσουν ζωντανούς. Ο στόχος σας δεν είναι άλλος από το να καταφέρετε να επιβιώσετε και αυτό είναι πραγματικά πιο δύσκολο από ότι μπορεί να ακούγεται.
Στο μέρος του χάρτη που είναι προς το παρόν διαθέσιμο στην Alpha έκδοση του τίτλου, οι προμήθειες που μπορείτε να βρείτε είναι ρουχισμός, καθώς αυτά που φοράτε μπορεί να μην αρκούν για να σας κρατήσουν ζεστούς, κονσέρβες με έτοιμο φαγητό, πανιά που θα λειτουργήσουν ως προσάναμμα για φωτιά τις κρύες νύχτες του χειμώνα, ξύλα και άλλα. Το νόημα όμως δεν είναι μόνο στον εντοπισμό προμηθείων. Πρέπει να καταφέρετε και να τις χρησιμοποιήσετε όσο αποτελεσματικότερα γίνεται. Πολλές φορές τυχαία (;;) κοντά σε ασφαλή κατά τα φαινόμενα περιοχή υπάρχουν λύκοι, οι οποίοι μπορεί να είναι ο πιο βίαιος αλλά σίγουρα όχι ο πιο επικίνδυνος εχθρός που θα συναντήσετε στο The Long Dark.
Αντί αυτού, οι δυσμενείς και απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες καθώς και οι βιολογικές σας ανάγκες είναι αυτά που πρέπει να προσέξετε για να επιβιώσετε όσο το δυνατόν περισσότερο. Πρέπει να τρώτε μόνο όταν πεινάτε, αλλά όχι το οτιδήποτε καθώς η τροφική δηλητηρίαση καραδοκεί για να σας ρίξει στο κρεβάτι, πιθανώς για πάντα. Πρέπει να μην βγαίνετε εκτός του καταφυγίου σας τις ώρες που έχει χιονοθύελλα, ή νωρίς το πρωί, γιατί στο περισσότερο κρύο το ανθρώπινο σώμα καταναλώνει περισσότερες θερμίδες για να διατηρείται ζεστό. Για να μην αναφερθούμε στα ρούχα που φθείρονται περισσότερο. Θα πρέπει να είστε πάντα σε θέση να ανάψετε φωτιά, γιατί αυτή είναι που θα σας διατηρήσει ζεστούς και συνάμα υγιείς, ενώ εάν τυχαίνει να έχετε πρόσβαση στην πολυτέλεια μιας σόμπας, θα έχετε και τη δυνατότητα να βράσετε χιόνι και να εξασφαλίσετε με αυτόν τον τρόπο πόσιμο νερό. Εάν δε νιώσετε ότι έχετε περίσσεια χρόνου και αποθεμάτων, μπορείτε να ψήσετε και κρέας με το ανάλογο τίμημα φυσικά σε ξύλο που θα μπορούσε υπό άλλες συνθήκες να κρατήσει τη φωτιά ζωντανή τις πιο κρίσιμες ώρες με το περισσότερο κρύο.
Όλα τα παραπάνω αποδίδονται στον τίτλο της Hinterland Studio με μινιμαλιστική καλλιτεχνική απεικόνιση, η οποία όμως πετυχαίνει το στόχο της αφού λειτουργεί χωρίς να είναι πολύ απαιτητική υπολογιστικά. Επιπλέον η ελαφρότητα των γραφικών ευνοεί το draw distance, αφού εάν συναντήσετε καλοκαιρία μπορείτε να δείτε καλύτερα έναν πιθανό προορισμό, ή κάποια πινακίδα που θα σας οδηγήσει στην εύρεση ενός νέου καταφυγίου, προς ανανέωση των προμηθειών σας. Προς τιμήν της ομάδας ανάπτυξης, αν και ο τίτλος βρίσκεται ακόμα σε alpha, δεν αντιμετωπίσαμε κανένα τεχνικό πρόβλημα, κανένα bug ή glitch γεγονός που μάλλον σημαίνει ότι τεχνικά το παιχνίδι δεν απέχει και πολύ προς την ολοκλήρωσή του.
Ο ένας και μοναδικός χάρτης που δοκιμάσαμε στο sandbox mode του The Long Dark μας άφησε ικανοποιημένους. Στο μενού υπάρχει και το – μη διαθέσιμο ακόμα – scenario mode, όπου η Hinterland θα μας αφηγείται την ιστορία του πιλότου William Mackenzie, ο οποίος γίνεται μάρτυρας ενός ηλεκτρομαγνητικού φαινομένου που ρίχνει το αεροπλάνο του σε δασική έκταση του Καναδά και καλείται να επιβιώσει σε έναν κόσμο που όλοι οι άνθρωποι έχουν, για κάποιον άγνωστο λόγο, εξαφανιστεί. Αναμένουμε λοιπόν την τελική έκδοση για να καταλήξουμε σε πιο ασφαλή συμπεράσματα, για να προσπαθήσουμε ακόμα μια φορά να επικρατήσουμε απέναντι στην φύση σε αυτό το διαφορετικό είδος παιχνιδιού επιβίωσης.