Κάτι καλό έχει κατά νου η Relic και ελπίζουμε το Company Of Heroes 2: Ardennes Assault να μην είναι περιστασιακό πείραμα, αλλά βάση για κάτι ακόμη καλύτερο στο μέλλον της σειράς. Όχι μόνο επειδή θέλουμε και συνέχεια, αλλά επειδή αυτή τη φορά μπαίνουν οι βάσεις. Ωστόσο ο τελικός προορισμός δείχνει να απέχει.
Το Ardennes Assault είναι stand alone expansion για το Company Of Heroes 2. Με λίγα λόγια διατίθεται για τους κατόχους της βασικής κυκλοφορίας, αλλά μπορεί να αγοραστεί και ξεχωριστά, να λειτουργήσει αυτόνομα. Σε αντίθεση με το The Western Front Armies, το αυστηρά multiplayer expansion που είδαμε προηγουμένως, το Ardennes Assault κινείται τελείως αντίστροφα, όντας σχεδιασμένο αποκλειστικά για έναν παίκτη και μόνο. Ξεχνάτε το co-op, ξεχνάτε το multiplayer. Όλα γίνονται και μένουν στο νέο campaign που ακολουθεί την ιστορική μάχη για την κατάληξη του Βελγίου κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η
ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται στο ποιόν του campaign. Αντί να αποτελείται από σειρά αποστολών με αρχή, μέση και τέλος, ο παίκτης βρίσκεται “αντιμέτωπος” με ένα χάρτη που χωρίζεται σε “επαρχίες”. Ο παίκτης έχει το ελεύθερο να επιλέξει προς τα που θα κινηθεί και τι είδους μονάδες θα ρίξει στη μία ή στην άλλη μάχη. Κάποιες αναμετρήσεις είναι δεδομένες και διαφοροποιούνται μόνο από εναλλασσόμενους δευτερεύοντες στόχους, κάποιες άλλες όμως προκύπτουν δυναμικά, ανάλογα με τις εξελίξεις στο μέτωπο και τις εξελίξεις που ο ίδιος ο παίκτης επιβάλει στο χάρτη.
Δεν μετρά μόνο η νίκη, αφού παίζει ρόλο το προς τα που μπορεί να υποχωρήσει ο εχθρός. Η υποχώρηση σε “φιλική” περιοχή σημαίνει συνένωση δυνάμεων με συνέπεια τη θεμελίωση μιας ακόμη πιο βάναυσης μάχης σε δεύτερο χρόνο. Θα χρειαστεί να ανακόψετε οπισθοχωρήσεις, να διαλέξετε αποστολές έχοντας πλάνο για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να αποκλειστεί μια εχθρική επαρχία και, σίγουρα, θα προσευχηθείτε να έχετε κάνει σωστό υπολογισμό. Αν όλα πάνε στραβά και συνειδητοποιήσετε ότι κάνατε μέγα λάθος πριν από ώρες, αν πραγματικά κολλήσετε, τότε δεν υπάρχει περιθώριο επαναφοράς σε ουσιαστικά παλαιότερο save. Υπάρχει μόνο ένα slot και λειτουργεί υποχρεωτικό auto save.
Ένας λόγος παραπάνω να πάρετε τα πάντα στα σοβαρά, γιατί τα χειρότερα λάθη διαφαίνονται σε βάθος χρόνου και οδηγούν σε επανεκκίνηση του campaign εφόσον δεν βρεθεί κάποια ιδιοφυής ή μαγική λύση. Με τρεις μονάδες διαθέσιμες σε όλους (και μία ως DLC που εξασφάλιζαν δωρεάν όσοι προπαρήγγειλαν) και ξεχωριστά skill trees με πολλαπλούς δρόμους για πειραματισμό, όλα τα ενδεχόμενο είναι ανοιχτά. Καμία μονάδα δεν μπορεί να χρησιμοποιείται επ’ άπειρον και χρειάζεται ξεκούραση. Μπορεί να ακούγεται ως κακό δάνειο από τίτλους free to play αλλά είναι μια θυσία που γίνεται προκειμένου να μην είναι εφικτό να ρίξει ο παίκτης όλο το βάρος του σε ένα skill tree και να αγνοήσει τα άλλα. Συν τοις άλλοις, ακόμη και να μπορούσε να το κάνει, είναι ξεκάθαρο ότι κάποιες αποστολές ευνοούν τη μία ή την άλλη μονάδα. Θέλοντας και μη, θα μάθετε τα μέσα και τα έξω για την καθεμιά ξεχωριστά. Η απώλεια στρατιωτών δεν είναι αστεία υπόθεση, όχι μόνο επειδή θα τα ακούτε από τους επικεφαλής της εκάστοτε μονάδας αλλά και επειδή ροκανίζεται έτσι η δυνατότητα ανατροφοδότησης με νέους στρατιώτες, τουλάχιστον σε βάθος χρόνου. Εξάλλου, ως είθισται σε Company Of Heroes, έχει σημασία να συντηρείτε έμπειρους στρατιώτες και να συγκεντρώνετε πολύτιμους πόντους για αναβαθμίσεις.
Πολλοί εξ αυτών έρχονται από συμπληρωματικές αποστολές στο πεδίο της μάχης και θα δείτε ότι θα κληθείτε να χωρίσετε τις δυνάμεις σας και να πάρετε ρίσκο ουσίας. Τα αποτελέσματα μπορεί να είναι καταστροφικά ή και όχι, να σας επιστρέψουν στο μηδέν, ή να ανοίξουν το δρόμο σε καλύτερα όπλα, συχνότερη χρήση ειδικών skills κ.ά. Κάθε νέα απόπειρα στο campaign μπορεί, όντως, να αποδεικνύεται διαφορετική υπόθεση. Τόσο με την καλή όσο και με την κακή έννοια.
Το σίγουρο είναι πως τα πράγματα δεν ξεκινούν ιδιαίτερα ομαλά, ειδικά για εκείνους που έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με το franchise ή και εκείνους που περιμένουν κάτι πιο συμβατικό σε campaign. Το tutorial είναι απογοητευτικό και συνάμα υποχρεωτικό κάθε φορά που ξεκινάτε το campaign, άρα η εξοικείωση με τις διαφορετικές μονάδες ξεκινά πάντα από την αρχή. Αν όμως θελήσετε να δείτε ποιες συντομεύσεις κάνουν τι στο πληκτρολόγιο, δεν πρόκειται να σας βοηθήσει η Relic. Το ίδιο ισχύει για πολλούς μηχανισμούς που αποδεικνύονται ιδιαίτερα σημαντικοί στην πράξη και τους οποίους ή θα χρειαστεί να μάθετε με τον άσχημο τρόπο ή θα αναγκαστείτε να τους ερευνήσετε online για να γλιτώσετε τα χειρότερα.
Με επιμονή και επιμονή αυτό το μαρτύριο τελειώνει. Αυτό που δεν αλλάζει είναι η σχετική αδιαφορία των γερμανικών δυνάμεων. Ναι, θα σας παιδέψουν για να καταλάβετε την
περιοχή που ελέγχουν, αλλά άπαξ και χάσουν στην αναμέτρηση, κινούνται προς το κοντινότερο ασφαλές μέρος του χάρτη και…περιμένουν. Η έννοια “αντεπίθεση” δεν συγκινεί την τεχνητή νοημοσύνη, στερώντας έτσι βασικό στοιχείο ρεαλισμού από μια προσπάθεια που είναι σχεδιασμένη, κατά τα άλλα, για να επιδιώκει ακριβώς αυτό.
Φαίνεται ότι η Relic επιχειρεί κάτι εξαιρετικά ενδιαφέρον, αλλά ταυτόχρονα δεν προλαβαίνει ή φοβάται να το προχωρήσει μέχρι τέλους. Ελπίζουμε να εμμείνει πάντως σε αυτό το πολύ ενδιαφέρον πείραμα αλλά και να βρει τα αποθέματα που θα τη βοηθήσουν να το ολοκληρώσει με επιτυχία στην πράξη. Για να μην πάει χαμένος και ο κόπος.
Version Tested: PC