Η σειρά MX vs. ATV επιστρέφει αρκετά χρόνια μετά τα ποιοτικά Alive και Reflex, από την Rainbow Studios μεν, υπό τη σκέπη της Nordic Games δε, μετά το οριστικό κλείσιμο της THQ που ήταν και η εκδότρια εταιρεία για τους προαναφερθέντες τίτλους.
Δυστυχώς όμως το MX vs. ATV: Supercross δείχνει από την πρώτη στιγμή φτωχό. Τόσο σε σχέση με τις προηγούμενες κυκλοφορίες, όσο και με το MXGP της Milestone που ξάφνιασε αρκετό κόσμο με την ποιότητά του λίγους μήνες πριν. Στην πρώτη μας επαφή με το κυρίως μενού του παιχνιδιού βλέπουμε τα Single Race, Career, online και local multiplayer, customization για τη μοτοσικλέτα και τον αναβάτη που θα χειριζόμαστε και το Motoclub Depot στο οποίο θα αναφερθούμε ξεχωριστά παρακάτω. Όπως καταλαβαίνετε κάποιο challenge mode ή κάποιο mode για τρικς που θα είχε ξεχωριστό ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο άθλημα απουσιάζουν, οπότε θα πρέπει να επικεντρώσετε το ενδιαφέρον σας στους αγώνες στις 17 πίστες του παιχνιδιού και στο να τις διασχίσετε στο λιγότερο δυνατό χρόνο για να κατακτήσετε τις πρώτες θέσεις τόσο στο campaign mode όσο και στα leaderboards που υποστηρίζει ο τίτλος.
Για να το καταφέρετε όμως αυτό θα πρέπει να κατακτήσετε το σύστημα χειρισμού του παιχνιδιού, ο οποίος επικεντρώνεται σε δύο σημεία με βασικότερο αυτό της μεταφοράς του βάρους του αναβάτη. Η συγκεκριμένη λειτουργία εφαρμόζεται με τη μετακίνηση του δεξιού αναλογικού μοχλού και είναι αυτή που θα πρέπει να εκμεταλλευθείτε έτσι ώστε να παίρνετε κάθε φορά το μέγιστο δυνατό από τα άλματά σας. Σε αυτό το racer οι σωστές γραμμές είναι ήσσονος σημασίας, αφού η σωστή ευθυγράμμιση του οχήματός σας με το έδαφος μετά από κάποιο άλμα είναι η λύση για να διατηρήσετε την ταχύτητά σας και να κατεβάσετε τους χρόνους σας σε ανταγωνιστικά επίπεδα. Εκτός από την αυτονόητη χρήση του γκαζιού, επιπλέον ταχύτητα θα σας δώσει και η σωστή χρήση του συμπλέκτη κατά τη διάρκεια των στροφών, το άφημα του οποίου στην έξοδο της κάθε στροφής επιταχύνει το όχημά σας εντυπωσιακά. Από τον χειρισμό δεν είχαμε κάποιο παράπονο, αφού η σωστή εφαρμογή των παραπάνω μηχανισμών έρχεται φυσιολογικά μετά από λίγες ώρες ενασχόλησης και κάνει το παιχνίδι διασκεδαστικό για τον καθένα.
Η Rainbow Studios τα καταφέρνει περίφημα και στη δημιουργία των 17 διαδρομών του τίτλου, καθώς όλες χαρακτηρίζονται από διαφορετικά άλματα και δεν θα έχετε σε κανένα σημείο την αίσθηση ότι έχετε ξαναδεί αυτά τα αναχώματα σε κάποια άλλη πίστα. Η γραφική απεικόνιση από την άλλη δεν απογοητεύει, καθώς οι developers έχουν προσέξει αρκετές λεπτομέρειες, όπως οι “ροδιές” που αφήνει το όχημά σας στα χώματα των διαδρομών, ή ο τρόπος που κινούνται οι φανέλες των αναβατών λόγω του αέρα. Αυτό που πιθανώς να σας κουράσει είναι το κλειστό του πράγματος, μιας και όλοι οι αγώνες στο Supercross διαδραματίζονται σε κλειστά στάδια και το παιχνίδι δεν ξεφεύγει από αυτή την αρχή ούτε στο ελάχιστο.
Περισσότερη δουλειά χρειαζόταν το μοντέλο φυσικής και ειδικότερα στο σημείο που αφορά τις συγκρούσεις μεταξύ των αναβατών. Σε περίπτωση που έχετε επαφή με κάποιον άλλον αναβάτη, το πιθανότερο είναι ότι εσείς θα πέσετε και αυτός θα συνεχίσει ακάθεκτος, είτε οδηγά μοτοσικλέτα είτε ATV. Αναφερόμενοι στις πτώσεις, μπορεί ο αναβάτης σας να μετακινεί το σώμα του ρεαλιστικά πάνω στο εκάστοτε όχημα, όμως τα animations των πτώσεων είναι, επιεικώς, γελοία σχεδιαστικά και πέραν αυτού θα βλέπετε σχεδόν κάθε φορά τον αναβάτη σας να χάνεται μέσα στο έδαφος. Επιπλέον, σε ορισμένες περιπτώσεις οι οδηγοί που χειρίζεται η AI του παιχνιδιού περνούν από δίπλα σας εκτελώντας άλματα που δεν έχουν καμία λογική, με την ταχύτητά τους να μη δικαιολογεί την απόσταση που είναι ικανοί να διανύσουν στον αέρα.
Ειδική αναφορά αρμόζει και στις άδειες που διαθέτει ο τίτλος, καθώς οι διαδρομές που θα διασχίσετε είναι γεμάτες με επίσημους χορηγούς του πρωταθλήματος supercross και όντως, όταν θα πάτε να πειραματιστείτε με την εμφάνιση του αναβάτη και των οχημάτων σας, θα βρείτε πάρα πολύ licenced περιεχόμενο, από προστατευτικά γυαλιά και επιγονατίδες, μέχρι μπάρες για το τιμόνι της μοτοσυκλέτας ή του ATV σας από επώνυμους κατασκευαστές. Για να οδηγήσετε όμως μια μηχανή της Yamaha ή της KTM, θα πρέπει να μπείτε στο Motoclub Depot που αναφέραμε προηγουμένως και να την αγοράσετε ξεχωριστά, με κάθε επιπλέον όχημα να κοστολογείται στα 2,99 ευρώ. Κατανοούμε τη λογική, όμως θεωρούμε ότι θα έπρεπε τουλάχιστον να υπάρχει η δυνατότητα να οδηγήσετε κάποια licenced οχήματα και χωρίς πληρωμή. Τουλάχιστον τα οχήματα που σας δίνονται είναι ικανοποιητικά, πλήρως τροποποιήσιμα εμφανισιακά αλλά επιπλέον μπορούν και να αναβαθμιστούν μέσω απλού μηχανισμού για να έχουν ακόμα καλύτερες επιδόσεις.
Το MX vs. ATV: Supercross αφήνει ανάμικτα συναισθήματα. Ο μηχανισμός οδήγησης που έχει επιλέξει η Rainbow Studios είναι και στους δύο τύπους οχημάτων ικανοποιητικός και μαθαίνεται εύκολα, ενώ σε τέτοιου τύπου κυκλοφορία που δεν διαφημίζεται ως η απόλυτη εξομοίωση μπορούμε να συγχωρήσουμε τα λαθάκια στον τομέα της φυσικής για χάρη της διασκέδασης. Όμως το περιεχόμενο ακόμα και τότε είναι πολύ λίγο για να μπορέσει να σας κρατήσει το ενδιαφέρον, να δώσει αντίκρισμα στην τιμή του τίτλου και κατά συνέπεια αξία στο χρόνο για τον υποψήφιο αγοραστή. Ε, και αν οδηγούσαμε και καμία KTM χωρίς να χρειαστεί να πληρώσουμε επιπλέον, δεν θα μας χαλούσε.
Version Tested: Xbox 360