Η Nintendo φρόντισε από νωρίς να μας ενημερώσει πως το 2013 θα ήταν η χρονιά του Luigi. Το 2014, η χρονιά του Super Smash Bros., δεν συνοδεύτηκε από συγκεκριμένες τυμπανοκρουσίες. Απέδειξε έτσι πως είναι κατά των spoilers καταλήγοντας να κυκλοφορήσει 2 τίτλους για τη σειρά με απόσταση μερικών μηνών και μάλιστα με φορητό αντιπρόσωπο για πρώτη φορά μέχρι σήμερα.
Με το Super Smash Bros. For Nintendo 3DS να αποδεικνύει πως η σειρά μπορεί να “τα σπάσει” σε κάθε πιθανό format, έρχεται η σειρά του Super Smash Bros. For Wii U επαναφέροντας το franchise εκεί που πάντα ήταν και μάλλον εκεί που δεν θα χάσει ποτέ ίχνος από την αίγλη του: στο σαλόνι. Οι δύο εκδόσεις μοιράζονται πάρα πολλά οπότε ένα φρεσκάρισμα στο review μας για το Super Smash Bros. For Nintendo 3DS θα βοηθήσει εσάς να αντιληφθείτε καλύτερα όσα θα ακολουθήσουν και εμάς να μην πούμε 2 φορές τα ίδια πράγματα.
Το Super Smash Bros. For Wii U είναι σίγουρα το πιο εντυπωσιακό οπτικά Smash μέχρι σήμερα. Ο τίτλος τρέχει πάντα σε 60 “καραμπινάτα” frames επιτρέποντάς σας να τον απολαύσετε σε όλο το εκκωφαντικό του μεγαλείο. Ακόμα και σε μάχες 8 παικτών που συστήνονται στον τίτλο του Wii U το frame rate αρνείται να κάνει το παραμικρό λάθος. Αν μάλιστα θυμάστε το πόσο εντυπωσιακά πράγματα συνέβαιναν στο προσκήνιο και το παρασκήνιο των επιπέδων του Super Smash Bros. Brawl, εδώ μπορείτε να περιμένετε πολλαπλάσιο χάος, ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον και οφθαλμόλουτρο χωρίς συνταγή γιατρού. Συγκεκριμένα επίπεδα θα τα δείτε εδώ για πρώτη φορά μιας και το χάος που προκαλούν δεν χωρούσε με τίποτα στο 3DS.
Αυτό που ίσως σας ξαφνιάσει είναι η συνολική αλλαγή προτεραιοτήτων της οικιακής έκδοσης. Το Super Smash Bros. For Wii U κάνει τα πάντα για να σας πείσει ότι πρέπει να το παίξετε με παρέα. Σχεδόν δεν υπάρχει mode που να μην μπορείτε να παίξετε έστω με ένα ακόμη άτομο παρέα, με το menu να έχει προσαρμοστεί σε αυτό. Το κλασικό single player δεν βρίσκεται καν στην αρχική οθόνη (όπως και στο 3DS) με τα multiplayer modes να επικρατούν, ενώ ακόμα και η έκτασή του είναι σημαντικά μικρότερη σε σχέση με προηγούμενους τίτλους. Μπορείτε όμως σε αυτό να επιλέξετε ουσιαστικά τους αντιπάλους κάθε επόμενής σας μάχης ανάμεσα σε 4 ή 5 εναλλακτικές, φέρνοντάς το περισσότερο στα μέτρα σας. Ανάλογα με το τι θα επιλέξετε θα λάβετε και το αντίστοιχο έπαθλο (trophies, coins, accessories και moves για τους χαρακτήρες) με τα Master Hand και Crazy Hand να σας περιμένουν πάντα παρέα στο τέλος. Φροντίστε να τους αποδείξετε πως δεν είστε του χεριού τους.
Η επιστροφή των Event Matches αποδεικνύει πως υπάρχει ακόμα αγάπη για single player, έστω και με τον πιο κουφό τρόπο. Δεν συμβαίνει κάθε μέρα άλλωστε να κυνηγάτε ως Falcon ιπτάμενους Mr. Game And Watch όσο αυτοί προσπαθούν να προσγειωθούν με αλεξίπτωτο στο σκάφος σας ή να γκρεμίσετε ως Mario ένα ολόκληρο κτίριο για να νικήσετε τον Wario.
Εκεί που τα πράγματα και πάλι δεν πήγαν όσο καλά θα ήθελε η Nintendo είναι στο Smash Tour. Το συγκεκριμένο mode έρχεται ως αντικαταστάτης του Smash Run για το Nintendo 3DS και προσπαθεί να είναι λιγότερο Smash και περισσότερο Mario Party. Μέχρι 4 παίκτες τοποθετούνται ως Miis σε ένα από τα 3 “επιτραπέζια” ταμπλό του mode και οι ζαριές ξεκινούν. Σε κάθε γύρο ανάλογα με τη ζαριά που φέρατε μπορείτε να κινηθείτε ελεύθερα σε αντίστοιχα τετράγωνα και να μαζέψετε fighters και power ups. Η σύγκρουση 2 Miis κατά την κίνηση φέρνει μάχη για όλους τους παίκτες. Στο τέλος των γύρων υπάρχει μια τελική αναμέτρηση με τον κάθε παίκτη να μάχεται με όσους χαρακτήρες κέρδισε.
Το Smash Tour έχει σίγουρα πολύ περισσότερο νόημα από το Smash Run και λόγω διάρκειας και λόγω δομής. Είναι ίσως το πιο παρεΐστικο mode όλων αλλά τελικά δεν μπορεί να υποστηρίξει όσο θα ήθελε την ύπαρξή του, κυρίως γιατί το υπόλοιπο σύνολο είναι τόσο ποιοτικό που το ίδιο χάνεται. Θα σας διασκεδάσει και μάλιστα με σωστό τρόπο. Αλλά υπάρχουν ακόμα καλύτερα πράγματα να κάνετε.
Δεν είμαστε σίγουροι αν ένα εξ αυτών είναι το 8 Player Smash που προαναφέραμε. Για πρώτη φορά έως και 8 παίκτες μπορούν να σφάζονται ταυτόχρονα σε συγκεκριμένα όμως επίπεδα, προκειμένου να χωράνε. Το αποτέλεσμα είναι όσο χαοτικό μπορείτε να φανταστείτε, αλλά…μάλλον παραείναι χαοτικό. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να έχετε πλήρη αντίληψη των αντιπάλων σας και κατά συνέπεια δεν μπορείτε να παίξετε όπως σε πιο “φυσιολογικές” συνθήκες. Ίσως για αυτό να μην μπορείτε να παίξετε online με 8 παίκτες. Ή και για αυτό. Μπορείτε πάντως απλά να δείτε το mode όσο πιο ανάλαφρα μπορείτε και να διασκεδάσετε χωρίς ενδοιασμούς. Τότε μπορεί και να πάνε όλα καλά. Ή τρελά.
Κάποια πράγματα θα πάνε τρελά και στο online αλλά όχι για καλό. Το Super Smash Bros. For Wii U μοιάζει σε πολλά με το Super Smash Bros. For Nintendo 3DS και δυστυχώς του έμοιασε και εκεί που δεν έπρεπε. Τα online matches δεν εμπνέουν την απαραίτητη εμπιστοσύνη μιας και τις περισσότερες φορές το lag κάνει αισθητή την εμφάνισή του. Δεν αντιμετωπίσαμε ποτέ απότομη λήξη αγώνα λόγω τεχνικού κολλήματος, όμως matches 2 λεπτών κράτησαν πάνω από 5 με καθυστερήσεις στα frames, την απόκριση των κινήσεων και υποχρεωτικές παύσεις για loading εντός match. Θα πετύχετε matches χωρίς κανένα πρόβλημα, αλλά πάρα πολύ αραιά. Και θα πετύχετε τιτάνιες καθυστερήσεις ακόμα και σε matches 2 ατόμων σε Omega stages χωρίς items.
Τα Miis εξακολουθούν να μην μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε online matches αλλά μεταφέρονται από το 3DS στο Wii U και αντίστροφα. Όσα όμως μεταφέρετε δεν μπορείτε να τα αλλάξετε σε κανένα επίπεδο στην έκδοση που επισκέπτονται. Το αν αυτό ισχύει και για amiibo είναι μια απορία που θα μας βασανίζει ακόμα για καιρό μιας και δεν είχαμε κάποιο στη διάθεσή μας για να δοκιμάσουμε.
Στις πάρα πολλές εναλλακτικές για χειρισμό που προσφέρει η Nintendo (GamePad, Wii Remote, Wii Remote & Nunchuck, Wii Classic Controller, Wii U Pro Controller, GameCube controller) προστίθεται και το ίδιο το 3DS ως χειριστήριο. Η διαδικασία για να το χρησιμοποιήσετε είναι εξαιρετικά απλή και το αποτέλεσμα απόλυτα λειτουργικό. Αλλά με τη Nintendo να προσφέρει ακόμα το GameCube Controller ως εναλλακτική (έστω και με επιπλέον έξοδο) είναι μια ομολογία από την ίδια ότι το συγκεκριμένο σύστημα χειρισμού είναι αξεπέραστο για τη συγκεκριμένη σειρά. Όχι πως με τις άλλες μεθόδους θα έχετε πρόβλημα. Αλλά ακόμα και η χρήση Wii Classic Controller (με σχεδόν όμοιο αναλογικό μοχλό με του GameCube Controller) ίσως σας βολέψει καλύτερα απ’ ότι το GamePad. Με εμάς πάντως αυτό συνέβη. Το ίδιο το GamePad βέβαια αρνείται να επιτρέψει touch controls στο menu, παρόλο που τα τεράστια menu icons κάνουν αυτονόητη μια τέτοια ενέργεια ενώ η αφή παραμένει ενεργοποιημένη μέχρι και την τελευταία οθόνη πριν την είσοδο στο κεντρικό menu (ξέρετε, στο “press any button”).
To GamePad είναι πάντως μονόδρομος στην περίπτωση του level editor. Αυτός όμως δεν έχει την απαραίτητη ευελιξία που υπονοεί αυτή η επιλογή. Μπορείτε για παράδειγμα να σύρετε τη γραφίδα επί της οθόνης αφής για να σχεδιάσετε πλατφόρμες με όποιο σχήμα θέλετε, δεν μπορείτε όμως να τις μετακινήσετε αφού τις δημιουργήσετε. Πρέπει να τις σβήσετε και να δημιουργήσετε νέες. Συνολικά ο editor δεν προσφέρει πολλά για να σας κρατήσει το ενδιαφέρον, ενώ δεν επιτρέπει καν να μοιραστείτε τα επίπεδά σας με άλλους παίκτες. Το γιατί είναι απορίας άξιο.
Απορίας άξιο είναι και το πότε θα καταφέρει η Nintendo να συμφιλιωθεί με το online (και τις όποιες ακατανόητες απροσεξίες της). Το δεδομένο στην προκειμένη περίπτωση είναι πως το Super Smash Bros. For Wii U είναι ίσως το καλύτερο Smash Bros. μέχρι σήμερα. Ο συναισθηματικός δεσμός του γράφοντα με το Super Smash Bros. Melee δεν του καταφέρνει να βγάλει το “ίσως” από την προηγούμενη φράση αλλά ο τίτλος του Wii U λίγο νοιάζεται για αυτόν. Αχανές και ποιοτικό περιεχόμενο, εξαιρετικές ισορροπίες, πίστη στην παράδοση της σειράς και η έκδηλη αγάπη της Nintendo για όλες τις σειρές που εκπροσωπούνται εντός του τίτλου, κάνουν το Super Smash Bros. For Wii U το καλύτερο Smash Bros. μέχρι σήμερα. Και το combo Super Smash Bros. For Wii U / Super Smash Bros. For Nintendo 3DS ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά της Nintendo ίσως για όλη τη διάρκεια ζωής του Wii U.
Φροντίστε να το χαρείτε όσο μπορείτε. Άλλωστε για τα επόμενα 5 χρόνια δεν προβλέπεται να έχετε ευκαιρία για κάτι ανάλογο. Σε οποιοδήποτε format.
Version Tested: Wii U