Η Ubisoft επέλεξε, με αφορμή και την περίπτωση άλλων τίτλων της και τα προβλήματα που αντιμετώπισαν στο ξεκίνημα, πόσο μάλλον για να δείξει ότι θα αποφύγει τα περίεργα embargo, να στείλει αντίτυπα σε game media μετά το λανσάρισμα. Υποτίθεται ότι έτσι και ο κριτικοί θα έβλεπαν έναν ζωντανό, γεμάτο παίκτες, κόσμο και τα πάντα να λειτουργούν όπως πρέπει. Και ήμασταν έτοιμοι να το πιστέψουμε αφού το The Crew παρουσιάζεται ως ιδιότυπο MMO, που δεν μπορείτε να παίξετε αν δεν είστε συνδεδεμένοι στο δίκτυο. Μέσα σε όλα έχουμε μια κάποια αδυναμία στην Eden Studios και το Test Drive Unlimited, από τις στάχτες των οποίων γεννήθηκαν τόσο η Ivory Tower όσο και το ίδιο το The Crew.
Η μετενσάρκωση είναι προφανής για όσους έχουν καλή μνήμη. Αντί για νησί, το The Crew αφήνει τον παίκτη να περιηγηθεί ελεύθερα στη μικρογραφία των ΗΠΑ. Ο όρος “μικρογραφία” αδικεί κάπως την προσπάθεια της ομάδας ανάπτυξης πάντως. Ο τεράστιος χάρτης περικλείει το χαρακτήρα κάθε περιοχής και η προσοχή στη λεπτομέρειες σε πανίδα, χλωρίδα, ακόμη και στον τύπο των αυτοκινήτων που συναντά κανείς στους δρόμους αιχμαλωτίζουν το πνεύμα των αμερικανικών δρόμων και αξιοθέατων, με τρόπο ικανό να συναρπάσει κάθε εικονικό “τουρίστα” που δεν έχει το νου του στο δρόμο. Η ελευθερία να απολαύσει κανείς πολύωρες βόλτες εξερευνώντας ποικιλόμορφες περιοχές είναι η επιτυχία του The Crew. Γνωρίζοντας πάντως την προηγούμενη εμπειρία των μελών της Ivory Tower, είναι δύσκολο να εκπλαγούμε ως προς αυτό.
Ξεφεύγοντας όμως από το τοπίο, αρχίζουν και τα δύσκολα. Το ατελείωτο campaign που διαρκεί 20 και πλέον ώρες είναι, από τη μία, κακέκτυπο σεναρίου Fast & Furious που δεν αξίζει να αναλύσουμε, και από την άλλη, τεράστιο και σίγουρα χρήσιμο tutorial. Στόχος είναι να συνειδητοποιήσετε πως κάθε αυτοκίνητο μπορεί να τροποποιηθεί για διαφορετικούς σκοπούς (αντοχή, άσφαλτο, χώμα κ.λπ.), αρκεί να εξασφαλίσετε τα κατάλληλα εξαρτήματα. Το συνεπές grind αποφέρει ακόμη καλύτερα εξαρτήματα, άρα και στατιστικά του αυτοκινήτου και κάπως έτσι στηρίζονται οι θεωρίες περί MMO. Μέχρι που καταρρέουν. Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει λόγος να απαιτείται σύνδεση στο δίκτυο για το πολύωρο campaign. Το μόνο που κερδίζει κανείς είναι ορατούς παίκτες στο χάρτη αλλά και τη δυνατότητα για co-op σε αποστολές του campaign και μη. Χωρίς τη δυνατότητα ίδρυσης κανονικής ομάδας με πραγματικά ομαδική πρόοδο και δραστηριότητα, ούτε καν στο διακοσμητικό επίπεδο του Driveclub, απλά δεν υπάρχει λόγος για κάτι τέτοιο. Όχι μέχρι να έρθει η ώρα για συγκεκριμένες αποστολές και το PvP.
Δεν έχει νόημα να μπλέξετε με αυτά πριν την ολοκλήρωση του campaign, διότι οι διαφορές στο levelling είναι τέτοιες που απλά δεν υπάρχει ελπίδα ή ουσία. Ακόμη και όταν βρεθείτε στο σωστό σημείο με τη σωστή παρέα, δεν κυλούν όλα αγόγγυστα. Σε καταδιώξεις, επιθέσεις σε άλλα αυτοκίνητα και λοιπά, πολλά περίεργα συμβαίνουν χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη. Καταλαβαίνουμε να τηλεμεταφέρονται (ακόμη και στον αέρα) ανθρώπινοι αντίπαλοι. Τότε μπορεί να φταίει και το δίκτυο. Όταν όμως καταφέρνει κάτι ανάλογο και αυτοκίνητο που ελέγχεται από τη τεχνητή νοημοσύνη, παύει να είναι αστείο, πόσο μάλλον κατανοητό.
Είτε για τεχνικούς λόγους είτε λόγω αδυναμίας design, το ιδανικό πρόσωπο του The Crew, βάσει του οποίου θα προσεγγίζατε αποστολές ομαδικές, με πλάνο και συντονισμένες κινήσεις, αρμονικές μανούβρες, δεν υφίσταται. Η φαντασίωση των Heists του GTA Online, με αυτοκίνητα και πριν το ίδιο το GTA Online, απλά παραμένει φαντασίωση. Οι λοιπές αποστολές είναι πραγματικά άπειρες και πολλές κρύβονται με τον κλασικό τρόπο που βλέπουμε σε μεγάλους τίτλους της Ubisoft. Αντί να σκαρφαλώνετε σε κάποιο κτίριο και να συγχρονίζεστε στο Assassin’s Creed, φτάνετε σε δορυφορικούς σταθμούς και τους ενεργοποιείτε. Η νέα εμμονή με αδικαιολόγητα φορτωμένο UI που έχει την τάση να μειώνει την ορατότητα σε ορισμένες περιπτώσεις. Και φυσικά….μικροσυναλλαγές που επιτρέπουν σε κάποιον να φτάσει πιο γρήγορα ψηλά σε level, να αγοράσει, να δοκιμάσει και να τελειοποιήσει περισσότερα αυτοκίνητα. Ας πούμε λοιπόν ότι η αγάπη για την αυτοκίνηση δεν είναι το πρώτο πράγμα που επιβραβεύεται στο παιχνίδι. Θα το παραμερίζαμε αν μιλούσαμε για τίτλο free to play.
Η Eden Studios δεν έκανε ποτέ άψογη δουλειά, κέρδιζε όμως καρδιές. Εδώ συγκρούεται αυτή της η ιδιότητα με την οικουμενική συνταγή που θέλει να επιβάλλει η Ubisoft στις μεγάλες της παραγωγές, συνταγή που φαίνεται να έχει προτεραιότητα έναντι της εμπειρίας του παίκτη. Θέλετε να αλλάξετε του κανόνες στα online matches; Αν δεν είστε ο πιο “υψηλόβαθμος” στο room, κάντε και καμιά προσευχή ώστε να σας λυπηθεί εκείνος που συγκέντρωσε τα περισσότερα γαλόνια στο τελευταίο διάστημα.
Κάποιος έχει πολύ περίεργες εμμονές στη γαλλική εταιρεία και λυπούμαστε που αυτές παίρνουν μαζί τους και μια ομάδα που συμπαθούμε από πεποίθηση. Υπάρχει κάτι πολύ καλό στην καρδιά του The Crew. Πνίγεται όμως, άδικα και χωρίς λόγο, επειδή κάποιος μπέρδεψε το blockbuster με το ballbuster.
Version Tested: PS4